Als Wout daadwerkelijk naar de Giro wil is een combi met Kooij echt de logica zelve. Gooi daar nog een Affini en van Dijke bij als tempobeulen en je hebt al een leadout waar je u tegen zegt. Dan nog Kuss in een vrije rol en 2/3 klimmers en je bent er al.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 19:49 schreef Dale__Cooper het volgende:
Wout wil de Giro rijden. Het lijkt mij voor Kooij ook de meest logische optie. Kunnen ze samen weer wat ritten veroveren. Wout krijgt een ideale eerste week voorgeschoteld, heel veel kansen.
Dat zal een stevige discussie opleveren wie voor wie de sprint gaat aantrekken.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 19:49 schreef Dale__Cooper het volgende:
Wout wil de Giro rijden. Het lijkt mij voor Kooij ook de meest logische optie. Kunnen ze samen weer wat ritten veroveren. Wout krijgt een ideale eerste week voorgeschoteld, heel veel kansen.
Bij Van Aert beginnen de jaren wel meer te tellen.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 21:15 schreef Marcoss het volgende:
Vraag me af of Wout inderdaad start, het is net als met Pogacar waar ook een paar jaar wordt gezegd dat hij nu toch echt een andere grote ronde dan de Tour rijdt, maar het gebeurt voorlopig niet..
Met ook nog nog de OS volgend jaar denk ik dat het programma niet zoveel anders dan dit jaar wordt
Ik denk juist door de OS, dat Wout beter de Tour kan overslaan en de Giro kan rijden.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 21:15 schreef Marcoss het volgende:
Vraag me af of Wout inderdaad start, het is net als met Pogacar waar ook een paar jaar wordt gezegd dat hij nu toch echt een andere grote ronde dan de Tour rijdt, maar het gebeurt voorlopig niet..
Met ook nog nog de OS volgend jaar denk ik dat het programma niet zoveel anders dan dit jaar wordt
De Tour is de ideale voorbereiding voor de OS juist, denk ik. Op Skujins na kwam de gehele top 10 van het afgelopen WK uit de Tour.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 09:29 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Ik denk juist door de OS, dat Wout beter de Tour kan overslaan en de Giro kan rijden.
Na de Giro een lange pauze nemen, en dan weer vlammen.
Wout zijn sterke punt is, dat hij na een pauze gelijk weer op koerssnelheid is.
Maar Wout kan hem dan niet rijden zoals Mathieu , dus altijd iets minder frisquote:Op zaterdag 14 oktober 2023 09:42 schreef DiegoFuser het volgende:
[..]
De Tour is de ideale voorbereiding voor de OS juist, denk ik. Op Skujins na kwam de gehele top 10 van het afgelopen WK uit de Tour.
Hier klopt geen kut van, die journalist heeft maar wat namen uit zijn duim gezogen paar op basis van het feit dat Zeeman in die podcast zei dat ze waarschijnlijk met hun jonge renners en talenten naar de Giro gingen. Maar namen en voorselecties werden daar niet genoemd.quote:
Dat moet natuurlijk nog steeds wel lukken.quote:Op zondag 17 december 2023 17:17 schreef Marcoss het volgende:
Leuk ook voor Wout die even wat ritzeges wilde pakken
Morgen mediaday bij UAE en dan zal de verdere uitleg wel komen over het programma van Pogacar.quote:Op zondag 17 december 2023 17:18 schreef Dale__Cooper het volgende:
Wow
Benieuwd wat dan zijn exacte programma gaat worden.
Wel benieuwd waar hij dan gaat snijden in z’n voorjaar. Zowat alle klassiekers voor de Giro kan zelfs Pogi vast niet aan..quote:Op zondag 17 december 2023 17:19 schreef H.Vviv het volgende:
[..]
Morgen mediaday bij UAE en dan zal de verdere uitleg wel komen over het programma van Pogacar.
Klopt, maar er is in flink wat etappes wel concurrentie bij gekomenquote:Op zondag 17 december 2023 17:18 schreef H.Vviv het volgende:
[..]
Dat moet natuurlijk nog steeds wel lukken.
Dit biedt wel meer kansen voor WOUT in het voorjaar.quote:Op zondag 17 december 2023 17:17 schreef Marcoss het volgende:
Leuk ook voor Wout die even wat ritzeges wilde pakken
Wellicht net als Remco LBL nog meepakken.quote:Op zondag 17 december 2023 17:28 schreef H.Vviv het volgende:
Dat Pogacar geen Vlaamse klassiekers zal rijden zou wel logisch zijn. Waarschijnlijk een heel Italiaans programma met Strade Bianche, Tirreno en Milan Sanremo om daarna op hoogtestage te gaan.
Pogi zal ook wel gewoon de Tour gaan rijden, toch?quote:Op zondag 17 december 2023 17:36 schreef Marcoss het volgende:
Krijg je straks bij UAE wel een hele verzameling renners in de Tour die allemaal top5 willen rijden, maar elkaar niet gaan helpen
Dat lijkt mij niet. Pogacar zal na de Giro wel weer opbouwen richting de OS en later op het seizoen ook het WK. De combinatie met daarin de Tour erbij lijkt mij niet mogelijk.quote:Op zondag 17 december 2023 17:39 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Pogi zal ook wel gewoon de Tour gaan rijden, toch?
Anders gaat het wel heel saai worden. Rogla en Remco gaan het onze Deense vriend ook niet lastig maken.
Hij noemde OS wel als een groot doel, dan lijkt me Giro en Tour niet ideaal.. tenzij hij 1 van de 2 niet voor een klassement gaatquote:Op zondag 17 december 2023 17:39 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Pogi zal ook wel gewoon de Tour gaan rijden, toch?
Anders gaat het wel heel saai worden. Rogla en Remco gaan het onze Deense vriend ook niet lastig maken.
quote:Op zondag 17 december 2023 17:41 schreef H.Vviv het volgende:
[..]
Dat lijkt mij niet. Pogacar zal na de Giro wel weer opbouwen richting de OS en later op het seizoen ook het WK. De combinatie met daarin de Tour erbij lijkt mij niet mogelijk.
https://www.gazzetta.it/G(...)-del-giro-2024.shtmlquote:Op zondag 17 december 2023 17:55 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Hij noemde OS wel als een groot doel, dan lijkt me Giro en Tour niet ideaal.. tenzij hij 1 van de 2 niet voor een klassement gaat
Hmm, aparte keus dan wel. Of die OS is toch niet zo’n groot doel als gezegd werd en hij ziet wel hoe goed hij dan nog isquote:Op zondag 17 december 2023 19:32 schreef Pistolero het volgende:
[..]
[..]
https://www.gazzetta.it/G(...)-del-giro-2024.shtml
Volgens de Gazzetta gaat hij ook naar de Tour.
Vine dus nietquote:Op maandag 18 december 2023 17:20 schreef Marcoss het volgende:
Pogi krijgt Vine, Majka, Grosschartner, Molano, Bjerg, R Oliveira en Novak mee als knechten
Als ze allemaal op de fiets blijven zitten uiteraard
Toch vind ik het mooi dat hij de dubbel probeert. Als het lukt is het legendarisch.quote:Op zondag 17 december 2023 21:14 schreef Dale__Cooper het volgende:
Wellicht hopen ze dat die op 90% de Giro wint? Maar zelfs dan is het alleen maar erg onwaarschijnlijk dat ie in de Tour er volledig staat.
Had het alleen logischer gevonden in een jaar zonder OS erachteraan. Als hij nu op een hoopje gaat in de Tour, heeft het daar waarschijnlijk ook gevolgen voor.quote:Op maandag 18 december 2023 18:37 schreef Aguero het volgende:
[..]
Toch vind ik het mooi dat hij de dubbel probeert. Als het lukt is het legendarisch.
Zeker. Tudor kan echt wel serieus meedoen voor ritzeges, dunkt me. Beter dan de zoveelste groep kansloze vroege vluchters.quote:Op dinsdag 23 januari 2024 12:19 schreef Funzel het volgende:
Tudor prima aanwinst ipv Corratec lijkt mij.
Met Uno-X in de Tour en Tudor in de Giro hebben we er imo wel 2 leuke pro ploegen bij in de grote rondes.
Ben je niet in de war met Tissot?quote:Op dinsdag 23 januari 2024 13:57 schreef Koffieplanter het volgende:
TUDOR lapt een godsvermogen ter sponsoring, om ons te mogen voorzien van halve alsmede niet kloppende informatie. Die gingen er altijd bijzijn.
Nee, want Tissot sponsort de Giro niet langer.quote:Op dinsdag 23 januari 2024 14:41 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Ben je niet in de war met Tissot?
Vorig jaar was het ook al Tudor. Veel fouten met tussentijden van tijdrit etc tot gevolgquote:Op dinsdag 23 januari 2024 14:41 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Ben je niet in de war met Tissot?
Nou je het zegt herinner ik me de klotesite weer die ze hadden voor de live timing.quote:Op dinsdag 23 januari 2024 14:44 schreef franklop het volgende:
[..]
Vorig jaar was het ook al Tudor. Veel fouten met tussentijden van tijdrit etc tot gevolg
quote:Op dinsdag 23 januari 2024 14:44 schreef franklop het volgende:
[..]
Vorig jaar was het ook al Tudor. Veel fouten met tussentijden van tijdrit etc tot gevolg
Tudor is (net als Tissot) niet meer dan het stickertje dat over de daadwerkelijke tijdwaarnemer heen wordt geplakt.quote:Op dinsdag 23 januari 2024 13:57 schreef Koffieplanter het volgende:
TUDOR lapt een godsvermogen ter sponsoring, om ons te mogen voorzien van halve alsmede niet kloppende informatie. Die gingen er altijd bijzijn.
Mis ik iets? Die zijn toch niet uitgenodigd?quote:Op dinsdag 23 januari 2024 16:28 schreef wimderon het volgende:
Cyclingmaster bedankt RCS voor het uitnodigen van Corratec. We kijken uit naar de sprintwerken van Colnagi, Fiorelli, Marcellusi en Zanoncello.
Corratec moet Bardiani zijn, inderdaad.quote:Op dinsdag 23 januari 2024 18:16 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Mis ik iets? Die zijn toch niet uitgenodigd?
Cd Berninapass was was mij betreft een van de hoogtepunten van de Giro. De Foscagnopas is veel meer een loper. De finale is een stuk minder zo.quote:Op maandag 4 maart 2024 13:23 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Vind je? Dit maakt een aanval van ver toch een stuk realistischer?
Stelvio is pas 21 mei dus sowieso een beetje koffiedik kijken. Temperatuur gaat komende week wel echt omlaag en valt er sneeuw inderdaad.quote:Op maandag 15 april 2024 11:45 schreef hhh38 het volgende:
Ik zie/lees verse sneeuw in de Alpen de komende 10 dagen.
[ afbeelding ]
Kunnen we de Stelvio vergeten? @:Momo @:Felagund
Ik moet bij Bas altijd denken aan die keer dat ik hem met carnaval tegen kwam terwijl hij een flinke slok op had.quote:Op donderdag 18 april 2024 12:16 schreef Chiappucci het volgende:
https://www.wielerflits.n(...)entator-over-van-l1/
De opvolger van de Kleik is bekend!
Ik ken hem dan weer voornamelijk van deze uitglijder:quote:Op donderdag 18 april 2024 15:51 schreef Sjoerd102 het volgende:
[..]
Ik moet bij Bas altijd denken aan die keer dat ik hem met carnaval tegen kwam terwijl hij een flinke slok op had.
Novak in deze vorm gaat bij de beste tien klimmers horen.quote:Op dinsdag 23 april 2024 19:59 schreef Marcoss het volgende:
[ x ]
Nu boeit de ploeg helemaal niet bij Pogacar (denk dat hij nog wint als hij een ploeg in z'n eentje is), maar iets meer steun bergop had wel gekund, zou je zeggen
Het deelnemersveld qua klimmers is zo onthutsend slecht dat Majka en Grosschartner vast wel tot de beste 10-15 klimmers gaan behoren, dus dat zal wel meevallen. En Novak met zijn wonderbenen heeft ook nog maar een handjevol renners in zijn wiel.quote:Op dinsdag 23 april 2024 19:59 schreef Marcoss het volgende:
[ x ]
Nu boeit de ploeg helemaal niet bij Pogacar (denk dat hij nog wint als hij een ploeg in z'n eentje is), maar iets meer steun bergop had wel gekund, zou je zeggen
Erg matig inderdaad zeg.quote:Op dinsdag 23 april 2024 19:59 schreef Marcoss het volgende:
[ x ]
Zou de huidige Roglic toch wel vrij ruim onder het niveau van Pogacar en Vingegaard zetten eigenlijk (met Evenepoel daar misschien nog ergens in de buurt). En sowieso geloof ik niet dat Roglic op z'n best was door alle valpartijenquote:Op dinsdag 23 april 2024 20:06 schreef TAmaru het volgende:
Maar waarom nemen we Thomas eigenlijk niet zo serieus meer als uitdager van Pogi? Roglic had vorig jaar ook vrij veel moeite met Thomas. En we mogen toch vermoeden dat Roglic op vrijwel hetzelfde niveau zit als Vingegaard en Pogacar. Hoewel ik me niet kan herinneren waar we die drie in volledige capaciteit tegen elkaar hebben zien racen, in een etappekoers.
Hoe weten we dat Roglic daar zo ruim onder zit? In het Baskenland was hij in die tijdrit in elk geval in vorm. In de Vuelta leek hij ook redelijk gewaagd aan Jonas, hoewel die nooit het achterste van zijn tong liet zien om Kuss te beschermen. Maar ik twijfel ook wel of Roglic (nog) met Pogacar en Vingegaard mee bergop zou kunnen als het er echt om gaat. Die laatste twee zijn in de afgelopen jaren volgens mij alleen maar sterker geworden en Roglic wordt er ook niet jonger op. Vond hem vorig jaar in de Giro ook niet echt heel sterk.quote:Op dinsdag 23 april 2024 20:09 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Zou de huidige Roglic toch wel vrij ruim onder het niveau van Pogacar en Vingegaard zetten eigenlijk (met Evenepoel daar misschien nog ergens in de buurt). En sowieso geloof ik niet dat Roglic op z'n best was door alle valpartijen
Thomas lijkt me de grootste kandidaat voor P2, maar een straatlengte achter Pogi
quote:Giro wekt befaamd nevenklassement opnieuw tot leven
Op 4 mei gaat de 107de editie van de Ronde van Itali๋ van start. Tadej Pogacar is de grote favoriet om de roze trui te veroveren, maar de organisatie heeft ook wat extra’s weggelegd voor aanvalslustige renners: de terugkeer van het befaamde intergiro-klassement.
De intergiro deed zijn intrede in 1989, met ene Jure Pavlic als winnaar voor Laurent Fignon en Claude Criquielion. Meteen de enige keer dat een Belg in de top drie eindigde. Nadien zouden onder andere Miguel Indurain, Jan Svorada, Tony Rominger en Stefano Zanini de blauwe trui winnen. Fabrizio Guidi is recordhouder met die intergiro-zeges (1996, 1999 en 2000). In 2005 werd Stefano Zanini de voorlopig laatste winnaar.
Nu keert de intergiro dus terug. Het is nog niet bekend of er opnieuw een trui te winnen zal zijn, maar we weten wel al waar elke rit de intergiro-tussenspint zal liggen. Daarbij zijn telkens drie, twee en ้้n seconde te verdienen voor het klassement, plus tot maximaal twaalf eenheden voor het puntenklassement. Die punten (12, 8, 6, 5, 4, 3, 2 en 1) worden samengeteld in het intergiro-klassement, met op het einde van de rit dus een winnaar.
Die krijgt in Rome op 26 mei sowieso een geldbedrag, een trofee en… een veiligheidscursus.
Een cursus, de oplossing voor allesquote:Op woensdag 24 april 2024 09:14 schreef TommyL0204 het volgende:
[..]
Mooi voor meesterdalers als Vine en Wilco. Als ze mee zouden rijden
Als je in de grafiek bij de link hieronder een beetje rondklikt zie je wel dat vooral Vingegaard er bovenuit steekt, Pogacar daarna en in onbelangrijke wedstrijden ook Evenepoel. Die zitten vaak op het topniveau van Armstrong. https://lanternerouge.com(...)uelta-2023-stage-16/quote:Op dinsdag 23 april 2024 20:24 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Hoe weten we dat Roglic daar zo ruim onder zit? In het Baskenland was hij in die tijdrit in elk geval in vorm. In de Vuelta leek hij ook redelijk gewaagd aan Jonas, hoewel die nooit het achterste van zijn tong liet zien om Kuss te beschermen. Maar ik twijfel ook wel of Roglic (nog) met Pogacar en Vingegaard mee bergop zou kunnen als het er echt om gaat. Die laatste twee zijn in de afgelopen jaren volgens mij alleen maar sterker geworden en Roglic wordt er ook niet jonger op. Vond hem vorig jaar in de Giro ook niet echt heel sterk.
Laten we vooral hopen dat Thymen een beetje ontdooit. Gaat zelfs mij als mede-chauvinist wel ver hoe hij zich vaak opstelt in interviews.quote:Op woensdag 24 april 2024 10:45 schreef DecoAoreste het volgende:
Thymen Arensman voor zilver![]()
Nee, geen idee waar ik dat op baseer behalve onvervalst chauvinisme.
Ja het is wel echt een onzekere jongen. Dat helpt hem sportief gezien ook niet echt verder.quote:Op woensdag 24 april 2024 10:59 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Laten we vooral hopen dat Thymen een beetje ontdooit. Gaat zelfs mij als mede-chauvinist wel ver hoe hij zich vaak opstelt in interviews.
Hebben we Bas al vaker gezien?quote:Op zondag 28 april 2024 17:38 schreef wimderon het volgende:
Jeroen en Karsten voor het commentaar. Jan met Boogerd/Breuk/... voor de vroege uurtjes.
Bas van Mulken, Jip en Bobbie in de studio.
Iris Slappendel op locatie.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |