Het zal vooral enorm schakelen zijn denk ik, maar ik vind het als gast inderdaad veel fijner. Bij de Efteling vind ik het fantastisch werken. Wij parkeren, gaan het park in en rijden einde middag naar ons huisje/hotelkamer checken in en zetten de bagage binnen.quote:Op dinsdag 23 januari 2024 16:54 schreef psv-gomes het volgende:
[..]
Misschien voor de gast handig, maar denk je ook aan de medewerkers?
Misschien minder werk te doen nu in de hotels ?
Je creert nu meer werk / langere wachtrijen bij andere departementen.
Als mensen direct hun koffers achterlaten bij de bagageruimte bij de ingang of Disney Express , moet er wel plek en meer medewerkers zijn.
Mensen willen direct hun priority kaart bij city hall ophalen ipv hotel . Nu was de rij al lang en hadden ze hulp van de hotels, nu wordt de rij weer opnieuw langer...
Je moet echt een goede batterij op je telefoon hebben om alles goed te laten werken.
Maar goed. Eerst zien hoe het verloopt
Mensen vragen nog steeds de papieren plattegronden.... Dus het gebruik van een app is niet aan iedereen besteed
Nergens in mijn tekst heb ik het er over dat als je met je auto komt dat je met je koffers moet achter laten bij het park.quote:Op woensdag 24 januari 2024 00:04 schreef FlyingFish het volgende:
Maar als ik met de auto ga zou ik nu alsnog gewoon bij het hotel parkeren, alleen hoef je niet meer binnen in de rij te gaan staan. Je gaat toch niet op het gewone parkeerterrein staan, om daarna met je koffers naar het park te gaan? Die laat je gewoon in de auto en haal je later pas. Wat dat betreft verandert er voor mensen die met de auto komen dus niets. En als ze wel met de auto direct naar het park gaan dan laten ze ook de bagage gewoon in de auto en rijden daarna met de auto naar het hotel. Alleen de mensen met de trein zullen veel meer gebruik gaan maken van bagage opslag.
En verschuivingen van personeel is hetzelfde zoals dat bij elk bedrijf gaat. Geen nieuwe mensen meer aannemen, evt. bepaalde functies overbodig maken, huidig personeel laten solliciteren op de functies die overblijven en de rest een nieuwe functie aanbieden of uitkopen. Ik denk dat je met natuurlijk verloop al een heel eind komt wat dat betreft, zeker omdat het wel een tijdje gaat duren voordat mensen hieraan gewend zijn en een deel alsnog zal komen inchecken omdat dat nou eenmaal is wat ze altijd doen als ze ergens naar toe gaan. Ik kan begrijpen dat je als medewerker hier niet direct blij mee bent, maar ik denk zelf dat de merkbare gevolgen wel mee zullen vallen.
Ik vond het qua parkeren overigens wel erg goed geregeld bij Disney. Zondag waren we bij de Efteling, wat een drama is dat qua parkeren. Zowel qua aankomst als qua vertrek. Ik denk dat we in totaal 45 minuten bezig zijn geweest met aankomst en vertrek samen. Bij Disney was dat 5 minuten in totaal denk ik, dat ging erg soepel, zelfs in de kerstvakantie.
Magic Bands kun je online bestellen, zijn direct aan je Disney-account verbonden. Bij aankomst in je hotel kun je dus direct je kamer in (kamer nummer staat in de app), door hem bij een poortje te houden kun je het park in (icm vingerafdruk), je attractiefoto's worden automatisch opgeslagen (het systeem herkent dat je in het karretje zit), bij figuren laat je gewoon je bandje scannen en twee minuten na het maken van de foto's staan de foto's al in je app, en in winkels en restaurants kun je met je magic band betalen door hem te laten scannen (als je dat aan zet). En natuurlijk de topfunctie: tijdens de eindshow geeft het bandje licht!Het werkt gewoon heel soepel en makkelijk. Ik denk dat er genoeg bezoekers zijn die ook in Parijs voor zo'n bandje 30 euro neer zouden leggen als ze er hetzelfde mee zouden kunnen. Niet de daggasten uiteraard, maar wel mensen die jaarlijks naar een hotel gaan of een jaarkaart hebben.
Op welke parking moet je je koffers in de auto laten?quote:Op woensdag 24 januari 2024 05:07 schreef psv-gomes het volgende:
[..]
Nergens in mijn tekst heb ik het er over dat als je met je auto komt dat je met je koffers moet achter laten bij het park.
Die laat je gewoon in de kofferbak.
Het lijkt mij dat je tijd verliest om eerst naar de het hotel te gaan oom te parkeren en daarna te voet of met de bus naar het park te gaan ipv rechtstreeks parkeren bij Disney
In ieder geval verschuif je denk ik de wachtrij van in de ochtend naar smiddags / s'avonds aangezien mensen alsnog naar het hotel moeten komen om hun kamer sleutel te halen (behalve Disneyland Hotel en Hotel New York)
Want die heb je dan niet als je gebruik maakt van de online check in en rechtstreeks naar het park gaat eerst.
Bedankt voor de uitleg over de magic bands.
We gaan zien hoe het loopt 😉
Nee, geen idee waarom niet eigenlijk. Maar inderdaad nog een goede reden om nog een keer te gaanquote:Op maandag 26 februari 2024 18:29 schreef FlyingFish het volgende:
Heb je Mickey and the Magician niet gezien Stansfield? Dat is de beste Disneyshow imo (zelfs als ik de shows uit Disney World meereken). Goede reden om nog een keer te gaan dan
Wij waren er twee weken geleden en toen was deze show er niet dus dat zal vast de reden zijn.quote:Op maandag 26 februari 2024 18:40 schreef Stansfield het volgende:
[..]
Nee, geen idee waarom niet eigenlijk. Maar inderdaad nog een goede reden om nog een keer te gaan
Ja kon het me ook al niet voorstellen dat we wat gemist hadden. Want de 2e dag was het weer niet zo goed. En toen zijn we alle shows af gegaan. Dus deze zagen we toen ook niet in de app volgens mij. En dat zou dus wel zo zijn.quote:Op maandag 26 februari 2024 20:14 schreef laziness het volgende:
[..]
Wij waren er twee weken geleden en toen was deze show er niet dus dat zal vast de reden zijn.
Die zijn even met pauzequote:Op maandag 26 februari 2024 18:29 schreef FlyingFish het volgende:
Heb je Mickey and the Magician niet gezien Stansfield? Dat is de beste Disneyshow imo (zelfs als ik de shows uit Disney World meereken). Goede reden om nog een keer te gaan dan
Tja, wat is even... 10-30 minuutjes is te doen, ook wel wat langer als het niet overal is. Maar als je bij elke attractie een uur of langer in de rij staat is de lol er ook wel af voor de kleine.quote:Op dinsdag 2 april 2024 13:10 schreef FlyingFish het volgende:
Tja, vind je even wachten ¤140 per persoon waard? Ik niet.
Een 7 jarige kan toch best wel in de rij staan? Je staat nooit stil. Er is altijd beweging.quote:Op dinsdag 2 april 2024 16:56 schreef zalkc het volgende:
[..]
Tja, wat is even... 10-30 minuutjes is te doen, ook wel wat langer als het niet overal is. Maar als je bij elke attractie een uur of langer in de rij staat is de lol er ook wel af voor de kleine.
Ook in de zomer valt dat mee is mijn ervaring. En dat zijn vooral de achtbanen, voor de meeste kinderattracties is er geen premier access, of het is niet nodig, zelfs niet als het erg druk is. Alleen Peter pan valt te overwegen, mocht je dat graag doen, maar dan nog zou ik dat ter plekke besluiten en niet voor de dure all in pas gaan. Met goed gebruik maken van early Magic hours en plannen is het het geld niet waard.quote:Op dinsdag 2 april 2024 16:56 schreef zalkc het volgende:
[..]
Tja, wat is even... 10-30 minuutjes is te doen, ook wel wat langer als het niet overal is. Maar als je bij elke attractie een uur of langer in de rij staat is de lol er ook wel af voor de kleine.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |