abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210951314
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2023 16:48 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
Ja totdat humanitaire hulp vanuit Egypte doorgelaten zou worden. Is dat gebeurd dan?
Dat vermeld de update niet
  zaterdag 14 oktober 2023 @ 16:49:46 #77
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_210951318
twitter
pi_210951323
quote:
7s.gif Op zaterdag 14 oktober 2023 16:48 schreef HSG het volgende:
De grens met Egypte is voor de Palestijnen gesloten.

Waarom is hier geen ophef over?
waarom denk je dat er geen ophef over is? Dat is er namelijk wel.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_210951332
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2023 16:42 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Klopt helemaal.

Daarom gaat Israël niet stoppen voordat Hamas zo goed als vernietigd is, zodat ze zeker weten dat het nog jaren, zo niet decennia, gaat duren voordat zij of een afgeleide daarvan weer net zo gevaarlijk kunnen gaan worden.

Dat gaat gepaard met heel veel verlies van levens, van heel veel leed, pijn, verdriet en vernietiging.

En zo gaat het al 70 jaar.
Maar het gaat ook gepaard met nadenken over: wat na Hamas? Hoe zorgen we voor een duurzame oplossing waarbij zowel Israeliërs veilig zijn en de mensen in Gaza iets van hun leven kunnen maken zonder te leven onder een terroristisch regime.

Ergens krijg ik niet het idee dat Israël dat (in samenwerking met andere belanghebbenden zoals Egypte en de VS) gaat doen, maar wellicht komt dat nog.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 14-10-2023 16:52:45 ]
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 14 oktober 2023 @ 16:51:51 #80
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_210951336
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 oktober 2023 16:47 schreef capricia het volgende:

[..]
Algemene vraag:
Kun je alle gezonde mannen (dus even niet die aan de beademing in het ziekenhuis) die perse daar blijven als aanhangers van Hamas beschouwen?
Dat denk ik niet, maar op z'n minst wel als mensen die wellicht hun keuzes zouden moeten heroverwegen.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  zaterdag 14 oktober 2023 @ 16:56:00 #81
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_210951357
quote:
7s.gif Op zaterdag 14 oktober 2023 16:48 schreef HSG het volgende:
De grens met Egypte is voor de Palestijnen gesloten.

Waarom is hier geen ophef over?
Natuurlij is er ophef, alleen voor sommigen niet of nooit genoeg.
Opvallend blijft dat landen die begaan zijn met Paestijnen vervolgens hun grenzen gesloten houden.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  zaterdag 14 oktober 2023 @ 16:56:25 #82
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_210951360
Netanyahu spreekt nu in een speech via video aan het leger: volgende fase aangebroken.

nu.nl live blog
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  zaterdag 14 oktober 2023 @ 16:57:32 #83
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_210951368
Maar de echte vraag is:

Wanneer gaat israel deze inzetten?

pi_210951371
BBC office doused in red paint in apparent protest at refusal to call Hamas terrorists

twitter
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_210951379
quote:
7s.gif Op zaterdag 14 oktober 2023 16:57 schreef ExTec het volgende:
Maar de echte vraag is:

Wanneer gaat israel deze inzetten?

[ afbeelding ]
wellicht is dat al gebeurd. laserlicht in tegenstelling tot in films, zie je namelijk niet.
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  zaterdag 14 oktober 2023 @ 17:00:33 #86
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_210951386
8 minuten geleden
Netanyahu aan leger bij Gazastrook: 'Volgende fase breekt aan'

Premier Benjamin Netanyahu heeft de Israëlische troepen bij de Gazastrook aangespoord om klaar te zijn voor de "volgende fase". In een videoverklaring vertelt hij het het volgende aan de soldaten: "Ben je klaar voor de volgende stap? De volgende fase komt eraan."

40 minuten geleden

Er is een deal tussen de VS en Egypte over de evacuatie van personen met de Amerikaanse nationaliteit uit de Gazastrook, naar schatting vijf- tot zeshonderd mensen. Dat heeft een functionaris van het Amerikaanse ministerie van Buitenlandse Zaken gezegd tegen journalisten. De VS adviseert zijn burgers in het gebied om zich richting de grensovergang bij Rafah te spoeden. "Het zou kunnen dat er weinig waarschuwing is als die opengaat, en hij zou een beperkte tijd open kunnen blijven."

Nu.nl liveblog
  zaterdag 14 oktober 2023 @ 17:01:04 #87
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_210951389
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 oktober 2023 16:51 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Maar het gaat ook gepaard met nadenken over: wat na Hamas? Hoe zorgen we voor een duurzame oplossing waarbij zowel Israeliërs veilig zijn en de mensen in Gaza iets van hun leven kunnen maken zonder te leven onder een terroristisch regime.

Ergens krijg ik niet het idee dat Israël dat (in samenwerking met andere belanghebbenden zoals Egypte en de VS) gaat doen, maar wellicht komt dat nog.
Er is geen 'na Hamas'.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_210951392
Huge anti-Israel protest in London as police warn Hamas supporters to be arrested
https://www.timesofisrael(...)ters-to-be-arrested/

When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_210951395
Aangezien we nu toch even muziek aan het delen zijn, deze is wel toepasselijk voor de huidige situatie:
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
pi_210951396
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 oktober 2023 16:51 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Dat probleem proberen ze volgens mij al 70 jaar op te lossen, zonder veel succes. Dus nu hopen dat ze binnen een week of 2 een oplossing voor na Hamas hebben, doe ik niet.
  zaterdag 14 oktober 2023 @ 17:02:02 #91
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_210951403
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2023 16:32 schreef Stormachtig1986 het volgende:

[..]
Hoe weet je dat het Universum maar een korte periode vruchtbaar is?

Mensen die over het universum praten zijn als de mieren die over de Pyramide van Gizop praten.
Nou het zit zo, je moet nucleogenese hebben voor zwaardere elementen, dus boven beryllium, dat gebeurt in sterren fusie van waterstof en dingessen, en dat heet dus nucleogenese. Maar dan ben je er nog niet want voor je voldoende koolstof en zuurstof en weet ik het wat voor dingen zul je zelfs meer energie nodig hebben dan in ster kernen, want zoals je ongetwijfeld weet, levert fusie tot aan ijzer energie, voor elementen hierboven heb je andere dingen nodig als supernovae, neutronensterfusie en weet ik het

en dan na een generatie of vijf van sterren heb je een saaie gele dwerg met een rots eromheen, aarde

nja

dit dat

dat is een mirakel op zich he

maar dan zijn we er nog niet, want die sterren die stralen, die proberen namelijk energie kwijt te raken, dat heet entropie en is de pijl van tijd

heel verhaal joh

maar dat is eindig, sterren houden op te bestaan, na heel veel tijd, wel he, daarom zei ik al, wij leven in een flits, maar na een een 10ôneindig miljard jaar breekt een periode aan waar alleen nog zwarte gaten bestaan, en die verdampen, zei hawking en dat klopt, maar dat duurt ook tieves lang

en dan op een gegeven moment heeft entropie haar zin en is het universum leeg, geen materie, geen fotonen, niets en dan stopt tijd want zoals je weet heeft tijd materie nodig en dat is er niet meer.

snap je
got me a movie, I want you to know
slicing up eyeballs, I want you to know
pi_210951407
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 oktober 2023 17:01 schreef Aether het volgende:
Huge anti-Israel protest in London as police warn Hamas supporters to be arrested

[ afbeelding ]
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_210951411
quote:
2s.gif Op zaterdag 14 oktober 2023 17:02 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[..]
Nou het zit zo, je moet nucleogenese hebben voor zwaardere elementen, dus boven beryllium, dat gebeurt in sterren fusie van waterstof en dingessen, en dat heet dus nucleogenese. Maar dan ben je er nog niet want voor je voldoende koolstof en zuurstof en weet ik het wat voor dingen zul je zelfs meer energie nodig hebben dan in ster kernen, want zoals je ongetwijfeld weet, levert fusie tot aan ijzer energie, voor elementen hierboven heb je andere dingen nodig als supernovae, neutronensterfusie en weet ik het

en dan na een generatie of vijf van sterren heb je een saaie gele dwerg met een rots eromheen, aarde

nja

dit dat

maar dan zijn we er nog niet, want die sterren die stralen, die proberen namelijk energie kwijt te raken, dat heet entropie en is de pijl van tijd

heel verhaal joh

maar dat is eindig, sterren houden op te bestaan, na heel veel tijd, wel he, daarom zei ik al, wij leven in een flits, maar na een een 10ôneindig miljard jaar breekt een periode aan waar alleen nog zwarte gaten bestaan, en die verdampen, zei hawking en dat klopt, maar dat duurt ook tieves lang

en dan op een gegeven moment heeft entropie haar in en is het universum leeg, geen materie, geen fotonen, niets en dan stopt tijd want zoals je weet heeft tijd materie nodig en dat is er niet meer.

snap je
even een quote van jezelf
quote:
En toch proberen we het universum te doorgronden, wij, het product van alleen maar wat waterstof en nog wat bende werd zelfbewust en probeert zichzelf te snappen.
bovenstaand is dus een probeersel?
  zaterdag 14 oktober 2023 @ 17:03:36 #94
498210 KoningWouter
BE THE BEST&FUCK THE REST
pi_210951412
quote:
2s.gif Op zaterdag 14 oktober 2023 17:02 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[..]

nja

dit dat

heel verhaal joh

en dan op een gegeven moment heeft entropie haar in en is het universum leeg, geen materie, geen fotonen, niets en dan stopt tijd want zoals je weet heeft tijd materie nodig en dat is er niet meer.

snap je
En dan implodeert het universum en kunnen we opnieuw beginnen. (geen idee of het zo werkt, maar dat zou wel vet zijn)

Vraag is alleen of het dan exact hetzelfde wordt als eerst (determinisme) want zou wel gaaf zijn om eens een ander leven te leven dan dit. (hoewel ik niet mag klagen)
Nooit meer slapen
  zaterdag 14 oktober 2023 @ 17:03:52 #95
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_210951415
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2023 17:02 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Klein Karaichi
pi_210951417
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2023 16:47 schreef multifase het volgende:
Grens met Egypte gaat open voor Amerikanen volgens nu.nl was die dan dicht voor. Amerikanen?
Egypte accepteert dat niet tenzij er hulp Gaza in mag.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_210951424
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 oktober 2023 17:01 schreef Aether het volgende:

[ afbeelding ]
Tijd om de tondeuses op te laden...
pi_210951427
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2023 16:48 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
Ja dat schoot me ook te binnen toen ik het typte. :D

Ligt er aan wie achter de bevoorrading van Hammas zit.

Dan krijgt dit verhaal nog een staartje, en ik ben bang dat het Iran betreft.
De vinger wijzen naar Iran is makkelijk. Het is zeker aannemelijk hoor, maar op de zwarte markt kan je zo veel shit krijgen. Daar heb je echt geen staat voor nodig.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_210951428
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2023 17:04 schreef Slayage het volgende:

[..]
Egypte accepteert dat niet tenzij er hulp Gaza in mag.
Amerika heeft daar toch een kleine 3000 mariniers voor de kust liggen? Had verwacht dat die wel een handje gingen helpen de grens open te maken voor de Amerikanen
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
  zaterdag 14 oktober 2023 @ 17:05:27 #100
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_210951429
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 oktober 2023 16:47 schreef capricia het volgende:

[..]
Algemene vraag:
Kun je alle gezonde mannen (dus even niet die aan de beademing in het ziekenhuis) die perse daar blijven als aanhangers van Hamas beschouwen?

Want het gaat er straks heel hard los. En veel van hen gaan niet weg, ondanks oproepen. :{
Nee, maar wie blijft kan je wel aanmerken dat ze kennelijk aanhangers zijn omdat blijkbaar blijvende, ze dus van zins zijn om whatever verzet te plegen.

Dit lijkt mij niet het moment om in discussie te gaan of verzet te plegen tegen bevelen door te blijven plakken.
De rules of engagement van het IDF zal wel iets zijn dat aangetroffen personen allereerst terroristen zijn en pas daarna mogelijk misschien iemand die het allemaal niet zo goed begreep.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')