abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212001304
Disney world lijkt me ook wel gaaf. Maar man heeft een hekel aan pretparken en gaat (na Disneyland Parijs) ook niet meer mee. En dan besteed ik liever tijd en geld aan een familievakantie dan dat ik alleen met de kinderen zou gaan (dichterbij en voor een dag of drie/vier zou ik er misschien wat minder moeite mee hebben).

Dus ik doe het maar met de foto’s van m’n collega die er nu voor 3 weken zit met alles er op en er aan.
pi_212050321
Nog 35 dagen voordat ik voor het eerst ga. Ik heb eerst een appartementje in de buurt voor de overnachting vooraf. Zodat we direct het park in kunnen. Maar kun je ook de dag van te voren inchecken in het disney hotel? Zodat we op de dag waarop we toegang hebben onze auto bij het hotel neer kunnen zetten en dan de spullen in de kamer en direct naar het park? En kan je dan ook al gebruik maken van magic hour?

En nog een praktische vraag. Het park is tot half 10 open en er is elke avond vuurwerk toch? Hoe doen jullie dat met eten savonds? Altijd in het park eten? Of bij het hotel eten en dan weer terug het park in? Wat is dan het meest praktisch?
pi_212051346
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2024 13:32 schreef Stansfield het volgende:
Nog 35 dagen voordat ik voor het eerst ga. Ik heb eerst een appartementje in de buurt voor de overnachting vooraf. Zodat we direct het park in kunnen. Maar kun je ook de dag van te voren inchecken in het disney hotel? Zodat we op de dag waarop we toegang hebben onze auto bij het hotel neer kunnen zetten en dan de spullen in de kamer en direct naar het park? En kan je dan ook al gebruik maken van magic hour?

En nog een praktische vraag. Het park is tot half 10 open en er is elke avond vuurwerk toch? Hoe doen jullie dat met eten savonds? Altijd in het park eten? Of bij het hotel eten en dan weer terug het park in? Wat is dan het meest praktisch?
Jazeker.
Je kan de dag van te voren je Magic pass halen en op dag 1 meteen gebruik maken van magic hours

Elke avond is er een eindshow.
Wij gaan echt nooit tussendoor terug naar het hotel, dat is zonde van de kostbare Disneytijd ;)
Als we in een restaurant eten dan eten we om 18.00 uur.
Anders iets snel tussendoor
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 16 januari 2024 @ 17:38:20 #54
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_212052783
Wij gaan niet elke avond diezelfde show kijken en gaan zeker tussendoor wel eens terug om de voeten ook wat rust te gunnen.
Deze keer hebben we een club kamer en daarbij hoort tussen 16-18uur tea time met snacks dus dat lijkt me een briljant rust moment.

In het park kan je of bij een counter restaurant fast food halen of je moet op tijd een reservering maken bij een bedieningsrestaurant.
Disney Village is ook nog een optie om te eten naast het hotel. Je kan trouwens bij elk hotel eten als je maar op tijd reserveert. Village heeft een paar restaurants waar je kan reserveren en een aantal waar je gewoon in de rij moet gaan staan. Waarbij de hollandse etenstijden betere kans hebben voor vlotte doorstroming dan de latere franse tijden.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_212053540
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2024 17:38 schreef laziness het volgende:
Wij gaan niet elke avond diezelfde show kijken en gaan zeker tussendoor wel eens terug om de voeten ook wat rust te gunnen.
Deze keer hebben we een club kamer en daarbij hoort tussen 16-18uur tea time met snacks dus dat lijkt me een briljant rust moment.

In het park kan je of bij een counter restaurant fast food halen of je moet op tijd een reservering maken bij een bedieningsrestaurant.
Disney Village is ook nog een optie om te eten naast het hotel. Je kan trouwens bij elk hotel eten als je maar op tijd reserveert. Village heeft een paar restaurants waar je kan reserveren en een aantal waar je gewoon in de rij moet gaan staan. Waarbij de hollandse etenstijden betere kans hebben voor vlotte doorstroming dan de latere franse tijden.
De club kamers zijn geweldig! Vergeet ook de valetparkeerdienst niet he? Ook op je laatste dag, alles (ingepakt) in je kamer laten staan. Heerlijk.

En uiteraard tussendoor drankjes halen in de lounge.
pi_212055265
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 januari 2024 15:07 schreef Vicky het volgende:

[..]
Jazeker.
Je kan de dag van te voren je Magic pass halen en op dag 1 meteen gebruik maken van magic hours

Elke avond is er een eindshow.
Wij gaan echt nooit tussendoor terug naar het hotel, dat is zonde van de kostbare Disneytijd ;)
Als we in een restaurant eten dan eten we om 18.00 uur.
Anders iets snel tussendoor
Bedankt voor de tip. Ga ik sowieso de dag daarvoor al de magic pass halen. Inchecken in het hotel kan pas op de ochtend zelf?

Als de eindshow elke avond hetzelfde is denk ik dat we dat 1x van de 3 dagen doen en dan of in het park eten of in disney village inderdaad zoals hier al genoemd is. Dan gaan we de andere 2 dagen wel in een van de hotels eten.

Bedankt voor alle tips weer.
pi_212055377
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2024 20:27 schreef Stansfield het volgende:

[..]
Bedankt voor de tip. Ga ik sowieso de dag daarvoor al de magic pass halen. Inchecken in het hotel kan pas op de ochtend zelf?

Als de eindshow elke avond hetzelfde is denk ik dat we dat 1x van de 3 dagen doen en dan of in het park eten of in disney village inderdaad zoals hier al genoemd is. Dan gaan we de andere 2 dagen wel in een van de hotels eten.

Als je je magic pas de dag ervoor haalt hoef je niet meer in te checken
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_212057897
Ik zou zodra het kan de restaurants reserveren. Hoe langer je wacht hoe kleiner de kans dat er een plekje is in een restaurant van je voorkeur.

Tip die ik had gekregen had van m’n collega die een abonnement heeft, ga tijdens de lunch wat uitgebreider eten en eet in de avond iets kleins.

In de middag zijn de wachtrijen bij de attracties vaak langer dan in de avond.
pi_212058008
Kijk ook goed welke restaurants je wil. Kies je voor de ervaring, het eten of de figuren? In het hotel eten heeft iig geen meerwaarde, dat is net zo duur als in het park en moet je ook reserveren (zeker bij hotel New York en straks het Disneyland hotel).

Ik zou 1 avond de eindshow pakken, en de andere avond(en) dan attracties doen. Dan is het een flink stuk rustiger. En Big Thunder Mountain in het donker O+

Wij nemen overigens altijd lunchbroodjes, worteltjes en paprika mee (en wat ongezonde lekkere dingen). Die eten we dan in de wachtrijen op, en dan vroeg (warm) avondeten. Dan hebben de kinderen iig ook wat gezonds binnen, naast de vette hap van het avondeten, en het doodt de tijd in de wachtrij een beetje.
pi_212062898
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2024 20:27 schreef Stansfield het volgende:

[..]

Je registreren en je magic pass ophalen kan een dag van te voren.

De kamer is vanaf 15 uur klaar de dag van reservering
pi_212069478
Volgende maand weer naar Disney, was alweer vijf jaar geleden. Schrok wel enorm van de prijzen :X
Zijn alleen vergeten de restaurants te reserveren dus dat gaan we vanavond doen. Zijn er nog aanraders? Er is best wat veranderd de afgelopen jaren. We gaan de eerste avond het buffet in het hotel doen want we zullen wel brak zijn. Annette's Diner is ook lekker maar het is veel te veel voor ons _O- De vorige keer keken ze ons heel raar aan toen we zeiden alleen een hamburger te willen.
Tap tap tap
  Public Relations / Redactie Film donderdag 18 januari 2024 @ 13:39:48 #62
216132 crew  Roberto_BOZ
pi_212077360
quote:
0s.gif Op woensdag 17 januari 2024 19:54 schreef CherryLips het volgende:
Volgende maand weer naar Disney, was alweer vijf jaar geleden. Schrok wel enorm van de prijzen :X
Zijn alleen vergeten de restaurants te reserveren dus dat gaan we vanavond doen. Zijn er nog aanraders? Er is best wat veranderd de afgelopen jaren. We gaan de eerste avond het buffet in het hotel doen want we zullen wel brak zijn. Annette's Diner is ook lekker maar het is veel te veel voor ons _O- De vorige keer keken ze ons heel raar aan toen we zeiden alleen een hamburger te willen.
Pym's Kitchen
pi_212078534
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2024 13:39 schreef Roberto_BOZ het volgende:

[..]
Pym's Kitchen
M'n zus had gelezen dat mensen daar ziek waren geworden _O-
Marvel zat al vol :{
Tap tap tap
pi_212082032
Ik vind dat altijd zo knap, dat mensen precies weten waar ze ziek van zijn geworden, zeker bij een buffet waarbij iedereen wat anders eet over het algemeen. Tenzij er 1 persoon daar niets mee at en verder wel continu erbij was en die als enige niet ziek is geworden neem ik dat soort verhalen met een korrel zout.

Wij hebben daar twee weken geleden erg goed gegeten! Maar ik gok dat je daar sowieso geen reservering meer voor kunt krijgen, alle bekende restaurants zitten ruim van te voren al vol. Ik denk dat je geluk moet hebben als je ter plaatse vraagt of ze nog plek hebben (bij buffets hebben ze daar een aparte rij voor), maar dat het Disney Village of fast food wordt.

Beste beleving vond ik overigens Ratatouille (maar erg matig eten), beste eten The Steakhouse (in Village). Meest gewaardeerde eten door het hele gezin PYMs.
pi_212083189
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2024 19:35 schreef FlyingFish het volgende:
Ik vind dat altijd zo knap, dat mensen precies weten waar ze ziek van zijn geworden, zeker bij een buffet waarbij iedereen wat anders eet over het algemeen. Tenzij er 1 persoon daar niets mee at en verder wel continu erbij was en die als enige niet ziek is geworden neem ik dat soort verhalen met een korrel zout.

Wij hebben daar twee weken geleden erg goed gegeten! Maar ik gok dat je daar sowieso geen reservering meer voor kunt krijgen, alle bekende restaurants zitten ruim van te voren al vol. Ik denk dat je geluk moet hebben als je ter plaatse vraagt of ze nog plek hebben (bij buffets hebben ze daar een aparte rij voor), maar dat het Disney Village of fast food wordt.

Beste beleving vond ik overigens Ratatouille (maar erg matig eten), beste eten The Steakhouse (in Village). Meest gewaardeerde eten door het hele gezin PYMs.
We hebben meal deals, maar we zouden eigenlijk met kerst gaan maar ik werd twee dagen voor vertrek ziek :') Hebben toen alles om kunnen boeken, maar zijn de restaurants een beetje vergeten.
Tap tap tap
pi_212083867
Dat is wel zuur want dan moet je die vouchers wel gebruiken, zelfs al zijn er alleen minder leuke opties. Ik zou dan gewoon iets reserveren dat je oké vindt, en op de dag zelf proberen nog een reservering te scoren bij een restaurant dat je wel graag wilt en dan die andere te cancelen. Maar check wel eerst even of er annuleringskosten zijn kort van te voren. In Disney World hebben ze die tegenwoordig als je binnen 24 uur annuleert dacht ik.
  Public Relations / Redactie Film vrijdag 19 januari 2024 @ 10:51:13 #67
216132 crew  Roberto_BOZ
pi_212088332
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2024 21:10 schreef FlyingFish het volgende:
Dat is wel zuur want dan moet je die vouchers wel gebruiken, zelfs al zijn er alleen minder leuke opties. Ik zou dan gewoon iets reserveren dat je oké vindt, en op de dag zelf proberen nog een reservering te scoren bij een restaurant dat je wel graag wilt en dan die andere te cancelen. Maar check wel eerst even of er annuleringskosten zijn kort van te voren. In Disney World hebben ze die tegenwoordig als je binnen 24 uur annuleert dacht ik.
In Parijs zijn er nog geen annuleringskosten, dus reserveren maar en op de dag zelf kijken of je nog kan wijzigen.
pi_212126964
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 januari 2024 20:35 schreef Vicky het volgende:

[..]
Als je je magic pas de dag ervoor haalt hoef je niet meer in te checken
Waar haal je die eigenlijk? Bij je hotel of bij de kassa van het park?
pi_212128008
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2024 10:51 schreef Roberto_BOZ het volgende:

[..]
In Parijs zijn er nog geen annuleringskosten, dus reserveren maar en op de dag zelf kijken of je nog kan wijzigen.
Dit is nu het plan, want we konden bij een restaurant waar we wel graag wilden eten pas om half 9 terecht, dus we hopen dat er tzt nog iets eerder daar vrijkomt.
Tap tap tap
pi_212128127
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2024 09:21 schreef Stansfield het volgende:

[..]
Hotel, bij de incheck
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_212128351
quote:
1s.gif Op maandag 22 januari 2024 11:19 schreef Vicky het volgende:

[..]
Hotel, bij de incheck
Tnx.
  dinsdag 23 januari 2024 @ 10:05:50 #72
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_212138253
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2024 09:21 schreef Stansfield het volgende:

[..]
Kan nu allemaal digitaal

https://www.discoverthema(...)and-paris-magic-pass

quote:
Vanaf 25 januari 2024 lanceert Disneyland Paris de nieuwe Mobile Check-in service voor gasten van de Disney hotels met o.a. een digitale Magic Pass. Verblijfsgasten hoeven niet meer eerst naar het hotel om in te checken, maar kunnen direct naar de parken.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_212140254
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2024 10:05 schreef laziness het volgende:

[..]
Kan nu allemaal digitaal

https://www.discoverthema(...)and-paris-magic-pass
[..]

Ik lees het net op de bevestigingsbrief inderdaad. Ideaal!

Nieuw! Je hebt nu toegang tot je digitale MagicPass in de app (en Apple Wallet voor gasten met
een iPhone) vanaf 7 dagen voor aankomst(1). De QR-code van je MagicPass bevat de
toegangstickets voor de Disney Parken en maaltijdvouchers (indien van toepassing). Zo kan je bij
aankomst direct naar de Disney Parken gaan, zonder eerst langs de receptie van je hotel te
hoeven. Je krijgt met deze QR-code ook toegang tot het parkeerterrein bij de ingang van de Disney
Parken en het parkeerterrein bij je Disney Hotel.
Je kunt mobiel inchecken om tijd te besparen, zodat je nog meer kunt genieten van de magie van
de Disney Parken. Mobiel inchecken kan vanaf 7 dagen voor aankomst t/m de dag voor aankomst.
Je krijgt een bericht wanneer je kamer klaar is(2).
pi_212141827
Dat is handig! Zeker ook voor de hotels waarvoor nu de aankomst van gasten veel meer gespreid wordt.
pi_212142527
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2024 15:50 schreef FlyingFish het volgende:
Dat is handig! Zeker ook voor de hotels waarvoor nu de aankomst van gasten veel meer gespreid wordt.
Misschien voor de gast handig, maar denk je ook aan de medewerkers?
Misschien minder werk te doen nu in de hotels ?
Je creert nu meer werk / langere wachtrijen bij andere departementen.
Als mensen direct hun koffers achterlaten bij de bagageruimte bij de ingang of Disney Express , moet er wel plek en meer medewerkers zijn.
Mensen willen direct hun priority kaart bij city hall ophalen ipv hotel . Nu was de rij al lang en hadden ze hulp van de hotels, nu wordt de rij weer opnieuw langer...

Je moet echt een goede batterij op je telefoon hebben om alles goed te laten werken.

Maar goed. Eerst zien hoe het verloopt
Mensen vragen nog steeds de papieren plattegronden.... Dus het gebruik van een app is niet aan iedereen besteed
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')