Ikzelf vond het klinken als een typetje van Itzik Cohenquote:Op donderdag 19 oktober 2023 18:31 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Hoezo waarschijnlijk? Welke experts?
Wel vreemd als ze dat dan zo amateuristisch aanpakken, dat het super makkelijk te herkennen is als nep. En wie zijn die experts precies? Het blijft alles allemaal lekker vaag ook.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 18:29 schreef Discombobulate het volgende:
[ twitter ]
Hamas audio is dus waarschijnlijk fake. En Israël heeft het geupload (propaganda eeeh). Die bom lijkt me echt nog niet een uitgemaakte zaak.
ja ik zeg ook, wachten wat de NOS zegt, of het NRCquote:Op donderdag 19 oktober 2023 18:41 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Let hier nou mee op, het is een nietszeggende tweet waar niks instaat, geen bron, geen bewijs en mensen zoeken iets wat aansluit bij hun overtuiging. Dit heeft deze week geleid tot een explosie van geweld en emotie. Die geest krijgen we al niet meer in de fles. Onafhankelijke bronnen hebben bevestigd dat het een eigen raket was van Hamas en dat het dodental nooit klopt, het ziekenhuis staat er nog gewoon, dat is gewoon een feit. Maar dit gaat weer een voer zijn voor mensen om die leugen dat Israël erachter zat te geloven. Want als dit over de "toon" gaat, wat het grote bewijs zou moeten zijn dan is het lachwekkend en ook wel duidelijk in welke hoek dit gezocht moet worden.
Niet zo gek dat bepaalde mensen dachten dat Israel hier mee te maken heeft.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 18:41 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Let hier nou mee op, het is een nietszeggende tweet waar niks instaat, geen bron, geen bewijs en mensen zoeken iets wat aansluit bij hun overtuiging. Dit heeft deze week geleid tot een explosie van geweld en emotie. Die geest krijgen we al niet meer in de fles. Onafhankelijke bronnen hebben bevestigd dat het een eigen raket was van Hamas en dat het dodental nooit klopt, het ziekenhuis staat er nog gewoon, dat is gewoon een feit. Maar dit gaat weer een voer zijn voor mensen om die leugen dat Israël erachter zat te geloven. Want als dit over de "toon" gaat, wat het grote bewijs zou moeten zijn dan is het lachwekkend en ook wel duidelijk in welke hoek dit gezocht moet worden.
Ja precies.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 18:42 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Wel vreemd als ze dat dan zo amateuristisch aanpakken, dat het super makkelijk te herkennen is als nep. En wie zijn die experts precies? Het blijft alles allemaal lekker vaag ook.
Een bufferzone in Gaza? Die strip is 10km breed, dus een bufferzone van 10km dan?quote:
Lolquote:Op donderdag 19 oktober 2023 18:43 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
ja ik zeg ook, wachten wat de NOS zegt, of het NRC
Waar blijkt uit dat het fake is? Behalve dan dat dit makkelijk in elkaar te peuteren valt.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 18:29 schreef Discombobulate het volgende:
[ twitter ]
Hamas audio is dus waarschijnlijk fake. En Israël heeft het geupload (propaganda eeeh). Die bom lijkt me echt nog niet een uitgemaakte zaak.
En wat voor die mensen die daar wonen? Gazastrook is al helemaal vol met 2,4 miljoen inwoners.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 18:44 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Een bufferzone in Gaza? Die strip is 10km breed, dus een bufferzone van 10km dan?
Nou ja ik weet niet hoeveel diplomatiek er op dit moment bedreven wordt maar stel je bent Hamas en de hele Gaza wordt naar de tyfus geschoten, dan zou ik toch wel graag een gesprek willen hebben zonder dat ik 15 eisen ingewilligd zie om überhaupt aan tafel te komen.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 18:41 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
Ja, anders luisteren ze echt nooit naar ons ook en dat zou zo zonde zijn... paarlen... ik zeg je, louter paarlen
Totaal niet gek, maar niet alles wat uit de hamas hoek komt is waar en niet alles wat uit de Israël hoek komt is waar. Alleen als ik zie wat voor een ellende de hamas propaganda geeft in Europa zou ik er zelf een beetje mee opletten. Maar helaas, dit zal weer een eigen leven gaan leiden, en weer mensen hun beeld bevestigen waardoor de emotie, haat en kans op escalatie in ons mooie Europa ook toeneemt. Want morgen staat er een artikel dat het nepnieuws was online en daaronder zie je honderden reacties vol met westenhaat want die liegen immers altijd.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 18:43 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Niet zo gek dat bepaalde mensen dachten dat Israel hier mee te maken heeft.
Als het echt fake is dan zou dit wel heel genant zijn. Dit hebben ze toch niet nodig, het is moeilijk voor te stellen dat het gefabriceerd is.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 18:29 schreef Discombobulate het volgende:
[ twitter ]
Wat vooral opvalt is:quote:
Ze hebben nog steeds zeg 150 mensen gegijzeld. Dat geeft macht.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 18:45 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Nou ja ik weet niet hoeveel diplomatiek er op dit moment bedreven wordt maar stel je bent Hamas en de hele Gaza wordt naar de tyfus geschoten, dan zou ik toch wel graag een gesprek willen hebben zonder dat ik 15 eisen ingewilligd zie om überhaupt aan tafel te komen.
Misschien denk ik er te makkelijk over.
Told you.quote:
quote:Op donderdag 19 oktober 2023 18:50 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Ze hebben nog steeds zeg 150 mensen gegijzeld. Dat geeft macht.
Gaan ze dit ook supergroot uitmeten in de media? Hamas raket, factor 10 overdreven in slachtoffers. Of levert dit te weinig commotie op?quote:
Volgens mij is het bewijs dat het hamas zelf was vrij duidelijk. Als je de beelden van die raket o.a. kan geloven.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 18:49 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Totaal niet gek, maar niet alles wat uit de hamas hoek komt is waar en niet alles wat uit de Israël hoek komt is waar. Alleen als ik zie wat voor een ellende de hamas propaganda geeft in Europa zou ik er zelf een beetje mee opletten. Maar helaas, dit zal weer een eigen leven gaan leiden, en weer mensen hun beeld bevestigen waardoor de emotie, haat en kans op escalatie in ons mooie Europa ook toeneemt. Want morgen staat er een artikel dat het nepnieuws was online en daaronder zie je honderden reacties vol met westenhaat want die liegen immers altijd.
Daarnaast zie ik al 2 weken bij elke scheet van Israël mensen schreeuwen om tientallen onafhankelijke bronnen en bewijslast maar in het geval van pro hamas propaganda is een tweet voldoende.
Beide kanten proberen hier profijt uit te trekken. En ze liegen allemaal.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 18:54 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Gaan ze dit ook supergroot uitmeten in de media? Hamas raket, factor 10 overdreven in slachtoffers. Of levert dit te weinig commotie op?
Ik geloof Israël niet op hun blauwe ogen net zoals ik hamas niet geloof op hun blauwe ogen. Wel geloof ik onafhankelijke onderzoekers die ook allemaal massaal aangaven dat het een eigen raket van hamas was. Maar, ondanks dat ik ook wel eens in nepnieuws zal trappen, geloof ik vooral wat ik zelf kan verifiëren, en als je mij verteld dat er 500+ doden zijn gevallen en het ziekenhuis ingestort en een dag later zie je het ziekenhuis intact met 3 gesneuvelde ramen en 10 auto's op de parkeerplaats uitgebrand dan weet ik genoeg.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 18:55 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Volgens mij is het bewijs dat het hamas zelf was vrij duidelijk. Als je de beelden van die raket o.a. kan geloven.
En dat is de oplossing? Meer dan 100.000 doden? Dan nog geen gesprek nodig?quote:Op donderdag 19 oktober 2023 18:56 schreef ExTec het volgende:
Wanneer gaat israel nou ongenadig hard los?
Want dan hebben we het tenminste maar gehad.
De autoriteiten van palestina zeiden dat het nep was.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 18:44 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Waar blijkt uit dat het fake is? Behalve dan dat dit makkelijk in elkaar te peuteren valt.
Liever gaat niemand meer los.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 18:56 schreef ExTec het volgende:
Volgens de nieuwsfeed van Steve ‘Soon’, maar dat staat er al een weekquote:Op donderdag 19 oktober 2023 18:56 schreef ExTec het volgende:
Nee hoor, beiden willen het vast en zeker op hun eigen voorwaarden.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 18:36 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Als we een geweldloze oplossing willen is om de tafel praten met elkaar de enige oplossing. Zo niet een paar landen als schoolmeester aanstellen en dan lopen beide partijen maar in de maat, blijft van de zotte dat dit conflict nu al zo lang duurt en zoveel onschuldige levens heeft gekost.
Palestijnen geven zelf toe dat het nep is ???? Vraag mij ook wel af waar dan 500 doden gevallen zijn bij dat ziekenhuis. Schade viel wel mee zoals ik zag.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 18:59 schreef ReplaR het volgende:
[..]
De autoriteiten van palestina zeiden dat het nep was.
Welke onafhankelijke bronnen heb je het over?quote:Op donderdag 19 oktober 2023 18:58 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Ik geloof Israël niet op hun blauwe ogen net zoals ik hamas niet geloof op hun blauwe ogen. Wel geloof ik onafhankelijke onderzoekers die ook allemaal massaal aangaven dat het een eigen raket van hamas was. Maar, ondanks dat ik ook wel eens in nepnieuws zal trappen, geloof ik vooral wat ik zelf kan verifiëren, en als je mij verteld dat er 500+ doden zijn gevallen en het ziekenhuis ingestort en een dag later zie je het ziekenhuis intact met 3 gesneuvelde ramen en 10 auto's op de parkeerplaats uitgebrand dan weet ik genoeg.
Ik hoop het. Ik den dat veel mensen hier enorm over geschrokken zijn en wel willen praten. Zeer complex.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 19:01 schreef ExTec het volgende:
[..]
Jij denkt dat dit het startpunt gaat zijn voor een duurzame vrede?
Het hoeft ook niet gefabriceerd te zijn natuurlijk.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 18:49 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Als het echt fake is dan zou dit wel heel genant zijn. Dit hebben ze toch niet nodig, het is moeilijk voor te stellen dat het gefabriceerd is.
203 tot 250 mensen. Echt veel.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 18:50 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Ze hebben nog steeds zeg 150 mensen gegijzeld. Dat geeft macht.
https://nos.nl/collectie/(...)n-hoop-op-vrijlatingquote:Een woordvoerder van het Israëlische leger meldde vanochtend dat er 203 mensen worden gegijzeld in de Gazastrook. Hamas zegt dat het zo'n 250 mensen vasthoudt.
Onder andere dezequote:Op donderdag 19 oktober 2023 19:02 schreef Nexum het volgende:
[..]
Welke onafhankelijke bronnen heb je het over?
Ze willen ook twee vrij uiteenlopend dingen, Hamas wil alle Joden uitroeien en de Joden willen gewoon een beetje lekker leven zo, breng dat maar eens bij elkaar.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 19:03 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Ik hoop het. Ik den dat veel mensen hier enorm over geschrokken zijn en wel willen praten. Zeer complex.
Misschien kunnen ze elkaar in het midden treffen. Hamas de helft van de joden uitroeien en die lui in Israël alleen in de herfst en winter rustig leven.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 19:08 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Ze willen ook twee vrij uiteenlopend dingen, Hamas wil alle Joden uitroeien en de Joden willen gewoon een beetje lekker leven zo, breng dat maar eens bij elkaar.
Je hebt Hamas en Palestijnen. Palestijnen willen ook natuurlijk rust. Dan moet je verder gaan praten over wat redelijk is. Dit gezeik beheerst al te veel van de politiek wereldwijd. Op zijn minst geen gebied meer bezetten.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 19:08 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Ze willen ook twee vrij uiteenlopend dingen, Hamas wil alle Joden uitroeien en de Joden willen gewoon een beetje lekker leven zo, breng dat maar eens bij elkaar.
Dat is op zich ook geen ramp, Gaza en de Westbank zijn heel verschillende gebieden en wellicht is het beter om te zoeken naar een oplossing waarbij elk Palestijnsgebied een soort stadstaat wordt.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 17:38 schreef Perrin het volgende:
[..]
Nee dat gaat 'm ook niet meer worden de komende jaren
De meesten die naar zo'n demo gaan zijn gewoon joden hatende Hamas supporters, daar valt niets aan te nuanceren.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 18:18 schreef bitterbal het volgende:
ik denk dat vele die naar zo'n pro-palestina demo gaan gewoon willen dat het stopt?
De bevolking van de Gazastrook groeit ieder jaar met 3,4 procent, dus dat "volledig uitmoorden" van de Palestijnse bevolking is volstrekte nonsens.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 18:19 schreef Nexum het volgende:
[..]
Het is nooit genoeg. Zolang Palestina verder en verder in een hoekje worden gedrukt en Israël doorgaat met hun uiteindelijke doel (alle Palestijnen volledig uitgemoord en een 100 % Israëlische staat) dan mag de wereld nooit stoppen met protesteren. Mensen moeten zich bewust blijven van het feit dat Israël niet uit is op vrede.
Bellingcat of onderzoekers van de EU o.a.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 19:02 schreef Nexum het volgende:
[..]
Welke onafhankelijke bronnen heb je het over?
quote:Op donderdag 19 oktober 2023 18:18 schreef bitterbal het volgende:
ik denk dat vele die naar zo'n pro-palestina demo gaan gewoon willen dat het stopt?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |