abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 19 oktober 2023 @ 22:03:41 #1
463823 Rodgrod
Lekker met vanillekwark
pi_211011835
Samenvatting 7 oktober tot 19 oktober (wiki)

In de ochtend van 7 oktober 2023 werden vanuit de Gazastrook duizenden raketten op Isralische plaatsen in de grensstreek afgevuurd. Ook de steden Tel Aviv en Jeruzalem waren doelwit. Een groot aantal Hamasleden stak vanuit de Gazastrook op meerdere plaatsen de grens met Isral over, over land en via de lucht. Meer dan 1.300 mensen werden gedood, waaronder tientallen niet-Israli's.

Premier Benjamin Netanyahu sprak in reactie op de aanvallen over een oorlogssituatie. Op 7 oktober begon Isral met een uitgebreide reeks luchtaanvallen op de Gazastrook, die volgens Isral waren gericht op locaties van Hamas.
Op 8 oktober sloot Isral de toevoer van elektriciteit en brandstof naar Gaza af. Als gevolg daarvan viel de enige elektriciteitscentrale op 11 oktober uit.Netanyahu zei op 9 oktober tegen VS-president Biden, dat Isral geen andere keus heeft dan een grondoperatie in Gaza te starten en dat het "een lange en moeilijke oorlog" zal worden

Als gevolg van het conflict liepen ook de spanningen op de Westelijke Jordaanoever, inclusief Oost-Jeruzalem op. Sinds 8 oktober werden gevechten aan de Isralisch-Libanese grens gemeld. Het ging om beschietingen door Hezbollah, die het Isralische leger met raketaanvallen antwoordde.

Isral riep op 13 oktober inwoners van Gaza-Stad op om voor hun veiligheid uit te wijken naar zuidelijker delen van de Gazastrook. De burgers hebben tot 16:00 uur lokale tijd op 14 oktober naar haar het zuiden te vertrekken via 2 routes. Tot op heden is er nog geen grond offensief in Gaza. Op 17 oktober werd het Al-Ahli Arabi Baptistenziekenhuis in Gaza getroffen door een bom, sommige bronnen spreken zelfs van 500 doden. Dit bombardement leidde tot veel onrust. Leiders in het Midden Oosten zeggen hun afsprak met Joe Biden af, bij ambassades wordt geprotesteerd. Beide partijen claimen dat de andere partij verantwoordelijk is voor het drama in het ziekenhuis. Op 19 oktober werd bekend dat Ofir Engel, een 18-jarige Nederlander een van de 200 gegijzelde is die Hamas heeft meegenomen naar Gaza.

Recente frontpage berichten 19 oktober
Biden: 'Egypte gaat vrijdag grensovergang Gaza openen voor humanitaire hulp'
Piers Morgan interviewt Bassem Youssef over Isral en Gaza

SPOILER: Twitteraccounts van een aantal betrouwbare twitteraars
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Kaart van de Gazastrook en informatie over de Gazastrook
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Geschiedenis conflict
Enkele belangrijke links
Liveblog Nu.nl
Liveblog NOS
Liveblog AD

SPOILER: Livestreams
Steve Lookner live

❤️🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤❤️
Doet rubber om staven
pi_211011838
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 21:48 schreef Nattekat het volgende: [..] Filmpje laadt niet, maar ik vermoed dat hoofddoekje weigert Hamas af te keuren en die ouwe met whataboutismes bekogelt.
TLDR: Hij vraagt op de vrouw af: Hezbolla leider heeft gezegd dat Joden beter allemaal naar Isral kunnen want dan kunnen we ze op een plek allemaal afmaken. “Ben je daar voor of tegen” Zij zegt volmondig: “ik ben voor”
pi_211011843
Gelukkig kunnen de meeste islamitische vrouwen beter koken dan discussiren, die maken van een hoopje zand, wat kamelenhaar en een stukje woestijncactus nog wat lekkers :Y)
  donderdag 19 oktober 2023 @ 22:07:16 #4
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_211011859
Hey @Slayage ik ben benieuwd naar je mening hierover

twitter
pi_211011878
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 22:03 schreef Rodgrod het volgende:
Samenvatting 7 oktober tot 19 oktober (wiki)

In de ochtend van 7 oktober 2023 werden vanuit de Gazastrook duizenden raketten op Isralische plaatsen in de grensstreek afgevuurd. Ook de steden Tel Aviv en Jeruzalem waren doelwit. Een groot aantal Hamasleden stak vanuit de Gazastrook op meerdere plaatsen de grens met Isral over, over land en via de lucht. Meer dan 1.300 mensen werden gedood, waaronder tientallen niet-Israli's.

Premier Benjamin Netanyahu sprak in reactie op de aanvallen over een oorlogssituatie. Op 7 oktober begon Isral met een uitgebreide reeks luchtaanvallen op de Gazastrook, die volgens Isral waren gericht op locaties van Hamas.
Op 8 oktober sloot Isral de toevoer van elektriciteit en brandstof naar Gaza af. Als gevolg daarvan viel de enige elektriciteitscentrale op 11 oktober uit.Netanyahu zei op 9 oktober tegen VS-president Biden, dat Isral geen andere keus heeft dan een grondoperatie in Gaza te starten en dat het "een lange en moeilijke oorlog" zal worden

Als gevolg van het conflict liepen ook de spanningen op de Westelijke Jordaanoever, inclusief Oost-Jeruzalem op. Sinds 8 oktober werden gevechten aan de Isralisch-Libanese grens gemeld. Het ging om beschietingen door Hezbollah, die het Isralische leger met raketaanvallen antwoordde.

Isral riep op 13 oktober inwoners van Gaza-Stad op om voor hun veiligheid uit te wijken naar zuidelijker delen van de Gazastrook. De burgers hebben tot 16:00 uur lokale tijd op 14 oktober naar haar het zuiden te vertrekken via 2 routes. Tot op heden is er nog geen grond offensief in Gaza. Op 17 oktober werd het Al-Ahli Arabi Baptistenziekenhuis in Gaza getroffen door een bom, sommige bronnen spreken zelfs van 500 doden. Dit bombardement leidde tot veel onrust. Leiders in het Midden Oosten zeggen hun afsprak met Joe Biden af, bij ambassades wordt geprotesteerd. Beide partijen claimen dat de andere partij verantwoordelijk is voor het drama in het ziekenhuis. Op 19 oktober werd bekend dat Ofir Engel, een 18-jarige Nederlander een van de 200 gegijzelde is die Hamas heeft meegenomen naar Gaza.

Recente frontpage berichten 19 oktober
Biden: 'Egypte gaat vrijdag grensovergang Gaza openen voor humanitaire hulp'
Piers Morgan interviewt Bassem Youssef over Isral en Gaza

SPOILER: Twitteraccounts van een aantal betrouwbare twitteraars
SPOILER: Kaart van de Gazastrook en informatie over de Gazastrook
SPOILER: Geschiedenis conflict
Enkele belangrijke links
Liveblog Nu.nl
Liveblog NOS
Liveblog AD

SPOILER: Livestreams
Steve Lookner live

Ja. Nadenken over mensen die niet schuldig zijn is zeer nodig. Dat bedoel je vast en zeker ook zo. Beide kanten. Zo werkt dat voor normalere mensen. Gen geweld. Kijk nu naar de oproep van Isralische soldaten. Als er echt een grondaanval komt. .....Veel doden en veel trachisch zijn en denken. Een inval is zelfmoord.
pi_211011889
quote:
10s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 22:05 schreef UitStraling het volgende:
Gelukkig kunnen de meeste islamitische vrouwen beter koken dan discussiren, die maken van een hoopje zand, wat kamelenhaar en een stukje woestijncactus nog wat lekkers :Y)
?
  donderdag 19 oktober 2023 @ 22:12:32 #7
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211011906
quote:
10s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 22:05 schreef UitStraling het volgende:
Nou, dan ben jij nog nooit in een discussie terechtgekomen met bijvoorbeeld een Turkse. :D
Die veranderen je reet in ig kfte. Spreekwoordelijk dan.
pi_211011912
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 22:07 schreef Richestorags het volgende:
Hey @:Slayage ik ben benieuwd naar je mening hierover

[ twitter ]
Iets met is anders
pi_211011914
Jemen is nu ook al betrokken? :{
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_211011918
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 22:12 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Nou, dan ben jij nog nooit in een discussie terechtgekomen met bijvoorbeeld een Turkse. :D
Mijn eerste dinnetje was olijfkleurig.
pi_211011920
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 22:12 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Zin in cig kfte man. Damn
pi_211011926
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 22:13 schreef Jor_Dii het volgende:
Jemen heeft zijn eigen shit.
  donderdag 19 oktober 2023 @ 22:15:23 #13
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_211011938
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 22:13 schreef Jor_Dii het volgende:
Als ik het goed begrijp een klein beetje. Er zijn raketten vanuit Jemen onderschept die naar Isral vlogen, maar over grondgebied van Saoedi-Arabi en dat land is sowieso het doelwit van Jemen (Houthi rebellen) dus wellicht was Isral niet het beoogd doelwit.
  donderdag 19 oktober 2023 @ 22:16:10 #14
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211011941
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 22:13 schreef Rupibma het volgende:

[..]
Zin in cig kfte man. Damn
Ja ik nu ook ;(
Maar dan zou ik dit kwaliteitstopic en het waardevolle nieuws erin mislopen.
twitter

Ondertussen worden Amerikaanse bases her en daar aangevallen.
  donderdag 19 oktober 2023 @ 22:16:20 #15
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_211011946
We kunnen er lang omheen draaien en proberen de legendness uit de weg te gaan, maar ALLES wijst op WW3.

:{
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_211011955
quote:
10s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 22:13 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Mijn eerste dinnetje was olijfkleurig.
Groen? :?
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_211011959
quote:
15s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 22:16 schreef BansheeBoy het volgende:
We kunnen er lang omheen draaien en proberen de legendness uit de weg te gaan, maar ALLES wijst op WW3.

Mwah, daarvoor zou China eerst Taiwan moeten binnenvallen.
  donderdag 19 oktober 2023 @ 22:17:32 #18
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_211011961
quote:
6s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 22:15 schreef MissionPhailed het volgende:

[..]
Als ik het goed begrijp een klein beetje. Er zijn raketten vanuit Jemen onderschept die naar Isral vlogen, maar over grondgebied van Saoedi-Arabi en dat land is sowieso het doelwit van Jemen (Houthi rebellen) dus wellicht was Isral niet het beoogd doelwit.
Weet je zeker over Saoedi-Arabi?

Ik las ook berichten dat ze via de Rode Zee naar het noorden vlogen:

twitter
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_211011967
Geen goed nieuws..
  donderdag 19 oktober 2023 @ 22:18:22 #20
307622 Perox
(niet de echte)
pi_211011970
quote:

Nou dat lijkt me wel een beetje stug hoor. VS gaat zich gewoon verdedigen, er zijn nog geen echte landen betrokken bij dit conflict behalve wellicht via proxy.
  donderdag 19 oktober 2023 @ 22:18:56 #21
38496 Perrin
pi_211011974
quote:

Mwah, de kans is er natuurlijk wel maar het is zeker geen uitgemaakte zaak.
pi_211011982
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 22:16 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Ja ik nu ook ;(
Maar dan zou ik dit kwaliteitstopic en het waardevolle nieuws erin mislopen.
[ twitter ]

Ondertussen worden Amerikaanse bases her en daar aangevallen.
Cigkoftem levert hier niet meer. Sad life.
pi_211011985
quote:

Joh stel je aan.
  donderdag 19 oktober 2023 @ 22:19:50 #24
396550 Richestorags
pi_211011991
quote:

Nou niet alles hoor. Dan zouden #ikvertrek en #ditwashetnieuws niet #1 en 2 trending topics op TwitterX zijn.

:{2
  donderdag 19 oktober 2023 @ 22:19:56 #25
307622 Perox
(niet de echte)
pi_211011994
Veel brommertjens en lokale jeugd rennend op de been hier in Utrecht. Pietsie onrustig.
  donderdag 19 oktober 2023 @ 22:20:24 #26
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_211012001
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 22:17 schreef Perrin het volgende:

[..]
Weet je zeker over Saoedi-Arabi?

Ik las ook berichten dat ze via de Rode Zee naar het noorden vlogen:

[ twitter ]
Ah, had de geografie van de regio niet helemaal helder in gedachten. Dit is inderdaad wel een 'verdachte' route.
  donderdag 19 oktober 2023 @ 22:20:26 #27
38496 Perrin
pi_211012002
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 22:19 schreef Perox het volgende:
Veel brommertjens en lokale jeugd rennend op de been hier in Utrecht. Pietsie onrustig.
Herfstvakantie zeker?
pi_211012003
quote:

Nee joh. Die kregen we toch ook niet na 9-11?
  donderdag 19 oktober 2023 @ 22:20:49 #29
307622 Perox
(niet de echte)
pi_211012012
quote:
9s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 22:20 schreef Perrin het volgende:

[..]
Herfstvakantie zeker?
Dat ook natuurlijk :D
pi_211012019
quote:
9s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 22:20 schreef Perrin het volgende:

[..]
Herfstvakantie zeker?
Die gaan volgende week ook niet naar school
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_211012032
twitter

Mooi dat over Hamas maar wat zegt hij over Netanyahu??
Is dat dit?
https://m.jpost.com/arab-(...)nians-divided-583082

@Qarrad jij weet vast meer. Hoe zit dit?
  donderdag 19 oktober 2023 @ 22:22:53 #32
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211012045
twitter

Beelden uit Nour As-Shams op de Westoever. Drone schakelt een team terroristen uit (staat in de beschrijving). Daar gaat het dus ook echt hard.
  donderdag 19 oktober 2023 @ 22:23:08 #33
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_211012049
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 22:19 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Nou niet alles hoor. Dan zouden #ikvertrek en #ditwashetnieuws niet #1 en 2 trending topics op TwitterX zijn.

:{2
Als verfijnde romanticus en toetsenbordavonturier ben ik een groot fan van het programma Ik Vertrek. Met hun gekke Bed and Breakfasts en Chambres d’Htes. :')

Maar alle gekheid op een stokje. Deze oorlog loopt over van proxy's en NAT gateway's. Daarom zeg ik WW3.

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_211012053
quote:

Egypte werkt mee.Hulp. Ieder die iets weet over dit alles echt kapot maken is een werkelijke grondoorlog.. Als Israel werkelijk l tegen Palestijnen gaat vechten.......Dan weet je dat je onschuldigen pakt. Vecht niet. Weiger dat.
  donderdag 19 oktober 2023 @ 22:24:35 #35
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211012066
quote:
1s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 22:22 schreef opgebaarde het volgende:
[ twitter ]

Is dat dit?

@:Qarrad jij weet vast meer. Hoe zit dit?
Nee, sorry niet echt. Maar interessant filmpje, bedankt!
pi_211012071
De Amerikanen worden nu wel veelvuldig aangevallen / betrokken bij diverse drone- en raketaanvallen. Dat is toch wel opmerkelijk te noemen..
pi_211012086
twitter

twitter
pi_211012092
Klinkt gek, maar oorlogsdreiging en onrust is wel eens goed voor NL en de EU.
Die zaten in een steeds vreemdere koers, gevoedt door ongebreidelde welvaart. Ik bedoel de groene koers, de regeltjes, de klimaatambities, de woke, het wijzende vingertje naar alle andere landen.
Het softe, het te linkse, het pacifisme. Het 100 rijden op snelwegen. Arrogant en op geen enkele manier gehinderd. Werken werd voor iedereen overleven in een papieren activisme wereld van regeltjes.
Een oorlog werpt je terug naar de werkelijkheid, en schept echte mannen en vrouwen.
Tevens is 8 miljard mensen vrij aan de hoge kant
pi_211012120
quote:
Niets geleerd van het ziekenhuis blijkbaar.
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
pi_211012133
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 22:26 schreef Knollenman het volgende:
Die zaten in een steeds vreemdere koers, gevoedt door ongebreidelde welvaart. Ik bedoel de groene koers, de regeltjes, de klimaatambities, de woke, het wijzende vingertje naar alle andere landen.
Het softe, het te linkse, het pacifisme. Het 100 rijden op snelwegen. Arrogant en op geen enkele manier gehinderd. Werken werd voor iedereen overleven in een papieren activisme wereld van regeltjes.
Een oorlog werpt je terug naar de werkelijkheid, en schept echte mannen en vrouwen.
Maar je ziet het wel als natuurlijk en normaal dit?
  donderdag 19 oktober 2023 @ 22:28:32 #41
396550 Richestorags
pi_211012139
quote:
[ twitter ]

Is dat dit?

Wow. Indrukwekkende speech.
pi_211012148
quote:
Als het oorlog is in Limburg, zijn we er met 130 rijden een kwartier eerder vanuit de Randstad.
  donderdag 19 oktober 2023 @ 22:29:36 #43
38496 Perrin
pi_211012150
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 22:24 schreef Jor_Dii het volgende:
De Amerikanen worden nu wel veelvuldig aangevallen / betrokken bij diverse drone- en raketaanvallen. Dat is toch wel opmerkelijk te noemen..
Ja en je weet dat ze terugmeppen.
pi_211012155
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 22:27 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Niets geleerd van het ziekenhuis blijkbaar.
Welke van de gebombardeerden ziekenhuizen
pi_211012178
quote:
Klinkt gek
Klopt.
pi_211012189
quote:
Dan moet er echt nog heel wat gebeuren hoor. Snap de gedachte wel overigens.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  donderdag 19 oktober 2023 @ 22:32:50 #47
396550 Richestorags
pi_211012191
quote:
18s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 22:29 schreef Perrin het volgende:

[..]
Ja en je weet dat ze terugmeppen.
Iemand is Amerika aan het testen. Ik denk dat het met een I begint en eindigt op ran. De vraag is wat bereiken ze ermee.
pi_211012202
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 22:25 schreef moby_jones het volgende:
[ ]
[ twitter ]
Is dat dezelfde kerk die 8 dagen geleden ook zogenaamd verwoest zou zijn bij een bombardement?
  donderdag 19 oktober 2023 @ 22:33:26 #49
307622 Perox
(niet de echte)
pi_211012203
quote:
[ twitter ]

Is dat dit?

Ik krijg hier jeuk van aan mijn alu-hoedje! >:O
Vooral wanneer hij zegt: "I condemn Hamas for providing this abhorrent Israli governent with the excuse to ethnically cleanse Gaza" :X
pi_211012216
quote:
Dat is ook abnormaal. Men kan geen kant op. En hulp? Werkelijk? Met alle liefde in de wereld. Een stedelijk gevecht is verloren. Voor beide kanten. Onmogelijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')