abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210919788
quote:
1s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 21:06 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Welke gebieden zijn dat in jouw ogen?
Volgens mij zijn er de laatste jaartjes weer aardig wat settlements bijgekomen. Laat ze beginnen met de settlements van de afgelopen 20 jaar afbreken - daarna weer verder kijken...
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 11 oktober 2023 @ 21:10:01 #152
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_210919789
Lenny Kuhr reist naar Israël: kleinzoon Ozz zwaargewond bij strijd in Israël

Ozz, de 19-jarige kleinzoon van zangeres Lenny Kuhr, is zwaargewond geraakt in de strijd in Israël. Dat schrijft ze op Instagram. De tiener vecht als soldaat in het Israëlische leger en is in zijn buik geschoten. Hij is met spoed naar Tel Aviv gebracht, waar hij in het ziekenhuis is geopereerd.
Showredactie 11-10-23, 20:46

De schietpartij vond plaats in een kibboets in het zuiden van het land, waar Ozz met zijn unit naartoe werd gestuurd. De militairen werden onder vuur genomen door strijders van Hamas. Een aantal unitgenoten van Ozz heeft het niet overleefd.

Ozz’ situatie is nu stabiel. Maar de zangeres reist zaterdag naar Israël om haar twee dochters en haar vier kleinkinderen bij te staan. ,,Lenny weet wat de risico’s zijn, maar haar moederlijke en grootmoederlijke gevoelens zijn te sterk”, aldus Rob Frank, haar echtgenoot en manager.

De zangeres is van plan om twee weken in Israël te blijven. De kleinkinderen van Kuhr zijn 4, 7, 17 en 19. Ozz is de oudste. Haar kleindochter van 17 wordt binnenkort 18 jaar en moet dan ook het leger in.

De zangeres, bekend van hits als De Troubadour en Visite, meldt veder in een kort bericht op Instagram met klem ‘geen discussie over politiek te willen. Ik bid voor licht. Het licht dat wij allemaal zijn en dat licht dat moge zegevieren in deze duisternis. Geen woorden alsjeblieft. Alleen een kaars als symbool van liefde, deernis en hoop.’
  woensdag 11 oktober 2023 @ 21:10:02 #153
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_210919790
Wie kan me dit uitleggen. De grenzen zijn gesloten, water- en elektravoorziening zijn afgesloten. Hoe kan Israël denken dat dit geweld proportioneel is en waar kan de gewone Palestijnse burgerman heen? Ze zitten in een openlucht gevangenis en ze worden gebombardeerd. :N

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  woensdag 11 oktober 2023 @ 21:10:07 #154
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_210919794
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 21:02 schreef Werkperd het volgende:

[..]
Ja laten we nu niet weer dingen vergelijken want dan zijn we er meteen klaar mee als we het moeten hebben over wat Israël in een oogwenk heeft aangericht.
Je kunt het echt niet zomaar laten gaan, ze zullen toch ook wat daders moeten leveren, anders is het over en uit. Zoveel landen zijn er bij betrokken omdat het om hun burgers gaat, dit kun je niet alleen afdoen met 'oh hier je de paar nog levende, waarschijnlijk kastplantjes terug, nou doei!', dat snap je hopelijk toch wel/

En ik ben helemaal niet pro-Israël per se, maar we hoeven elkaar geen mietje te noemen, toch? Ik heb het idee dat jij en ik wijs genoeg zijn om aan te voelen dat alleen de gegijzelden teruggeven niet helemaal de lading gaat dekken. Als men verder wil onderhandelen en laten zien dat ze geen oorlog meer willen, moeten ze de daders leveren, want de rest van de betrokken landen heeft er denk ik weinig vertrouwen in dat die mensen het niet nog een keer gaan doen.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_210919802
quote:
13s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 21:04 schreef HowardRoark het volgende:
Dit blijft opmerkelijk.
[..]

Daar is niets opmerkelijk aan. Egypte ziet net als Israel, Iran als een grote vijand. En hamas als een verlengstuk van Iran.
  Moderator woensdag 11 oktober 2023 @ 21:10:42 #156
236264 crew  capricia
pi_210919805
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 21:07 schreef Momo het volgende:
Egypte wil geen corridors voor vluchtelingen uit Gaza

Egypte wil geen veilige corridors opzetten waar burgers vanuit Gaza doorheen kunnen vluchten. Dat zeggen Egyptische veiligheidsbronnen tegen persbureau Reuters.

Gaza grenst in het zuiden aan Egypte, maar de grens is afgezet door een 12,6 kilometer lang grenshek. In gesprekken die Egypte vandaag voerde met onder meer de Verenigde Staten gaf Egypte wel aan op andere manieren bij te willen dragen aan hulpverlening aan Gaza. Zo liet het de afgelopen dagen al tientallen vrachtwagens met hulpgoederen toe.

Antonio Guterres, secretaris-generaal van de Verenigde Naties, zegt tegen Reuters dat hij Egypte dankbaar is voor "de constructieve medewerking om via de Egyptisch-Gazaanse grens hulp te verlenen". Ook zegt hij dat Egypte het vliegveld El Arish, dicht bij de Gazastrook, beschikbaar heeft gesteld voor noodhulp.

NOS liveblog
Ik snap dat gezien de politieke situatie in Egypte heel goed.
Maar ik weet niet of dit lang houdbaar gaat zijn. Als er echt een humanitaire crisis plaats gaat vinden met dito beelden.

Hoop dat Israël snel orde op zaken stelt qua Hamas en dat het daarna weer beter wordt voor de gewone mensen daar. Dat er een plan is.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_210919808
Veel geknal/geknetter op stream, alleen niks te zien.
pi_210919817
Het zijn warcrimes alleen als het von der Leyen uitkomt uiteraard :')

twitter

En de waarom voor waarom het bij de ene wel en bij de ander geen warcrime is:

The idea of 'intrinsic human dignity' which many in the West claim is of Western/Christian origin and not found in Islam is a fallacious claim of course. The West only believes in the "human" dignity of Westerners (and their allies). This has been more than obvious throughout European colonialism and what's taking place right now in the Middle East.

twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_210919818
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 21:09 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
Als je mensen als dingen beschouwt.
Mwoa meer in de zin dat de partner in meerdere opzichten van zijn jaren verliest wanneer de ander vreemdgaat.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_210919829
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 21:11 schreef Slayage het volgende:
Het zijn warcrimes alleen als het von der Leyen uitkomt uiteraard :')

[ twitter ]

En de waarom voor waarom het bij de ene wel en bij de ander geen warcrime is:

[ twitter ]
Wat een kul weer.

Het is geen keiharde geopolitiek.
pi_210919831
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 21:07 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

We hadden het over Israël en mensenrechten.
Als het om mensenrechten gaat, waar ben je dan als burger het beste af? In de democratische rechtsstaat Israël of in een willekeurig Arabisch land?
pi_210919841
quote:
15s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 21:10 schreef BansheeBoy het volgende:
Wie kan me dit uitleggen. De grenzen zijn gesloten, water- en elektravoorziening zijn afgesloten. Hoe kan Israël denken dat dit geweld proportioneel is en waar kan de gewone Palestijnse burgerman heen? Ze zitten in een openlucht gevangenis en ze worden gebombardeerd. :N

Van een openlucht gevangenis is geen sprake. En het idee achter deze maatregelen is dat burgers sneller zelf de behoefte krijgen om te vertrekken. Dat is wat Israël wil, zoveel mogelijk burgers daar weg alvorens ze dat bandietenhol betreden.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_210919845
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 21:09 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
... dan zou je wellicht dat sarcasme achterwege moeten laten.
Als jij dan kritiek op Israël fatsoenlijk kan verteren, zonder meteen te vervallen in vingerwijzen (andere landen) of andere eigenaardigheden (zoals je zojuist deed) - dan hebben we een deal.
Allah Al Watan Al Malik
pi_210919849
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 21:11 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Wat een kul weer.

Het is geen keiharde geopolitiek.
KEİHARD :Y)
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  woensdag 11 oktober 2023 @ 21:13:41 #165
13462 BansheeBoy
pi_210919850
quote:
14s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 21:12 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Van een openlucht gevangenis is geen sprake. En het idee achter deze maatregelen is dat burgers sneller zelf de behoefte krijgen om te vertrekken. Dat is wat Israël wil, zoveel mogelijk burgers daar weg alvorens ze dat bandietenhol betreden.
Waar heen dan?

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
  woensdag 11 oktober 2023 @ 21:13:44 #166
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_210919851
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 21:13 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Als jij dan kritiek op Israël fatsoenlijk kan verteren, zonder meteen te vervallen in vingerwijzen (andere landen) of andere eigenaardigheden (zoals je zojuist deed) - dan hebben we een deal.
Mijn hemel...
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 11 oktober 2023 @ 21:14:33 #167
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_210919859
quote:
15s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 21:13 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Waar heen dan?

Nergens, ook aan de kant met Egypte kunnen ze er niet uit
pi_210919869

De knallen die je constant hoort, wie kan dat een beetje plaatsen?

Lijken me namelijk geen bommen/raketten, je hoort iets afgevuurd worden, en een paar seconde later een explosie lijkt wel.
  woensdag 11 oktober 2023 @ 21:15:34 #169
13462 BansheeBoy
pi_210919870
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 21:14 schreef Momo het volgende:

[..]
Dan is het nog erger dan ik dacht. :{

pi_210919874
İk kreeg lijn in mijn borst van het lachen _O- _O- _O-

twitter
-Rabia Al-Basri
pi_210919875
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 20:54 schreef Grishenko_ het volgende:
Waarom drinken ze gewoon niet samen een pilsje en zand erover?
Zand genoeg zou je zeggen ja.
pi_210919880
quote:
1s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 21:10 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik snap dat gezien de politieke situatie in Egypte heel goed.
Maar ik weet niet of dit lang houdbaar gaat zijn. Als er echt een humanitaire crisis plaats gaat vinden met dito beelden.

Hoop dat Israël snel orde op zaken stelt qua Hamas en dat het daarna weer beter wordt voor de gewone mensen daar. Dat er een plan is.
Ik vind het eigenlijk onbegrijpelijk. Er zijn daar langgerekte stukken zeer dunbevolkt gebied, waar die mensen prima kunnen worden opgevangen. Je bent de Sinaï echt niet zomaar overgestoken, dat is honderden kilometers, dus de grote steden van Egypte bereiken ze echt niet.

De enige reden dat Egypte dit niet wil is A) bang dat ze dan vast zitten aan die mensen en dat Egypte dan dus in plaats van Israël met het probleem van 'de Palestijn' zit. B) Bang dat ze zelf te maken krijgen met het terreur van Hamas en C) bang dat het ze op hevige kritiek komt te staan van andere Arabische/Islamtische bondgenoten.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_210919881
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 21:12 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]
Als het om mensenrechten gaat, waar ben je dan als burger het beste af? In de democratische rechtsstaat Israël of in een willekeurig Arabisch land?
Ligt er compleet aan. Legaal, illegaal, bezet, niet bezet. Dat maakt nogal uit. Ik ben liever een Emirati wonende in de VAE dan een Palestijn onder Israelische bezetting. Om maar een dwarsstraat te noemen.

Ik zou echter liever een Joodse Israelier zijn dan een Islamitische Libiër, in termen van mensenrechten dan.
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 11 oktober 2023 @ 21:16:25 #174
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_210919883
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 21:14 schreef Momo het volgende:

[..]
Tot zover de solidariteit van de Islamitische buurlanden.
"Bent u dan echt zo iemand als u wordt voorgesteld? Is dat werkelijk mogelijk!"
Riep de vorst opeens verwijtend, uit de grond van zijn hart.
  woensdag 11 oktober 2023 @ 21:16:39 #175
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_210919888
quote:
15s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 21:10 schreef BansheeBoy het volgende:

Je moet snappen dat vanuit Israël dit niet zomaar in een keer gebeurd, dit is na jaren van antisemitisme terwijl juist Israël Water, Elektriciteit en voedsel al die jaren heeft gegeven en wat was hun reactie? afslachten van 1200 Israëlische feestgangers, dit was de druppel die de emmer deed overlopen.

En wat is de Reactie van andere Moslim landen? Egypte doet zijn grenzen niet open om deze mensen in nood op te vangen? ik hoor alleen maar haat en dat de zionistische staat kapot moet worden gemaakt.

Ik snap heel goed waarom Israël dit doet, ik praat het niet goed en ben voor niemand maar snap het heel goed.
"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')