abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210995712
quote:
1s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 13:56 schreef Hyperdude het volgende:
Ging eerder vandaag over NRC

Dit staat nu op de site bij een artikel:
[..]
https://www.nrc.nl/nieuws(...)-gazastrook-a4177639
Een rectificatie van twee regels onderaan een artikel is echt niet (goed) genoeg. Als je een van basisprincipes van de journalistiek zó te grabbel gooit mag je de hoofdredacteuren van NRC en de andere media die hier groen licht voor hebben gegeven wat mij betreft per direct op non-actief stellen.

Je ziet wat het teweeg kan brengen.
  woensdag 18 oktober 2023 @ 14:09:27 #182
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_210995720
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 14:08 schreef Snikkelbeer het volgende:

[..]
Een rectificatie van twee regels onderaan een artikel is echt niet (goed) genoeg. Als je een van basisprincipes van de journalistiek zó te grabbel gooit mag je de hoofdredacteuren van NRC en de andere media die hier groen licht voor hebben gegeven wat mij betreft per direct op non-actief stellen.

deporteren naar Vlieland
got me a movie, I want you to know
slicing up eyeballs, I want you to know
  woensdag 18 oktober 2023 @ 14:09:50 #183
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_210995726
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 14:05 schreef Geschiedkundige het volgende:

[..]
Oh nee, ik ben ook dankbaar dat de VS in ieder geval probeert de boel humanitair nog enigszins op de rails te houden hoor. Wat hun agenda soms ook moge zijn, ze zijn wel het land dat als eerste in het gat springt om in ieder geval iets op touw te zetten. In de EU gaan we eerst met 50 man overleggen en komen we dan met een krachtig statement gevolgd met een paar tientallen miljoenen. De VS daarentegen probeert diplomatiek wat eensgezindheid te kweken binnen de landen waar ze welkom zijn.

Maar Biden heeft soms gewoon van die vage uitspraken die gewoon echt de plank volledig misslaan. Dat kan eigenlijk niet als president van de VS (en we zien het keer op keer, met de vorige president als ultiem hoogte/dieptepunt).
De VS? Dat is toch het enige land dat na WO2 serieus gedreigd heeft Nederland binnen te vallen en landen chanteert om het Internationaal Strafhof niet te ratificeren?
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_210995734
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 14:06 schreef Geschiedkundige het volgende:

[..]
Huh, wat gaan die daar doen dan. Is dit iets vanuit de NAVO geregeld?
Dat zou raar zijn. Israel is immers geen NAVO-lid.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_210995749
quote:
2s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 14:10 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Dat zou raar zijn. Israel is immers geen NAVO-lid.
Mja, wat gaan wij als Nederland daar doen vraag ik me af. Dat zal toch niet op eigen houtje zijn?
  woensdag 18 oktober 2023 @ 14:13:16 #186
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_210995762
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 13:39 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Eerste wet van Croughs in actie.
Yep en ook de 2e en gevolgde 3e waarbij de "intellectueel" dan ook te verwijten dat die blind kiest voor de minderheid als slachtoffer en het slachtoffer er (daarin gesteund zelf/s) voor kiest om te worden gezien als onderdrukte minderheid.

Het is daarbij niet zo dat individuen kiezen om zelf schade op te lopen maar het is verdomd comformtabel om anderen van een misère, de schuld te kunnen geven en dat uitgebreid te etaleren. Niets is een mens vreemd om anderen te betichten dat zijj nalatig zijn (geweest) in hun ramp.

Een eigen verantwoordelijkheid in en laat staan als oorzaak van een situatie wordt dan weggepoetst of op zijn best; genuanceerd. Helaas is het ook weer zo dat menige religie en politiek dat principe ook zo ook hanteert: de goddelijke gunsten en duivelse misdaad met het "wij" en "zij".
Zoals wanneer intenties "goed bedoeld" of zich baseren "historische waarden", er dan "geen schuld" zou zijn dat men een misdaad heeft gepleegd.

Ik vind het onverteerbaar dat leiders in die regio NIET bereid zijn om de situatie af te dempen. Er duidelijk op uit zijn om hun politieke munt te slaan. Dit over de rug van burgers die daadwerkelijk het feitelijke slachtoffer zijn (geworden). Een leider die weigert om in overleg te gaan om tot consensus te komen, is een dictator die bewust de tegenstelling zoek en veroorzaakt.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  woensdag 18 oktober 2023 @ 14:13:31 #187
3542 Gia
User under construction
pi_210995765
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 14:02 schreef Momo het volgende:
Nederlandse militairen naar Cyprus in geval situatie verslechtert

Er vertrekt een groep Nederlandse militairen naar Cyprus voor het geval de situatie in Israël en de Palestijnse gebieden verder escaleert. Het gaat om zo'n 200 militairen, onder wie mariniers en ondersteunende manschappen die snel kunnen worden ingezet. "De ministeries van Buitenlandse zaken en Defensie bereiden zich voor op verschillende scenario's. Dit voor het geval de situatie in Israël en de Palestijnse gebieden verder verslechtert", staat in een persbericht.

Ze worden vervoerd met twee C-130 Hercules-transportvliegtuigen en met een gecharterd passagiersvliegtuig. "Deze toestellen brengen in totaal ongeveer 200 militairen naar Cyprus, om vanaf die locatie snel te kunnen reageren."

De militaire vliegtuigen blijven op Cyprus zolang dat nodig is, zegt het ministerie van Defensie.

NOS liveblog
Bekend wanneer? Als dat vanaf Volkel is, komen ze hier overheen. Altijd mooi om te zien.
pi_210995773
Slechte ontwikkeling

-Israel plans to close Al Jazeera, turn off mobile in Gaza and activate Starlink!

- Israel is in talks with Elon Musk's space company SpaceX about an early activation of Starlink in the country

- Israel is working on closing offices of the news channel Al Jazeera, which is "used during the war for Hamas propaganda, agitation and damage to state security"

- it is being prepared to cut fixed and mobile connections to the Gaza Strip

So far, Israel had always stated that the communication networks in and around Gaza were essential in order to warn the civilian

twitter
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_210995774
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 14:12 schreef Geschiedkundige het volgende:

[..]
Mja, wat gaan wij als Nederland daar doen vraag ik me af. Dat zal toch niet op eigen houtje zijn?
Ik gok op het veilig het land uit kunnen krijgen van Nederlanders mocht de sjit echt de fan raken in Israel.
pi_210995783
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 14:09 schreef -XOR- het volgende:

[..]
De VS? Dat is toch het enige land dat na WO2 serieus gedreigd heeft Nederland binnen te vallen en landen chanteert om het Internationaal Strafhof niet te ratificeren?
En wat heeft dat te maken met mijn verhaal en de huidige situatie? Ik stel nergens dat Amerika heilig is. Ik stel wel dat ze een eigen agenda hebben. Maar ze proberen tenminste serieus iets voor elkaar te krijgen itt elk ander land.
pi_210995790
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 14:08 schreef Snikkelbeer het volgende:

[..]

Jij denkt dat de mensen die gisteravond de straat op zijn gegaan dat deden na het lezen van de NRC en NOS? Verder eens met dat ze beter moeten letten op hoe ze berichtgeven maar het grootste deel van die meute gaat denk ik de straat op adhv wat ze met hun schotel kijken en social media.
  woensdag 18 oktober 2023 @ 14:15:46 #192
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_210995791
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 14:12 schreef Geschiedkundige het volgende:

[..]
Dat zal ongetwijfeld in een coalitieverband zijn, dat hoeft niet per definitie NAVO te zijn.
Al zijn ze er alleen al om een gezamenlijk signaal af te geven aan partijen als Hezbollah en Iran om er niet verder in geïnvesteerd te raken. Anders staan twee Amerikaanse CBG's en Westerse troepen op de drempel om in te grijpen.

edit: of wat @xpompompomx zegt, om (in coalitieverband) een luchtbrug veilig te kunnen stellen als het écht fout gaat, het laatste wat men wil is een herhaling van Kabul '21.
  woensdag 18 oktober 2023 @ 14:17:00 #193
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_210995811
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 14:13 schreef Ali_boo het volgende:
Slechte ontwikkeling

-Israel plans to close Al Jazeera, turn off mobile in Gaza and activate Starlink!

- Israel is working on closing offices of the news channel Al Jazeera, which is "used during the war for Hamas propaganda, agitation and damage to state security"

- it is being prepared to cut fixed and mobile connections to the Gaza Strip

So far, Israel had always stated that the communication networks in and around Gaza were essential in order to warn the civilian

[ twitter ]
Het doet Russisch aan.
  woensdag 18 oktober 2023 @ 14:17:41 #194
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_210995818
quote:
5s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 14:05 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
Nog iemand de straat op geweest voor de Oeigoeren?
Ik moet altijd aan het televisieprogramma Koekeloeren denken als ik Oeigoeren zie staan.

Niet de straat op geweest, niet voor de oeigoeren, niet voor de palestijnen en ook niet voor de Israëli’s.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_210995844
quote:
10s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 13:56 schreef Slayage het volgende:
ik kreeg tranen in mijn ogen van het lachen om deze dark comedy interview met een comedian die getrouwd is met een Palestijnse over de situatie in Gaza. Hij heeft de hele interview zijn comedian pet op. bloody briljant.

[ twitter ]
I condemn Hamas, Hummus, Hassan.
  woensdag 18 oktober 2023 @ 14:20:35 #196
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_210995852
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 14:15 schreef 3rr0r het volgende:

[..]
Jij denkt dat de mensen die gisteravond de straat op zijn gegaan dat deden na het lezen van de NRC en NOS? Verder eens met dat ze beter moeten letten op hoe ze berichtgeven maar het grootste deel van die meute gaat denk ik de straat op adhv wat ze met hun schotel kijken en social media.
Misschien controversieel, maar het ziekenhuis ansich is ook niet DE reden dat mensen de straat op gingen, of gaan. Het zijn druppels info die mensen steeds boos maken. Je moet de gehele situatie in zijn geheel zien.

Mensen die gister de straat op gingen zouden vroeg of laat sowieso de straat op zijn gegaan want dit conflict gaat nog wel ff door. Er zullen nog veel meer van dit soort momenten komen.

Het ziekenhuis verhaal is meer een trigger. Zelfs als 't niet waar is gaan mensen toch met elkaar praten, de woedde komt weer omhoog, etc.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_210995860
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 14:15 schreef 3rr0r het volgende:

[..]
Niet specifiek de NRC en NOS, maar ik doel op de Westerse media in het algemeen. En ja, ik denk wel dat alles in een mega stroomversnelling is gekomen door hun voorbarige berichtgeving.
pi_210995862
quote:
14s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 13:40 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Wat raar, zowel de EU als de VS maken al jaren miljarden over aan steun in de Palestijnse gebieden. Maar dat telt niet?
In het dagelijkse leven of als Israel zich vergeldt schijnt het er niet altijd netjes aan toe gaan en ondanks dat zijn de EU en de VS redelijk stil. We zijn wellicht zelfs een beetje hypocriet?
pi_210995885
Wat waar is maakt nu niet meer uit.

Mensen zijn toch al boos. Op een pro-Hamas telegram kanaal zie ik niks worden 'gerectificeerd'.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 18 oktober 2023 @ 14:23:23 #200
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_210995888
quote:
1s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 14:20 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
In het dagelijkse leven of als Israel zich vergeldt schijnt het er niet altijd netjes aan toe gaan en ondanks dat zijn de EU en de VS redelijk stil. We zijn wellicht zelfs een beetje hypocriet?
Ik hoor ze ook niet over andere conflicten. Alleen na die terroristische aanval.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  woensdag 18 oktober 2023 @ 14:23:39 #201
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_210995894
https://www.tagesspiegel.(...)anders-10642945.html

molotov cocktails gegooid naar een synagoge. Had ik nog niet gelezen (in duitsland).
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_210995900
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 14:17 schreef Eightyone het volgende:

[..]
Het doet Russisch aan.
Dat is gewoon moderne oorlogsvoering
  woensdag 18 oktober 2023 @ 14:24:21 #203
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_210995904
quote:
2s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 14:14 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Ik gok op het veilig het land uit kunnen krijgen van Nederlanders mocht de sjit echt de fan raken in Israel.
Ah ja zoals in Afghanistan, dat was wel een succesnummertje...
got me a movie, I want you to know
slicing up eyeballs, I want you to know
  woensdag 18 oktober 2023 @ 14:24:48 #204
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_210995912
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 14:14 schreef Geschiedkundige het volgende:

[..]
En wat heeft dat te maken met mijn verhaal en de huidige situatie? Ik stel nergens dat Amerika heilig is. Ik stel wel dat ze een eigen agenda hebben. Maar ze proberen tenminste serieus iets voor elkaar te krijgen itt elk ander land.
Wanneer de VS buiten de landsgrenzen 'serieus dingen voor elkaar probeert te krijgen' gaan bij mij altijd alle alarmbellen af.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_210995922
Had Hamas toch bijna gewonnen lieve jongens en meisjes, door hun eigen schuld aan de dood van 50 Palestijnen naast een ziekenhuis te framen als een nietsontziende aanval van die monsters van een Joden, waar is trouwens die luchtaanval op dat konvooi ineens heen, dat was ook simpelweg een bermbom om de wereldopinie te beïnvloeden, daar kwamen wel wat meer mensen (en kinderen) bij om.

Blijven opletten mensen, je hebt hier te maken met de "mensen" achter 07-10-2023.
  woensdag 18 oktober 2023 @ 14:26:12 #206
498210 KoningWouter
Zoek de flow, vind de frictie
pi_210995925
twitter

US staat achter Israël. Ben benieuwd of dan nu ook het offensief kan starten.
pi_210995930
quote:
10s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 14:24 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[..]
Ah ja zoals in Afghanistan, dat was wel een succesnummertje...
Bel het MinDef om ze te vertellen hoe het wel moet.
pi_210995954
twitter
Het dodental wordt al naar beneden bijgesteld. Ik ben benieuwd hoe vaak dat nog gaat gebeuren en op welk getal ze uiteindelijk gaan uitkomen. :')
pi_210995960
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 14:24 schreef byah het volgende:

[..]
Dat is gewoon moderne oorlogsvoering
Je kiest alleen de verkeerde woorden.
Israel brengt gewoon Russische bevrijding in Gaza.
Goed, alles gaat daarbij plat maar bevrijdiging heeft een hoge prijs.
pi_210995973
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 14:25 schreef UitStraling het volgende:
Had Hamas toch bijna gewonnen lieve jongens en meisjes, door hun eigen schuld aan de dood van 50 Palestijnen naast een ziekenhuis te framen als een nietsontziende aanval van die monsters van een Joden, waar is trouwens die luchtaanval op dat konvooi ineens heen, dat was ook simpelweg een bermbom om de wereldopinie te beïnvloeden, daar kwamen wel wat meer mensen (en kinderen) bij om.

Blijven opletten mensen, je hebt hier te maken met de "mensen" achter 07-10-2023.
Doe eens niet zo extreen elke keer.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')