abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210985450
Samenvatting 7 oktober tot 15 oktober (wiki)

In de ochtend van 7 oktober 2023 werden vanuit de Gazastrook duizenden raketten op Isralische plaatsen in de grensstreek afgevuurd. Ook de steden Tel Aviv en Jeruzalem waren doelwit. Een groot aantal Hamasleden stak vanuit de Gazastrook op meerdere plaatsen de grens met Isral over, over land en via de lucht. Meer dan 1.300 mensen werden gedood, waaronder tientallen niet-Israli's.

Premier Benjamin Netanyahu sprak in reactie op de aanvallen over een oorlogssituatie. Op 7 oktober begon Isral met een uitgebreide reeks luchtaanvallen op de Gazastrook, die volgens Isral waren gericht op locaties van Hamas.
Op 8 oktober sloot Isral de toevoer van elektriciteit en brandstof naar Gaza af. Als gevolg daarvan viel de enige elektriciteitscentrale op 11 oktober uit.Netanyahu zei op 9 oktober tegen VS-president Biden, dat Isral geen andere keus heeft dan een grondoperatie in Gaza te starten en dat het "een lange en moeilijke oorlog" zal worden

Als gevolg van het conflict liepen ook de spanningen op de Westelijke Jordaanoever, inclusief Oost-Jeruzalem op. Sinds 8 oktober werden gevechten aan de Isralisch-Libanese grens gemeld. Het ging om beschietingen door Hezbollah, die het Isralische leger met raketaanvallen antwoordde.

Isral riep op 13 oktober inwoners van Gaza-Stad op om voor hun veiligheid uit te wijken naar zuidelijker delen van de Gazastrook. De burgers hebben tot 16:00 uur lokale tijd op 14 oktober naar haar het zuiden te vertrekken via 2 routes. Tot op heden is er nog geen grond offensief.

Recente frontpage berichten
Isral geeft burgers Gaza meer tijd om te evacueren
Van Palestina tot Gazastrook
Egypte verplaatst troepen naar de zuidelijke grens met Gaza

twitter

SPOILER: Livestreams
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Twitteraccounts van een aantal betrouwbare twitteraars
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Kaart van de Gazastrook en informatie over de Gazastrook
SPOILER: Geschiedenis conflict
Enkele belangrijke links
Liveblog Nu.nl
Liveblog NOS
Liveblog AD

Steve Lookner live

[ Bericht 0% gewijzigd door Momo op 17-10-2023 19:42:11 ]
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 17 oktober 2023 @ 16:35:22 #2
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_210985520
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 16:20 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
Iemand vanavond nog de straat op voor de Oeigoeren, ja ik weet het, ik blijf ze aanhangig maken maar ja
Daar kan je blanke mensen niet de schuld van geven, dus dat kost je al meteen de support van radicaal linksprogressief. China is niet bepaald een goeie bondgenoot, dus dat kost je ook de support van de het westen hatende in het westen wonende moslims. Daarna is er niet genoeg groepsdruk om het interessant te maken voor de rest.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  dinsdag 17 oktober 2023 @ 16:36:09 #3
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_210985525
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 16:35 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Daar kan je blanke mensen niet de schuld van geven, dus dat kost je al meteen de support van radicaal linksprogressief. China is niet bepaald een goeie bondgenoot, dus dat kost je ook de support van de het westen hatende in het westen wonende moslims. Daarna is er niet genoeg groepsdruk om het interessant te maken voor de rest.
oh aha, dus we gaan gewoon Joden haten, nee ok, duidelijk

free from de dit tot de dat!
got me a movie, I want you to know
slicing up eyeballs, I want you to know
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 17 oktober 2023 @ 16:37:08 #4
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_210985537
quote:
10s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 16:36 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[..]
oh aha, dus we gaan gewoon Joden haten, nee ok, duidelijk

free from de dit tot de dat!
Oja, geen Joden die gehaat kunnen worden, dat kost ook wel een hoop steun van de antisemieten.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_210985549
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 16:19 schreef marsan het volgende:

[..]
Hamas is geen terreurgroep. Pkk en ypg wel... hoe voorspelbaar
De een zijn terrorist de ander zijn vrijheidsstrijder. Is dat zo lastig om te begrijpen?
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_210985553
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 15:01 schreef TheVoice4ever het volgende:
bondgenoten van Hamas volgens wikipedia
[..]
wie er tegen hun zijn
[..]
dus nee de IS terreur organisatie is een vijand van hun
Uit welk jaar dateert die lijst? Turkije en Isral zijn achter de schermen zeer close vanwege hun gedeelde vijanden Iran en Syri.
pi_210985560
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 16:38 schreef Slayage het volgende:

[..]
De een zijn terrorist de ander zijn vrijheidsstrijder. Is dat zo lastig om te begrijpen?
Ja. Je lijstjes zijn wanneer t je uitkomt handig. Niet zo lastig te begrijpen idd.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_210985563
quote:

[..]
Dat jij Hamas niet als een terreurgroep ziet, geeft jouw morele failliet aan.
  dinsdag 17 oktober 2023 @ 16:41:28 #9
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_210985569
quote:

[..]
Dat is inderdaad nogal lastig om te begrijpen. IRA = terroristengroep, ETA = terroristengroep, PKK = terroristengroep, Hamas = vrijheidsstrijders. Nee, zo werkt het natuurlijk niet.
  dinsdag 17 oktober 2023 @ 16:45:34 #10
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_210985592
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 16:37 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Oja, geen Joden die gehaat kunnen worden, dat kost ook wel een hoop steun van de antisemieten.
Vraag me trouwens ook af hoeveel gadgets die pro Palestina fans hebben die door Oeigoerse slaven zijn gebouwd, nu snap ik dat die geel zijn en er natuurlijk niet toe doen, maar toch... waar ligt dat sentiment bij die mensen...

vragen vragen
got me a movie, I want you to know
slicing up eyeballs, I want you to know
pi_210985596
Mbt dit argument wat hier ook steeds terug blijft komen dat de bevolking voor Hamas heeft gekozen, waardoor de bevolking ook verantwoordelijk is voor de daden van Hamas. Dit soort redenaties gebruiken organisaties als Hamas en zelfs Osama bin Laden om het targeten van burgers te rechtvaardigen. I guess dat heel veel fokkers op 1 lijn zitten met Hamas en Osama bin Laden wat dat betreft.

twitter

twitter

twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_210985602
God was in Christ, reconciling the world unto himself, not imputing their trespasses unto them;
pi_210985613
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 16:46 schreef Slayage het volgende:
Mbt dit argument wat hier ook steeds terug blijft komen dat de bevolking voor Hamas heeft gekozen, waardoor de bevolking ook verantwoordelijk is voor de daden van Hamas. Dit soort redenaties gebruiken organisaties als Hamas en zelfs Osama bin Laden om het targeten van burgers te rechtvaardigen. I guess dat heel veel fokkers op 1 lijn zitten met Hamas en Osama bin Laden wat dat betreft.

[ twitter ]
[ twitter ]
[ twitter ]
wie was meer verantwoordelijk: nsb of duitse burgers?
God was in Christ, reconciling the world unto himself, not imputing their trespasses unto them;
pi_210985618
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 16:40 schreef Opnaarutrecht het volgende:

[..]
Dat jij Hamas niet als een terreurgroep ziet, geeft jouw morele failliet aan.
Als je bedenkt dat veel van zijn broeders in het geloof hetzelfde gedachtengoed hebben dan kan je alleen maar onze voorouders verwensen: waarom hebben zij in godsnaam die gastarbeiders niet teruggestuurd. Maar goed, dat mag je vast niet zeggen hier.
pi_210985641
IDF propaganda be like. "Check deze kont y'all :9~ "

twitter
-Rabia Al-Basri
pi_210985649
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 16:46 schreef Slayage het volgende:

[ twitter ]
[ twitter ]
[ twitter ]
Hamas is geen terreurorganisatie toch? En Pkk wel?

Voor de duidelijkheid hoe jij als FOKKer denkt.
  dinsdag 17 oktober 2023 @ 16:57:15 #17
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_210985660
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 16:53 schreef Slayage het volgende:

[ twitter ]
Ja prachtig. En ik be like hou eens op met dat infantiele be like.
  dinsdag 17 oktober 2023 @ 16:57:25 #18
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_210985661
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 16:49 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]
Als je bedenkt dat veel van zijn broeders in het geloof hetzelfde gedachtengoed hebben dan kan je alleen maar onze voorouders verwensen: waarom hebben zij in godsnaam die gastarbeiders niet teruggestuurd. Maar goed, dat mag je vast niet zeggen hier.
Jij moet ook terug naar waar je vandaan komt, wereldvreemde vogel ben je. Ziet er sowieso redelijk uitgestorven uit. :*
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_210985667
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 16:57 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Ja prachtig. En ik be like hou eens op met dat infantiele be like.
In t koffiehuis genietend van de welvaartstaat, is t wss leuk om oneloniners te deponeren.
  dinsdag 17 oktober 2023 @ 17:02:22 #20
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_210985673
quote:

[..]
Ik vraag me dan af wat jongeren op een festival voor een vrijheid kunnen geven. Tenzij ze actief op zoek zijn naar de 72 maagden.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_210985687
quote:

[ twitter ]
Daar zou ik ook wel een keer in willen schieten.
pi_210985692
quote:

[ twitter ]
Zelfde met UA
check deze regenboog
pi_210985694
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 16:49 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]
Je leeft op een plek waar je dat mag zeggen en jij het ook gewoon zegt en toch voel jij je liever slachtoffer. Verhuis dan naar een plek waar je niks mag zeggen want dat past beter bij die natte ogen
  dinsdag 17 oktober 2023 @ 17:05:50 #24
3542 Gia
User under construction
pi_210985702
quote:

[..]
Wat wilden ze dan precies bevrijden met die moordpartij op dat festival?
pi_210985708
Deze guy heeft een aardige opsomming van waar het zo vreselijk mis ging met Isral

twitter
-Rabia Al-Basri
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')