Volgens mij zijn er de laatste jaartjes weer aardig wat settlements bijgekomen. Laat ze beginnen met de settlements van de afgelopen 20 jaar afbreken - daarna weer verder kijken...quote:Op woensdag 11 oktober 2023 21:06 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Welke gebieden zijn dat in jouw ogen?
Je kunt het echt niet zomaar laten gaan, ze zullen toch ook wat daders moeten leveren, anders is het over en uit. Zoveel landen zijn er bij betrokken omdat het om hun burgers gaat, dit kun je niet alleen afdoen met 'oh hier je de paar nog levende, waarschijnlijk kastplantjes terug, nou doei!', dat snap je hopelijk toch wel/quote:Op woensdag 11 oktober 2023 21:02 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Ja laten we nu niet weer dingen vergelijken want dan zijn we er meteen klaar mee als we het moeten hebben over wat Israël in een oogwenk heeft aangericht.
Daar is niets opmerkelijk aan. Egypte ziet net als Israel, Iran als een grote vijand. En hamas als een verlengstuk van Iran.quote:
Ik snap dat gezien de politieke situatie in Egypte heel goed.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 21:07 schreef Momo het volgende:
Egypte wil geen corridors voor vluchtelingen uit Gaza
Egypte wil geen veilige corridors opzetten waar burgers vanuit Gaza doorheen kunnen vluchten. Dat zeggen Egyptische veiligheidsbronnen tegen persbureau Reuters.
Gaza grenst in het zuiden aan Egypte, maar de grens is afgezet door een 12,6 kilometer lang grenshek. In gesprekken die Egypte vandaag voerde met onder meer de Verenigde Staten gaf Egypte wel aan op andere manieren bij te willen dragen aan hulpverlening aan Gaza. Zo liet het de afgelopen dagen al tientallen vrachtwagens met hulpgoederen toe.
Antonio Guterres, secretaris-generaal van de Verenigde Naties, zegt tegen Reuters dat hij Egypte dankbaar is voor "de constructieve medewerking om via de Egyptisch-Gazaanse grens hulp te verlenen". Ook zegt hij dat Egypte het vliegveld El Arish, dicht bij de Gazastrook, beschikbaar heeft gesteld voor noodhulp.
NOS liveblog
Mwoa meer in de zin dat de partner in meerdere opzichten van zijn jaren verliest wanneer de ander vreemdgaat.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 21:09 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Als je mensen als dingen beschouwt.
Wat een kul weer.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 21:11 schreef Slayage het volgende:
Het zijn warcrimes alleen als het von der Leyen uitkomt uiteraard![]()
[ twitter ]
En de waarom voor waarom het bij de ene wel en bij de ander geen warcrime is:
[ twitter ]
Als het om mensenrechten gaat, waar ben je dan als burger het beste af? In de democratische rechtsstaat Israël of in een willekeurig Arabisch land?quote:Op woensdag 11 oktober 2023 21:07 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
We hadden het over Israël en mensenrechten.
Van een openlucht gevangenis is geen sprake. En het idee achter deze maatregelen is dat burgers sneller zelf de behoefte krijgen om te vertrekken. Dat is wat Israël wil, zoveel mogelijk burgers daar weg alvorens ze dat bandietenhol betreden.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 21:10 schreef BansheeBoy het volgende:
Wie kan me dit uitleggen. De grenzen zijn gesloten, water- en elektravoorziening zijn afgesloten. Hoe kan Israël denken dat dit geweld proportioneel is en waar kan de gewone Palestijnse burgerman heen? Ze zitten in een openlucht gevangenis en ze worden gebombardeerd.²
Als jij dan kritiek op Israël fatsoenlijk kan verteren, zonder meteen te vervallen in vingerwijzen (andere landen) of andere eigenaardigheden (zoals je zojuist deed) - dan hebben we een deal.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 21:09 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
... dan zou je wellicht dat sarcasme achterwege moeten laten.
KEİHARDquote:Op woensdag 11 oktober 2023 21:11 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Wat een kul weer.
Het is geen keiharde geopolitiek.
Waar heen dan?quote:Op woensdag 11 oktober 2023 21:12 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Van een openlucht gevangenis is geen sprake. En het idee achter deze maatregelen is dat burgers sneller zelf de behoefte krijgen om te vertrekken. Dat is wat Israël wil, zoveel mogelijk burgers daar weg alvorens ze dat bandietenhol betreden.
Mijn hemel...quote:Op woensdag 11 oktober 2023 21:13 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Als jij dan kritiek op Israël fatsoenlijk kan verteren, zonder meteen te vervallen in vingerwijzen (andere landen) of andere eigenaardigheden (zoals je zojuist deed) - dan hebben we een deal.
Dan is het nog erger dan ik dacht.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 21:14 schreef Momo het volgende:
[..]
Nergens, ook aan de kant met Egypte kunnen ze er niet uit
Zand genoeg zou je zeggen ja.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 20:54 schreef Grishenko_ het volgende:
Waarom drinken ze gewoon niet samen een pilsje en zand erover?
Ik vind het eigenlijk onbegrijpelijk. Er zijn daar langgerekte stukken zeer dunbevolkt gebied, waar die mensen prima kunnen worden opgevangen. Je bent de Sinaï echt niet zomaar overgestoken, dat is honderden kilometers, dus de grote steden van Egypte bereiken ze echt niet.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 21:10 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik snap dat gezien de politieke situatie in Egypte heel goed.
Maar ik weet niet of dit lang houdbaar gaat zijn. Als er echt een humanitaire crisis plaats gaat vinden met dito beelden.
Hoop dat Israël snel orde op zaken stelt qua Hamas en dat het daarna weer beter wordt voor de gewone mensen daar. Dat er een plan is.
Ligt er compleet aan. Legaal, illegaal, bezet, niet bezet. Dat maakt nogal uit. Ik ben liever een Emirati wonende in de VAE dan een Palestijn onder Israelische bezetting. Om maar een dwarsstraat te noemen.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 21:12 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Als het om mensenrechten gaat, waar ben je dan als burger het beste af? In de democratische rechtsstaat Israël of in een willekeurig Arabisch land?
Tot zover de solidariteit van de Islamitische buurlanden.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 21:14 schreef Momo het volgende:
[..]
Nergens, ook aan de kant met Egypte kunnen ze er niet uit
Je moet snappen dat vanuit Israël dit niet zomaar in een keer gebeurd, dit is na jaren van antisemitisme terwijl juist Israël Water, Elektriciteit en voedsel al die jaren heeft gegeven en wat was hun reactie? afslachten van 1200 Israëlische feestgangers, dit was de druppel die de emmer deed overlopen.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 21:10 schreef BansheeBoy het volgende:
Wie kan me dit uitleggen. De grenzen zijn gesloten, water- en elektravoorziening zijn afgesloten. Hoe kan Israël denken dat dit geweld proportioneel is en waar kan de gewone Palestijnse burgerman heen? Ze zitten in een openlucht gevangenis en ze worden gebombardeerd.²
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |