morgen Regio Songfestival genot
op iedere regionale omroep zender en ook op NPO1 Extra vanaf 20:30
volgorde van de optredens
quote:
1. Friesland - Melissa Pander - Foarby (leuke show opener en heel erg fries, hele sympathieke charismatische meid ook)
2. Overijssel - Leon Moorman - Dat Ik Leef (nogal een culticoon in hun provincie, probeerde ook voor Nederland op het ESF uit te komen in 2022, hele energieke performer, heeft advies overigens gekregen van Teach-In's Getty Kaspers)
3. Gelderland - AleXingt - Treinreis (enig fan van Boudewijn de Groot vind dit helemaal super geweldig, een magisch verhaal over de alledaagse reis in de trein, beetje vibes van Boudewijn maar ook heel erg Rob de Nijs achtig, in hun vakjury zit Emile Hartkamp, bekend van het schrijven van vele hits voor vele grote namen in ons land)
4. Zeeland - Smaakstof - Nacht van de Nacht (als je denkt is dit nu Blof in vermomming, zou idd kunnen maar die sound van Blof is gewoon zo erg zeelands, dat ze nog zo'n zelfde soort band hebben, heel vermakelijk catchy liedje)
5. Drenthe - Lisa Harms - Tot de Zun Uut Giet (bij het intro stukje moet je eerst aan de last post denken van een dodenherdenking misschien, maar al met al heel melancholisch lied, leuke sympathieke meid ook)
6. Limburg - Emmy Ackermans - 'T Letste Rundje (keertje wat anders limburgs dan Rowwen Heze, heel gevoelig en mierzoet lied, kan het zomaar gewoon heel goed gaan doen)
7. Rijnmond - Remedy - Nooit is het Genoeg (heel erg Junior SF pop maar ook vibes van Kinderen voor Kinderen achtige pop, in zo'n sterk jaar als deze lijkt het me sterk dat dit het goed gaat doen maar je weet nooit natuurlijk)
8. Utrecht - Melanie Ryan - Achterom (onze gastprovincie, heel modern met een singer-songwriter, beetje een nederlandse colbie caillat achtig inzending)
9. Noord Brabant - Sam & Merijn Knoop - Proost op het Leven (mijn provincie nu, heel nostalgische oldschool nederpop sound, doet je denken aan Frans Halsema of Wim Sonneveld maar ook heel erg Guus Meeuwis, kan het goed doen bij de jury denk ik)
10. Groningen - Wat Aans! - Wakker in Grunn (groningse soort jeugd van tegenwoordig met een hele stevige raplied in het gronings, ook wat verwijzingen naar de Formule 1, en waarom groningen de leukste provincie is)
11. Flevoland - Abtin Salem - Kleurenblind (flevoland's eigen ed sheeran, hele goede oorwurm van een uptempo nummer, kan zomaar de winnaar worden)
12. Noord Holland - Emma Koning - Mag het Licht nog een keer aan (gevoelig klein liedje, met de juiste staging zou dit best eens kunnen verrassen en hoge ogen gooien)
13. West - LIEN - Waar Ben Je Dan? (swingend pop liedje maar het lijkt ook alsof je naar een musical lied zit te luisteren, kan zomaar met de juiste performance ook het heel goed gaan doen)
comeback van dit Regio SF, en een hele sterke comeback als je het mij vraagt, qua liedjes