Video in artikel.quote:Ukraine's Security Service attacks Russia's Belgorod Oblast with drones, causing power outages
The Security Service of Ukraine (SSU) has successfully targeted a power substation in Russia's Belgorod Oblast on the night of 14-15 October, to which Russian military facilities were connected.
Source: Ukrainska Pravda’s sources in the SSU
Details: The Russian Defence Ministry claimed to have shot down 27 drones over Russia overnight.
Meanwhile, the SSU provided Ukrainska Pravda with a video of a successful attack on an electrical substation in the village of Krasna Yaruga.
The special service reported that it was the substation, to which some Russian military facilities were connected.
The video features the UAVs engaging the target.
Ukrainska Pravda's source added that the SSU is causing blackouts to the Russians as a response to their numerous attacks on Ukraine's energy infrastructure, and "this is a reality that is already on their doorstep".
quote:Op zondag 15 oktober 2023 18:48 schreef xpompompomx het volgende:
Zag ook dat Rusland kennelijk nog BTR-50's uit een museum heeft weten te trekken.
de statistiek lijkt gebaseerd te zijn van een data-verzameling door een lid van een online data-trackers-community OSINTguild224quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 16:28 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Dit is goed nieuws, aangezien artillerie een belangrijk onderdeel is in deze oorlog. En dan is het ook vrij logisch dat de Oekraïense artillerie (gemiddeld genomen) preciezer is dan het Russische materiaal.
Ik vraag me wel af hoe ze aan die aantallen (berekeningen) komen...
Achterlijke barbaren aller landen, verenigt u!quote:Op zondag 15 oktober 2023 18:01 schreef Delenlill het volgende:
https://www.thedailybeast(...)in?ref=home?ref=home
Hamas Gives a Shout-Out to Vladimir Putin
Hamas has publicly thanked Russian President Vladimir Putin for Moscow’s “tireless efforts” to support Palestinians. “We in Hamas appreciate the position of Russian President Vladimir Putin regarding the ongoing Zionist aggression against our people,” the group said in a statement shared on Telegram and circulated in Russian state media. The group noted that the Russian leader “does not accept the blockade of the Gaza Strip, the cutting off of humanitarian aid and attacks on unarmed civilians.” Earlier this week, Putin suggested Russia could serve as a mediator in negotiations to settle the conflict, and despite his own army regularly targeting civilians in Ukraine, he called on both Hamas and Israel to “leave the women and children alone” and “minimize” civilian casualties.
Er is ook niet feitelijk vast te stellen hoeveel ze per dag schieten. Dat kunnen de eigen legers waarschijnlijk niet eens.quote:Op zondag 15 oktober 2023 19:03 schreef RM-rf het volgende:
[..]
de statistiek lijkt gebaseerd te zijn van een data-verzameling door een lid van een online data-trackers-community OSINTguild224
[ twitter ]
de datum van die stats is september 2023 ... je moet dus zeker oppassen om die data van Q4 2023 al te serieus te nemen, het is een volledige toekomst-verwachting.
ook de oudere data is lang niet altijd enorm sterk begrond, veelal baseren ze zich op meldingen van andere twitter-accounts en lijken ze een behoorlijke grijsmarge en vel natte duim toe te passen
Wat zou hier landen? Uit himars?quote:Op zondag 15 oktober 2023 18:39 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Godskolere. Als iemand dat overleeft....
Doet mij eerder denken aan salvo van een TOS-1A?quote:Op zondag 15 oktober 2023 19:08 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Wat zou hier landen? Uit himars?
Maar uiteraard overleven mensen dit wel, anders konden ze dit steeds herhalen en gingen ze zo vooruit.
Niet dat ik er tussen zou willen zitten
Ik dacht eigenlijk meer aan een MRSI salvo van een aantal 155mm's.quote:Op zondag 15 oktober 2023 19:14 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Doet mij eerder denken aan salvo van een TOS-1A?
Als het inderdaad een TOS-1A is, dan is iedereen dood.
Maar die hebben ze niet toch? Ze hebben er wel een paar veroverd volgens mij maar kan me niet voorstellen dat dat met munitie is.quote:Op zondag 15 oktober 2023 19:14 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Doet mij eerder denken aan salvo van een TOS-1A?
Als het inderdaad een TOS-1A is, dan is iedereen dood.
Ja, zou ook kunnen, maar voor mijn gevoel ziet dit er krachtiger uit. Je ziet ook de vuurbollen die je altijd bij TOS 1A raketten ziet. Maar kan het mis hebben hoorquote:Op zondag 15 oktober 2023 19:30 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ik dacht eigenlijk meer aan een MRSI salvo van een aantal 155mm's.
Ik kan mij herinneren dat ze in de eerste weken van de oorlog al eentje in handen hebben gekregen, een kapotte rups maar geladen met munitie. Later zijn er nog een paar bijgekomen. Ook zijn er in de veroverde Russische munitiedepots raketten buitgemaakt. Ook hebben ze een voertuig om hem te herladen in handen.quote:Op zondag 15 oktober 2023 19:34 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Maar die hebben ze niet toch? Ze hebben er wel een paar veroverd volgens mij maar kan me niet voorstellen dat dat met munitie is.
Dan weet je duidelijk niet wat die raketten doen.quote:Overigens geldt ook voor TOS dat het 'iedereen dood' niet geldt. Dan zou Rusland al veel makkelijker in bepaalde gebieden er doorheen moeten kunnen lopen.
Dat weet ik wel, maar zoals ik aangeef, dan zou Rusland wel een stuk makkelijker grond veroveren.quote:Op zondag 15 oktober 2023 19:45 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ik kan mij herinneren dat ze in de eerste weken van de oorlog al eentje in handen hebben gekregen, een kapotte rups maar geladen met munitie. Later zijn er nog een paar bijgekomen. Ook zijn er in de veroverde Russische munitiedepots raketten buitgemaakt. Ook hebben ze een voertuig om hem te herladen in handen.
[..]
Dan weet je duidelijk niet wat die raketten doen.
Haha USA maakt binnen drie tellen gehakt van heel Rusland en China tegelijk.quote:Op zondag 15 oktober 2023 19:43 schreef 3rr0r het volgende:
[ twitter ]
Putin about war between Russia and the USA:
"We follow the famous ancient principle - prepare for war if you want peace. But a war between great nuclear powers is a different story. Nonsense. Especially, to fight both Russia and China at once. I don't think it's serious. Just frightening each other".
Weer zo’n nieuw stokpaardje na Bakmuht.quote:Op zondag 15 oktober 2023 21:25 schreef BEFEM het volgende:
https://www.theguardian.c(...)nian-officer-donetsk
Over het offensief en Avdiivka
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |