Veel goeds komt er niet vandaan op het moment om dat economische level playing field te creëren en te houden.. Daarin tegen komen ze met dit soort shit.quote:Op woensdag 13 maart 2024 11:48 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Dit zijn dus de ideeën die in Brussel bedacht worden....
Als je daar moeite mee hebt ligt het denk ik eerder aan jezelf.quote:Op woensdag 13 maart 2024 11:38 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Idd, probeer eens melk of Icetea in te schenken. De helft gaat er langs.
Drinken uit het pak gaat ook al kut.
Ja joh, pas iets aan wat gewoon totaal geen nut heeft...quote:Op woensdag 13 maart 2024 11:59 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Als je daar moeite mee hebt ligt het denk ik eerder aan jezelf.
Maar dan had je best vaak dat het openen niet helemaal lekker ging en dat je dan van die weke kartonnen schenktuiten kreeg. Nee, een plastic dopje er op vind ik toch wel een verbetering. Er zit toch al plastic in het pak verwerkt dus dat dopje kan er ook wel bij.quote:Op woensdag 13 maart 2024 13:58 schreef Idisrom het volgende:
Hoe kort is nog maar geleden dat er overal van die draaidoppen op geplaatst werden.
Yoghurt, melk, koffiemelk enzovoort. Daar trok je gewoon de schenktuit open, en klapte je weer dicht. Dan kon zonder plastic rommel erop geschroefd.
Energetisch recyclen dus.quote:Op woensdag 13 maart 2024 11:18 schreef Nober het volgende:
DE OVEN IN!
[ x ]
https://www.nrc.nl/nieuws(...)og-verbrand-a4192835
@:Zipportal
Mijn collega is een van de vrijwilligers. Beste man hoor, maar als je ziet hoeveel tijd erin gaat zitten en wat dan uiteindelijk de opbrengst is...quote:Op woensdag 13 maart 2024 16:58 schreef AnneX het volgende:
De draaidopjes vind ik níet prettig.
Als die eraf zijn, dan spoel ik ze af en bewaar ze om in te leveren.
Opbrengst 2023: ¤ 48.541,73
Want!!! https://geleidehond.nl/st(...)dEAAYASAAEgJ4zPD_BwE
Hoe het werkt:
Regionale afvalverwerkers geven een vergoeding per kilo plastic doppen. Het plastic dient dan weer als grondstof voor nieuwe producten. Via zogenaamde regionale inzamelpunten en depots worden miljoenen doppen ingezameld, gesorteerd en klaargemaakt voor verdere recycling. Deze inzamelpunten worden beheerd door vrijwilligers, en zij weten precies welke doppen wel en welke niet ingezameld kunnen worden. Dat verschilt namelijk per regio. Hieronder staat een lijst van contactpersonen en stichtingen die verantwoordelijk zijn voor de doppenactie. Als je een contactpersoon mailt, vermeld hier dan je postcode bij. Zo kunnen de depots makkelijk het dichtsbijzijnde inzamelpunt doorgeven.
Tja…er is een economie rond vrijwilligerswerk.quote:Op woensdag 13 maart 2024 17:26 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Mijn collega is een van de vrijwilligers. Beste man hoor, maar als je ziet hoeveel tijd erin gaat zitten en wat dan uiteindelijk de opbrengst is...
Als hij dat gewoon niet zou doen en in plaats daarvan zijn loon voor de bespaarde uren zou schenken, dan zou dat een veelvoud zijn van wat hij met de doppenactie binnensprokkelt.
Ja, het is ook niet om te katten op vrijwilligers, maar meer dat als mijn collega (die dus gewoon een baan heeft) zijn geld ipv zijn tijd zou doneren, dat de blindengeleidehonden een stuk meer opbrengst zouden hebben.quote:Op woensdag 13 maart 2024 17:45 schreef AnneX het volgende:
[..]
Tja…er is een economie rond vrijwilligerswerk.
https://mediatheek.steunp(...)werk-en-de-economie/
Quote:”
“ Een econoom rekende uit dat al die vrijwilligers goed zijn voor 560.000 voltijdbanen.
Als je die zou moeten betalen zou dat tussen de 5 en 20 miljard kosten afhankelijk van het uurloon” .
Plus: “ Vrijwilligerswerk blijkt voor mensen een duidelijke functionele waarde te hebben op vier verschillende gebieden: waarde-expressie, sociale aanpassing, carrière en ego-defensief. Door het doen van vrijwilligerswerk voelen mensen zich steviger, gelukkiger en bereiden mensen zich voor op de arbeidsmarkt!”
Mijn opmerking -als vrijwilliger- ‘wij’ houden Nederland draaiend.
Oa. school, Zorg, bieb, theater.
Die moet echt gemarteld worden jaquote:Op woensdag 13 maart 2024 11:45 schreef PzKpfw het volgende:
Degene die dit bedacht heeft wens ik al die dopjes in zijn reet toe.
Als je gewoon niet die fles tot je huig pijpt als je drinkt, heb je helemaal geen last van dat dopje.quote:Op woensdag 13 maart 2024 18:14 schreef suijkerbuijk het volgende:
Ruk gewoon de dop er af.
Daarna kan je gewoon sluiten en open.
Word er gek van met de kleine flesjes die het ook hebben.
Heb jou gemist bij F1quote:Op woensdag 18 oktober 2023 08:37 schreef daNpy het volgende:
Je kan die doppen snel en eenvoudig verwijderen. Na het losdraaien de dop aan de zijkant van de schroefdraad een keer of 2 om zijn as draaien en je draait de plastic stripjes kapot.
Dit, liever geen dop dan een lekkende vastzittende dop.quote:Op woensdag 13 maart 2024 13:58 schreef Idisrom het volgende:
Hoe kort is nog maar geleden dat er overal van die draaidoppen op geplaatst werden.
Yoghurt, melk, koffiemelk enzovoort. Daar trok je gewoon de schenktuit open, en klapte je weer dicht. Dan kon zonder plastic rommel erop geschroefd.
Lul niet zo dom.quote:Op woensdag 13 maart 2024 18:26 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Als je gewoon niet die fles tot je huig pijpt als je drinkt, heb je helemaal geen last van dat dopje.
Je kunt toch gewoon de fles aan je lippen zetten, in plaats van je lippen om de fles te vouwen?quote:Op woensdag 13 maart 2024 18:41 schreef suijkerbuijk het volgende:
[..]
Lul niet zo dom.
Die kleine flesjes hebben een klein hals en een kleine gat om er uit te drinken.
Dop zit gewoon in de weg .
Maar goed ik gooi de drinken niet van een afstand in mijn strot.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |