abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211146744
Hier deden en doen de kinderen het eigenlijk heel goed en we gaan altijd helemaal cold turkey die winter- of zomertijd in. Zondag waren ze 06.50 nieuwe tijd wakker, wat ik zelf wel vroeg vond, maar eigenlijk helemaal prima is natuurlijk. En gister en vanochtend was het rond zevenen steeds.
pi_211148285
Wij gaan ook altijd cold turkey over. De eerste dag waren ze half zes wakker, maar we hebben J. 's middags niet laten slapen (doet ze soms wel, soms niet), dus die was zondagavond om kwart voor 7 helemaal afgedraaid. Dus de volgende dag was het weer gewoon half 7 dat ze wakker was.
pi_211148613
Hier gewoon weer het gedoe sinds een aantal dagen dat ze al eind van de avond / begin van de nacht wakker wordt en om mij roept. En ja, om zelf zo veel mogelijk slaap te krijgen, ga ik er naar toe en slaapt ze bij mij verder op het bed wat naast haar ledikantje staat. Ben er wel weer klaar mee. Geen idee waar het weer aan ligt. Middagdutje wordt ook steeds schaarser. Soms wel, soms niet. Thuis lukt het meestal nog, met mij erbij in bed. Bij oma meestal niet meer, bij de gastouder wordt nu ook regelmatig geweigerd. Vandaag ook. Houdt het wel goed vol tot bedtijd, was ook vrolijk. Pffft.
pi_211148973
Getwijfeld of ik het zou posten of niet ivm de FOK!wet, maar fuck it. :P

Z. slaapt door *O* in haar eigen kamer *O* en ze is sinds kort dag- en nachtzindelijk *O*
De eerste nacht na de wintertijd was het voor beiden helaas 5:30, maar dat hebben ze gelukkig snel hervat. :+

En ook een *O* voor U omdat hij sinds kort ook eindelijk doorslaapt in zijn eigen kamer *O*
Protège moi de mes désirs.
pi_211149116
Ah wat fijn!! *O* En perfecte timing zo met een kleintje op komst!

Hoe train je nachtzindelijkheid trouwens? Bubbles is ook al een tijdje zindelijk overdag dus wil het nu ook ‘s nachts gaan oefenen maar hoe doe je dat? Potje op haar kamer bij haar bed of wel gewoon direct oefenen met op de wc ‘s nachts?
  woensdag 1 november 2023 @ 18:48:17 #106
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_211159370
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 oktober 2023 19:56 schreef Smart_ass het volgende:
Hoe train je nachtzindelijkheid trouwens?
Niet. Dat is echt rijping. Gewoon afwachten tot die luier droog is of ze zelf zeggen 'ik hoef geen luier meer' en ze ook gelijk hebben.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  Moderator woensdag 1 november 2023 @ 19:10:24 #107
382129 crew  Donna
pi_211159630
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 oktober 2023 19:56 schreef Smart_ass het volgende:
Ah wat fijn!! *O* En perfecte timing zo met een kleintje op komst!

Hoe train je nachtzindelijkheid trouwens? Bubbles is ook al een tijdje zindelijk overdag dus wil het nu ook ‘s nachts gaan oefenen maar hoe doe je dat? Potje op haar kamer bij haar bed of wel gewoon direct oefenen met op de wc ‘s nachts?
Wij hebben gewacht tot de luier 's ochtends droog was en dat een aantal maanden lang. Ik wilde echt zekerheid :P
Toen ook nooit 's nachts laten plassen ofzo, want met een droge luier hoefde ze immers 's nachts al niet.
pi_211159727
Nachtzindelijkheid is echt een hersenontwikkeling. Mijn 9-jarige had tot een half jaar geleden nog minimaal 1x per maand een ongelukje, en was pas met 5 zonder luier s nachts. Kun je weinig aan doen. Man en ik waren beiden ook laat.

Pep heeft regelmatig droge luiers s ochtends maar lang niet altijd.

Hij is echt heel zielig ziek trouwens ;( jammeren dat hij hoofdpijn heeft (denk dat het zijn oor is eigenlijk) in combinatie met kiezen en keelpijn. We zijn allemaal om de beurt niet fit sinds begin oktober, zo vervelend… loop zelf ook weer met een dikke keel en ik denk ook koorts nu.
Kwak
pi_211159916
Ah oke, nooit geweten dat dat zo werkt met zindelijkheid ‘s nachts. Dikke prima, scheelt weer “trainen” :+ .

Ugh vervelend kwak. Is ook wel echt een beetje het jaargetijde weer ;( .
pi_211160115
Bij de oudste zijn we na haar 5de verjaardag begonnen met een plaswekker. Ze wilde zelf graag zonder luier, maar het lukte nog niet. Dat werkte supergoed, binnen 2 weken zindelijk 's nachts. ^O^
De jongste is al een jaar zindelijk overdag, maar in de nacht nog niet. Soms wordt ze wel wakker dat ze moet plassen, maar vaak ook niet. Afwachten maar inderdaad.

Beterschap kwakzor.
pi_211161867
Hier zei ze vanmiddag heel goed uit zichzelf 'ik moet poepen' en toen had ze drie minuten later keurig een drolletje in de wc liggen, eind van de middag kwam ze langslopen en rook ik ineens wat. :D Bijzonder hoe het dan zo verschilt in wanneer ze het wel / niet aangeven.
pi_211164654
Mijn grote kleine man is naar school. Eerste keer oefenen. Dat was wel even een momentje. Hij vond het enorm spannend. Dat sip gezichtje toen we vertrokken :'(
Ik heb al iets lekkers voor de lunch gehaald, en ook iets voor deze middag.
Ik ben zo benieuwd hoe het gaat.
pi_211164787
Spannend en leuk b_u!

Wij hebben het cb weer gehad. Over een half jaar een extra check omdat de lengtegroei wat achterblijft en het gewicht gewoon doorgaat.
  Moderator donderdag 2 november 2023 @ 21:59:31 #114
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_211174266
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2023 19:21 schreef kwakz0r het volgende:
Nachtzindelijkheid is echt een hersenontwikkeling. Mijn 9-jarige had tot een half jaar geleden nog minimaal 1x per maand een ongelukje, en was pas met 5 zonder luier s nachts. Kun je weinig aan doen. Man en ik waren beiden ook laat.

Pep heeft regelmatig droge luiers s ochtends maar lang niet altijd.

Hij is echt heel zielig ziek trouwens ;( jammeren dat hij hoofdpijn heeft (denk dat het zijn oor is eigenlijk) in combinatie met kiezen en keelpijn. We zijn allemaal om de beurt niet fit sinds begin oktober, zo vervelend… loop zelf ook weer met een dikke keel en ik denk ook koorts nu.
Hier ook een heel ziek mannetje, 40+ graden koorts en last van zijn hoofd. Gisteren nog op de HAP belandt wegens verdenking op hersenvliesontsteking maar gelukkig konden ze niks vinden. Vanavond voor het eerst iets minder koorts, ik hoop dat het nu beter gaat.

Beterschap voor jou en Pep :*

Qua CB: ik kreeg vandaag een bericht op mijn telefoon van de ggd dat ik de afspraak van maandag niet moet vergeten :? Is dat een nieuwe passief agressieve manier om afspraken te maken? Ik weet nergens van :D
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_211175954
quote:
1s.gif Op donderdag 2 november 2023 10:05 schreef Bottoms_up het volgende:
Mijn grote kleine man is naar school. Eerste keer oefenen. Dat was wel even een momentje. Hij vond het enorm spannend. Dat sip gezichtje toen we vertrokken :'(
Ik heb al iets lekkers voor de lunch gehaald, en ook iets voor deze middag.
Ik ben zo benieuwd hoe het gaat.
Komt uiteindelijk helemaal goed!
Wat vond hij er van?
  vrijdag 3 november 2023 @ 07:35:11 #116
319308 Tink89
To live is to dance
pi_211176085
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2023 21:59 schreef MaJo het volgende:

[..]
Hier ook een heel ziek mannetje, 40+ graden koorts en last van zijn hoofd. Gisteren nog op de HAP belandt wegens verdenking op hersenvliesontsteking maar gelukkig konden ze niks vinden. Vanavond voor het eerst iets minder koorts, ik hoop dat het nu beter gaat.

Beterschap voor jou en Pep :*

Qua CB: ik kreeg vandaag een bericht op mijn telefoon van de ggd dat ik de afspraak van maandag niet moet vergeten :? Is dat een nieuwe passief agressieve manier om afspraken te maken? Ik weet nergens van :D
Ik kreeg een melding per mail een week van tevoren. Blijkbaar is dat bij ons hoe het gaat tegenwoordig... Ik heb er wel wat van gezegd, ik moet er vrij voor vragen. En toen gaf de assistente aan dat het nu zo gaat en dat er maar weinig afmeldingen zijn. Dus. Ik heb de SMS-jes uitstaan btw, dus geen idee hoe lang van tevoren je die krijgt.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  vrijdag 3 november 2023 @ 10:26:41 #117
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_211177388
Ik denk dat het voor hen veel tijd/mankracht scheelt om iedereen maar gewoon afspraken te sturen en dat een klein deel alsnog belt om de afspraak te verzetten dan dat iedereen standaard moet bellen voor een afspraak.
Je kan de afspraak verplaatsen als het niet uitkomt, toch? En anders had je toch sowieso moeten bellen dus in die zin is het geen extra werk. Ik vond het juist wel handig eigenlijk.
pi_211182741
Hoe was de eerste oefen schooldag gegaan Bottum-up?

Waarvoor moet hij naar de ggd @MaJo? De volgende inenting is toch pas met vier jaar, of is er ook één met 3 jaar?
pi_211184451
Hij leeft nog en is niet getraumatiseerd. Veel komt er niet uit maar volgens de juf heeft hij vooral zitten kijken. Zo ken ik m wel. Maandag mag hij nog eens oefenen en ontmoet hij zijn andere juf. Dan nog 1 keertje en dan mag hij de week erna voor echt.
Dit weekend krijgt hij ook zijn nieuwe grote bed. Dat wil hij echt heel graag.
Consultatiebureau kregen we hier ook altijd al een afspraak, maar dan wel vrij ruim van tevoren. En het kan makkelijk online verzet worden. Laatste keer kreeg ik een email dat ik zelf online een afspraak moest maken, was een proef.
Zal binnenkort merken wat het systeem nu is.
  Moderator vrijdag 3 november 2023 @ 23:40:41 #120
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_211186038
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2023 07:35 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Ik kreeg een melding per mail een week van tevoren. Blijkbaar is dat bij ons hoe het gaat tegenwoordig... Ik heb er wel wat van gezegd, ik moet er vrij voor vragen. En toen gaf de assistente aan dat het nu zo gaat en dat er maar weinig afmeldingen zijn. Dus. Ik heb de SMS-jes uitstaan btw, dus geen idee hoe lang van tevoren je die krijgt.
Wij hebben ooit wel dagen doorgegeven die uitkomen dus wat dat betreft is het prima. Maar krijg dan inderdaad liever gewoon een mail, nu heb ik ook geen idee waar het over gaat.
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2023 10:26 schreef Ceviche het volgende:
Ik denk dat het voor hen veel tijd/mankracht scheelt om iedereen maar gewoon afspraken te sturen en dat een klein deel alsnog belt om de afspraak te verzetten dan dat iedereen standaard moet bellen voor een afspraak.
Je kan de afspraak verplaatsen als het niet uitkomt, toch? En anders had je toch sowieso moeten bellen dus in die zin is het geen extra werk. Ik vond het juist wel handig eigenlijk.
Dat is ook prima maar stuur dan een brief/mail. Nu krijg ik 4 dagen van tevoren een herinnering van iets waar ik niks van afweet :D
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2023 19:01 schreef Mango91 het volgende:
Hoe was de eerste oefen schooldag gegaan Bottum-up?

Waarvoor moet hij naar de ggd @:majo? De volgende inenting is toch pas met vier jaar, of is er ook één met 3 jaar?
Ik heb geen flauw idee. Hij is net drie geworden dus ik dacht misschien een tussentijdse check? Maar ik heb alleen het appje gekregen dus we gaan het zien _O-
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_211186115
Je kan inloggen in MijnKinddossier en daar je afspraken inzien @MaJo :)
  Moderator zaterdag 4 november 2023 @ 13:36:45 #122
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_211189867
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 november 2023 23:53 schreef arvensis het volgende:
Je kan inloggen in MijnKinddossier en daar je afspraken inzien @:majo :)
Wat slim :D Ik ga daar even kijken :Y

Edit: regio Utrecht staat er niet tussen. Ik had ooit een inlog voor het CB maar kan dit nergens meer vinden :?

Edit2: Gevonden! https://ouderportaal.jeugdgezondheidszorgutrecht.nl/ Maar we wonen niet meer in Utrecht. Voor GGDrU kan ik geen inlog vinden.

[ Bericht 12% gewijzigd door MaJo op 04-11-2023 13:47:15 ]
  dinsdag 7 november 2023 @ 08:11:14 #123
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_211219812
Hoewel ze qua ontwikkeling en gedrag al een tijdje een peuter is, heb ik vanochtend officieel een peuter uit bed gehaald O+
What you forget, you are gonna repeat.
|| justdiggit.org ||
pi_211226681
Gefeliciteerd tgnd!

Hoe gaat het met de logopedie Seven en Lily?

Hier wel langzaam paar woordjes extra en meer onverstaanbaar gebrabbel.
pi_211227682
Hier had ik afgelopen nacht een doorslaapnacht, eindelijk weer eens. Ik lag er zelf om 21.15 uur in en om 6.00 uur werd ik wakker van mijn wekker, ik wist niet hoe ik het had. Tien minuten daarna begon peuter wel te miepen en was ze wakker, maar verder niets vannacht. :o

Kssssst Fokwet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')