abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 13 maart 2024 @ 11:56:36 #181
168739 Red_85
'echt wel'
pi_212808524
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2024 11:48 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Dit zijn dus de ideeën die in Brussel bedacht worden....

:')
Veel goeds komt er niet vandaan op het moment om dat economische level playing field te creëren en te houden.. Daarin tegen komen ze met dit soort shit.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_212808562
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2024 11:38 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Idd, probeer eens melk of Icetea in te schenken. De helft gaat er langs.
Drinken uit het pak gaat ook al kut.

Als je daar moeite mee hebt ligt het denk ik eerder aan jezelf.
Цой жив
pi_212808858
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2024 11:59 schreef Zwoerd het volgende:

[..]
Als je daar moeite mee hebt ligt het denk ik eerder aan jezelf.
Ja joh, pas iets aan wat gewoon totaal geen nut heeft...
pi_212809130
Dat draaien van de dop tot dat verbindingsstukje kapot is, doe ik voortaan als handeling zo automatisch, dat ik me al niet meer erger aan het vastzitten van de doppen.
pi_212809779
Hoe kort is nog maar geleden dat er overal van die draaidoppen op geplaatst werden.
Yoghurt, melk, koffiemelk enzovoort. Daar trok je gewoon de schenktuit open, en klapte je weer dicht. Dan kon zonder plastic rommel erop geschroefd.
pi_212810875
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2024 13:58 schreef Idisrom het volgende:
Hoe kort is nog maar geleden dat er overal van die draaidoppen op geplaatst werden.
Yoghurt, melk, koffiemelk enzovoort. Daar trok je gewoon de schenktuit open, en klapte je weer dicht. Dan kon zonder plastic rommel erop geschroefd.
Maar dan had je best vaak dat het openen niet helemaal lekker ging en dat je dan van die weke kartonnen schenktuiten kreeg. Nee, een plastic dopje er op vind ik toch wel een verbetering. Er zit toch al plastic in het pak verwerkt dus dat dopje kan er ook wel bij.
pi_212811693
De draaidopjes vind ik níet prettig.
Als die eraf zijn, dan spoel ik ze af en bewaar ze om in te leveren.

Opbrengst 2023: ¤ 48.541,73

Want!!! https://geleidehond.nl/st(...)dEAAYASAAEgJ4zPD_BwE

Hoe het werkt:
Regionale afvalverwerkers geven een vergoeding per kilo plastic doppen. Het plastic dient dan weer als grondstof voor nieuwe producten. Via zogenaamde regionale inzamelpunten en depots worden miljoenen doppen ingezameld, gesorteerd en klaargemaakt voor verdere recycling. Deze inzamelpunten worden beheerd door vrijwilligers, en zij weten precies welke doppen wel en welke niet ingezameld kunnen worden. Dat verschilt namelijk per regio. Hieronder staat een lijst van contactpersonen en stichtingen die verantwoordelijk zijn voor de doppenactie. Als je een contactpersoon mailt, vermeld hier dan je postcode bij. Zo kunnen de depots makkelijk het dichtsbijzijnde inzamelpunt doorgeven.
pi_212811969
quote:
Energetisch recyclen dus.

Niks op tegen. In plaats van de olie meteen in de fik te steken gebruik je het eerst nog een keer nuttig als plastic fles.
-
pi_212812070
quote:
1s.gif Op woensdag 13 maart 2024 16:58 schreef AnneX het volgende:
De draaidopjes vind ik níet prettig.
Als die eraf zijn, dan spoel ik ze af en bewaar ze om in te leveren.

Opbrengst 2023: ¤ 48.541,73

Want!!! https://geleidehond.nl/st(...)dEAAYASAAEgJ4zPD_BwE

Hoe het werkt:
Regionale afvalverwerkers geven een vergoeding per kilo plastic doppen. Het plastic dient dan weer als grondstof voor nieuwe producten. Via zogenaamde regionale inzamelpunten en depots worden miljoenen doppen ingezameld, gesorteerd en klaargemaakt voor verdere recycling. Deze inzamelpunten worden beheerd door vrijwilligers, en zij weten precies welke doppen wel en welke niet ingezameld kunnen worden. Dat verschilt namelijk per regio. Hieronder staat een lijst van contactpersonen en stichtingen die verantwoordelijk zijn voor de doppenactie. Als je een contactpersoon mailt, vermeld hier dan je postcode bij. Zo kunnen de depots makkelijk het dichtsbijzijnde inzamelpunt doorgeven.
Mijn collega is een van de vrijwilligers. Beste man hoor, maar als je ziet hoeveel tijd erin gaat zitten en wat dan uiteindelijk de opbrengst is...

Als hij dat gewoon niet zou doen en in plaats daarvan zijn loon voor de bespaarde uren zou schenken, dan zou dat een veelvoud zijn van wat hij met de doppenactie binnensprokkelt.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_212812283
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2024 17:26 schreef Jordy-B het volgende:

[..]
Mijn collega is een van de vrijwilligers. Beste man hoor, maar als je ziet hoeveel tijd erin gaat zitten en wat dan uiteindelijk de opbrengst is...

Als hij dat gewoon niet zou doen en in plaats daarvan zijn loon voor de bespaarde uren zou schenken, dan zou dat een veelvoud zijn van wat hij met de doppenactie binnensprokkelt.
Tja…er is een economie rond vrijwilligerswerk.

https://mediatheek.steunp(...)werk-en-de-economie/
Quote:”
“ Een econoom rekende uit dat al die vrijwilligers goed zijn voor 560.000 voltijdbanen.
Als je die zou moeten betalen zou dat tussen de 5 en 20 miljard kosten afhankelijk van het uurloon” .

Plus: “ Vrijwilligerswerk blijkt voor mensen een duidelijke functionele waarde te hebben op vier verschillende gebieden: waarde-expressie, sociale aanpassing, carrière en ego-defensief. Door het doen van vrijwilligerswerk voelen mensen zich steviger, gelukkiger en bereiden mensen zich voor op de arbeidsmarkt!”

Mijn opmerking -als vrijwilliger- ‘wij’ houden Nederland draaiend.
Oa. school, Zorg, bieb, theater.
pi_212812521
quote:
1s.gif Op woensdag 13 maart 2024 17:45 schreef AnneX het volgende:

[..]
Tja…er is een economie rond vrijwilligerswerk.

https://mediatheek.steunp(...)werk-en-de-economie/
Quote:”
“ Een econoom rekende uit dat al die vrijwilligers goed zijn voor 560.000 voltijdbanen.
Als je die zou moeten betalen zou dat tussen de 5 en 20 miljard kosten afhankelijk van het uurloon” .

Plus: “ Vrijwilligerswerk blijkt voor mensen een duidelijke functionele waarde te hebben op vier verschillende gebieden: waarde-expressie, sociale aanpassing, carrière en ego-defensief. Door het doen van vrijwilligerswerk voelen mensen zich steviger, gelukkiger en bereiden mensen zich voor op de arbeidsmarkt!”

Mijn opmerking -als vrijwilliger- ‘wij’ houden Nederland draaiend.
Oa. school, Zorg, bieb, theater.
Ja, het is ook niet om te katten op vrijwilligers, maar meer dat als mijn collega (die dus gewoon een baan heeft) zijn geld ipv zijn tijd zou doneren, dat de blindengeleidehonden een stuk meer opbrengst zouden hebben.

De doppenactie is niet bepaald een efficiënte inzameling.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  woensdag 13 maart 2024 @ 18:13:08 #192
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_212812571
Gewoon doorknippen dat dopje, klaar.

Naast tax op tax moet er natuurlijk ook van allerlei burgertje pesten in het leven geroepen worden, voor het milieu.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_212812577
Ruk gewoon de dop er af.
Daarna kan je gewoon sluiten en open.

Word er gek van met de kleine flesjes die het ook hebben.
  woensdag 13 maart 2024 @ 18:15:28 #194
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_212812589
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2024 11:45 schreef PzKpfw het volgende:
Degene die dit bedacht heeft wens ik al die dopjes in zijn reet toe.
Die moet echt gemarteld worden ja
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_212812690
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2024 18:14 schreef suijkerbuijk het volgende:
Ruk gewoon de dop er af.
Daarna kan je gewoon sluiten en open.

Word er gek van met de kleine flesjes die het ook hebben.
Als je gewoon niet die fles tot je huig pijpt als je drinkt, heb je helemaal geen last van dat dopje.
pi_212812765
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 08:37 schreef daNpy het volgende:
Je kan die doppen snel en eenvoudig verwijderen. Na het losdraaien de dop aan de zijkant van de schroefdraad een keer of 2 om zijn as draaien en je draait de plastic stripjes kapot.
Heb jou gemist bij F1 :{ :@

Hier ook haat aan 't dopje
  Vis een optie? woensdag 13 maart 2024 @ 18:41:08 #197
70532 loveli
N
pi_212812865
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2024 13:58 schreef Idisrom het volgende:
Dit, liever geen dop dan een lekkende vastzittende dop.

Enig idee hoeveel moeite de gemiddelde bejaarde met die doppen heeft? Extra schoonmaakwerk galore.
crap in = crap out
  Vis een optie? woensdag 13 maart 2024 @ 18:41:19 #198
70532 loveli
N
pi_212812870
En schopje KLB.
crap in = crap out
pi_212812880
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2024 18:26 schreef Jordy-B het volgende:

[..]
Als je gewoon niet die fles tot je huig pijpt als je drinkt, heb je helemaal geen last van dat dopje.
Lul niet zo dom.
Die kleine flesjes hebben een klein hals en een kleine gat om er uit te drinken.
Dop zit gewoon in de weg .
Maar goed ik gooi de drinken niet van een afstand in mijn strot.
pi_212815383
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2024 18:41 schreef suijkerbuijk het volgende:

[..]
Lul niet zo dom.
Die kleine flesjes hebben een klein hals en een kleine gat om er uit te drinken.
Dop zit gewoon in de weg .
Maar goed ik gooi de drinken niet van een afstand in mijn strot.
Je kunt toch gewoon de fles aan je lippen zetten, in plaats van je lippen om de fles te vouwen?

Echt, mensen die flessen pijpen. :'(
  woensdag 13 maart 2024 @ 21:16:50 #201
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_212815547
Ik ben ervoor alle overgebleven drank verpakkingen ook te voorzien van een vastzittende draaidop. Lijkt me heerlijk dat je ten alle tijden drinkende mensen kan inschatten.

Ik kan me nog iets voorstellen bij mensen die klagen dat de dop soms scheef op de fles geplaatst wordt waardoor het vastdraaien wat lastiger gaat. Maar dit is zeker niet onoverkomelijk. Bovendien heeft bijvoorbeeld Saskia (de bruiswaterverstrekker, niet de kassajuffrouw) van de Lidl dit al opgelost door de bevestiging iets te verlengen.
Niet kunnen drinken is lachwekkend en laten we hopen dat de evolutie deze mensen binnen één generatie of 2 3 eruit heeft gezeefd.
pi_213576987
twitter
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')