dat is altijd al zo geweest en zal ook nooit veranderen. Ik heb hetaltijd een gek idee gevonden dat 1: mensen die niet weten of geloven en 2 dat men denkt dat ze dit kunnen veranderen.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 11:56 schreef Caland het volgende:
[..]
Omdat het er gewoon toe doet uit welke kut en in welk land je wordt uitgepoept. Zelfs in Nederland is er een reden dat Roderick net iets meer kansen heeft om te slagen in het leven dan Delano.
Rake opmerkingen - Hamas bestaat alleen bij de gratie van conflict met Israël. Zonder Israël zou Hamas nooit bestaansrecht hebben, dus zullen ze er alles aan doen in conflict modus te blijven, ondertussen schijtend op Palestijnse belangen, want die dienen ze niet.quote:
genen spelen ook een rolquote:Op zaterdag 21 oktober 2023 12:00 schreef Caland het volgende:
[..]
Grotendeels wel ja. Afkomst, intelligentieniveau van je ouder(s), scholing, toekomstperspectief etc. Allemaal zaken die meespelen. In Gaza wonen gelukkig ook geen 5 miljoen terroristen, er is alleen wel een flinke voedingsbodem ervoor.
Maar je hebt altijd zelf een keuze!!1quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 12:01 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
dat is altijd al zo geweest en zal ook nooit veranderen. Ik heb hetaltijd een gek idee gevonden dat 1: mensen die niet weten of geloven en 2 dat men denkt dat ze dit kunnen veranderen.
Ik stel dat mensen over het randje gepushed kunnen worden door 'externe factoren', los van ideologie of wereldbeeld.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 11:54 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Inderdaad. De mens heeft immers altijd een keuze, ook in een situatie van armoede of obstakels.
Want waarom zou volgens jou criminaliteit of terrorisme niet vanuit mensen zelf kunnen komen? Dat het dus niet externe factoren zijn, maar een ideologie of wereldbeeld die mensen omarmen dat hun tot zulke dingen zet.
Blij dat je m'n punt bewijst. Lees mijn post nog even, en de post waar ik op reageerde.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 12:00 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Waarom niet? Er zijn al heel veel burgerdoden gevallen. Israël mag zich verdedigen, maar zoals het nu gaat brengt het weinig goeds.
Misschien kunnen ze eens met elkaar gaan praten?
Jij ziet serieus nog bestaansrecht voor Hamas?quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 12:00 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Waarom niet? Er zijn al heel veel burgerdoden gevallen. Israël mag zich verdedigen, maar zoals het nu gaat brengt het weinig goeds.
Ja die weet hem wel te raken, zeker gezien zijn afkomst, dit soort rechtschapen mensen met het smeulende vuur van onrecht en onderdrukking in hun ogen voor de juiste zaak hebben ze keihard nodig daar.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 12:02 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Rake opmerkingen - Hamas bestaat alleen bij de gratie van conflict met Israël. Zonder Israël zou Hamas nooit bestaansrecht hebben, dus zullen ze er alles aan doen in conflict modus te blijven, ondertussen schijtend op Palestijnse belangen, want die dienen ze niet.
het zal me niks verbazendat de hamasleiders in Qatar dachten: kut, het is al zo lang stil, zo verliezen we funding omdat het niet meer in het nieuws komt. Kom laten we even wat naieve makkelijk te beinvloedde mensen zoeken die een aanslag laten plegen zodat israel terug slaat. Dan komt er weer aandacht en meer geld binnen.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 12:02 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Rake opmerkingen - Hamas bestaat alleen bij de gratie van conflict met Israël. Zonder Israël zou Hamas nooit bestaansrecht hebben, dus zullen ze er alles aan doen in conflict modus te blijven, ondertussen schijtend op Palestijnse belangen, want die dienen ze niet.
keuzen worden ook altijd gestuurd. Er worden biljoenen uigegeven aan beinvloedingstechnieken. Alleen al het feit dat reclame bestaat laat zien dat keuzen gestuurd worden.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 12:03 schreef Caland het volgende:
[..]
Maar je hebt altijd zelf een keuze!!1
Uiteraard, maar uiteindelijk gewoon de wet van de grote getallen.
Het is toch een utopie om te denken dat ze uitgeschakeld kunnen worden ?quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 12:04 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Jij ziet serieus nog bestaansrecht voor Hamas?
Natuurlijk kun je dat veranderen. Weet niet of je het weet, maar 100/150 jaar geleden bestond er helemaal geen grote middenklasse.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 12:01 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
dat is altijd al zo geweest en zal ook nooit veranderen. Ik heb hetaltijd een gek idee gevonden dat 1: mensen die niet weten of geloven en 2 dat men denkt dat ze dit kunnen veranderen.
Je slaat de spijker op zijn kop, zeker gezien de opmerkelijke toenadering van Saudi Arabië, wat dat betreft is het Hamas plan perfect gelukt.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 12:05 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
het zal me niks verbazendat de hamasleiders in Qatar dachten: kut, het is al zo lang stil, zo verliezen we funding omdat het niet meer in het nieuws komt. Kom laten we even wat naieve makkelijk te beinvloedde mensen zoeken die een aanslag laten plegen zodat israel terug slaat. Dan komt er weer aandacht en meer geld binnen.
ja, een hoogleraar in een college heeft dat een keer gezegd en het stond in mijn studieboek, die ik al weggedaan heb. Daarin stonden allerlei verwijzingen en beschrijvingen van experimenten en onderzoek.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 12:03 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dit mag je eens uitleggen. Heb je wetenschappelijk bewijs?
Het radicale en autoritaire handelen van Hamas past prima bij de Arabische cultuur. Ze zijn helemaal niet anders dan andere Arabische regimes.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 12:02 schreef Scorpie het volgende:
[..]
In Gaza wonen niet eens 5 miljoen mensen. En die voedingsbodem wordt gecreëerd door de leiders. Die kiezen er bewust voor deze ideologie bij velen er met de paplepel in te gieten. En we moeten eens stoppen met dat te willen 'verklaren' of 'begrijpen', maar gewoon keihard veroordelen.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 12:00 schreef Caland het volgende:
[..]
Grotendeels wel ja. Afkomst, intelligentieniveau van je ouder(s), scholing, toekomstperspectief etc. Allemaal zaken die meespelen. In Gaza wonen gelukkig ook geen 5 miljoen terroristen, er is alleen wel een flinke voedingsbodem ervoor.
Welke hoogleraar en welk college? En hoe heetten die boeken?quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 12:07 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
ja, een hoogleraar in een college heeft dat een keer gezegd en het stond in mijn studieboek, die ik al weggedaan heb. Daarin stonden allerlei verwijzingen en beschrijvingen van experimenten en onderzoek.
verminderen kan prima, maar veranderen niet.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 12:06 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Natuurlijk kun je dat veranderen. Weet niet of je het weet, maar 100/150 jaar geleden bestond er helemaal geen grote middenklasse.
Door allerlei sociaal-economische veranderingen heeft Wimpie uit de Jordaan veel meer kansen dan zijn wijkgenoot uit de 19e eeuw en leidt hij een relatief welvarend bestaan.
Genoeg naïeve mensen uit het Westen denken dit dus wel.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 12:08 schreef Confetti het volgende:
[..]
Het radicale en autoritaire handelen van Hamas past prima bij de Arabische cultuur. Ze zijn helemaal niet anders dan andere Arabische regimes.
Dus ook zonder oorlog kan een organisatie als Hamas daar prima bestaan. Het is niet zo dat er zonder oorlog opeens liberale partijen het daar voor het zeggen zouden krijgen.
Ja dat gaf ik ook in mijn eerste post al aan, ze worden eigenlijk vanaf beide kanten bewust dom gehouden, al geruime tijd ook.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 12:08 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
In Gaza wonen niet eens 5 miljoen mensen. En die voedingsbodem wordt gecreëerd door de leiders. Die kiezen er bewust voor deze ideologie bij velen er met de paplepel in te gieten. En we moeten eens stoppen met dat te willen 'verklaren' of 'begrijpen', maar gewoon keihard veroordelen.
Als je filmpjes ziet van 10-jarige kinderen die al trots vertellen met dat zij Joden willen neersteken of overrijden met een auto, heb je gewoon te maken met een totaal verrotte cultuur die iedereen keihard zou moeten veroordelen.
dat is te lang geleden. Ik heb een minor psychologie gevolgd. Dat is heel verhelderend. daar heb ik ook geleerd dat in relaties soort zoekt soort, intelligentie voor een deel erfbaar is en dat IQ testen alleen voor de westerse cultuur geschikt zijn.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 12:08 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Welke hoogleraar en welk college? En hoe heetten die boeken?
En op wat voor manier zijn de genen dan anders?
Verminderen is een verandering.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 12:08 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
verminderen kan prima, maar veranderen niet.
Dat is juist het punt. Hamas claimt de vertegenwoordiging te zijn van de gewone bevolking.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 12:06 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Het is toch een utopie om te denken dat ze uitgeschakeld kunnen worden ?
Ik zou als ik Israël was echt proberen meer draagvlak te vinden bij de gewone bevolking en die vooral steunen.
From the river to the sea, alle joden dood, de vernietiging van Israël, etc etc etc.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 12:00 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |