abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211028960
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 oktober 2023 14:16 schreef Ebinas het volgende:
NOS liveblog:

13:47
Hamas laat ook twee Thaise gijzelaars vrij

Ook twee Thaise gijzelaars zijn vrijgelaten door Hamas, zo meldt het Thaise ministerie van Buitenlandse Zaken. Het ministerie zegt dat onder meer Qatar en het internationale Rode Kruis bemiddeld hebben bij de vrijlating, en bedankt die partijen. Aan wie de gijzelaars zijn overgedragen, en waar ze nu zijn, is niet bekend.

Er worden volgens het ministerie nog zeventien Thaise burgers gegijzeld in de Gazastrook. Het is daarmee de grootste groep buitenlanders, naast de Amerikanen, onder de mensen die vanuit Israël ontvoerd werden op 7 oktober. De Thaise regering roept Hamas op om hen goed te behandelen, en zo snel mogelijk vrij te laten.

Wacht even:
Even mezelf quoten als ik op de link in dit bericht klik, gaat het volgens mij om de Amerikaanse twee
https://www.mfa.go.th/en/(...)t-hostage-releases-2
The Ministry of Foreign Affairs's Statement on the Release of the Hostages, Taken as a Result of the Violence in Israel and Gaza

The Ministry of Foreign Affairs of Thailand welcomes the release of the first two hostages taken as a result of the latest round of violence that has erupted in Israel and Gaza. The Ministry thanks and praises Qatar, the ICRC and all of those involved for their highly commendable efforts in securing the release of these hostages and sends its heartfelt regards to their families.

At this critical juncture, the Royal Thai Government calls for the appropriate care and immediate release of the remaining hostages, which includes Thai nationals, so that they can also be returned home safely to their families at the earliest opportunity.

Of lees ik nu? 8)7
  zaterdag 21 oktober 2023 @ 14:43:08 #227
498210 KoningWouter
Zoek de flow, vind de frictie
pi_211028990
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 oktober 2023 14:40 schreef Ebinas het volgende:

[..]
Wacht even:
Even mezelf quoten als ik op de link in dit bericht klik, gaat het volgens mij om de Amerikaanse twee
https://www.mfa.go.th/en/(...)t-hostage-releases-2
The Ministry of Foreign Affairs's Statement on the Release of the Hostages, Taken as a Result of the Violence in Israel and Gaza

The Ministry of Foreign Affairs of Thailand welcomes the release of the first two hostages taken as a result of the latest round of violence that has erupted in Israel and Gaza. The Ministry thanks and praises Qatar, the ICRC and all of those involved for their highly commendable efforts in securing the release of these hostages and sends its heartfelt regards to their families.

At this critical juncture, the Royal Thai Government calls for the appropriate care and immediate release of the remaining hostages, which includes Thai nationals, so that they can also be returned home safely to their families at the earliest opportunity.

Of lees ik nu? 8)7
Ja in je link spreken ze over de eerste twee Amerikanen van gisteren volgens mij.
  zaterdag 21 oktober 2023 @ 14:43:09 #228
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_211028991
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 oktober 2023 14:37 schreef slashdotter3 het volgende:
De 7 okt aanval is jaren vantevoren gepland, lijkt me dat ze in de tussentijd hun wereldwijde netwerk hebben geinstrueerd om protesten te organiseren.

[ twitter ]
Tja, daar gebeurt vast hetzelfde als die hele MAGA-hersenspoeling, jarenlang fake news verspreiden en ervoor zorgen dat je de base bezighoud en alles wat er in de wereld gebeurd aan dat ene complot linkt. Het is helemaal niet meer zo moeilijk om uit te voeren met een groep mensen, maar het duurt effe.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  zaterdag 21 oktober 2023 @ 14:44:09 #229
488213 BMW1993
Het echte leven.
pi_211029003
quote:
13s.gif Op zaterdag 21 oktober 2023 14:38 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het blijft wel zorgwekkend dat er zulke grote groepen mensen op de been zijn. Politici en beleidsmakers waren ook veel te naïef om decennialang te denken dat deze mensen een Westers wereldbeeld zou gaan overnemen. Als je deze mensen vraagt te kiezen tussen het Westen en de Islamtische/Arabische wereld, zal een heel groot deel voor het tweede kiezen.
De meeste zijn hier voor het geld, tot 2014 ging het redelijk goed economisch gezien in Turkije, en je zag in de statistieken van het CBS dat het aantal Turken gestaag afnam, en nu met de crisis komen er weer jaarlijks +12.000 inwoners van Turkije bij.

Marokko heeft het BBP van 3700, als het BBP boven de 15.000 zou zijn, dan zou je ook van hun een afname zien.

Zelfde met de Pakistanen in het VK, die wonen daar er echt niet omdat ze zo erg van programma's als Temptation island, Ex on the beach of graag meelopen met de LGBTI+ parade , maar omdat Pakistan zelf arm is met veel corruptie.
pi_211029024
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 oktober 2023 14:34 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Ik mag jou wel.
Jij kan er ook best mee door :7
pi_211029025
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 oktober 2023 14:43 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
Ja in je link spreken ze over de eerste twee Amerikanen van gisteren volgens mij.
Dan zou NOS de plank flink mis slaan.
Vond het al zo vreemd dat ik er nergens anders over las
pi_211029033
French Intel Says No Sign Gaza Hospital Blast Was 'Israeli Strike'

https://www.barrons.com/n(...)aeli-strike-946e673e

Zal wel al gemeld zijn, maar die Hamas propaganda machine heeft zijn werk wel gedaan.
pi_211029039
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 oktober 2023 14:45 schreef Ebinas het volgende:

[..]
[b]Dan zou NOS de plank flink mis slaan.[/b]
Vond het al zo vreemd dat ik er nergens anders over las
Hebben ze wel een handje van de laatste dagen.
  zaterdag 21 oktober 2023 @ 14:46:51 #234
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_211029053
quote:
Na de Tweede Wereldoorlog speelden de Holocoaust en de schuldgevoelens een belangrijke rol in de steun voor Israël. Dat gold zeker voor Nederland, waar tijdens de oorlog zoveel Joden waren weggevoerd. Tijdens de Jom Kippoer-oorlog van 1973 leverde minister van Defensie Henk Vredeling in het geheim wapens aan Israël. ‘Ik heb de Joden één keer zien wegdrijven, toen kon ik het niet voorkomen. Ik dacht: dat zal mij geen tweede keer gebeuren.’ In de jaren zestig en zeventig was de steun voor Israël massaal. Tijdens de Zesdaagse Oorlog van 1967 stond 67 procent van de Nederlanders achter Israël.

Sindsdien is Europa sterk veranderd. Volgens een enquête van Ipsos van afgelopen week steunt nog maar 30 procent van de bevolking Israël, terwijl 22 procent op de hand van de Palestijnen is. Bijna de helft van de ondervraagden kon of wilde niet kiezen, vaak omdat zij het conflict zo ingewikkeld vinden.
Dit kan je ook niet alleen maar op moslims schuiven natuurlijk
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_211029055
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 oktober 2023 14:45 schreef Geschiedkundige het volgende:

[..]
Hebben ze wel een handje van de laatste dagen.
Echt wel. Diep triest
pi_211029057
Ha ik heb een joop ban gekregen, omdat ik had gezegd dat het ze zou sieren om eerst de hand in eigen boezem te steken wat betreft het verspreiden van nepnieuws rond het ziekenhuis, voor ze andere media de maat gingen nemen.

quote:
De Telegraaf misleidt en zorgt zo voor moslimhaat en polarisatie
  zaterdag 21 oktober 2023 @ 14:48:01 #237
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211029071
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 oktober 2023 14:31 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
Het lijkt de 'sjahada' te zijn. (correct me if i'm wrong). De letterlijke vertaling is "Ik getuig dat (er) geen godheid is (dan) alleen God en ik getuig dat Mohammed de gezant van God is."

En als dat klopt zie ik daar niets strafbaars in

https://www.wikiwand.com/nl/Sjahada
Nee, maar die Sjahada staat ook op de vlag van IS, dus het is meer dan dat simpele tekstje dat op zich geen probleem is. Met een IS-vlag wordt je ook aangehoud...oh wacht...

https://www.metronieuws.n(...)met-is-vlag-mag-wel/
https://www.ad.nl/binnenl(...)t-den-haag~aad778cd/
https://nos.nl/artikel/20(...)erswijk-zwart-vlagde

quote:
Veel leuzen die worden gescandeerd zijn in het Arabisch. Ik hoor wel een aantal keer het woord 'yehudis', dat 'Joden' betekent. Ik vraag aan een omstander wat er wordt geroepen. "Dood aan de Joden", zegt hij. Ik vraag aan een van de agenten of ze weet wat er wordt geroepen. Ze antwoordt niet.

Dan ontstaat er onrust. Een medewerkster van website GeenStijl wordt herkend en belaagd. Ze wordt uitgescholden, maar de aanwezige agenten grijpen niet in. De politie voert haar af in een politieauto.

Plotseling worden de vlaggen opgerold en is de demonstratie weer voorbij. Enkele aanwezigen brengen nog even provocerend de Hitlergroet, onder het oog van de videowagen. Ik ga weg en voel aan dat dit wel tot discussie zal gaan leiden. Met name over de houding van de politie.
https://www.omroepwest.nl(...)-voor-isis-verbieden
quote:
Hij zag het filmpje dat werd gemaakt en vertaalde een paar zinnen die de deelnemers scandeerden. Zo waarschuwden zij voor de ‘komst van de troepen van Mohammad’. De demonstranten riepen volgens Baruch onder meer: 'Khaybar Khaybar ya yahud, yaish Muhammad sawa ya’ud'. En dat is vertaald: 'Joden! herdenk Khaybar! De troepen van Mohammed komen eraan!'
Ja, nu weet ik het ook niet meer.
pi_211029080
quote:
15s.gif Op zaterdag 21 oktober 2023 14:39 schreef Perrin het volgende:

[..]
Als die oorlog tussen Israël en buurlanden echt losbarst, ben ik benieuwd in hoeverre die zwam hier ook echt splijt ja.
Na 9/11 is al onderzocht waar de loyaliteiten van moslims en ander geimporteerd volk liggen. Toen was de conclusie dat meer dan 70% begrip voor de aanslagen had.
Nu gaat het om hun moslim broeders en tegen de Joden, dus verwacht ik een nog hoger percentage.
Ik begrijp werkelijk niet dat mensen na 9/11 nog in integratie sprookjes blijven geloven.
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_211029093
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 oktober 2023 14:26 schreef Tekaschi het volgende:
[ twitter ]

Schaamteloos.
Omgekeerde wereld dit.
  zaterdag 21 oktober 2023 @ 14:50:09 #240
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211029100

Saoedische Egyptische journaliste prikt door de leugens heen van Hamas-kopstuk

Edit: correctie, met grote dank aan Erasmus, hoeder onzer waarden.

[ Bericht 6% gewijzigd door Qarrad op 21-10-2023 14:56:42 ]
  zaterdag 21 oktober 2023 @ 14:50:44 #241
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_211029107
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 oktober 2023 14:48 schreef Oud_student het volgende:

[..]
Na 9/11 is al onderzocht waar de loyaliteiten van moslims en ander geimporteerd volk liggen. Toen was de conclusie dat meer dan 70% begrip voor de aanslagen had.
Nu gaat het om hun moslim broeders en tegen de Joden, dus verwacht ik een nog hoger percentage.
Ik begrijp werkelijk niet dat mensen na 9/11 nog in integratie sprookjes blijven geloven.
Als Europa straks in een groot Israël verandert, kun je wel 'told you so' zeggen. Ook wat waard.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_211029110
quote:

[..]
Mss ben je te lang oud- student
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
  zaterdag 21 oktober 2023 @ 14:51:52 #243
488213 BMW1993
Het echte leven.
pi_211029122
quote:

[..]
Ondanks dat Iran zelf een van de meest felle tegenstanders van Israël is, valt het mij wel op dat Iraniërs hier in Nederland niet echt heftig betrokken zijn bij Palestina.

Ik ken een stuk of 10 Iraniërs, van school, en van mijn vroegere baantje bij McDonald's, en ze waren op social media veel meer actief tijdens de protesten tegen het Iraanse regime, maar nu zie ik eigenlijk weinig activiteit op hun social media.

Het meest felle verzet komt van Syrische en Marokkaanse Nederlanders zo is mijn waarneming.
pi_211029126
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 oktober 2023 14:50 schreef Qarrad het volgende:

Saoedische journaliste prikt door de leugens heen van Hamas-kopstuk
Egyptische* journaliste, maar de zender is Saudi, ja. :P

[ Bericht 0% gewijzigd door Erasmus op 21-10-2023 14:52:16 ]
pi_211029128
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 oktober 2023 14:51 schreef marsan het volgende:

[..]
Mss ben je te lang oud- student
Ik ben 1.85 m
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_211029134
quote:

[..]
Na 9/11 is al onderzocht waar de loyaliteiten van moslims en ander geimporteerd volk liggen.
De loyaliteiten. Kijk eens aan.
Dit, dus.
pi_211029136
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 oktober 2023 14:50 schreef Perrin het volgende:

[..]
Als Europa straks in een groot Israël verandert, kun je wel 'told you so' zeggen. Ook wat waard.
Damzzz wat hou ik toch van jou O+
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 21 oktober 2023 @ 14:53:58 #248
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_211029154
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 oktober 2023 14:50 schreef Perrin het volgende:

[..]
Maar wat wordt het equivalent van de Gazastrook?
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  zaterdag 21 oktober 2023 @ 14:54:38 #249
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_211029162
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 oktober 2023 14:52 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]
Damzzz wat hou ik toch van jou O+
*; Ja je moet de lol er een beetje inhouden ondanks alles.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_211029167
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 oktober 2023 14:53 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Maar wat wordt het equivalent van de Gazastrook?
Bommen en granaten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')