je moet zo'n vechter gewoon de volle 5 min geven en dan beginnen met vragen.quote:Op maandag 23 oktober 2023 16:40 schreef tja77 het volgende:
[..]
Waar zeg ik dat?
Ik zeg alleen dat z’n opmerkelijke herstelvermogen NA het einde gevecht signaal op z’n zachtst gezegd opmerkelijk is. Van duf voor zich uit starend en niet fatsoenlijk reageren op de arts, naar de ref wegduwen en willen doorvechten in een paar seconde tijd. Maar dat vind jij schijnbaar normaal? Het heeft er alle schijn van dat Walker niet door wilde maar dat voor de buitenwereld anders wilde laten lijken.
Daarnaast, als je als vechter niet verder komt dan “the dessert” dan faal je dus voor de test. Bij rugby heb je een x aantal tests bij een mogelijke hersenschudding (bijvoorbeeld de maanden van een jaar in omgekeerde volgorde opratelen). Bij twijfel, einde wedstrijd, er zijn teveel voorbeelden van sporters met blijvend hersenletsel door niet goed ingrijpen van buitenaf.
Jij, ik en dus geen enkele buitenstander weet of Walker een hersenschudding had, beetje makkelijk om dan te roepen dat de arts fout was of onnozel is. Wie zegt immers dat hij z’n diagnose puur en alleen heeft gebaseerd op het “in the dessert”? Misschien waren er nog meer signalen die de arts tot z’n diagnose brachten?
Het oordeel van een arts in twijfel trekken omdat het gevecht op een domper uitliep is simpelweg te kort door de bocht.
Ja hetgeen ik bedoel heb ik al uitgelegd. Minuten maken uit bij herstellen. Misschien dacht hij verder gewoon sowieso 5 min te hebben om bij te komen net zoals hij groin shots en eyepokes. Je kan toch aangeven ik ben OK genoeg om door te gaan maar ondertussen je tijd pakken om je weer wat beter te voelen. In rugby zijn ze veel voorzichtiger geheid, die sport is ook niet bewust elkaars kop stompen en trappen om de ander KO te krijgen zoals MMA. Als je in de UFC opeens zo gaat oordelen over mogelijke hersenschuddingen dan kan je de boel bijna opdoeken. Zoals ik al in m'n vorige post beschreef komen er zo vaak klappen en trappen voor die als de arts dat gaat beoordelen we per event 4 uitval door hersenschudding hebben. Zo bekeken is het debiel als je opeens na al die jaren een partij stopt terwijl iemand gewoon antwoordt met in the desert. We weten verder niet wat er allemaal precies is gezegd nee maar Dana zei dat over die vraag en deed het overkomen alsof dat antwoord niet goed genoeg was en de reden was.quote:Op maandag 23 oktober 2023 16:40 schreef tja77 het volgende:
[..]
Waar zeg ik dat?
Ik zeg alleen dat z’n opmerkelijke herstelvermogen NA het einde gevecht signaal op z’n zachtst gezegd opmerkelijk is. Van duf voor zich uit starend en niet fatsoenlijk reageren op de arts, naar de ref wegduwen en willen doorvechten in een paar seconde tijd. Maar dat vind jij schijnbaar normaal? Het heeft er alle schijn van dat Walker niet door wilde maar dat voor de buitenwereld anders wilde laten lijken.
Daarnaast, als je als vechter niet verder komt dan “the dessert” dan faal je dus voor de test. Bij rugby heb je een x aantal tests bij een mogelijke hersenschudding (bijvoorbeeld de maanden van een jaar in omgekeerde volgorde opratelen). Bij twijfel, einde wedstrijd, er zijn teveel voorbeelden van sporters met blijvend hersenletsel door niet goed ingrijpen van buitenaf.
Jij, ik en dus geen enkele buitenstander weet of Walker een hersenschudding had, beetje makkelijk om dan te roepen dat de arts fout was of onnozel is. Wie zegt immers dat hij z’n diagnose puur en alleen heeft gebaseerd op het “in the dessert”? Misschien waren er nog meer signalen die de arts tot z’n diagnose brachten?
Het oordeel van een arts in twijfel trekken omdat het gevecht op een domper uitliep is simpelweg te kort door de bocht.
Wat schiet je daarmee op?quote:Op maandag 23 oktober 2023 17:12 schreef THEFXR het volgende:
[..]
je moet zo'n vechter gewoon de volle 5 min geven en dan beginnen met vragen.
Dan moet je de arts opdoeken, want schijnbaar kan die het niet goed doen en is z’n optreden puur voor de tere zieltjes gerust te stellen.quote:Op maandag 23 oktober 2023 17:12 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Ja hetgeen ik bedoel heb ik al uitgelegd. Minuten maken uit bij herstellen. Misschien dacht hij verder gewoon sowieso 5 min te hebben om bij te komen net zoals hij groin shots en eyepokes. Je kan toch aangeven ik ben OK genoeg om door te gaan maar ondertussen je tijd pakken om je weer wat beter te voelen. In rugby zijn ze veel voorzichtiger geheid, die sport is ook niet bewust elkaars kop stompen en trappen om de ander KO te krijgen zoals MMA. Als je in de UFC opeens zo gaat oordelen over mogelijke hersenschuddingen dan kan je de boel bijna opdoeken. Zoals ik al in m'n vorige post beschreef komen er zo vaak klappen en trappen voor die als de arts dat gaat beoordelen we per event 4 uitval door hersenschudding hebben. Zo bekeken is het debiel als je opeens na al die jaren een partij stopt terwijl iemand gewoon antwoordt met in the desert. We weten verder niet wat er allemaal precies is gezegd nee maar Dana zei dat over die vraag en deed het overkomen alsof dat antwoord niet goed genoeg was en de reden was.
Die arts was ook vreemd bij Henry partij overigens, ging tegen hem zeggen dat hij niet in z'n kruis was geraakt.
dat kan je zo niet vaststellenquote:Op maandag 23 oktober 2023 17:37 schreef tja77 het volgende:
[..]
Wat schiet je daarmee op?
Als een arts de diagnose stelt hersenschudding, dan is al het overige niet meer relevant. Die arts wordt de ring ingeroepen om een diagnose te stellen, en doet vervolgens dat. Dan moet je die arts pas na 4-5 minuten de ring inroepen.
die arts is verplicht als het een state commission event is, de UFC wil dat gewoon overal zo doen, de arts was iemand die waarschijnlijk mma helemaal niet begrijpt.quote:Op maandag 23 oktober 2023 17:43 schreef tja77 het volgende:
[..]
Dan moet je de arts opdoeken, want schijnbaar kan die het niet goed doen en is z’n optreden puur voor de tere zieltjes gerust te stellen.
Of een vechter wel of geen hersenschudding heeft of krijgt is dan niet meer relevant maar het feit HOE hij die hersenschudding opliep wel. Want jezelf een hersenbeschadiging laten slaan is niet erg zolang het maar volgens de regeltjes gaat.
whut, die is nog nooit geblesseerd uitgevallenquote:
quote:Op woensdag 25 oktober 2023 10:56 schreef THEFXR het volgende:
[..]
whut, die is nog nooit geblesseerd uitgevallen![]()
![]()
![]()
btw, je was vroeg wakker
quote:The event was supposed to be headlined by a UFC Light Heavyweight Championship rematch between champion Jon Jones and Alexander Gustafsson.[4] Jones won their first fight at UFC 165 by unanimous decision.[5] Gustafsson pulled out of the bout due to a torn right meniscus and lateral collateral ligament. He was replaced by Daniel Cormier on July 23.[6] However, on August 12, Jones was forced to pull out of the bout against Cormier citing a leg injury. The fight was rescheduled to take place at UFC 182.[7] As a result, a Flyweight Title fight between Demetrious Johnson and Chris Cariaso was moved from UFC 177 to headline this card.[8]
LOL, Overeem had toen die blessure veroorzaakt.quote:Op woensdag 25 oktober 2023 11:45 schreef Nober het volgende:
[..]
Laatste keer dat Jones zich terugtrok met een blessure was UFC 178 in augustus 2014.
[..]
Stipe heeft toch al jaren niet gevochten, daar zit echt ringrust op en focust zich op zijn gezin.quote:Op woensdag 25 oktober 2023 19:59 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Usman en Volkanovski hadden beiden dat gevecht op short notice niet moeten aannemen. Dana heeft ze er goed onder dat hij dat soort vechters zo ver krijgt, ten koste van hun carrière.
En zuur voor Miocic wel, had hem zeker een kans gegeven, nog een jaar erbij maakt die kans veel kleiner.
Jones heeft in vele jaren een paar minuutjes geworsteld met een niet-worstelaar, daar ben ik ook niet van overtuigd.quote:Op woensdag 25 oktober 2023 22:59 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Stipe heeft toch al jaren niet gevochten, daar zit echt ringrust op en focust zich op zijn gezin.
Dit interview met Usman en ook Volkanovski post-fight laat toch wel zien hoe bizar intens deze sport is.quote:Op zondag 22 oktober 2023 19:18 schreef 3rr0r het volgende:
Usman was nogal ontdaan ervan. Twijfels aan zichzelf door nu al 3 keer op rij te verliezen. Beetje te hard voor zichzelf.
blabla, danaquote:Op vrijdag 27 oktober 2023 11:11 schreef Nober het volgende:
We gaan Miocic niet vragen om voor een interim belt te vechten.
[ twitter ]
ben benieuwd of hij nog meer gaat boksen voor veel geld of dat hij bij MMA blijft.quote:Op zondag 29 oktober 2023 11:37 schreef manny het volgende:
Meneer Ngannou deed het een stuk beter in de boksring dan verwacht trouwens.
Hij heeft al gezegd dat volgende gevecht MMA zal zijn. Hij is ook een man van principes en zal wat waard willen zijn voor PFL. Maar daarna zeker vaker boksen.quote:Op zondag 29 oktober 2023 12:17 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ben benieuwd of hij nog meer gaat boksen voor veel geld of dat hij bij MMA blijft.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |