SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.You have to stop the Q-tip when there's resistance!
Inderdaad. Dit heb ik meer dan tien jaar geleden ook al eens gelezen. De ideale mix zodat fabrikanten zoveel mogelijk producten kunnen verkopen. Herken het zelf ook wel eens, voor je het weet is die zak chips of die bak roomijs leeg.quote:Op zondag 15 oktober 2023 10:41 schreef DJKoster het volgende:
Al heel lang bekend, dacht ik.
Net als dat donuts de perfecte verhouding koolhydraten/vetten hebben om er verslaafd aan te raken.
Net zo verslavend wil natuurlijk niet zeggen net zo schadelijk (op de korte termijn).
Ik ken iemand die aan een coke dieet is gegaan om af te vallen.quote:Op zondag 15 oktober 2023 10:51 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Maar in coke zitten geen calorieën, dus kan je beter verslaafd zijn aan coke dan aan suiker of vet.
Het gewicht dat verloren werd bevond zich voornamelijk in de portemonnee neem ik aan?quote:Op zondag 15 oktober 2023 10:52 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Ik ken iemand die aan een coke dieet is gegaan om af te vallen.
Heeft ook nog gewerkt ook kilo's vlogen er af.
Gezond lijkt het mij allerminst.
https://www.bmj.com/content/383/BMJ-2023-075354quote:Social, clinical, and policy implications of ultra-processed food addiction
Conceptualising ultra-processed foods high in carbohydrates and fats as addictive substances can contribute to efforts to improve health, argue Ashley Gearhardt and colleagues
[..]
what remains a more open question is the types of foods that are addictive. Despite the uncertainty, classifying foods as addictive could stimulate research and shift attitudes to regulation.
Die foute gangpaden dan gewoon overslaan.quote:Op zondag 15 oktober 2023 10:46 schreef Lurf het volgende:
Er staat juist dat het gaat om de combinatie van koolhydraten (suiker) en vet, niet alleen de suiker. Op zich ook wel logisch: als het niet verslavend was zou niemand het kopen. Er zou dan ook best eens wat kritischer naar het voedselaanbod in de supermarkt gekeken mogen worden. Als je geen snoep (of koek of chips) koopt kun je bijna de helft van de gangpaden overslaan.
Er is geen wetenschappelijk bewijs dat suiker verslavend is.quote:Op zondag 15 oktober 2023 10:38 schreef HSG het volgende:
Omdat daar suiker in zit en dat heeft net zo'n verslavende werking als coke.
Kkkklopt...iiiisss tttottttaaaal nieej verversslavenddd! hoe kkkomen ze dropp!!!!quote:Op zondag 15 oktober 2023 11:17 schreef Jaeger85 het volgende:
Er is geen wetenschappelijk bewijs dat suiker verslavend is.
Idd, dit dus.quote:Op zondag 15 oktober 2023 10:49 schreef Jahr00n het volgende:
De spiegel is een goede motivator om te stoppen met het eten van die rotzooi.
Dit is wel de domste opmerking ooit.quote:Op zondag 15 oktober 2023 10:46 schreef Lurf het volgende:
Op zich ook wel logisch: als het niet verslavend was zou niemand het kopen.
Hele goede docuquote:Op zondag 15 oktober 2023 11:17 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Er is geen wetenschappelijk bewijs dat suiker verslavend is.
Dure manier van afvallen, had beter aan de sportschool en eiwit shakes gespendeerd kunnen wordenquote:Op zondag 15 oktober 2023 10:52 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Ik ken iemand die aan een coke dieet is gegaan om af te vallen.
Heeft ook nog gewerkt ook kilo's vlogen er af.
Gezond lijkt het mij allerminst.
De discussie is of suiker verslavend is, niet of het slecht is je gezondheid. Dat laatste is wel wetenschappelijk bewezen. Voor verslaving is geen bewijs.quote:Op zondag 15 oktober 2023 11:44 schreef HSG het volgende:
[..]
Hele goede docu
That Sugar Film (2014) - Reference View - IMDb
Daar wordt uitstekend uitgelegd waarom suiker de grote boosdoener is voor de meeste ziektes en overgewicht.
quote:Als je suiker binnenkrijgt komt het stofje dopamine vrij in je hersenen. Dat zorgt voor een lekker gevoel. Je wil daarom vaak nog meer suiker nemen. Veel mensen denken daardoor dat suiker verslavend is, maar daar is geen wetenschappelijk bewijs voor. Ons brein geeft namelijk bij alles wat we als leuk en fijn ervaren extra dopamine af, bijvoorbeeld als je luistert naar je favoriete liedje, als je seks hebt of als je sport. In tegenstelling tot drugs, is suiker geen gif. Het heeft ook niet hetzelfde effect op je hersenen en je gedrag als drugs
Lekker is zondig en bovendien verlaagt de door "lekker" veroorzaakte gezondheidsschade de levensverwachting zó sterk dat mensen al op de schandalig lage leeftijd van 67 met pensioen moeten. Arme werkgevers!quote:Op zondag 15 oktober 2023 11:37 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Dit is wel de domste opmerking ooit.
Dus jij koopt alleen maar dingen omdat je eraan verslaafd bent?
Niets omdat het lekker is?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |