Je voert de discussie al de hele dag anders, zonder enig gevoel voor humor overigens.quote:Op zondag 15 oktober 2023 21:43 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
De enige discussie die kennelijk niet gevoerd mag worden.
Kijkend naar het verleden: pallywood is mannen die dood en gewond spelen, niet kinderen die in een kist liggen.quote:Op zondag 15 oktober 2023 21:29 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ja de Pallywood propaganda draait overuren deze week.
Na die inval in Israel een week geleden geen greintje sympathie meer voor, niks nakkes nada.
Mijn post ging over een uitspraak van een van die hoge piefen van hamas, niet moslims in het algemeen.quote:Op zondag 15 oktober 2023 21:44 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Insinueren dat er een groot complot is onder alle moslims om de wereld te veroveren... tja het is maar waar je de lat legt.
Omdat je heel selectief leest.quote:Op zondag 15 oktober 2023 21:45 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Tot nu toe voer jij m proactief in nagenoeg elk topic waar ik je tegenkom.
Ik zie er ook nul humor in.quote:Op zondag 15 oktober 2023 21:46 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Je voert de discussie al de hele dag anders, zonder enig gevoel voor humor overigens.
Oh, maar dat mag niet gezegd worden enzo toch..quote:Op zondag 15 oktober 2023 21:45 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Nee, want er zijn helegaar geen problemen met moslims. Ze domineren bijv niet de criminaliteit of zo.
Dat staat al niet meer op de site. Kijk dat voortaan eerst even na voor je hier zo iets plaatst, is 20 seconden werk om te checkenquote:Op zondag 15 oktober 2023 21:44 schreef Regilio_ het volgende:
[ twitter ]En zo lijkt het dus net of die vliegtuigjes door de pro-Palestina demo zijn geregeld. Totaal absurd dit.
geweldloos, middels demografie toch?quote:Op zondag 15 oktober 2023 21:44 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Insinueren dat er een groot complot is onder alle moslims om de wereld te veroveren... tja het is maar waar je de lat legt.
En jij heel selectief bent.quote:Op zondag 15 oktober 2023 21:46 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Omdat je heel selectief leest.
Ik vermoed dat die ene reactie sloeg op het streven van Hamas om heerschappij te krijgen over de gehele wereld. Een wel érg ambitieus streven moet ik zeggen.quote:Op zondag 15 oktober 2023 21:44 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Zowel met geweld als geweldloos. Je weet toch. En via cultuur. En via vermenging enzo. Want ze trouwen met blanke vrouwen enzo. En dat is best kut want dan blijft er minder over voor de witte blanke man. Ja. Dat staat allemaal in hun boek dat ze dat moeten doen. Dus we hebben het paard van troje binnengehaald, de 5e colonne en alles wat daarmee samenhangt.quote:Op zondag 15 oktober 2023 21:48 schreef Alarmonoff het volgende:
[..]
geweldloos, middels demografie toch?
De blanken/autochtonen zijn vooral begaan met Israël, maar ze gaan er niet voor met duizenden de straat op.quote:Op zondag 15 oktober 2023 21:36 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Nou dat is dus niet waar, want mensen zijn ook zeer begaan met Israel en anderen weer zeer begaan met de palestijnen en ik begrijp gewoon niet zo goed waarom. Wat maakt dat we dit conflict zo groot maken in Nederland? Want we hebben ook niet zoveel betrokkenheid voor bijvoorbeeld de Oeigoeren wanneer daar een bevolking uitgeroeid wordt omdat ze moslim zijn en er moskeeen vernietigd worden. Dus dat kan het niet alleen zijn
quote:Op zondag 15 oktober 2023 21:48 schreef timmmmm het volgende:
Nou, ik sla dit topic wel over als optie om over de actualiteiten te praten. Sterkte aan de mods
Het helpt misschien ook niet mee dat Hamas-officials dat zelf ook zeggen...quote:Op zondag 15 oktober 2023 21:45 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Wanneer je gelooft dat er onder mensen die meelopen in een Pro-Palestinamars dat doen omdat ze na Israel de hele wereld over willen nemen, schaar ik dat toch echt onder moslimhaat en islamofobie. En een staaltje complotdenkerij waar Baudet nog van zou schrikken.
Ik denk dat er in die demonstraties een merendeel meeloopt dat inderdaad pro-Palestina is en nul intentie heeft om de wereld te willen veroveren, maar ook dat er een zootje tuig tussen loopt dat pro-Hamas en anti-joods is en jihadistische overtuigingen heeft.quote:Het mag wel allemaal wat minder extreem. Leuk dat jullie dit soort dingen geloven, maar wij zijn gewoon normale mensen die met andere normale mensen dit probleem en dit conflict willen bespreken. Dat is zo lastig als de extreme tak de boel steeds overschreeuwt
Israel is ook niet de onderliggende partij. Bij Oekraine waren er bijv. wel demonstraties. Dat speelt natuurlijk ook een grote rol.quote:Op zondag 15 oktober 2023 21:50 schreef Confetti het volgende:
[..]
De blanken/autochtonen zijn vooral begaan met Israël, maar ze gaan er niet voor met duizenden de straat op.
Moslims en Arabieren zijn vooral begaan met Palestijnen. Kijk gewoon naar die demonstratie in Amsterdam. Hoeveel van die mensen waren begaan met Oekraïne denk je?
Er is geen uniform 'we' in Nederland.
quote:Op zondag 15 oktober 2023 21:48 schreef timmmmm het volgende:
Nou, ik sla dit topic wel over als optie om over de actualiteiten te praten. Sterkte aan de mods
Dat is ook een grote factor, het zien van het onrecht dat de onderliggende partij wordt aangedaan. Heel menselijk om daarop aan te slaan.quote:Op zondag 15 oktober 2023 21:54 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Israel is ook niet de onderliggende partij. Bij Oekraine waren er bijv. wel demonstraties. Dat speelt natuurlijk ook een grote rol.
Het klopt verder wat je zegt, mensen zijn meer begaan met groepen waarmee ze zich deels kunnen identificeren.
Nogmaals de vraag: hoe uit dat verschil in betrokkenheid onder blanke/autochtone Nederlanders zich concreet?quote:Op zondag 15 oktober 2023 21:50 schreef Confetti het volgende:
[..]
De blanken/autochtonen zijn vooral begaan met Israël, maar ze gaan er niet voor met duizenden de straat op.
Moslims en Arabieren zijn vooral begaan met Palestijnen. Kijk gewoon naar die demonstratie in Amsterdam. Hoeveel van die mensen waren begaan met Oekraïne denk je?
Er is geen uniform 'we' in Nederland.
Je bent ook net in het altijd 'gezellige' avonduurtje belandt. Dikke pech.quote:Op zondag 15 oktober 2023 21:48 schreef timmmmm het volgende:
Ik zou ook meer zin hebben om te rellen dan om voetbal te kijken, als ik fan van Ajax was.quote:Op zondag 15 oktober 2023 21:53 schreef Qarrad het volgende:
Net als dat als Feyenoord/Ajax/Ado speelt er voor 95% mensen naar de wedstrijd gaan en 5% eigenlijk meer zin heeft om te rellen
Meerdere factoren denk ik. Denk dat voor christenen meespeelt dat het over bakermat van eigen religie gaat. Dat geeft herkenbaarheid van plaatsnamen en al oudere strijd om die gebieden. Ook speelt mee dat joden al heel lang in Nederland/europa wonen en er door de emigratie naar Israël er familie over en weer woont. Ergens speelt ook een schuldgevoel over het verleden mee lijkt mij.quote:Op zondag 15 oktober 2023 21:36 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Nou dat is dus niet waar, want mensen zijn ook zeer begaan met Israel en anderen weer zeer begaan met de palestijnen en ik begrijp gewoon niet zo goed waarom. Wat maakt dat we dit conflict zo groot maken in Nederland? Want we hebben ook niet zoveel betrokkenheid voor bijvoorbeeld de Oeigoeren wanneer daar een bevolking uitgeroeid wordt omdat ze moslim zijn en er moskeeen vernietigd worden. Dus dat kan het niet alleen zijn
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |