Ben er tevreden mee.quote:
De prijs hard omlaag maar in de praktijk gaat iedereen meer betalen door hogere vaste kosten en einde prijsplafondquote:
De koppeling met de gasprijs blijft mij een doorn in het oog.quote:Op zaterdag 2 december 2023 12:46 schreef capricia het volgende:
[..]
Ben er tevreden mee.
In elk geval niet boven het prijsplafond van dat jaar. Maar 69 cent er onder.
Ja dat sws.quote:Op zaterdag 2 december 2023 12:48 schreef foetre het volgende:
[..]
De koppeling met de gasprijs blijft mij een doorn in het oog.
De prijzen liggen toch al heel lang onder het prijsplafond?quote:Op zaterdag 2 december 2023 12:48 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
De prijs hard omlaag maar in de praktijk gaat iedereen meer betalen door hogere vaste kosten en einde prijsplafond
Bij mij zijn de vaste kosten hoger dan de verbruiks kosten zelfs op de 90 E per GJ.quote:Op zaterdag 2 december 2023 12:48 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
De prijs hard omlaag maar in de praktijk gaat iedereen meer betalen door hogere vaste kosten en einde prijsplafond
Het gaat over warmtenet. Dat wordt 1 keer per jaar bepaaldquote:Op zaterdag 2 december 2023 12:51 schreef Zwansen het volgende:
[..]
De prijzen liggen toch al heel lang onder het prijsplafond?
Betaal ruim 80 euro vaste kostenquote:Op zaterdag 2 december 2023 12:51 schreef foetre het volgende:
[..]
Bij mij zijn zelfs de vaste kosten hoger dan de verbruiks kosten zelfs op de 90 E per GJ.
Hier 490 euro per jaar aan vaste kosten.quote:Op zaterdag 2 december 2023 12:54 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Betaal ruim 80 euro vaste kostenen dat gaat 12,5% omhoog
Mijne is per maandquote:Op zaterdag 2 december 2023 13:01 schreef foetre het volgende:
[..]
Hier 490 euro per jaar aan vaste kosten.
Zeker weten? Vaste kosten zitten ook een vast tarief aan (ACM)quote:
Ja ik heb ook verplicht 'koude' levering zodat je kunt "koelen". Maar je hebt het 11 maanden per jaar niet nodig. En als het wel nodig is werkt het nietquote:Op zaterdag 2 december 2023 13:22 schreef foetre het volgende:
[..]
Zeker weten? Vaste kosten zitten ook een vast tarief aan (ACM)
https://www.consuwijzer.n(...)rming/warmtetarieven
Ja m’n volgende woning word echt niet met stadsverwarming.Het zijn gewoon kartelafsprakenquote:Op zaterdag 2 december 2023 13:28 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Ja ik heb ook verplicht 'koude' levering zodat je kunt "koelen". Maar je hebt het 11 maanden per jaar niet nodig. En als het wel nodig is werkt het niet
Kost 22,80 per maand.
Eens vwb geen enkele marktwerking.quote:Op zaterdag 2 december 2023 13:32 schreef foetre het volgende:
[..]
Ja m’n volgende woning word echt niet met stadsverwarming.Het zijn gewoon kartelafspraken
Hier ook blij dat het onder het prijsplafond blijft. Ik ben nog wel benieuwd wat de verschillende energiebedrijven gaan rekenen. Zelf zit ik bij Vattenfall en daar is de prijs dit jaar lager dan het maximum (¤76,45), dus hopelijk is dat in 2024 ook lager dan het maximum.quote:Op zaterdag 2 december 2023 12:50 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja dat sws.
Maar ik maakte me al zorgen dat het volgend jaar per GJ ergens tussen het prijsplafond en die 92 euro zou zitten.
Ben allang blij dat het onder het huidige prijsplafond blijft.
Onze volledige energierekening is al een paar jaar een stuk lager dan dat bedrag.quote:Op zaterdag 2 december 2023 13:01 schreef foetre het volgende:
[..]
Met stadsverwarming?quote:Op zaterdag 2 december 2023 13:01 schreef foetre het volgende:
[..]
Al naaien die honden in DH ons alsnog wel met hoger belastingen.quote:Op zaterdag 2 december 2023 21:26 schreef Wereldgozer het volgende:
https://www.bnr.nl/nieuws(...)giecrisis-is-voorbij
Dynamischgod @:elan
490 vaste kosten , 450 gebruikskosten terwijl de verwarming nooit aan staat.quote:Op zaterdag 2 december 2023 21:28 schreef capricia het volgende:
[..]
Met stadsverwarming?
Dus geen afschrijving, nooit een nieuwe ketel hoeven kopen, en 0 onderhoud?
Lijkt me niet zo slecht.
Ik kom aan ¤465,77 aan vaste kosten dit jaar met Stadsverwarming. Vattenfall rekent standaard met een korting en ik heb nog een korting voor bemeterde kookgasaansluiting, wat ik niet meer heb want die gasaansluiting heb ik 2 jaar geleden laten verwijderen.quote:Op zaterdag 2 december 2023 21:28 schreef capricia het volgende:
[..]
Met stadsverwarming?
Lijkt me niet zo slecht.
Hoe kom je dan aan 450 euro gebruikskosten?quote:Op zaterdag 2 december 2023 21:48 schreef foetre het volgende:
[..]
490 vaste kosten , 450 gebruikskosten terwijl de verwarming nooit aan staat.
Hoop doekoes voor wat restwarmte.
Ja maar dat is een vergelijking met stadswarmte, dat is niet heel eerlijk.quote:Op zaterdag 2 december 2023 21:25 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Onze volledige energierekening is al een paar jaar een stuk lager dan dat bedrag.
Douchenquote:Op zaterdag 2 december 2023 21:56 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Hoe kom je dan aan 450 euro gebruikskosten?
Dan douche je dus voor 450 / 365 = ¤ 1.23 per dag. Is dat voor jou alleen of met z'n 2en?quote:
Behalve dan dat iemand vastzitquote:Op zaterdag 2 december 2023 21:28 schreef capricia het volgende:
[..]
Met stadsverwarming?
Lijkt me niet zo slecht.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |