In de wetenschap dat het onvermijdelijk iets lijkt te gaan te worden dat de wereldpolitiek de komende jaren onherkenbaar gaat veranderen.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 20:50 schreef Repentless het volgende:
[..]
Grensbewaking, politie, gezondheidszorg etc. lijken mij ook werken. Ik heb niet het idee dat dat elke week wordt neergelegd. Daarnaast waren er op dat feest afgelopen zaterdag ook mensen aan het werk, denk ik... Lijkt me niet dat de regels in deze zo leidend zijn op dit moment.
Wel bizar dat je nu eigenlijk gewoon zit af te wachten tot de vermoedelijke hel in Gaza losbarst.
mja maar gezichtsverlies toch? Hoe hamas nu binnen is gevallen en dat heeft gedaanquote:Op vrijdag 13 oktober 2023 20:52 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Ach je weet niet hoe het zich ontwikkelt. Isral is vaker Gaza binnengevallen, en toen kwam het na een tijdje tot een wapenstilstand. De hele wereld kijkt mee, kan mij niet voorstellen dat Isral denkt wel even Gaza volledig in puin te kunnen schieten. En je weet ook niet welke prijs ze zelf willen betalen. Je kan natuurlijk weer beelden verwachten van gekidnapte en vermoorde Isralische soldaten, hoe lang trekt het thuisfront dat? Dus tsja, afwachten maar.
De mars/optocht in Amsterdam op zondag zal nog wel interessant worden.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 20:15 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ja dat de meeste mensen best normaal zijn.
Snap ik.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 20:53 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ik ben dam ook net een schaker die veel zetten vooruit denkt
Laten we maar duimen dat dit niet klopt idd.quote:
Deze?quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 20:55 schreef capricia het volgende:
Ik ben die andere 4 schermen stream aan het kijken, van die Steve. Daar zie ik ook het Gaza Hospital op. Maar geen evacuatie hoor.
Vraag me af hoe de wereld er over een maand uitzietquote:
Ja, die.quote:
Tsja dat is waar. Als ik Isral was zou ik meer tijd nemen om een plan te bedenken. Na 9-11 stortte Amerika zich in de emotie al vrij snel in de War on Terror en we weten allemaal wat een zinloze toestand dat was. Pas 10 jaar later werd Bin Laden gepakt, nou fantastisch. En over de inval in Irak hoef ik het al helemaal niet te hebben.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 20:53 schreef bitterbal het volgende:
[..]
mja maar gezichtsverlies toch? Hoe hamas nu binnen is gevallen en dat heeft gedaan
Ja, en terecht, het is echt klaar. We willen geen land waar we dit soort haatverering accepterenquote:Op vrijdag 13 oktober 2023 20:59 schreef capricia het volgende:
[ twitter ]
Steeds meer landen nemen dit soort maatregelen.
Veel van die streams hebben trouwens die Steve hype opgepakt. Er was elke keer een haan aan het kakelen. En de streams hadden die Steve genoemd. Zelfs Steve mokken gingen ze nu verkopen... . Verwarrend de naam want die Amerikaan die bijna de hele dag live is heet Steve Lookner en is wat anders.quote:
Sowieso gemiddeld veels te warm, hoe warm gaan we merken.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 20:58 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
Vraag me af hoe de wereld er over een maand uitziet
Nee, en we maken ons zorgen Bitterbalquote:Op vrijdag 13 oktober 2023 21:00 schreef bitterbal het volgende:
zien jullie die dingen boven de ziekenhuis stream vliegen>
Iets meer kerstverlichting in de straat.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 20:58 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
van die lichtjesquote:Op vrijdag 13 oktober 2023 21:01 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
Nee, en we maken ons zorgen Bitterbal
ja dat is dat andere dingetje.... wat een feestje he?quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 21:01 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Sowieso gemiddeld veels te warm, hoe warm gaan we merken.
Zelfde maar dan zonder Hamas.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 20:58 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
Ik wou dat Rutte zo’n ruggengraat had.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 21:01 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
Ja, en terecht, het is echt klaar. We willen geen land waar we dit soort haatverering accepteren
Dat zou ik nu niet meteen willen zeggen. Maar het valt me niet tegen hier in NLquote:Op vrijdag 13 oktober 2023 20:15 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ja dat de meeste mensen best normaal zijn.
Het is ook onvermijdelijk, zoveel gemporteerde haat kan nooit goed aflopen voor Europa. Denk dat de komende verkiezingen goed gaan uitpakken voor rechtse anti immigratie partijen, Frankrijk en Duitsland verwacht ik sowieso, de geest lijkt wel uit de fles.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 20:59 schreef capricia het volgende:
[ twitter ]
Mooi. Heel mooi.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 20:59 schreef capricia het volgende:
[ twitter ]
Daar moet je toch minstens chordaat voor zijn? Dat zijn kwallen niet geloof ik... even wiki kijkenquote:Op vrijdag 13 oktober 2023 21:04 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik wou dat Rutte zo’n ruggengraat had.
Je kunt zeggen wat je wilt, maar Rutte was best duidelijk 'onvoorwaardelijke steun aan Isral'. Ook z'n keppeltje sprak boekdelen afgelopen woensdagquote:Op vrijdag 13 oktober 2023 21:04 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik wou dat Rutte zo’n ruggengraat had.
En die van Palestina?quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 21:05 schreef Mansjester het volgende:
Ik denk dat Isral de aanval van Hamas misschien niet eens super erg vond. Nu kunnen ze een reden verzinnen om de Gaza strook aan te vallen en misschien deels veroveren.
Hoe dan ook, de mensen die Isral vlaggen lieten zien mogen zich nog maar eens achter de oren krabben.
Oh, heeft Libanon nog een leger? Dacht dat het allemaal hezbollah was wat daar tegenwoordig de klok slaatquote:
ja echt schijt irritantquote:Op vrijdag 13 oktober 2023 21:06 schreef ReplaR het volgende:
Die stream is vervelend geworden met die gesproken donaties.
quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 21:06 schreef ReplaR het volgende:
Die stream is vervelend geworden met die gesproken donaties.
Niet reageren is geen optie.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 21:00 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Tsja dat is waar. Als ik Isral was zou ik meer tijd nemen om een plan te bedenken. Na 9-11 stortte Amerika zich in de emotie al vrij snel in de War on Terror en we weten allemaal wat een zinloze toestand dat was. Pas 10 jaar later werd Bin Laden gepakt, nou fantastisch. En over de inval in Irak hoef ik het al helemaal niet te hebben.
Dus al met al vind ik dat Isral te snel gaat. Hamas vernietigen is prima maar maak een goed doordacht plan.
Vind dit wel zorgelijk, niet zozeer deze forse “maatregelen”, maar wat het voor effect heeft in landen/steden waar dus veel diversiteit is. West Europa wordt op deze manier steeds gevoeliger voor spanningen tussen (religieuze) bevolkingsgroepen. Precies wat ook voor Rusland een doel is: het verder destabiliseren van het Europese continent.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 20:59 schreef capricia het volgende:
[ twitter ]
Misschien moeten we het hebben over de vochtige warme tedere met talkpoeder ingesmeerde billetjes van je vrouw, dan word je vanzelf weer kalm.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 21:05 schreef BansheeBoy het volgende:
Meer mensen die het onsmakelijk vinden dat mensen het hebben over "warme lijken". Kan er slecht tegen.
Zouden al die massamigratiepartijen stiekem in de zak van Putin zitten?quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 21:07 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Vind dit wel zorgelijk, niet zozeer deze forse “maatregelen”, maar wat het voor effect heeft in landen/steden waar dus veel diversiteit is. West Europa wordt op deze manier steeds gevoeliger voor spanningen tussen (religieuze) bevolkingsgroepen. Precies wat ook voor Rusland een doel is: het verder destabiliseren van het Europese continent.
Ja, dat is zeer goed mogelijk. Eigenlijk wel apart dat zo'n postzegel op de wereldkaart (Gaza, West Bank, Isral) waar in totaal zo'n zes miljoen minder mensen leven dan in Nederland, zo bepalend kan zijn voor de wereldpolitiek.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 20:53 schreef Perrin het volgende:
[..]
In de wetenschap dat het onvermijdelijk iets lijkt te gaan te worden dat de wereldpolitiek de komende jaren onherkenbaar gaat veranderen.
Wat is dit?quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 21:08 schreef Momo het volgende:
Toevallig kreeg ik suggestie voor Jordaanse nationale TV stream die voor dat ziekenhuis nu live staan
Hm ja aanvallen moet je zeker, maar ik zou wachten tot de aandacht van de wereld wat minder isquote:Op vrijdag 13 oktober 2023 21:07 schreef Knollenman het volgende:
[..]
Niet reageren is geen optie.
Dan denken tegenstanders dat je zwak bent en gaan van alle kanten aanvallen. (Was dus al gebeurde).
In dit geval is aanval de beste verdediging.
De geschiedenis leert helaas geen ander optie, het is zwemmen of verzuipen, voor beide partijenquote:Op vrijdag 13 oktober 2023 21:07 schreef Knollenman het volgende:
[..]
Niet reageren is geen optie.
Dan denken tegenstanders dat je zwak bent en gaan van alle kanten aanvallen. (Was dus al gebeurde).
In dit geval is aanval de beste verdediging.
De politie gaat echt niet handhaven want wil niet 'escaleren'. De Staat is niet meer de baas over de straten hier.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 21:06 schreef Regilio_ het volgende:
Hamas- en Hezbollahvlaggen verboden bij demonstratie in Amsterdam - https://nos.nl/l/2493886#UPDATE-container-72698726
Dit gaat totaal niet uit de hand lopen natuurlijk.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |