Dat vermeld de update nietquote:Op zaterdag 14 oktober 2023 16:48 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Ja totdat humanitaire hulp vanuit Egypte doorgelaten zou worden. Is dat gebeurd dan?
waarom denk je dat er geen ophef over is? Dat is er namelijk wel.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 16:48 schreef HSG het volgende:
De grens met Egypte is voor de Palestijnen gesloten.
Waarom is hier geen ophef over?
Maar het gaat ook gepaard met nadenken over: wat na Hamas? Hoe zorgen we voor een duurzame oplossing waarbij zowel Israeliërs veilig zijn en de mensen in Gaza iets van hun leven kunnen maken zonder te leven onder een terroristisch regime.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 16:42 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Klopt helemaal.
Daarom gaat Israël niet stoppen voordat Hamas zo goed als vernietigd is, zodat ze zeker weten dat het nog jaren, zo niet decennia, gaat duren voordat zij of een afgeleide daarvan weer net zo gevaarlijk kunnen gaan worden.
Dat gaat gepaard met heel veel verlies van levens, van heel veel leed, pijn, verdriet en vernietiging.
En zo gaat het al 70 jaar.
Dat denk ik niet, maar op z'n minst wel als mensen die wellicht hun keuzes zouden moeten heroverwegen.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 16:47 schreef capricia het volgende:
[..]
Algemene vraag:
Kun je alle gezonde mannen (dus even niet die aan de beademing in het ziekenhuis) die perse daar blijven als aanhangers van Hamas beschouwen?
Natuurlij is er ophef, alleen voor sommigen niet of nooit genoeg.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 16:48 schreef HSG het volgende:
De grens met Egypte is voor de Palestijnen gesloten.
Waarom is hier geen ophef over?
wellicht is dat al gebeurd. laserlicht in tegenstelling tot in films, zie je namelijk niet.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 16:57 schreef ExTec het volgende:
Maar de echte vraag is:
Wanneer gaat israel deze inzetten?
[ afbeelding ]
Er is geen 'na Hamas'.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 16:51 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Maar het gaat ook gepaard met nadenken over: wat na Hamas? Hoe zorgen we voor een duurzame oplossing waarbij zowel Israeliërs veilig zijn en de mensen in Gaza iets van hun leven kunnen maken zonder te leven onder een terroristisch regime.
Ergens krijg ik niet het idee dat Israël dat (in samenwerking met andere belanghebbenden zoals Egypte en de VS) gaat doen, maar wellicht komt dat nog.
Dat probleem proberen ze volgens mij al 70 jaar op te lossen, zonder veel succes. Dus nu hopen dat ze binnen een week of 2 een oplossing voor na Hamas hebben, doe ik niet.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 16:51 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Maar het gaat ook gepaard met nadenken over: wat na Hamas? Hoe zorgen we voor een duurzame oplossing waarbij zowel Israeliërs veilig zijn en de mensen in Gaza iets van hun leven kunnen maken zonder te leven onder een terroristisch regime.
Ergens krijg ik niet het idee dat Israël dat (in samenwerking met andere belanghebbenden zoals Egypte en de VS) gaat doen, maar wellicht komt dat nog.
Nou het zit zo, je moet nucleogenese hebben voor zwaardere elementen, dus boven beryllium, dat gebeurt in sterren fusie van waterstof en dingessen, en dat heet dus nucleogenese. Maar dan ben je er nog niet want voor je voldoende koolstof en zuurstof en weet ik het wat voor dingen zul je zelfs meer energie nodig hebben dan in ster kernen, want zoals je ongetwijfeld weet, levert fusie tot aan ijzer energie, voor elementen hierboven heb je andere dingen nodig als supernovae, neutronensterfusie en weet ik hetquote:Op zaterdag 14 oktober 2023 16:32 schreef Stormachtig1986 het volgende:
[..]
Hoe weet je dat het Universum maar een korte periode vruchtbaar is?
Mensen die over het universum praten zijn als de mieren die over de Pyramide van Gizop praten.
quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 17:01 schreef Aether het volgende:
Huge anti-Israel protest in London as police warn Hamas supporters to be arrested
https://www.timesofisrael(...)ters-to-be-arrested/
[ afbeelding ]
even een quote van jezelfquote:Op zaterdag 14 oktober 2023 17:02 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
Nou het zit zo, je moet nucleogenese hebben voor zwaardere elementen, dus boven beryllium, dat gebeurt in sterren fusie van waterstof en dingessen, en dat heet dus nucleogenese. Maar dan ben je er nog niet want voor je voldoende koolstof en zuurstof en weet ik het wat voor dingen zul je zelfs meer energie nodig hebben dan in ster kernen, want zoals je ongetwijfeld weet, levert fusie tot aan ijzer energie, voor elementen hierboven heb je andere dingen nodig als supernovae, neutronensterfusie en weet ik het
en dan na een generatie of vijf van sterren heb je een saaie gele dwerg met een rots eromheen, aarde
nja
dit dat
dat is een mirakel op zich he
maar dan zijn we er nog niet, want die sterren die stralen, die proberen namelijk energie kwijt te raken, dat heet entropie en is de pijl van tijd
heel verhaal joh
maar dat is eindig, sterren houden op te bestaan, na heel veel tijd, wel he, daarom zei ik al, wij leven in een flits, maar na een een 10ôneindig miljard jaar breekt een periode aan waar alleen nog zwarte gaten bestaan, en die verdampen, zei hawking en dat klopt, maar dat duurt ook tieves lang
en dan op een gegeven moment heeft entropie haar in en is het universum leeg, geen materie, geen fotonen, niets en dan stopt tijd want zoals je weet heeft tijd materie nodig en dat is er niet meer.
snap je
bovenstaand is dus een probeersel?quote:En toch proberen we het universum te doorgronden, wij, het product van alleen maar wat waterstof en nog wat bende werd zelfbewust en probeert zichzelf te snappen.
En dan implodeert het universum en kunnen we opnieuw beginnen. (geen idee of het zo werkt, maar dat zou wel vet zijn)quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 17:02 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
Nou het zit zo, je moet nucleogenese hebben voor zwaardere elementen, dus boven beryllium, dat gebeurt in sterren fusie van waterstof en dingessen, en dat heet dus nucleogenese. Maar dan ben je er nog niet want voor je voldoende koolstof en zuurstof en weet ik het wat voor dingen zul je zelfs meer energie nodig hebben dan in ster kernen, want zoals je ongetwijfeld weet, levert fusie tot aan ijzer energie, voor elementen hierboven heb je andere dingen nodig als supernovae, neutronensterfusie en weet ik het
en dan na een generatie of vijf van sterren heb je een saaie gele dwerg met een rots eromheen, aarde
nja
dit dat
dat is een mirakel op zich he
maar dan zijn we er nog niet, want die sterren die stralen, die proberen namelijk energie kwijt te raken, dat heet entropie en is de pijl van tijd
heel verhaal joh
maar dat is eindig, sterren houden op te bestaan, na heel veel tijd, wel he, daarom zei ik al, wij leven in een flits, maar na een een 10ôneindig miljard jaar breekt een periode aan waar alleen nog zwarte gaten bestaan, en die verdampen, zei hawking en dat klopt, maar dat duurt ook tieves lang
en dan op een gegeven moment heeft entropie haar in en is het universum leeg, geen materie, geen fotonen, niets en dan stopt tijd want zoals je weet heeft tijd materie nodig en dat is er niet meer.
snap je
Egypte accepteert dat niet tenzij er hulp Gaza in mag.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 16:47 schreef multifase het volgende:
Grens met Egypte gaat open voor Amerikanen volgens nu.nl was die dan dicht voor. Amerikanen?
Tijd om de tondeuses op te laden...quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 17:01 schreef Aether het volgende:
Huge anti-Israel protest in London as police warn Hamas supporters to be arrested
https://www.timesofisrael(...)ters-to-be-arrested/
[ afbeelding ]
De vinger wijzen naar Iran is makkelijk. Het is zeker aannemelijk hoor, maar op de zwarte markt kan je zo veel shit krijgen. Daar heb je echt geen staat voor nodig.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 16:48 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Ja dat schoot me ook te binnen toen ik het typte.
Ligt er aan wie achter de bevoorrading van Hammas zit.
Dan krijgt dit verhaal nog een staartje, en ik ben bang dat het Iran betreft.
Amerika heeft daar toch een kleine 3000 mariniers voor de kust liggen? Had verwacht dat die wel een handje gingen helpen de grens open te maken voor de Amerikanenquote:Op zaterdag 14 oktober 2023 17:04 schreef Slayage het volgende:
[..]
Egypte accepteert dat niet tenzij er hulp Gaza in mag.
Nee, maar wie blijft kan je wel aanmerken dat ze kennelijk aanhangers zijn omdat blijkbaar blijvende, ze dus van zins zijn om whatever verzet te plegen.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 16:47 schreef capricia het volgende:
[..]
Algemene vraag:
Kun je alle gezonde mannen (dus even niet die aan de beademing in het ziekenhuis) die perse daar blijven als aanhangers van Hamas beschouwen?
Want het gaat er straks heel hard los. En veel van hen gaan niet weg, ondanks oproepen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |