abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210923425
Welkom in het topic over de energietarieven die door het dak zijn gegaan. Bespreek hier je tarieven, tips, mooie aanbiedingen en de gevolgen van het prijsplafond voor je eigen situatie.

Energieprijzen

Bron

Bron

Vanaf 1 januari lagere energierekening door verruimd prijsplafond
Vanaf 1 januari 2023 geldt een prijsplafond op energie voor alle huishoudens en andere kleinverbruikers. Voor gas wordt het maximale tarief ¤ 1,45 per kuub tot een verbruik van 1.200 kuub. Voor elektriciteit wordt het maximale tarief verlaagd tot ¤ 0,40 per KWh en het maximale verbruik verhoogd tot 2.900 kWh. Voor het energieverbruik boven het plafond betalen huishoudens en andere kleinverbruikers het tarief zoals opgenomen in het energiecontract. Voor november en december ontvangen huishoudens een vaste korting op de energierekening van ¤ 190 per maand. Lees meer

Aanvulling Vallon:
Voor stadsverwarming wordt het maximale tarief ¤ 47,38 per gigajoule (GJ) tot en met een verbruik van 37 GJ.

Verdeling energieplafond per maand

SPOILER: Kun je stoppen met 1 product bij een leverancier en de andere er wel houden?
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
blablablabla
  Moderator donderdag 12 oktober 2023 @ 10:57:18 #2
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_210923455
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 10:52 schreef Elan het volgende:

[..]
Ah dat klinkt plausibel, wist niet dat er een belangrijk gasveld zat in die regionen. Er is ook weer een pijpleiding lek/opgeblazen in De Oostzee dus dat gaat lekker.
Ja, dus nu merk je dat je opmerking van een tijd geleden dat er geen enkele reden is waardoor de prijs nog omhoog kan gaan geen hout snijdt, want een ontwikkeling die er gisteren niet was kan er vandaag wel zijn, waardoor de prijs omhoog gedreven wordt.

De status quo op enig moment nemen en dat gebruiken als voorspeller voor de toekomst is geen goed idee, want het kán kloppen, maar op het moment dat het niet klopt ga je dus nat, en met de winter voor de deur icm dit soort gedoe (je weet niet wat er nog gaat komen, ik ook niet trouwens) en de ellende van vorig jaar in het achterhoofd is dat geen prettig vooruitzicht (al zal dat niet uit hoeven te komen uiteraard).
Breitling - Instruments for Professionals
pi_210923493
Van een collega werd ik gewezen op Innova en die is in vergelijking met mijn Essent aanbod een stuk goedkoper (33 om 40 euro per maand). Iemand bekend met Innova?
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_210923539
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 10:57 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Ja, dus nu merk je dat je opmerking van een tijd geleden dat er geen enkele reden is waardoor de prijs nog omhoog kan gaan geen hout snijdt, want een ontwikkeling die er gisteren niet was kan er vandaag wel zijn, waardoor de prijs omhoog gedreven wordt.

De status quo op enig moment nemen en dat gebruiken als voorspeller voor de toekomst is geen goed idee, want het kán kloppen, maar op het moment dat het niet klopt ga je dus nat, en met de winter voor de deur icm dit soort gedoe (je weet niet wat er nog gaat komen, ik ook niet trouwens) en de ellende van vorig jaar in het achterhoofd is dat geen prettig vooruitzicht (al zal dat niet uit hoeven te komen uiteraard).
Krijgen we dit geneuzel weer.
Dat je richting de winter iets meer moet betalen was van te voren bekend.

Nog steeds komt het niet in de buurt van de 1.33 die ik zou betalen wanneer in juni voor (schijn)zekerheid had gekozen.

Ter illustratie:

blablablabla
pi_210923934
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 11:09 schreef Elan het volgende:

[..]
Krijgen we dit geneuzel weer.
Dat je richting de winter iets meer moet betalen was van te voren bekend.

Nog steeds komt het niet in de buurt van de 1.33 die ik zou betalen wanneer in juni voor (schijn)zekerheid had gekozen.

Ter illustratie:

[ afbeelding ]
Ja leuk, maar vanaf dit weekend kouder weer én de situatie in het M-Oosten zal de prijzen zeker omhoog doen schieten. Ben blij in juni/juli voor vast te hebben gekozen voor een jaar tegen 1,16¤ / kuub.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_210923981
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 11:45 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Ja leuk, maar vanaf dit weekend kouder weer én de situatie in het M-Oosten zal de prijzen zeker omhoog doen schieten. Ben blij in juni/juli voor vast te hebben gekozen voor een jaar tegen 1,16¤ / kuub.
Omhoog schieten nog wel, eerst zien dan geloven hoor.
1.16 per kuub is wel cheap, daarvoor had ik het wellicht wel vastgezet. Maar zit door die loyaliteitskorting min of meer vast aan VF dus ja ;(
blablablabla
pi_210924119
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 11:50 schreef Elan het volgende:
Omhoog schieten nog wel, eerst zien dan geloven hoor.
Hebben we vorig jaar wel gezien hoe hard het kan gaan..
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_210924239
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 12:02 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Hebben we vorig jaar wel gezien hoe hard het kan gaan..
Er is nul aanleiding om te denken dat we nu weer dat soort prijsexcessen gaan zien.

-Er is recent een nieuw gewapend conflict ontstaan
-Er is een pijpleiding gesaboteerd dan wel defect in De Oostzee
- Winter staat voor de deur.

Dagprijs voor gas is na maandenlang zeer laag te hebben gestaan pak hem beet 15 cent duurder geworden. Grotere Europese gasvoorraden beperken risico op tekorten. Het gat in de gasaanvoer dat Rusland heeft achtergelaten is grotendeels opgevuld door andere gasleveranciers. Er is veel meer capaciteit om LNG te hervergassen. Het aandeel hernieuwbare energie in de energievoorziening neemt snel toe en het energieverbruik is gedaald.
blablablabla
pi_210932295
Ik heb afgelopen dinsdag nog een jaarcontract afgesloten voor 1,19. Ik zat nog binnen de 14 dagen bedenktijd van Greenchoice met een hogere prijs dus dat contract heb ik ontbonden.
Spoilers!
pi_210932339
Greenchoice :')
pi_210932353
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 00:17 schreef VanGeldLos het volgende:
Greenchoice :')
Ok.
Spoilers!
pi_210932358
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 00:19 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Ok.
Moderne mafia, waarom huilen als mensen dat beamen?
pi_210932448
Tien stuks. Tien! En nee, wij gaan geen namen noemen.
twitter

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_210940092
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 00:09 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb afgelopen dinsdag nog een jaarcontract afgesloten voor 1,19. Ik zat nog binnen de 14 dagen bedenktijd van Greenchoice met een hogere prijs dus dat contract heb ik ontbonden.
Bij wie? :)
pi_210940571
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 18:14 schreef Intint het volgende:

[..]
Geen 1.19 maar bij Coolblue 1.21 voor gas en 0.33 voor elektra 1 jaar contract.
Lijkt mij vrij scherp.
https://www.gaslicht.com/
pi_210940920
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 18:14 schreef Intint het volgende:

[..]
Vattenfal via Gaslicht :)
Spoilers!
pi_210941938
Coolblue accepteert je niet als klant als je zonnepanelen hebt.
pi_210942045
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 20:21 schreef investeerdertje het volgende:
Da's dan sinds heel kort
  vrijdag 13 oktober 2023 @ 20:54:20 #19
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_210942615
quote:
Ik kan bij CB helemaal niet invullen dat ik zonnepanelen heb.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_210943035
quote:
Dat kun je volgens mij omzeilen door om het modelcontract te vragen. Dan zullen de tarieven wel ongunstiger zijn.
pi_210943497
quote:
Jawel, je kunt gewoon een jaarcontract afsluiten.
Gas 1.30 elektra 0.39.
Tarieven een stukje hoger voor gebruikers die salderen, en terecht!
pi_210945867
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 21:23 schreef Klepper272 het volgende:

[..]
Gas 1.30 elektra 0.39.
Oh ze hebben een tijdje gehad dat ze dan geen jaarcontract boden.

quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 20:54 schreef Leandra het volgende:

[..]
Ik kan bij CB helemaal niet invullen dat ik zonnepanelen heb.
Ging op teruglevering.
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 21:07 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Dat kun je volgens mij omzeilen door om het modelcontract te vragen. Dan zullen de tarieven wel ongunstiger zijn.
Ja. Dat klopt

Edit:
Overigens kan ik mijn verbruik er dus niet invullen, negatieve gegevens op jaarbasis zijn niet toegestaan.

[ Bericht 2% gewijzigd door investeerdertje op 14-10-2023 00:58:01 ]
  maandag 16 oktober 2023 @ 05:28:20 #23
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_210967872
Engie heeft voor een jaar vast nu dit

quote:
Normaaltarief per kWh
Tarief per kWh (Staffel 1 [0 - 10.000 kWh])
¤ 0,34752 per kWh

Daltarief per kWh
Tarief per kWh (Staffel 1 [0 - 10.000 kWh])
¤ 0,27805 per kWh

Vaste leveringskosten
¤ 8,81 per maand
Eerste onder 30 ct volgens mij. Mijn maandbedrag komt dan op 26. Ten opzichte van 39 bij Essent en 32 bij Innova.

Ik ga hier maar voor denk ik
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_210968005
quote:
19s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 11:02 schreef Notorious_Roy het volgende:
Van een collega werd ik gewezen op Innova en die is in vergelijking met mijn Essent aanbod een stuk goedkoper (33 om 40 euro per maand). Iemand bekend met Innova?
Rond 2020 heb ik een jaar bij Innova gezeten. Was qua administratie/communicatie toen niet optimaal. Als je weg bent is het een aggressieve club qua telefoontjes om te terug te hengelen. Ik heb laatst een AVG verzoek gedaan om mijn gegevens te anonimiseren om ze niet meer te laten bellen.

[ Bericht 1% gewijzigd door KrekelJapie op 16-10-2023 07:03:33 ]
pi_210968722
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 21:23 schreef Klepper272 het volgende:

[..]
Gas 1.30 elektra 0.39.
Of je vult gewoon geen salderen in.
Heb ene verbruik van 1 kwh ingevuld.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')