Hola, het is me niet eens opgevallen dat die bloeit! Morgen even bekijken.quote:Op maandag 12 februari 2024 18:48 schreef sigme het volgende:
[ afbeelding ]
De hazelaars bloeien, de rode katjes steken mooi af tegen de gewone groene,
Hier hebben we www.floravannederland.nl. Fantastische database. Heb je hier wat aan? (Gezocht op 'Danmarks flora'.quote:Op maandag 12 februari 2024 19:05 schreef Barreltje het volgende:
Elleuh,
Hier ik ook weer wat beter met de tuin aan de slag,
ik wil graag inheemse planten /bloemen gaan gebruiken. Is er ergens een ( europese) site die geeft wat de inheemse planten in een gebied zijn?
Bedankt voor de tip en de foto. Ik zal eens kijken of ik ook uitzaailingen heb. En bedenken waar ik die naartoe wil transporteren.quote:Op maandag 12 februari 2024 18:52 schreef Claudia_x het volgende:
Misschien ook wel geinig om te laten zien, mijn klaproostransplantatie:
[ afbeelding ]
Er is een stuk border waar ik weer gazon van wil maken. Natuurlijk zaait klaproos zich juist daar uit. Zo gebeurt dat elk jaar op precies de plekken waar ik het niet wil. Klaproos is een van die planten die zich niet goed laat verplaatsen, maar als je het op tijd doet in een natte periode en een kluit die groot genoeg is meeneemt, lukt het wel.
Dat typte ik ook eerstquote:Op maandag 12 februari 2024 20:38 schreef Blues het volgende:
Ik las uitzaaiingen![]()
En de hazelaar vd buur is ook een gewone groene. Ik ken geen rode! Mooi!
ja tak!quote:Op maandag 12 februari 2024 19:10 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Hier hebben we www.floravannederland.nl. Fantastische database. Heb je hier wat aan? (Gezocht op 'Danmarks flora'.)
Ik heb 1 uitgezaaide klaproos gevonden en die staat precies op de juiste plaats.quote:Op maandag 12 februari 2024 20:15 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Bedankt voor de tip en de foto. Ik zal eens kijken of ik ook uitzaailingen heb. En bedenken waar ik die naartoe wil transporteren.
Kutregenquote:Op zaterdag 17 februari 2024 22:02 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb vandaag alles gedaan wat ik nog moest doen om het gazon op orde te krijgen voor het robotmaaierseizoen start. Ik had vorig jaar wat tegels ontdekt onder een stukje gazon. Die heb ik opgegraven ik heb dat stuk opgehoogd en hersteld. Elders heb ik opgehoogd en gezaaid. Ik heb wat planten verplaatst (en gesplitst) en een nieuwe border gemaakt. Oh, en ik heb stipa gesnoeid.
Omdat ik wist dat het morgen de hele dag gaat regenen, heb ik eigenlijk te veel gedaan. Oef. Wat mij betreft mag het regenseizoen wel weer eens eindigen.
Ja, in de aanhoudende regen is het gewoon niet te doen. Intussen wordt de tuin vooral een bende van het veelvuldig erin werken.quote:Op zondag 18 februari 2024 10:21 schreef Seven. het volgende:
[..]
Kutregen. Ik ben er ook helemaal klaar mee ineens. Ondertussen gaat dit alweer 5 maanden door. Komende zomer waarschijnlijk weer droogte
.
Ik had jaren geleden een aangewaaid boompje geplant dat ik eigenlijk toch weg wilde hebben. En ik heb dit stuk aangepakt (oude foto):quote:Wat heb je allemaal verplaatst en gesplitst?
Een Japans siergras denk ikquote:Op zondag 18 februari 2024 12:12 schreef Claudia_x het volgende:
Wat voor siergras denken jullie dat dit is?
[ afbeelding ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |