Mede hierom ben ik gestopt met koffiemelk in mijn koffie doen. Ik drink mijn koffie zwart, schijnt ook nog eens gezonder te zijn.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 18:10 schreef M_0_0_N het volgende:
Jeetje dit ben ik nu al zo zat he, ook aan pakjes koffie melk, hoe onhandig wil je het hebben.. je kan niet eens normaal koffiemelk in je koffie doen AFSCHUWELIJK
Ik denk dat ik dat ook maar ga doen, maar koffie melk is zoooo lekkerquote:Op zaterdag 21 oktober 2023 20:23 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
[..]
Mede hierom ben ik gestopt met koffiemelk in mijn koffie doen. Ik drink mijn koffie zwart, schijnt ook nog eens gezonder te zijn.
Dan zou de vervuiling juist enorm toenemen omdat men vaker de dop dan de fles weggooit/kwijtraakt.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 21:45 schreef TLC het volgende:
Kan het niet zo zijn dat de fles vastzit aan de dop ?
Eenvoudig en 100% recyclebaar PET flessen inruilen voor "kartonnen" verpakkingen waar tig verschillende materiaal lagen over elkaar heen gelamineerd zijn.quote:Op woensdag 18 oktober 2023 13:01 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
Snap sowieso dat ze qua melkpakken niet gewoon terug gaan naar hoe het was voordat de dop er überhaupt kwam.
Dan heb je helemaal geen plastic meer.
[ afbeelding ]
ow nice een eigen adoratie topicquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
quote:Op zondag 22 oktober 2023 14:37 schreef dop het volgende:
[..]
ow nice een eigen adoratie topicSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
Tetrapak lijkt een goede lobby te hebben waardoor beleidsmakers daadwerkelijk denken dat iets meer puur plastic wat makkelijk te recyclen is veel slechter is als die kartonnen gelamineerde verpakking met plastic dop.quote:Op zondag 22 oktober 2023 12:35 schreef quo_ het volgende:
[..]
Eenvoudig en 100% recyclebaar PET flessen inruilen voor "kartonnen" verpakkingen waar tig verschillende materiaal lagen over elkaar heen gelamineerd zijn.
Veel dommer gaat het niet worden.
Ja ik vind het ook niet zo vervelend, alleen bij sommige doppen sluiten ze daarna niet makkelijk.quote:
Voor de gevoelige burgers onder ons, kan zo een burger in psychose raken na het niet weer kunnen sluiten van de fles met de dop, met als gevolg een gevaar voor zichzelf en/of zijn omgeving vormen.quote:Op maandag 23 oktober 2023 09:14 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ja ik vind het ook niet zo vervelend, alleen bij sommige doppen sluiten ze daarna niet makkelijk.
Nou, in ieder geval wel een natte broek, tas, autostoel of vloerkleed. Of dat de volgende dag de prik weg is. Een dop die dicht aan voelt maar het domweg niet is vind ik best wel vervelend om bovengenoemde redenen.quote:Op maandag 23 oktober 2023 14:19 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
[..]
Voor de gevoelige burgers onder ons, kan zo een burger in psychose raken na het niet weer kunnen sluiten van de fles met de dop, met als gevolg een gevaar voor zichzelf en/of zijn omgeving vormen.
De Mac in Duitsland heeft al papieren deksels.quote:Op maandag 23 oktober 2023 12:44 schreef quirina het volgende:
Er zit overal wel plastic aan of in.
Bekertje starbucks ijskoffie komt in een kartonnen beker, met plastic dekseltje wat een deksel van aluminiumfolie moet beschermen. En dan nog een rietje van papier waarmee je de folie moet doorprikken ( wat echt dik folie is, want alu )
En dat rietje is dan eerst verpakt in plastic…
Nee dit komt door doorgeschoten Europese regels over terugdringen van plastic afval want al die zielige schildpadden hebben allemaal rietjes in hun neus.quote:Op maandag 23 oktober 2023 16:22 schreef Pharkus het volgende:
Is dit de erfenis van Frans Timmermans zijn Greendeal?
Stel je voor dat de heer Poetin heel erg twijfelt over wel of niet een nuke en/of Kinzhal gooien. Hij krijgt dorst, grijpt naar zo een fles en dan dat probleem wat jij hierboven bespreekt. Opeens uit woede toch op zo een rood dopvormige knop drukt, met alle gevolgen van dien.quote:Op maandag 23 oktober 2023 16:03 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Nou, in ieder geval wel een natte broek, tas, autostoel of vloerkleed. Of dat de volgende dag de prik weg is. Een dop die dicht aan voelt maar het domweg niet is vind ik best wel vervelend om bovengenoemde redenen.
Is het een wereld probleem? Nee, maar soms best vervelend.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |