Als Wout daadwerkelijk naar de Giro wil is een combi met Kooij echt de logica zelve. Gooi daar nog een Affini en van Dijke bij als tempobeulen en je hebt al een leadout waar je u tegen zegt. Dan nog Kuss in een vrije rol en 2/3 klimmers en je bent er al.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 19:49 schreef Dale__Cooper het volgende:
Wout wil de Giro rijden. Het lijkt mij voor Kooij ook de meest logische optie. Kunnen ze samen weer wat ritten veroveren. Wout krijgt een ideale eerste week voorgeschoteld, heel veel kansen.
Dat zal een stevige discussie opleveren wie voor wie de sprint gaat aantrekken.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 19:49 schreef Dale__Cooper het volgende:
Wout wil de Giro rijden. Het lijkt mij voor Kooij ook de meest logische optie. Kunnen ze samen weer wat ritten veroveren. Wout krijgt een ideale eerste week voorgeschoteld, heel veel kansen.
Bij Van Aert beginnen de jaren wel meer te tellen.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 21:15 schreef Marcoss het volgende:
Vraag me af of Wout inderdaad start, het is net als met Pogacar waar ook een paar jaar wordt gezegd dat hij nu toch echt een andere grote ronde dan de Tour rijdt, maar het gebeurt voorlopig niet..
Met ook nog nog de OS volgend jaar denk ik dat het programma niet zoveel anders dan dit jaar wordt
Ik denk juist door de OS, dat Wout beter de Tour kan overslaan en de Giro kan rijden.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 21:15 schreef Marcoss het volgende:
Vraag me af of Wout inderdaad start, het is net als met Pogacar waar ook een paar jaar wordt gezegd dat hij nu toch echt een andere grote ronde dan de Tour rijdt, maar het gebeurt voorlopig niet..
Met ook nog nog de OS volgend jaar denk ik dat het programma niet zoveel anders dan dit jaar wordt
De Tour is de ideale voorbereiding voor de OS juist, denk ik. Op Skujins na kwam de gehele top 10 van het afgelopen WK uit de Tour.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 09:29 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Ik denk juist door de OS, dat Wout beter de Tour kan overslaan en de Giro kan rijden.
Na de Giro een lange pauze nemen, en dan weer vlammen.
Wout zijn sterke punt is, dat hij na een pauze gelijk weer op koerssnelheid is.
Maar Wout kan hem dan niet rijden zoals Mathieu , dus altijd iets minder frisquote:Op zaterdag 14 oktober 2023 09:42 schreef DiegoFuser het volgende:
[..]
De Tour is de ideale voorbereiding voor de OS juist, denk ik. Op Skujins na kwam de gehele top 10 van het afgelopen WK uit de Tour.
Hier klopt geen kut van, die journalist heeft maar wat namen uit zijn duim gezogen paar op basis van het feit dat Zeeman in die podcast zei dat ze waarschijnlijk met hun jonge renners en talenten naar de Giro gingen. Maar namen en voorselecties werden daar niet genoemd.quote:
Dat moet natuurlijk nog steeds wel lukken.quote:Op zondag 17 december 2023 17:17 schreef Marcoss het volgende:
Leuk ook voor Wout die even wat ritzeges wilde pakken
Morgen mediaday bij UAE en dan zal de verdere uitleg wel komen over het programma van Pogacar.quote:Op zondag 17 december 2023 17:18 schreef Dale__Cooper het volgende:
Wow
Benieuwd wat dan zijn exacte programma gaat worden.
Wel benieuwd waar hij dan gaat snijden in z’n voorjaar. Zowat alle klassiekers voor de Giro kan zelfs Pogi vast niet aan..quote:Op zondag 17 december 2023 17:19 schreef H.Vviv het volgende:
[..]
Morgen mediaday bij UAE en dan zal de verdere uitleg wel komen over het programma van Pogacar.
Klopt, maar er is in flink wat etappes wel concurrentie bij gekomenquote:Op zondag 17 december 2023 17:18 schreef H.Vviv het volgende:
[..]
Dat moet natuurlijk nog steeds wel lukken.
Dit biedt wel meer kansen voor WOUT in het voorjaar.quote:Op zondag 17 december 2023 17:17 schreef Marcoss het volgende:
Leuk ook voor Wout die even wat ritzeges wilde pakken
Wellicht net als Remco LBL nog meepakken.quote:Op zondag 17 december 2023 17:28 schreef H.Vviv het volgende:
Dat Pogacar geen Vlaamse klassiekers zal rijden zou wel logisch zijn. Waarschijnlijk een heel Italiaans programma met Strade Bianche, Tirreno en Milan Sanremo om daarna op hoogtestage te gaan.
Pogi zal ook wel gewoon de Tour gaan rijden, toch?quote:Op zondag 17 december 2023 17:36 schreef Marcoss het volgende:
Krijg je straks bij UAE wel een hele verzameling renners in de Tour die allemaal top5 willen rijden, maar elkaar niet gaan helpen
Dat lijkt mij niet. Pogacar zal na de Giro wel weer opbouwen richting de OS en later op het seizoen ook het WK. De combinatie met daarin de Tour erbij lijkt mij niet mogelijk.quote:Op zondag 17 december 2023 17:39 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Pogi zal ook wel gewoon de Tour gaan rijden, toch?
Anders gaat het wel heel saai worden. Rogla en Remco gaan het onze Deense vriend ook niet lastig maken.
Hij noemde OS wel als een groot doel, dan lijkt me Giro en Tour niet ideaal.. tenzij hij 1 van de 2 niet voor een klassement gaatquote:Op zondag 17 december 2023 17:39 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Pogi zal ook wel gewoon de Tour gaan rijden, toch?
Anders gaat het wel heel saai worden. Rogla en Remco gaan het onze Deense vriend ook niet lastig maken.
quote:Op zondag 17 december 2023 17:41 schreef H.Vviv het volgende:
[..]
Dat lijkt mij niet. Pogacar zal na de Giro wel weer opbouwen richting de OS en later op het seizoen ook het WK. De combinatie met daarin de Tour erbij lijkt mij niet mogelijk.
https://www.gazzetta.it/G(...)-del-giro-2024.shtmlquote:Op zondag 17 december 2023 17:55 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Hij noemde OS wel als een groot doel, dan lijkt me Giro en Tour niet ideaal.. tenzij hij 1 van de 2 niet voor een klassement gaat
Hmm, aparte keus dan wel. Of die OS is toch niet zo’n groot doel als gezegd werd en hij ziet wel hoe goed hij dan nog isquote:Op zondag 17 december 2023 19:32 schreef Pistolero het volgende:
[..]
[..]
https://www.gazzetta.it/G(...)-del-giro-2024.shtml
Volgens de Gazzetta gaat hij ook naar de Tour.
Vine dus nietquote:Op maandag 18 december 2023 17:20 schreef Marcoss het volgende:
Pogi krijgt Vine, Majka, Grosschartner, Molano, Bjerg, R Oliveira en Novak mee als knechten
Als ze allemaal op de fiets blijven zitten uiteraard
Toch vind ik het mooi dat hij de dubbel probeert. Als het lukt is het legendarisch.quote:Op zondag 17 december 2023 21:14 schreef Dale__Cooper het volgende:
Wellicht hopen ze dat die op 90% de Giro wint? Maar zelfs dan is het alleen maar erg onwaarschijnlijk dat ie in de Tour er volledig staat.
Had het alleen logischer gevonden in een jaar zonder OS erachteraan. Als hij nu op een hoopje gaat in de Tour, heeft het daar waarschijnlijk ook gevolgen voor.quote:Op maandag 18 december 2023 18:37 schreef Aguero het volgende:
[..]
Toch vind ik het mooi dat hij de dubbel probeert. Als het lukt is het legendarisch.
Zeker. Tudor kan echt wel serieus meedoen voor ritzeges, dunkt me. Beter dan de zoveelste groep kansloze vroege vluchters.quote:Op dinsdag 23 januari 2024 12:19 schreef Funzel het volgende:
Tudor prima aanwinst ipv Corratec lijkt mij.
Met Uno-X in de Tour en Tudor in de Giro hebben we er imo wel 2 leuke pro ploegen bij in de grote rondes.
Ben je niet in de war met Tissot?quote:Op dinsdag 23 januari 2024 13:57 schreef Koffieplanter het volgende:
TUDOR lapt een godsvermogen ter sponsoring, om ons te mogen voorzien van halve alsmede niet kloppende informatie. Die gingen er altijd bijzijn.
Nee, want Tissot sponsort de Giro niet langer.quote:Op dinsdag 23 januari 2024 14:41 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Ben je niet in de war met Tissot?
Vorig jaar was het ook al Tudor. Veel fouten met tussentijden van tijdrit etc tot gevolgquote:Op dinsdag 23 januari 2024 14:41 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Ben je niet in de war met Tissot?
Nou je het zegt herinner ik me de klotesite weer die ze hadden voor de live timing.quote:Op dinsdag 23 januari 2024 14:44 schreef franklop het volgende:
[..]
Vorig jaar was het ook al Tudor. Veel fouten met tussentijden van tijdrit etc tot gevolg
quote:Op dinsdag 23 januari 2024 14:44 schreef franklop het volgende:
[..]
Vorig jaar was het ook al Tudor. Veel fouten met tussentijden van tijdrit etc tot gevolg
Tudor is (net als Tissot) niet meer dan het stickertje dat over de daadwerkelijke tijdwaarnemer heen wordt geplakt.quote:Op dinsdag 23 januari 2024 13:57 schreef Koffieplanter het volgende:
TUDOR lapt een godsvermogen ter sponsoring, om ons te mogen voorzien van halve alsmede niet kloppende informatie. Die gingen er altijd bijzijn.
Mis ik iets? Die zijn toch niet uitgenodigd?quote:Op dinsdag 23 januari 2024 16:28 schreef wimderon het volgende:
Cyclingmaster bedankt RCS voor het uitnodigen van Corratec. We kijken uit naar de sprintwerken van Colnagi, Fiorelli, Marcellusi en Zanoncello.
Corratec moet Bardiani zijn, inderdaad.quote:Op dinsdag 23 januari 2024 18:16 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Mis ik iets? Die zijn toch niet uitgenodigd?
Cd Berninapass was was mij betreft een van de hoogtepunten van de Giro. De Foscagnopas is veel meer een loper. De finale is een stuk minder zo.quote:Op maandag 4 maart 2024 13:23 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Vind je? Dit maakt een aanval van ver toch een stuk realistischer?
Stelvio is pas 21 mei dus sowieso een beetje koffiedik kijken. Temperatuur gaat komende week wel echt omlaag en valt er sneeuw inderdaad.quote:Op maandag 15 april 2024 11:45 schreef hhh38 het volgende:
Ik zie/lees verse sneeuw in de Alpen de komende 10 dagen.
[ afbeelding ]
Kunnen we de Stelvio vergeten? @:Momo @:Felagund
Ik moet bij Bas altijd denken aan die keer dat ik hem met carnaval tegen kwam terwijl hij een flinke slok op had.quote:Op donderdag 18 april 2024 12:16 schreef Chiappucci het volgende:
https://www.wielerflits.n(...)entator-over-van-l1/
De opvolger van de Kleik is bekend!
Ik ken hem dan weer voornamelijk van deze uitglijder:quote:Op donderdag 18 april 2024 15:51 schreef Sjoerd102 het volgende:
[..]
Ik moet bij Bas altijd denken aan die keer dat ik hem met carnaval tegen kwam terwijl hij een flinke slok op had.
Novak in deze vorm gaat bij de beste tien klimmers horen.quote:Op dinsdag 23 april 2024 19:59 schreef Marcoss het volgende:
[ x ]
Nu boeit de ploeg helemaal niet bij Pogacar (denk dat hij nog wint als hij een ploeg in z'n eentje is), maar iets meer steun bergop had wel gekund, zou je zeggen
Het deelnemersveld qua klimmers is zo onthutsend slecht dat Majka en Grosschartner vast wel tot de beste 10-15 klimmers gaan behoren, dus dat zal wel meevallen. En Novak met zijn wonderbenen heeft ook nog maar een handjevol renners in zijn wiel.quote:Op dinsdag 23 april 2024 19:59 schreef Marcoss het volgende:
[ x ]
Nu boeit de ploeg helemaal niet bij Pogacar (denk dat hij nog wint als hij een ploeg in z'n eentje is), maar iets meer steun bergop had wel gekund, zou je zeggen
Erg matig inderdaad zeg.quote:Op dinsdag 23 april 2024 19:59 schreef Marcoss het volgende:
[ x ]
Zou de huidige Roglic toch wel vrij ruim onder het niveau van Pogacar en Vingegaard zetten eigenlijk (met Evenepoel daar misschien nog ergens in de buurt). En sowieso geloof ik niet dat Roglic op z'n best was door alle valpartijenquote:Op dinsdag 23 april 2024 20:06 schreef TAmaru het volgende:
Maar waarom nemen we Thomas eigenlijk niet zo serieus meer als uitdager van Pogi? Roglic had vorig jaar ook vrij veel moeite met Thomas. En we mogen toch vermoeden dat Roglic op vrijwel hetzelfde niveau zit als Vingegaard en Pogacar. Hoewel ik me niet kan herinneren waar we die drie in volledige capaciteit tegen elkaar hebben zien racen, in een etappekoers.
Hoe weten we dat Roglic daar zo ruim onder zit? In het Baskenland was hij in die tijdrit in elk geval in vorm. In de Vuelta leek hij ook redelijk gewaagd aan Jonas, hoewel die nooit het achterste van zijn tong liet zien om Kuss te beschermen. Maar ik twijfel ook wel of Roglic (nog) met Pogacar en Vingegaard mee bergop zou kunnen als het er echt om gaat. Die laatste twee zijn in de afgelopen jaren volgens mij alleen maar sterker geworden en Roglic wordt er ook niet jonger op. Vond hem vorig jaar in de Giro ook niet echt heel sterk.quote:Op dinsdag 23 april 2024 20:09 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Zou de huidige Roglic toch wel vrij ruim onder het niveau van Pogacar en Vingegaard zetten eigenlijk (met Evenepoel daar misschien nog ergens in de buurt). En sowieso geloof ik niet dat Roglic op z'n best was door alle valpartijen
Thomas lijkt me de grootste kandidaat voor P2, maar een straatlengte achter Pogi
quote:Giro wekt befaamd nevenklassement opnieuw tot leven
Op 4 mei gaat de 107de editie van de Ronde van Itali๋ van start. Tadej Pogacar is de grote favoriet om de roze trui te veroveren, maar de organisatie heeft ook wat extra’s weggelegd voor aanvalslustige renners: de terugkeer van het befaamde intergiro-klassement.
De intergiro deed zijn intrede in 1989, met ene Jure Pavlic als winnaar voor Laurent Fignon en Claude Criquielion. Meteen de enige keer dat een Belg in de top drie eindigde. Nadien zouden onder andere Miguel Indurain, Jan Svorada, Tony Rominger en Stefano Zanini de blauwe trui winnen. Fabrizio Guidi is recordhouder met die intergiro-zeges (1996, 1999 en 2000). In 2005 werd Stefano Zanini de voorlopig laatste winnaar.
Nu keert de intergiro dus terug. Het is nog niet bekend of er opnieuw een trui te winnen zal zijn, maar we weten wel al waar elke rit de intergiro-tussenspint zal liggen. Daarbij zijn telkens drie, twee en ้้n seconde te verdienen voor het klassement, plus tot maximaal twaalf eenheden voor het puntenklassement. Die punten (12, 8, 6, 5, 4, 3, 2 en 1) worden samengeteld in het intergiro-klassement, met op het einde van de rit dus een winnaar.
Die krijgt in Rome op 26 mei sowieso een geldbedrag, een trofee en… een veiligheidscursus.
Een cursus, de oplossing voor allesquote:Op woensdag 24 april 2024 09:14 schreef TommyL0204 het volgende:
[..]
Mooi voor meesterdalers als Vine en Wilco. Als ze mee zouden rijden
Als je in de grafiek bij de link hieronder een beetje rondklikt zie je wel dat vooral Vingegaard er bovenuit steekt, Pogacar daarna en in onbelangrijke wedstrijden ook Evenepoel. Die zitten vaak op het topniveau van Armstrong. https://lanternerouge.com(...)uelta-2023-stage-16/quote:Op dinsdag 23 april 2024 20:24 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Hoe weten we dat Roglic daar zo ruim onder zit? In het Baskenland was hij in die tijdrit in elk geval in vorm. In de Vuelta leek hij ook redelijk gewaagd aan Jonas, hoewel die nooit het achterste van zijn tong liet zien om Kuss te beschermen. Maar ik twijfel ook wel of Roglic (nog) met Pogacar en Vingegaard mee bergop zou kunnen als het er echt om gaat. Die laatste twee zijn in de afgelopen jaren volgens mij alleen maar sterker geworden en Roglic wordt er ook niet jonger op. Vond hem vorig jaar in de Giro ook niet echt heel sterk.
Laten we vooral hopen dat Thymen een beetje ontdooit. Gaat zelfs mij als mede-chauvinist wel ver hoe hij zich vaak opstelt in interviews.quote:Op woensdag 24 april 2024 10:45 schreef DecoAoreste het volgende:
Thymen Arensman voor zilver![]()
Nee, geen idee waar ik dat op baseer behalve onvervalst chauvinisme.
Ja het is wel echt een onzekere jongen. Dat helpt hem sportief gezien ook niet echt verder.quote:Op woensdag 24 april 2024 10:59 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Laten we vooral hopen dat Thymen een beetje ontdooit. Gaat zelfs mij als mede-chauvinist wel ver hoe hij zich vaak opstelt in interviews.
Hebben we Bas al vaker gezien?quote:Op zondag 28 april 2024 17:38 schreef wimderon het volgende:
Jeroen en Karsten voor het commentaar. Jan met Boogerd/Breuk/... voor de vroege uurtjes.
Bas van Mulken, Jip en Bobbie in de studio.
Iris Slappendel op locatie.
Kon je dat niet wat beter plannenquote:Op zondag 28 april 2024 17:44 schreef hhh38 het volgende:
Ik krijg het voor elkaar om 2 weken door Itali๋ te reizen en geen moment in de buurt van de koers te zijn.
Ten tijde van etappe 3 en 4 ben ik in Verona en daarna 8 dagen op Sicili๋. Daarna nog een paar dagen Napels maar dan zijn ze daar al geweest
Nog tips voor Sicilie nodig?quote:Op zondag 28 april 2024 17:44 schreef hhh38 het volgende:
Ik krijg het voor elkaar om 2 weken door Itali๋ te reizen en geen moment in de buurt van de koers te zijn.
Ten tijde van etappe 3 en 4 ben ik in Verona en daarna 8 dagen op Sicili๋. Daarna nog een paar dagen Napels maar dan zijn ze daar al geweest
Het plannen was al lastig genoeg aangezien ik met de trein ga. Helemaal vergeten om de Giro route te checken.quote:Op zondag 28 april 2024 18:43 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Kon je dat niet wat beter plannen
Zeker!quote:
Treinen naar Itali๋ is wel tof! 2 jaar geleden o.a. naar Rome geweest met de trein. Veel plezierquote:Op zondag 28 april 2024 18:57 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Het plannen was al lastig genoeg aangezien ik met de trein ga. Helemaal vergeten om de Giro route te checken.
Enige optie nu is een dagje eerder terug vanuit Napels naar het noorden om de tijdrit bij het Gardameer en/of de etappe naar Livigno te zien.
[..]
Zeker!
Lipowitz!quote:Op maandag 29 april 2024 11:44 schreef Slobeend het volgende:
Het voorlopige deelnemersveld is qua klassementsmannen buiten Pogacar wel erg treurig. Thomas, O'Connor, Bardet voor het podium?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Voor Astana-begrippen nog best een aardige ploeg. In de Tour zal het wel alle ballen op Cav worden.quote:
Ik hoop op een Fortunato in vorm.quote:Op maandag 29 april 2024 12:08 schreef Chiappucci het volgende:
[..]
Voor Astana-begrippen nog best een aardige ploeg. In de Tour zal het wel alle ballen op Cav worden.
Bol Kaas vindt dit niet leukquote:Op maandag 29 april 2024 12:08 schreef Chiappucci het volgende:
[..]
Voor Astana-begrippen nog best een aardige ploeg. In de Tour zal het wel alle ballen op Cav worden.
Wellicht kan hij dan weer een paar keer naar een 7e plek sprinten als Cav op een verkeersdrempel gelost is.quote:Op maandag 29 april 2024 12:41 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Bol Kaas vindt dit niet leuk
Welsford natuurlijk terecht thuisgelaten, maar wel vaag dat die nu zo achteruit rijdt. Wordt een beetje rittenkapen dus voor Bora. Zou leuk zijn als Martinez zijn Algarve-vorm terugvindt, maar dat is een groot vraagteken zonder koersritme. Tevens de eerste keer dit seizoen dat ik de naam Schachmann hoor, maar misschien heb ik niet goed opgelet.quote:Op maandag 29 april 2024 15:08 schreef Chiappucci het volgende:
[ x ]
Lead-out Danny gaat blijkbaar toch weer een hele grote ronde voor eigen kansen sprinten.
De Schach reed wel aardig in GP Indurain en Baskenland. Maar dat kwam wel redelijk uit het niets. Hij schijnt in elk geval weer een beetje op de weg terug te zijn.quote:Op maandag 29 april 2024 15:16 schreef Mykonos het volgende:
[..]
Welsford natuurlijk terecht thuisgelaten, maar wel vaag dat die nu zo achteruit rijdt. Wordt een beetje rittenkapen dus voor Bora. Zou leuk zijn als Martinez zijn Algarve-vorm terugvindt, maar dat is een groot vraagteken zonder koersritme. Tevens de eerste keer dit seizoen dat ik de naam Schachmann hoor, maar misschien heb ik niet goed opgelet.
Ook benieuwd naar Lipowitz na zijn verrassende prestaties in Romandi๋.quote:Op maandag 29 april 2024 15:08 schreef Chiappucci het volgende:
[ x ]
Lead-out Danny gaat blijkbaar toch weer een hele grote ronde voor eigen kansen sprinten.
Die had ik niet aan zien komen. In z'n podcast leek hij er ook volledig van uit te gaan dat hij zou starten.quote:Op maandag 29 april 2024 16:36 schreef Scorpion_17 het volgende:
Poels niet voor de trilogie is wel n verrassing in z'n huidige vorm
Misschien heeft Tiberi een veto uitgesproken, aangezien ze elkaar niet echt liggen.quote:Op maandag 29 april 2024 16:48 schreef Chiappucci het volgende:
[..]
Die had ik niet aan zien komen. In z'n podcast leek hij er ook volledig van uit te gaan dat hij zou starten.
Wat een timingquote:Op maandag 29 april 2024 17:38 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
https://www.wielerflits.n(...)nog-geen-sprake-van/
Vandaag nog gelezen.
Dat zijn wel oprecht koersen die Poels kan winnen. Misschien hebben ze de punten te hard nodig.quote:Op maandag 29 april 2024 17:53 schreef Scorpion_17 het volgende:
Ze willen dat Wout zich op koersen "in het najaar" richt. Lekker trainen voor de gp Quebec en de Ronde van Guanhxi
Bij Bahrain zijn de punten vast geen issuequote:Op maandag 29 april 2024 17:58 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Dat zijn wel oprecht koersen die Poels kan winnen. Misschien hebben ze de punten te hard nodig.
Of Tiberi is inderdaad gaan eikelen.
Tsja, ik weet het anders ook niet. Zit maar een beetje te brainstormen.quote:Op maandag 29 april 2024 18:01 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Bij Bahrain zijn de punten vast geen issue
En die koersen kan hij ook rijden na de Giro..
Hopelijk stapt crimineel Tiberi op een legoblokjequote:Op maandag 29 april 2024 17:58 schreef Marcoss het volgende:
En dan wel gewoon reserve zijn.. bijzonder dat je iemand z’n programma af laat stemmen op de Giro omdat hij een unieke prestatie neer wil zetten (en hij die kans niet nog een keer krijgt) en hem dan zo last minute buiten de selectie laat
Dan word je ook geen reserve want dan is de kans dat je alsnog gaat starten aanwezigquote:Op maandag 29 april 2024 18:04 schreef Mani89 het volgende:
Wout zal wel brieven hebben ontvangen, zijn vormpieken vorig jaar waren al tamelijk, opvallend.
Ook lekker om Poels te demotiveren door hem niet op te stellen in koersen waar hij ambitie heeft en waar hij totaal niet misstaat.quote:Op maandag 29 april 2024 17:58 schreef Marcoss het volgende:
En dan wel gewoon reserve zijn.. bijzonder dat je iemand z’n programma af laat stemmen op de Giro omdat hij een unieke prestatie neer wil zetten (en hij die kans niet nog een keer krijgt) en hem dan zo last minute buiten de selectie laat
Met als belangrijkste vraag: hoeveel ritten gaat Ewan sprinten en in hoeveel ritten daarvan sprint hij door tot de finish?quote:
Ik denk dat dit een 0-0 wordt.quote:Op maandag 29 april 2024 21:01 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Met als belangrijkste vraag: hoeveel ritten gaat Ewan sprinten en in hoeveel ritten daarvan sprint hij door tot de finish?
In de eerste rit kunnen ze hem van het asfalt schrapenquote:Op maandag 29 april 2024 21:01 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Met als belangrijkste vraag: hoeveel ritten gaat Ewan sprinten en in hoeveel ritten daarvan sprint hij door tot de finish?
Dreigbrieven van Gaviria en Quintana. Dat hij in geen geval Turijn zou halen...quote:Op maandag 29 april 2024 18:04 schreef Mani89 het volgende:
Wout zal wel brieven hebben ontvangen, zijn vormpieken vorig jaar waren al tamelijk, opvallend.
Jakobsen had gewoon moeten zorgen dat hij achter Danny aan had kunnen sprinten. Gemiste kans.quote:Op maandag 29 april 2024 22:00 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
Jakobsen zal tot halverwege week 2 moeten wachten op een kans denk ik.
Hij wordt al door z’n leadout verslagen tegenwoordigquote:Op dinsdag 30 april 2024 08:28 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Jakobsen had gewoon moeten zorgen dat hij achter Danny aan had kunnen sprinten. Gemiste kans.
Harrison Wood, Nicolas Debeaumarche, Thomas Champion.quote:
De grote kans voor Uijtdebroeks.quote:Op maandag 29 april 2024 11:44 schreef Slobeend het volgende:
Het voorlopige deelnemersveld is qua klassementsmannen buiten Pogacar wel erg treurig. Thomas, O'Connor, Bardet voor het podium?
Als ze die keuze hadden deden ze dat vast wel.quote:Op dinsdag 30 april 2024 11:10 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Harrison Wood, Nicolas Debeaumarche, Thomas Champion.
Blijf dan thuis.
Ik heb even in mijn glazen bol gekeken en ik noteer het volgende:quote:
Ik ben voor, maar ik Benno wordt ongetwijfeld onderweg weer ergens ziek, zwak, of misselijk, en de onvermijdelijke Thomas Geraint zal net als vorig jaar 2e worden na in de voorbereidingskoersen helemaal niets te presteren.quote:Op dinsdag 30 april 2024 13:23 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Ik heb even in mijn glazen bol gekeken en ik noteer het volgende:
- Benno gaat tweede worden.
- APP eindigt op de 7e plaats.
- VPP eindigt op de 8e plaats.
- Baudin wint een rit vanuit de vlucht, FOK! gaat door het tramadolle heen.
- Vendrame eindigt in iedere sprint op de 7e plaats, behalve die ene keer dat hij een rit wint.
- Warbassie wint dan weer geen rit, want die kan er zelfs met de Decathlonbonus nog steeds geen reet van.
Rinus Mihkels en Dion Graus zullen vast ook wel hun steentje bijdragen.quote:Op dinsdag 30 april 2024 18:19 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[ x ]
Adrien Petit mag weer gezellig alles in z'n eentje gaan oplossen voor Bini.
Madis Mihkels is heel erg bedreven in het vooral bezig zijn met Madis Mihkels. Dion Smith heeft dan weer het probleem dat hij er niets meer van kan.quote:Op dinsdag 30 april 2024 19:45 schreef Chiappucci het volgende:
[..]
Rinus Mihkels en Dion Graus zullen vast ook wel hun steentje bijdragen.
Wat een bende droevigheid. Visbeek-bonus is ook al uitgewerktquote:Op dinsdag 30 april 2024 18:19 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[ x ]
Adrien Petit mag weer gezellig alles in z'n eentje gaan oplossen voor Bini.
Is Mike geslachtofferd of mag die Thijssen naar plaats 8 gaan mennen in de Tour-sprints?quote:Op dinsdag 30 april 2024 19:47 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Madis Mihkels is heel erg bedreven in het vooral bezig zijn met Madis Mihkels. Dion Smith heeft dan weer het probleem dat hij er niets meer van kan.
Was nooit de bedoeling dat hij de Giro zou rijden, dat Bini nu rijdt heeft ook alleen maar te maken met de chute van Thijssen in de Scheldeprijs.quote:Op dinsdag 30 april 2024 20:48 schreef Chiappucci het volgende:
[..]
Is Mike geslachtofferd of mag die Thijssen naar plaats 8 gaan mennen in de Tour-sprints?
Dat kan inderdaad alleen maar een unaniem belachelijk groot succes worden.quote:Op dinsdag 30 april 2024 20:56 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Was nooit de bedoeling dat hij de Giro zou rijden, dat Bini nu rijdt heeft ook alleen maar te maken met de chute van Thijssen in de Scheldeprijs.
De Tour wordt helemaal een shitshow, want die gaat Bini ook rijden, met op de koop toe ook nog eens Hugo Page. Gezellig triosprinten.
Dit vind ik nog een stukje triester dan Cofidis eigenlijk. Cofidis heeft met mannen als Geschke en Oldani nog wel kansjes op een ritzege hier of daar. Bij Arkea zou ik ้cht niet weten wie ervoor in aanmerking zou moeten komen.quote:
Vind het niets voor Visma om nog zo lang te wachten met bekendmaken. Benieuwd waar ze nog tussen twijfelen.quote:Op woensdag 1 mei 2024 10:55 schreef Frozen-assassin het volgende:
We wachten nog op Alpecin, EF (duh), FDJ, Polti en Visma
Bouwman was ziek afgestapt toch in Romandi๋? Wellicht wachten ze daarop.quote:Op woensdag 1 mei 2024 11:04 schreef Chiappucci het volgende:
[..]
Vind het niets voor Visma om nog zo lang te wachten met bekendmaken. Benieuwd waar ze nog tussen twijfelen.
David Dekker werd vorig jaar tweedes!! Verder inderdaad Biermans, maar dat zal vanuit vlucht moeten want veld voor sprint is wel wat sterker dan in Adelie e Vitre of Le Samyn...quote:Op woensdag 1 mei 2024 11:03 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Dit vind ik nog een stukje triester dan Cofidis eigenlijk. Cofidis heeft met mannen als Geschke en Oldani nog wel kansjes op een ritzege hier of daar. Bij Arkea zou ik ้cht niet weten wie ervoor in aanmerking zou moeten komen.
Costiou?
edit: Het hele team heeft gezamenlijk 5 profzeges, waarvan 3 van Biermans
Bijna alle sprintfinales hebben wel een heuveltje hier of daar, ik zie Dekker daar geen schijn van kans maken tegen beter klimmende sprinters als Milan of Kooij.quote:Op woensdag 1 mei 2024 11:09 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
David Dekker werd vorig jaar tweedes!! Verder inderdaad Biermans, maar dat zal vanuit vlucht moeten want veld voor sprint is wel wat sterker dan in Adelie e Vitre of Le Samyn...
Ik vroeg mij ook af of ze Kooij voor de Tour overwegen als ze zouden verwachten dat Wout en Jonas de tour niet halen.quote:Op woensdag 1 mei 2024 11:07 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
Bouwman was ziek afgestapt toch in Romandi๋? Wellicht wachten ze daarop.
Sprinters kunnen makkelijker de dubbel doen dan klassementsrenners op zich. Kooij kunnen ze ook op het laatste moment nog oproepen voor de Tour en dan na 1 of 2 weken naar huis sturen, als hij al een Giro in de benen heeft.quote:Op woensdag 1 mei 2024 11:13 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik vroeg mij ook af of ze Kooij voor de Tour overwegen als ze zouden verwachten dat Wout en Jonas de tour niet halen.
Corratec weet ik zo net nog niet hoor. Zo blij hoef je ook niet te worden van een uitgerangeerde groep C-sprinters aangevuld met een handjevol Oekra๏ense vluchtelingen.quote:Op woensdag 1 mei 2024 11:50 schreef Funzel het volgende:
Kunnen we sommige van die Franse ploegen niet gewoon een start verbod geven in de Giro?
AG2R en Groupama prima hoor, maar voor Cofidis of Arkea kun je net zo goed een ploeg als Uno-X, Corratec oid die kant op sturen. Die gaan er waarschijnlijk meer voor.
Ja dat is inderdaad waar. Dan beter een Burgos of Caja Rural maargoed dat is Spaans gebied.quote:Op woensdag 1 mei 2024 12:18 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Corratec weet ik zo net nog niet hoor. Zo blij hoef je ook niet te worden van een uitgerangeerde groep C-sprinters aangevuld met een handjevol Oekra๏ense vluchtelingen.
Mooi dat de ontwikkeling van Van Dijke beloond wordt, maar wel jammer dat Koentje het blijkbaar niet gered heeft.quote:
Albanese leek me eigenlijk wel een zekerheidje in eigen land, maar wellicht wil hij per se naar de Tour nu hij de kans krijgt.quote:
Behalve Decathlon sturen de Franse ploegen hoofdzakelijk bagger.quote:Op woensdag 1 mei 2024 16:47 schreef Funzel het volgende:
GROUPAMA-FDJ voor Giro d'Italia
•
Lorenzo GERMANI
•
Laurence PITHIE
•
Lewis ASKEY
•
Fabian LIENHARD
•
Enzo PALENI
•
Cyril BARTHE
•
Olivier LE GAC
•
Cl้ment DAVY
Dit valt ook niet echt mee.
Natuurlijk is er wel naar Danny gecommuniceerd, hij snapte het alleen niet.quote:Op woensdag 1 mei 2024 14:40 schreef Dale__Cooper het volgende:
“Ik weet niet waarom hij er niet bij is. De reden zal je aan de ploeg moeten vragen."
Van Poppel over Welsford. Communicatie loopt lekker bij Bora.
Alle ballen op Pithie?quote:Op woensdag 1 mei 2024 16:47 schreef Funzel het volgende:
GROUPAMA-FDJ voor Giro d'Italia
•
Lorenzo GERMANI
•
Laurence PITHIE
•
Lewis ASKEY
•
Fabian LIENHARD
•
Enzo PALENI
•
Cyril BARTHE
•
Olivier LE GAC
•
Cl้ment DAVY
Dit valt ook niet echt mee.
Eti๋nne van Empelquote:Op woensdag 1 mei 2024 12:18 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Corratec weet ik zo net nog niet hoor. Zo blij hoef je ook niet te worden van een uitgerangeerde groep C-sprinters aangevuld met een handjevol Oekra๏ense vluchtelingen.
quote:Op woensdag 1 mei 2024 14:40 schreef Dale__Cooper het volgende:
“Ik weet niet waarom hij er niet bij is. De reden zal je aan de ploeg moeten vragen."
Van Poppel over Welsford. Communicatie loopt lekker bij Bora.
Oh ja, die leeft ook nog. Had zijn pappie niet een grote zak geld aan de ploegleiding gegeven voor een profcontract?quote:
Maar maar maar mmmaaarrrr wat moet ik met mn ochtenden?quote:Op donderdag 2 mei 2024 10:10 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[ x ]
Tevens een dienstmededeling: er komen geen voorbeschouwingen.
Niets blijft meer hetzelfde.quote:Op donderdag 2 mei 2024 10:10 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[ x ]
Nee dit kan echt niet.quote:Op donderdag 2 mei 2024 10:10 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[ x ]
quote:Op donderdag 2 mei 2024 10:10 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[ x ]
Waar moet Jeroen dan zijn info vandaan halen?quote:Op donderdag 2 mei 2024 10:10 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[ x ]
[ x ]
[ x ]
WLR / 'Waar is Gesink?' #6: Hij is terugquote:Op donderdag 2 mei 2024 13:06 schreef Dr_Flash het volgende:
Is er al een Robert Gesink fantopic?Wat een held is dat
Ik snap dat, hoor.quote:Op donderdag 2 mei 2024 10:10 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[ x ]
quote:
quote:"Ik heb Buchmann opgebeld en heb hem uitgelegd dat we door het uitvallen van Kไmna onze strategie wat aangepast hebben."
Wat is die tactiek dan precies? "Als ploeg willen we naar de Giro gaan met veelzijdige renners die kunnen winnen vanuit de vlucht."
"Dat was de reden waarom we Jonas Koch in de Giro-selectie hebben gehaald. Hij kan klimmen en is snel genoeg om een sprint te winnen van een uitgedund peloton", vertelt Gasparotto.
Heeft Gaspa het hier echt over Jonas Koch of all places? Jeetje.quote:
Gaat hij de Giro wel uitrijden dan (vraag ik voor de pouletjes)?quote:Op dinsdag 30 april 2024 20:56 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Was nooit de bedoeling dat hij de Giro zou rijden, dat Bini nu rijdt heeft ook alleen maar te maken met de chute van Thijssen in de Scheldeprijs.
De Tour wordt helemaal een shitshow, want die gaat Bini ook rijden, met op de koop toe ook nog eens Hugo Page. Gezellig triosprinten.
Ik eis uitleg.quote:Op donderdag 2 mei 2024 10:10 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Ja, die verhalen gaan. Al heeft 'ie zich in de Giro wel een keer laten zien met wat aanvallen. Wat dat betreft niet zo'n sneu figuur als voorheen Wout van Elzakker en Joop de Gans.quote:Op woensdag 1 mei 2024 19:54 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Oh ja, die leeft ook nog. Had zijn pappie niet een grote zak geld aan de ploegleiding gegeven voor een profcontract?
Dit stond in het persbericht een tijdje terug:quote:Op donderdag 2 mei 2024 19:54 schreef wimderon het volgende:
[..]
Gaat hij de Giro wel uitrijden dan (vraag ik voor de pouletjes)?
En dat interpreteer ik zo dat het wel de bedoeling is dat hij Rome gaat halen.quote:“Biniam Girmay bezorgde ons onvergetelijke herinneringen tijdens zijn eerste deelname aan de Ronde van Itali๋ twee jaar geleden. Maar tegelijkertijd blijft er een onvoldaan gevoel, omdat hij niet de volledige Giro heeft kunnen afwerken.
Ik moet ook denken aan Addy Engels, die een decennium lang ofzo elk jaar als totale pelotonvulling de Giro reed.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 12:40 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ja, die verhalen gaan. Al heeft 'ie zich in de Giro wel een keer laten zien met wat aanvallen. Wat dat betreft niet zo'n sneu figuur als voorheen Wout van Elzakker en Joop de Gans.
Niet elk jaar. 10de in de koninginnerit in 2002, op water en brood. En een paar jaar later kunnen winnen als ze Horrach hadden teruggepakt!quote:Op vrijdag 3 mei 2024 13:02 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Ik moet ook denken aan Addy Engels, die een decennium lang ofzo elk jaar als totale pelotonvulling de Giro reed.
Addy Engels was wel een goede junior en U23 in zijn tijd. Totdat hij naar de profs overstapte en daar opeens niks meer was.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 13:02 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Ik moet ook denken aan Addy Engels, die een decennium lang ofzo elk jaar als totale pelotonvulling de Giro reed.
QuarantaGod. Daarbij vergeleken waren Dario Pieri en Ullrich in zijn wintermaanden een stel scherp afgetrainde renners.Elke vluchtheuvel lossen, mooi man.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 13:18 schreef Mani89 het volgende:
Leuk statistiekje, dit is de lijst van overwinning in 2002 van het zonderlinge Index Alexia van Savoldelli.
[ afbeelding ]
Wat is er aan de hand?quote:Op donderdag 2 mei 2024 10:10 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[ x ]
Ah ja, dat was voor mijn tijd dan.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 14:21 schreef Halcon het volgende:
[..]
Addy Engels was wel een goede junior en U23 in zijn tijd. Totdat hij naar de profs overstapte en daar opeens niks meer was.
Verder geen heel slecht stuk overigens.quote:Normaal was Wout van Aert jouw ploegmaat in de Giro. Ik denk dat je hem zal missen. Hij was jouw perfecte rechterhand om de ploeg te kneden en in jouw richting te duwen. Als hij spreekt in de bus, denk ik dat iedereen luistert. Zie jij dat ook zo?
“Helemaal juist. Net om die redenen had ik er Wout heel graag bij gehad ้n om mee te gaan in zijn flow. Ik kan nog veel van hem leren.”
Bovendien zou hij veel druk wegnemen door ritten te winnen.
(knikt) We hebben nog Olav Kooij, die mee is om sprints te winnen.”
Maar Kooij is ook nog jong.
“De selectie bestaat uit veel jonge renners, met een iets minder palmares en minder snel ‘bam’ kunnen zeggen zoals Wout. Maar de ploegmaten zullen mij zeker helpen. Neem nu Robert Gesink, die begint aan zijn 22ste grote ronde, maar het is niet dat hij neerkijkt op zo’n jong gastje als ik. Hij wil mij heel graag beter maken.”
Complete blackout bij de Italianen; 18/24quote:Op vrijdag 3 mei 2024 18:37 schreef wimderon het volgende:
https://sporza.be/nl/2024(...)-2000~1714477800717/
20/20
Bij 2002 en 2005 moet je de volledige naam invoeren, anders werkt het niet
23/24quote:Op vrijdag 3 mei 2024 18:37 schreef wimderon het volgende:
20/20
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 3 mei 2024 18:51 schreef franklop het volgende:
[..]
Complete blackout bij de Italianen; 18/24
Wel bijzonder dat je 2020 dan alleen maar de 3e naam hoeft te doen
[ Bericht 65% gewijzigd door Slobeend op 03-05-2024 20:19:55 ]Xbox Live Gamertag : ThaD16
Ik, ik, ik Wout, Wout, Woutquote:Op vrijdag 3 mei 2024 16:35 schreef DiegoFuser het volgende:
Bakelants interviewt Uijtdebroeks in HLN over de Giro. Afgaande op de “vragen” denk ik dat Jan voor Wout is.
[..]
Verder geen heel slecht stuk overigens.
https://www.hln.be/giro/o(...)nonchalant~af5441be/
16/20, maar eigenlijk 17 want ik had die onderste zin van je even niet gelezenquote:Op vrijdag 3 mei 2024 18:37 schreef wimderon het volgende:
20/20
Alleen in TDF en GIR.quote:Op zaterdag 4 mei 2024 00:45 schreef DecoAoreste het volgende:
Heeft Sportpools eigenlijk nog een eigen topic oid? Heb mijn team weer af.
Guillaume van Keirsbulck dacht ook dat ie heel wat was.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 12:40 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ja, die verhalen gaan. Al heeft 'ie zich in de Giro wel een keer laten zien met wat aanvallen. Wat dat betreft niet zo'n sneu figuur als voorheen Wout van Elzakker en Joop de Gans.
Huil niet omdat er geen voorbeschouwingen zijn, lach omdat er ooit voorbeschouwingen zijn geweest.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het blijft toch een merkwaardige sport h่, dat wielrennen.
Eerst dag zonder R_R voorbeschouwing en het gaat nu al mis.quote:Op zaterdag 4 mei 2024 12:03 schreef Slobeend het volgende:
@:vomy to the rescue! WLR / [Giro 2024] Etappe 1: Venaria Reale - Torino #1
We gaan in het topic van @VoMy verderquote:Op zaterdag 4 mei 2024 12:15 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Eerst dag zonder R_R voorbeschouwing en het gaan nu al mis.![]()
WLR / [Giro 2024] Etappe #1: Venaria Reale - Torino
quote:Op zaterdag 4 mei 2024 10:54 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Huil niet omdat er geen voorbeschouwingen zijn, lach omdat er ooit voorbeschouwingen zijn geweest.Wat minder met je luie reet op de A12 liggen of met een Palestina vlag om door een stad lopen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 4 mei 2024 12:40 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Wat minder met je luie reet op de A12 liggen of met een Palestina vlag om door een stad lopen.Hij gaat natuurlijk vanavond de dodenherdenking verstoren, en verwacht dan opgepakt te worden. Vanuit de petoet is het wat lastig voorbeschouwingen postenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |