Gezien het feit dat Hamas de smeekbedes en executies van hun gijzelaars via TikTok en andere platforms wereldkundig wil gaan maken, heb ik de toegang thuis even beperkt voor mijn 11 jarige.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 20:46 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Is dat de insteek? Of zijn het gruwelbeelden die je niet wil laten zien in geval van policy, leeftijd en kopieeridioten?
Ik onderschrijf deze mening volledig. Mensen moeten met wijsheid omgaan met de eigen hersenen en dit soort beelden zoveel mogelijk mijden.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 21:00 schreef capricia het volgende:
Beter zou zijn als dit soort shit helemaal niet via dat soort platforms naar buiten komt.
0 explosie voor terreurgroepen.
Mogelijk wordt de kwaliteit van je posts verhoogd als je je wat vaker zou inlezen.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 20:58 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Is hij overleden? Wist ik niet. Ik ga me even inlezen.²
Ja laten we nu niet weer dingen vergelijken want dan zijn we er meteen klaar mee als we het moeten hebben over wat Israël in een oogwenk heeft aangericht.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 20:58 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Nee, ze hebben nogal wat aangericht. Gegijzelden teruggeven is essentieel, maar de dader kunnen wat mij betreft niet zomaar ermee wegkomen, dus als ze die erbij leveren, dan valt er te praten lijkt mij.
Wat dacht je dan dat ze gingen doen nadat 1200 feestgangers geslacht werden?quote:Op woensdag 11 oktober 2023 21:02 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Ja laten we nu niet weer dingen vergelijken want dan zijn we er meteen klaar mee als we het moeten hebben over wat Israël in een oogwenk heeft aangericht.
Nee, dat was niet mijn eerste inbreng. En een sarcastische opmerking is toch wel van een andere orde dan 'het Westen is slecht of het schermen met Jodencomplotten' - of niet onderbouwde kritiek.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 20:59 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
En toch is je eerste inbreng: Israel het paradijs op aarde.
Letterlijk NIEMAND heeft dat hier gezegd.
Nee, echt interesse in nuance.
Patrick Swayze is dood.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 20:55 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik had graag gezien dat de nabestaanden (over en weer) van dit alles samen zouden optrekken om deze geweldsspiraal eens te stoppen! Uiteindelijk zijn de doelen in humaniteit hetzelfde. Doe het met elkaar! Niet ondanks elkaar.
Heeft Patrick Swayze zich al geuit hierover?²
quote:Egypte wil geen corridors voor vluchtelingen uit Gaza
Egypte wil geen veilige corridors opzetten waar burgers vanuit Gaza doorheen kunnen vluchten. Dat zeggen Egyptische veiligheidsbronnen tegen persbureau Reuters.
Gaza grenst in het zuiden aan Egypte, maar de grens is afgezet door een 12,6 kilometer lang grenshek. In gesprekken die Egypte vandaag voerde met onder meer de Verenigde Staten gaf Egypte wel aan op andere manieren bij te willen dragen aan hulpverlening aan Gaza. Zo liet het de afgelopen dagen al tientallen vrachtwagens met hulpgoederen toe.
Antonio Guterres, secretaris-generaal van de Verenigde Naties, zegt tegen Reuters dat hij Egypte dankbaar is voor "de constructieve medewerking om via de Egyptisch-Gazaanse grens hulp te verlenen". Ook zegt hij dat Egypte het vliegveld El Arish, dicht bij de Gazastrook, beschikbaar heeft gesteld voor noodhulp.
Volwassenen, journalisten, onderzoekers etc die bewust op zoek gaan naar dit soort filmpjes, prima. Het mag echt wel ergens te zien zijn.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 21:01 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik onderschrijf deze mening volledig. Mensen moeten met wijsheid omgaan met de eigen hersenen en dit soort beelden zoveel mogelijk mijden.²
Uhm, je bedoelt dat moment dat ik een user terechtwees wegens diens Himmleriaanse opvattingen?quote:Op woensdag 11 oktober 2023 21:03 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee, dat was niet mijn eerste inbreng. En een sarcastische opmerking is toch wel van een andere orde dan 'het Westen is slecht of het schermen met Jodencomplotten' - of niet onderbouwde kritiek.
Verbazingwekkend ook dat je over zoiets valt, met daarbij een link richting wiki over de mensenrechten in Israël - maar je niet thuis geeft als er weer een zoveelste user Palestina in een parkeerplaats wenst om te toveren.
Welke gebieden zijn dat in jouw ogen?quote:Op woensdag 11 oktober 2023 20:56 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Het is niet ingewikkeld. Israël moet de gebieden die zij bezetten afstaan. Punt.
Nee, ik doel op je reactie op mijn inbreng. Die gewoon nergens op sloeg, buiten alle proporties was en daarmee de discussie doet ontsporen. Graag je verantwoordelijkheid nemen en niet zomaar allerlei randzaken erbij halen.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 21:04 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Uhm, je bedoelt dat moment dat ik een user terechtwees wegens diens Himmleriaanse opvattingen?
Europese leiders. Ah. Vandaar dat je net met die Tweet kwam met die uitspraak van Van der Leyen. Je weet wel, van diezelfde EU.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 20:35 schreef Werkperd het volgende:
[..]
[..]
Het gaat erom wat de Europese leiders zeggen. Daarmee bepalen zij sterk de publieke opinie. Voor de rest zal er zeker wel een aantal diplomaten zijn die de leiders tegenspreken maar de leiders zijn uiteindelijke degenen die bepalen wat er gebeurd.
Amusant. Jij bent zo'n matige debater dat het grappig zou zijn - als het niet ook een klein beetje zielig was.quote:Je probeert weer met iets te komen waarmee je geen punt kan maken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
2staten-oplossing gaat er nooit komen na afgelopen zaterdag.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 21:04 schreef BansheeBoy het volgende:
Het geweld is over en weer. Deze geweldsspiraal is alleen te doorbreken als beide partijen water bij de wijn gaan doen en weer aan tafel gaan om een 2staten solutie te bespreken.
Vreemdgaan kan ook veel op diefstal lijken.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 20:34 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Wat vooral opvalt is steniging voor overspel, dat lijkt behoorlijk overdreven.
Hand afhakken voor diefstal kan ik me wel in vinden overigens.
... dan zou je wellicht dat sarcasme achterwege moeten laten.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 21:07 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee, ik doel op je reactie op mijn inbreng. Die gewoon nergens op sloeg, buiten alle proporties was en daarmee de discussie doet ontsporen. Graag je verantwoordelijkheid nemen en niet zomaar allerlei randzaken erbij halen.
We hadden het over Israël en mensenrechten. Geen complottheorie, niet over de VN, niet over het Westen en ook niet over Kabouter Plop. Als er mensen zijn die dat doen, spreek hen er dan vooral op aan.
Als je mensen als dingen beschouwt.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 21:08 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Vreemdgaan kan ook veel op diefstal lijken.
Dit zegt weinig he. Mensen die zoiets meemaken, worden namelijk ook vaak mentaal verzwakt.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 20:59 schreef LXIV het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)re-actie-nachtmerrie
Lees dit van Lenny Kuhr, wier kleinzoon als soldaat door Hamas in zijn buik geschoten is. En roept zij op tot haat of het platbombarderen van Gaza?
Dit itt allerlei toettsenbordhelden die er feitelijk enkel zijdelings mee te maken hebben ( van beide kanten)
Dat is ook nooit de bedoeling geweest vanuit de hoek van de Palestijnse terroristen.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 21:08 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
2staten-oplossing gaat er nooit komen na afgelopen zaterdag.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |