abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator woensdag 11 oktober 2023 @ 21:32:58 #226
236264 crew  capricia
pi_210920070
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 21:28 schreef ludovico het volgende:

[..]
Tegelijkertijd zou ik dan niet weten hoe fucked up die Hamas terroristen te werk zijn gegaan en hoe extreem biased de NOS rapporteert.

Ik ben die censuur wel zat eigenlijk.
Welke censuur?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_210920071
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 21:30 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Jij denkt werkelijk dat een Arabisch land nu nog kan zeggen: kom Israel, we gaan gezellig doen met elkaar. Zonder tegenstand te krijgen van de bevolking?

2: Ga het opzoeken.
Dat doen - en deden ze, formeel en informeel nog steeds.

Wacht even. Jij beweer iets en ik moet het opzoeken?
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 11 oktober 2023 @ 21:33:29 #228
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_210920072
quote:
13s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 21:04 schreef HowardRoark het volgende:
Dit blijft opmerkelijk.
[..]

Nou ik snap dat besluit van Egypte best.

Wel een beetje apart dat ik nog niemand Egypte scherp heb horen bekritiseren dat ze van Gaza een 'openluchtgevangenis' maken, vind je niet?
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_210920074
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 21:32 schreef Grishenko_ het volgende:

[..]
Maar dan is de moslimgemeenschap die met Palestina vlaggen over straat loopt bijzonder hypocriet.
Wat heeft die te maken met de beslissing van Egypte om de grens dicht te flikkeren dan?
Allah Al Watan Al Malik
pi_210920077
Een extreem domme actie van Hamas door Israël aan te vallen.

Israël is 1000 keer sterker. Daar ga je géén aanval op uitvoeren.

De situatie in Israël is niet goed.

Maar Israël is helemaal niet zo slecht. Er leven miljoenen Palestijnen in Israël als Israëlisch staatsburgers. Honderden duizenden mensen uit de Westbank kunnen in Israël werken en hun brood verdienen.

Er zijn landen die veel slechter zijn.

Zoals Rusland bijvoorbeeld. Die deporteert alle Oekraïners in de bezetten gebieden die niet pro-Rusland zijn naar Siberië.

Armenië heeft alle Azerbeidzjanen in Armenië en Karabakh uitgemoord of verdreven.

Het beste zou zijn dat gaza en de westbank van Israël worden en dat alle Palestijnen die daar wonen Israëlisch staatsburger worden.

En dat Hamas oprot.
pi_210920080
Het is wel belangrijk dat er op een gegeven moment wel duidelijkheid komt over de exacte daden en burgerslachtoffers vs militaire slachtoffers.
  woensdag 11 oktober 2023 @ 21:34:13 #232
38496 Perrin
pi_210920082
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 21:08 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]
2staten-oplossing gaat er nooit komen na afgelopen zaterdag.
Die was al hoogst onwaarschijnlijk en is nu totaal onhaalbaar geworden.
pi_210920092
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 21:33 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Dat doen - en deden ze, formeel en informeel nog steeds.

Wacht even. Jij beweer iets en ik moet het opzoeken?
1: Dit alles van zaterdag en de reactie van israel, heeft anders de besprekingen met SA formeel verpest.

Ja, natuurlijk gebruikt SA dat opportunistisch, en gaan de besprekingen gewoon door. Maar het laat wel zien dat SA het nodig vindt om de bevolking anders te doen laten geloven.

2: Was in de context van: 'ga ik doen ! '
pi_210920094
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 21:33 schreef Perrin het volgende:

[..]
Nou ik snap dat besluit van Egypte best.

Wel een beetje apart dat ik nog niemand Egypte scherp heb horen bekritiseren dat ze van Gaza een 'openluchtgevangenis' maken, vind je niet?
Waar ligt dat aan denk je?
Allah Al Watan Al Malik
pi_210920100
quote:
2s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 21:35 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Leg jij het maar uit
  woensdag 11 oktober 2023 @ 21:36:32 #236
38496 Perrin
pi_210920104
quote:
14s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 21:12 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Van een openlucht gevangenis is geen sprake. En het idee achter deze maatregelen is dat burgers sneller zelf de behoefte krijgen om te vertrekken. Dat is wat Israël wil, zoveel mogelijk burgers daar weg alvorens ze dat bandietenhol betreden.
Bovendien hebben ze Hamas om voor ze te zorgen toch. Die hebben vast voorraden aangelegd van meer dan alleen wapens en raketten.
pi_210920109
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 21:35 schreef theunderdog het volgende:

[..]
1: Dit alles van zaterdag en de reactie van israel, heeft anders de besprekingen met SA formeel verpest.

Ja, natuurlijk gebruikt SA dat opportunistisch, en gaan de besprekingen gewoon door. Maar het laat wel zien dat SA het nodig vindt om de bevolking anders te doen laten geloven.

2: Was in de context van: 'ga ik doen ! '
De bevolking in SA is natuurlijk niet achterlijk. Weet prima hoe dat gaat. Dus ja, dat probeert het regime in SA zo te framen, maar de werkelijkheid (en dat weet iedereen) is toch anders.

Voor wat betreft punt twee, prima - ben oprecht benieuwd.
Allah Al Watan Al Malik
pi_210920113
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 21:36 schreef PS. het volgende:

[..]
Leg jij het maar uit
Ik weet toch niet wat Perrin denkt.
Allah Al Watan Al Malik
pi_210920117
quote:
1s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 21:30 schreef capricia het volgende:

[..]
Je moet de politieke situatie in Egypte ook mee nemen. Sisi heeft een wankele meerderheid. De Moslimbroederschap heeft flink wat aanhang.
Heb je gelijk in hoor, maar dan nog zou met de Sinaï ertussen, deze mensen opvangen net buiten de Gazastrook gewoon een prima optie kunnen zijn. De Sinaï is grotendeels woestijn en die is men echt niet maar zomaar overgestoken, vandaar dus ook dat ik denk dat externe factoren om het niet te doen zwaarder wegen dan interne.

Als de Palestijnen de Gazastrook uit zouden kunnen, is de oorlog eigenlijk ook min of meer over en dat willen allerlei andere Arabische/Islamtische landen niet.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_210920130
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 21:37 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
De bevolking in SA is natuurlijk niet achterlijk. Weet prima hoe dat gaat. Dus ja, dat probeert het regime in SA zo te framen, maar de werkelijkheid (en dat weet iedereen) is toch anders.

Voor wat betreft punt twee, prima - ben oprecht benieuwd.
Naja goed. Hoe ik het allemaal zie. De statistieken die ik heb gelezen. Is de bevolking in Arabische landen overwegend pro-Palestina.

Onder de bevolking van SA was ook een hele tijd de # 'geenbandenmetIsrael' ofzo populair.
  woensdag 11 oktober 2023 @ 21:39:01 #241
38496 Perrin
pi_210920132
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 21:32 schreef LXIV het volgende:

[..]
Nee. Maar dat is volstrekt irrelevant. Als je tegenstander zich niet aan de conventie houdt geeft dat nog geen recht dat zelf niet te doen. Gewoon niet. Anders zou het hele principe niet werken..

Als jouw buurman jouw kind doodslaat mag jij het kind van jouw buurman ook niet doodslaan van de Nederlandse wet.
Alright, mee eens natuurlijk. Maar iig top dat je dat ook erkent.
  woensdag 11 oktober 2023 @ 21:40:04 #242
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_210920137
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 21:33 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Wat heeft die te maken met de beslissing van Egypte om de grens dicht te flikkeren dan?
Dat de solidariteit binnen de moslimgemeenschap voor Palestina breed wordt uitgedragen binnen West Europa, terwijl de omringende moslimlanden geen poot willen uitsteken. Dat vind ik wel bijzonder.

Ook vind ik het bijzonder dat de Tweede Wereldoorlog indirect de staat Israël heeft gecreëerd, doordat er zoveel Joodse slachtoffers zijn gevallen. En dat er anno 2023 geen Israël vlag kan worden uitgehangen, omdat er anders vernielingen komen door een bepaalde groep die na de Tweede Wereldoorlog in Europa zijn gaan wonen.
"Bent u dan echt zo iemand als u wordt voorgesteld? Is dat werkelijk mogelijk!"
Riep de vorst opeens verwijtend, uit de grond van zijn hart.
  woensdag 11 oktober 2023 @ 21:40:14 #243
38496 Perrin
pi_210920140
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 21:33 schreef polderturk het volgende:
Een extreem domme actie van Hamas door Israël aan te vallen.

Israël is 1000 keer sterker. Daar ga je géén aanval op uitvoeren.

De situatie in Israël is niet goed.

Maar Israël is helemaal niet zo slecht. Er leven miljoenen Palestijnen in Israël als Israëlisch staatsburgers. Honderden duizenden mensen uit de Westbank kunnen in Israël werken en hun brood verdienen.

Er zijn landen die veel slechter zijn.

Zoals Rusland bijvoorbeeld. Die deporteert alle Oekraïners in de bezetten gebieden die niet pro-Rusland zijn naar Siberië.

Armenië heeft alle Azerbeidzjanen in Armenië en Karabakh uitgemoord of verdreven.

Het beste zou zijn dat gaza en de westbank van Israël worden en dat alle Palestijnen die daar wonen Israëlisch staatsburger worden.

En dat Hamas oprot.
polderturk enters the chat.
pi_210920157
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 21:26 schreef LXIV het volgende:

[..]
Ook die van de landen die de conventies van Genève ondertekend hebben.
I dunno, denk dat het subjectief is dusseh. Blijft een mening.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  woensdag 11 oktober 2023 @ 21:42:48 #245
38496 Perrin
pi_210920160
quote:
2s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 21:35 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Omdat men verblind is van haat voor Israël en voor alles de schuld in de schoenen van Israël schuift. De rol van Hamas en de houding van de gewelddadige elementen binnen de Palestijnen spelen een enorme rol in het feit dat Gaza zo ingesloten is.

Egypte gooit die grens ook niet voor niks dicht hè.

En als je dan ook nog eens terreuraanvallen plant richting de buren en de daders onderdak biedt, heb je je recht om te klagen dat die buren je niet ook nog voeden en van alle levensgemakken voorzien wel aardig verbeurd wat mij betreft.
pi_210920162
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 21:32 schreef Grishenko_ het volgende:

[..]
Maar dan is de moslimgemeenschap die met Palestina vlaggen over straat loopt bijzonder hypocriet.
Zijn ze niet allemaal hypocriet? Ik geloof ook die gespeelde emphatie voor dode moslim kindjes voor geen meter. Als ze zich echt druk zouden maken om dode onschuldige moslim kindjes en burgers dan hoorde je ze wel eens over het feit dat al die onschuldige kindjes met een factortje duizend meer worden afgeslacht in hun herkomst landen. Maar om de één of andere reden hoor je daar niks over, geen protesten geen hysterie. Het lijkt er wel op dat alleen zodra moslimkindjes omkomen door niet moslims dat er hysterie en protesten zijn. Vraag je je toch af waar dat aan kan liggen die selectieve verontwaardiging.
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon één op één teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
  woensdag 11 oktober 2023 @ 21:43:21 #247
38496 Perrin
pi_210920165
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 21:37 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Ik weet toch niet wat Perrin denkt.
Gaat zo snel dit topic.
pi_210920174
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 21:33 schreef wuuht het volgende:
Het is wel belangrijk dat er op een gegeven moment wel duidelijkheid komt over de exacte daden en burgerslachtoffers vs militaire slachtoffers.
Met dit soort aanvallen denk ik dat je van je stoel valt van de verhouding
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_210920176
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 21:28 schreef Perrin het volgende:

[..]
Vind je dat Hamas zich netjes aan de conventie van Genève houdt?
Hamas heeft ook martelkamers voor Palestijnen. Zou jij een grote bek hebben tegen mensen die propaganda maken dat ze kinderen ontvoeren, naakte vrouwen dood door de straten slepen en mensen onthoofden met een schep? De mensen die er toch niet zo'n fan van zijn zitten ook onder het bombardement. Daarom is het helemaal niet gek om de verdedigende partij toch aan regels te laten houden.
pi_210920182
quote:
15s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 20:57 schreef BansheeBoy het volgende:
Het is vooral vervelend dat ik het gevoel krijg dat een Israëlisch mensenleven blijkbaar meer waarde kent dan die van de Palestijnen.

:{²
Moslims gaan MJ achterna :7

´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')