In de ochtend van 7 oktober 2023 werden vanuit de Gazastrook duizenden raketten op Isralische plaatsen in de grensstreek afgevuurd. Ook de steden Tel Aviv en Jeruzalem waren doelwit. Een groot aantal Hamasleden stak vanuit de Gazastrook op meerdere plaatsen de grens met Isral over, over land en via de lucht. Meer dan 1.300 mensen werden gedood, waaronder tientallen niet-Israli's.
Premier Benjamin Netanyahu sprak in reactie op de aanvallen over een oorlogssituatie. Op 7 oktober begon Isral met een uitgebreide reeks luchtaanvallen op de Gazastrook, die volgens Isral waren gericht op locaties van Hamas. Op 8 oktober sloot Isral de toevoer van elektriciteit en brandstof naar Gaza af. Als gevolg daarvan viel de enige elektriciteitscentrale op 11 oktober uit.Netanyahu zei op 9 oktober tegen VS-president Biden, dat Isral geen andere keus heeft dan een grondoperatie in Gaza te starten en dat het "een lange en moeilijke oorlog" zal worden
Als gevolg van het conflict liepen ook de spanningen op de Westelijke Jordaanoever, inclusief Oost-Jeruzalem op. Sinds 8 oktober werden gevechten aan de Isralisch-Libanese grens gemeld. Het ging om beschietingen door Hezbollah, die het Isralische leger met raketaanvallen antwoordde.
Isral riep op 13 oktober inwoners van Gaza-Stad op om voor hun veiligheid uit te wijken naar zuidelijker delen van de Gazastrook. De burgers hebben tot 16:00 uur lokale tijd op 14 oktober naar haar het zuiden te vertrekken via 2 routes. Tot op heden is er nog geen grond offensief.
Daar kan je blanke mensen niet de schuld van geven, dus dat kost je al meteen de support van radicaal linksprogressief. China is niet bepaald een goeie bondgenoot, dus dat kost je ook de support van de het westen hatende in het westen wonende moslims. Daarna is er niet genoeg groepsdruk om het interessant te maken voor de rest.
[..] Daar kan je blanke mensen niet de schuld van geven, dus dat kost je al meteen de support van radicaal linksprogressief. China is niet bepaald een goeie bondgenoot, dus dat kost je ook de support van de het westen hatende in het westen wonende moslims. Daarna is er niet genoeg groepsdruk om het interessant te maken voor de rest.
oh aha, dus we gaan gewoon Joden haten, nee ok, duidelijk
free from de dit tot de dat!
got me a movie, I want you to know slicing up eyeballs, I want you to know
[..] Hamas is geen terreurgroep. Pkk en ypg wel... hoe voorspelbaar
De een zijn terrorist de ander zijn vrijheidsstrijder. Is dat zo lastig om te begrijpen?
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem. -Rabia Al-Basri
Op dinsdag 17 oktober 2023 15:01 schreef TheVoice4ever het volgende: bondgenoten van Hamas volgens wikipedia [..] wie er tegen hun zijn [..] dus nee de IS terreur organisatie is een vijand van hun
Uit welk jaar dateert die lijst? Turkije en Isral zijn achter de schermen zeer close vanwege hun gedeelde vijanden Iran en Syri.
[..] De een zijn terrorist de ander zijn vrijheidsstrijder. Is dat zo lastig om te begrijpen?
Dat is inderdaad nogal lastig om te begrijpen. IRA = terroristengroep, ETA = terroristengroep, PKK = terroristengroep, Hamas = vrijheidsstrijders. Nee, zo werkt het natuurlijk niet.
[..] Oja, geen Joden die gehaat kunnen worden, dat kost ook wel een hoop steun van de antisemieten.
Vraag me trouwens ook af hoeveel gadgets die pro Palestina fans hebben die door Oeigoerse slaven zijn gebouwd, nu snap ik dat die geel zijn en er natuurlijk niet toe doen, maar toch... waar ligt dat sentiment bij die mensen...
vragen vragen
got me a movie, I want you to know slicing up eyeballs, I want you to know
Mbt dit argument wat hier ook steeds terug blijft komen dat de bevolking voor Hamas heeft gekozen, waardoor de bevolking ook verantwoordelijk is voor de daden van Hamas. Dit soort redenaties gebruiken organisaties als Hamas en zelfs Osama bin Laden om het targeten van burgers te rechtvaardigen. I guess dat heel veel fokkers op 1 lijn zitten met Hamas en Osama bin Laden wat dat betreft.
twitter
twitter
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem. -Rabia Al-Basri
Op dinsdag 17 oktober 2023 16:46 schreef Slayage het volgende: Mbt dit argument wat hier ook steeds terug blijft komen dat de bevolking voor Hamas heeft gekozen, waardoor de bevolking ook verantwoordelijk is voor de daden van Hamas. Dit soort redenaties gebruiken organisaties als Hamas en zelfs Osama bin Laden om het targeten van burgers te rechtvaardigen. I guess dat heel veel fokkers op 1 lijn zitten met Hamas en Osama bin Laden wat dat betreft.
[..] Dat jij Hamas niet als een terreurgroep ziet, geeft jouw morele failliet aan.
Als je bedenkt dat veel van zijn broeders in het geloof hetzelfde gedachtengoed hebben dan kan je alleen maar onze voorouders verwensen: waarom hebben zij in godsnaam die gastarbeiders niet teruggestuurd. Maar goed, dat mag je vast niet zeggen hier.
Op dinsdag 17 oktober 2023 16:46 schreef Slayage het volgende: Mbt dit argument wat hier ook steeds terug blijft komen dat de bevolking voor Hamas heeft gekozen, waardoor de bevolking ook verantwoordelijk is voor de daden van Hamas. Dit soort redenaties gebruiken organisaties als Hamas en zelfs Osama bin Laden om het targeten van burgers te rechtvaardigen. I guess dat heel veel fokkers op 1 lijn zitten met Hamas en Osama bin Laden wat dat betreft.
[..] Als je bedenkt dat veel van zijn broeders in het geloof hetzelfde gedachtengoed hebben dan kan je alleen maar onze voorouders verwensen: waarom hebben zij in godsnaam die gastarbeiders niet teruggestuurd. Maar goed, dat mag je vast niet zeggen hier.
Jij moet ook terug naar waar je vandaan komt, wereldvreemde vogel ben je. Ziet er sowieso redelijk uitgestorven uit.
[..] Als je bedenkt dat veel van zijn broeders in het geloof hetzelfde gedachtengoed hebben dan kan je alleen maar onze voorouders verwensen: waarom hebben zij in godsnaam die gastarbeiders niet teruggestuurd. Maar goed, dat mag je vast niet zeggen hier.
Je leeft op een plek waar je dat mag zeggen en jij het ook gewoon zegt en toch voel jij je liever slachtoffer. Verhuis dan naar een plek waar je niks mag zeggen want dat past beter bij die natte ogen
Deze guy heeft een aardige opsomming van waar het zo vreselijk mis ging met Isral
twitter