Nee, zal gebombardeerd worden.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 23:06 schreef Breekfast het volgende:
Heeft Isral trouwens aangegeven of het humanitaire hulp via de Egyptische grens zal toelaten?
Geen idee.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 23:06 schreef Breekfast het volgende:
Heeft Isral trouwens aangegeven of het humanitaire hulp via de Egyptische grens zal toelaten?
Je had op vele manieren kritiek bij deze simplistische tweet kunnen hebben, maar jij kiest deze. Waarvan actequote:Op donderdag 12 oktober 2023 23:06 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ja hoor.In tijden van oorlog je enige stok achter de deur overhandigen aan de vijand. Dit kan hij niet menen. Populistisch geklets.
Nee daar staat niets expliciets in, dat is het probleem. Het is te algemeen geformuleerd.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 22:51 schreef Repentless het volgende:
[..]
Wat dat in praktijk inhoudt, staat dus expliciet in de motie
Dat is allemaal heel leuk en aardig maar zullen we het bij het nieuws houden ipv uitgekauwde discussies?quote:Op donderdag 12 oktober 2023 23:09 schreef GewoonUitNL het volgende:
Ik spreek nu met een moslim die jood was en ook Hebreeuws kan en wat van de talmud heeft bestudeerd.
Hij geeft het volgende aan:
- het klopt niet dat de talmud zegt dat joden zonder grenzen niet joden mogen doden (wat dus wel soort van werd geclaimed in wat ik had gedeeld).
- ze mogen rente toepassen op niet joden maar niet op joden.
- ze zien zichzelf superieur aan niet joden.
- ze mogen gevonden voorwerpen in landen van niet joden houden, maar niet in landen van joden.
- joden mogen tijdens rechtzaken met niet joden liegen
- orthodoxe joden zijn tegen israel omdat zij geloven dat het door God gegeven moet worden en niet met kracht moet worden afgenomen zoals dat nu wel is gebeurd.
Ze zullen bang zijn voor de invoer van wapens.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 23:10 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Wat een debiele reactie van Israel.
het is vooral een signaal naar iran enzo toe dat die niks moeten proberen lijkt mij.. want israel zal metq een 3 fronten oorlog het best lastig hebbenquote:Op donderdag 12 oktober 2023 23:10 schreef vosss het volgende:
Las eerder vanavond dat de UK ook wat oorlogsschepen de regio instuurt.
Zogezegd om de stabiliteit in de regio te waarborgen.
Kan Isral dit niet gewoon alleen af, zonder die bootjes van de VS en de UK?
Dit lijkt mij niet bepaald de-escalerend te werken.
Jij ziet mij als je broeder?quote:Op donderdag 12 oktober 2023 23:02 schreef GewoonUitNL het volgende:
[..]
(!)
Dus als je het niet eens bent met iemand wordt het minder broederlijk. Oke prima. Maar wat is dan het verschil tussen jou en een moslim die broederschap voelt met zij die hetzelfde geloven en dat niet voelt met zij die dat niet doen?
Nee, laat hem. Ik vind dit wel een interessante insteek geven in het geheel.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 23:11 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dat is allemaal heel leuk en aardig maar zullen we het bij het nieuws houden ipv uitgekauwde discussies?
Hezbollah, Syri lijken ook wakker te worden. Laten we ook hopen dat Iran uit dit conflict blijft.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 23:10 schreef vosss het volgende:
Ze kunnen dit zeer zeker alleen af.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 23:10 schreef vosss het volgende:
De woorden van een bekeerling?quote:Op donderdag 12 oktober 2023 23:09 schreef GewoonUitNL het volgende:
Ik spreek nu met een moslim die jood was en ook Hebreeuws kan en wat van de talmud heeft bestudeerd.
Hij geeft het volgende aan:
- het klopt niet dat de talmud zegt dat joden zonder grenzen niet joden mogen doden (wat dus wel soort van werd geclaimed in wat ik had gedeeld).
- ze mogen rente toepassen op niet joden maar niet op joden.
- ze zien zichzelf superieur aan niet joden.
- ze mogen gevonden voorwerpen in landen van niet joden houden, maar niet in landen van joden.
- joden mogen tijdens rechtzaken met niet joden liegen
- orthodoxe joden zijn tegen israel omdat zij geloven dat het door God gegeven moet worden en niet met kracht moet worden afgenomen zoals dat nu wel is gebeurd.
We hebben een heel forum voor de eindeloze religieuze discussies.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 23:12 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Nee, laat hem. Ik vind dit wel een interessante insteek geven in het geheel.
Dat kun je regelen. Daarnaast moet water en elektriciteit weer aan. + medicijnen etc. Je kan normale mensen daar niet op gaan pakken.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 23:11 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ze zullen bang zijn voor de invoer van wapens.
Eens, maar graag wel gelijke monniken gelijke kappen.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 23:11 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dat is allemaal heel leuk en aardig maar zullen we het bij het nieuws houden ipv uitgekauwde discussies?
Denk je te makkelijk over. Wie gaat dat controleren doen, wie levert sowieso die hulpgoederen, gaat dus in die vrachtwagen diep gaza in, enz.quote:
Eens. Ziekenhuizen etc voorzien lijkt me het absolute minimum.quote:Daarnaast moet water en elektriciteit weer aan. + medicijnen etc. Je kan normale mensen daar niet op gaan pakken.
En die ga je even vinden met grondtroepen.....quote:Op donderdag 12 oktober 2023 23:17 schreef TLC het volgende:
Het hoeft niet altijd van 1 kant te komen, gewoon wat familie van hamasstrijders ontvoeren oppakken en hun lot gelijk stellen aan hun gijzelaars.
De steunbetuiging aan de massamoord van Hamas vinden ze jodenhaat. Voor openlijke steunbetuiging aan dit soort massamoorden zou in Rotterdam geen plaats moeten zijn. Wat vind je daar niet expliciet/te algemeen geformuleerd aan?quote:Op donderdag 12 oktober 2023 23:10 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Nee daar staat niets expliciets in, dat is het probleem. Het is te algemeen geformuleerd.
Flopmotie voor de buhne.
Over echt essentiele zaken zoals medicijnen......dat krijg je wel voor elkaar als mensen.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 23:16 schreef ExTec het volgende:
[..]
Denk je te makkelijk over. Wie gaat dat controleren doen, wie levert sowieso die hulpgoederen, gaat dus in die vrachtwagen diep gaza in, enz.
[..]
Eens. Ziekenhuizen etc voorzien lijkt me het absolute minimum.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |