Het begon allemaal hiermeequote:Na maanden van onzekerheid is het nu toch echt zover. Elon Musk is officieel eigenaar van Twitter. De man die in april vol enthousiasme een deal sloot - en daar vervolgens eenzijdig van afzag - liet deze maand weten alsnog bereid te zijn 44 miljard dollar neer te leggen. En nu is de kogel door de kerk.
Mogelijk heeft voor Musk meegespeeld dat als hij voet bij stuk had gehouden, hij naar de rechter had gemoeten. Waarschijnlijk wist hij dat zijn kansen in de rechtszaal niet zo groot waren. Zijn bewering dat Twitter niet eerlijk is geweest over de hoeveelheid nep- en spamaccounts horen we in elk geval niet meer. Ook bleek hij opeens wel weer toekomst te zien in Twitter: het zou onderdeel worden van de 'allesomvattende' app X.
Waarom is dit groot nieuws?
De kans is groot dat je dit leest, maar niet zoveel met Twitter hebt. In vergelijking met bijvoorbeeld Facebook en Instagram is het platform relatief klein - in Nederland zijn volgens onderzoeksbureau Newcom 1,1 miljoen mensen dagelijks actief.
Toch wordt Twitter gezien als invloedrijk omdat er veel journalisten, politici en opiniemakers op zitten. Gesprekken en reacties op het nieuws kunnen daardoor verstrekkende gevolgen hebben voor de 'echte wereld'. Het vervult daarmee soms een invloedrijke rol in het maatschappelijke debat. Het is spannend om te zien hoe Musk daarmee omgaat.
Wordt Musk zelf de baas bij Twitter, of wordt hij alleen eigenaar?
Het is wel de verwachting dat hij de leiding op zich zal nemen, zij het tijdelijk. Vannacht werd al bekend dat de top is ontslagen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Game on!De enige echte.
Maar dat rapporteren doe je dus bij X? Of bij de EU ?quote:Op woensdag 11 oktober 2023 22:02 schreef capricia het volgende:
Ik voor mijn eigen interesse deze tweet gerapporteerd via de EU DSA, voor het schenden van 'Gegevensbescherming en privacy'.
Want ik kan me niet voorstellen dat iedere jongeman hier toestemming voor gegeven heeft. En het kan persoonlijk gevaar opleveren.
[ twitter ]
Het was binnen 3 minuten afgewezen.
quote:
quote:We hebben de gerapporteerde content onderzocht en geconstateerd dat deze niet kan worden verwijderd op basis van de wettelijke gronden van Data protection & privacy violations.
Bij X. "illegale content in de EU rapporteren".quote:Op woensdag 11 oktober 2023 23:05 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Maar dat rapporteren doe je dus bij X? Of bij de EU ?
Er kunnen gronden zijn waarop deze foto op basis van de AGV is toegestaan, zoals algemeen belang (nieuwsvoorziening). Jammer dat dit niet verder wordt toegelicht in hun reactie.quote:
Thanks. Ja, dat is natuurlijk mogelijk.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 08:29 schreef chibibo het volgende:
[..]
Er kunnen gronden zijn waarop deze foto op basis van de AGV is toegestaan, zoals algemeen belang (nieuwsvoorziening). Jammer dat dit niet verder wordt toegelicht in hun reactie.
Maar wat is het probleem? Je hebt een vals rapport gemaakt, dus krijg je dat antwoord ook terug.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 08:31 schreef capricia het volgende:
[..]
Thanks. Ja, dat is natuurlijk mogelijk.
Ik vraag me af wat dan wel onder die DSA valt op X. Gezien die brief van de EU.
Als iemand een voorbeeldje heeft wil ik het wel uittesten.
Een vals rapport wat een insinuaties toch weer. Gewoon een post gerapporteerd naar eer en geweten..quote:Op donderdag 12 oktober 2023 16:08 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Maar wat is het probleem? Je hebt een vals rapport gemaakt, dus krijg je dat antwoord ook terug.
Dat betwijfel ik, capricia is echt niet zo domquote:Op donderdag 12 oktober 2023 16:42 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Een vals rapport wat een insinuaties toch weer. Gewoon een post gerapporteerd naar eer en geweten..
Ja, ik ga er even niet op in. Ben gewoon benieuwd naar hoe het werkt, dat is alles.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 16:42 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Een vals rapport wat een insinuaties toch weer. Gewoon een post gerapporteerd naar eer en geweten..
Waarom dan een vals rapport doen? Rapporteer gewoon iets wat daadwerkelijk illegaal is, anders weet je nog niets.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 16:49 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja, ik ga er even niet op in. Ben gewoon benieuwd naar hoe het werkt, dat is alles.
Hij doet stoer voor de bhne. Met die tweet van hem.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 17:36 schreef Ulx het volgende:
Ah, Elon weet wel braaf op te zitten en pootjes te geven als je hem een tikje op de neus geeft.
Totaal ongeloofwaardig dat ze daar (hard) mee bezig zijn. Ze denken blijkbaar bij X dat een persberichtje dat Yaccarino ergens niet kan zijn omdat ze aan dit probleem bezig is wel genoeg is.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 17:49 schreef capricia het volgende:
[..]
Hij doet stoer voor de bhne. Met die tweet van hem.
Vervolgens gaan kennelijk de echte mensen achter de schermen hard aan het werk onder die CEO.
We gaan wel zien wat het resultaat is.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 19:11 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Totaal ongeloofwaardig dat ze daar (hard) mee bezig zijn. Ze denken blijkbaar bij X dat een persberichtje dat Yaccarino ergens niet kan zijn omdat ze aan dit probleem bezig is wel genoeg is.
Hopelijk trapt de EU niet in dit soort typische Musk bullshit waar hij iets beweert waar niks van waar is.
Die EU-kerel ja. Die heeft 0 macht.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 17:49 schreef capricia het volgende:
[..]
Hij doet stoer voor de bhne. Met die tweet van hem.
Waarom zou deze Europese commissaris geen macht hebben om Europese wetgeving te handhaven?quote:Op donderdag 12 oktober 2023 20:41 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Die EU-kerel ja. Die heeft 0 macht.
Natuurlijk niet. Die kijken gewoon naar de resultaten. Als dat niet voldoende is zal X maar wat meer moderators moeten inhuren. Dat dat tegen Musk's idee ingaat -en dat hij die er waren allemaal ontslagen heeft- is uiteraard niet het probleem van Brussel,quote:Op donderdag 12 oktober 2023 19:11 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Totaal ongeloofwaardig dat ze daar (hard) mee bezig zijn. Ze denken blijkbaar bij X dat een persberichtje dat Yaccarino ergens niet kan zijn omdat ze aan dit probleem bezig is wel genoeg is.
Hopelijk trapt de EU niet in dit soort typische Musk bullshit waar hij iets beweert waar niks van waar is.
Omdat de wetgeving helemaal niet zo duidelijk is. Hij kan van alles roepen, maar het is totaal onduidelijk wat de wet nou eigenlijk precies wil op dit gebied. Handhaven doet hij dus niet.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 20:49 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Waarom zou deze Europese commissaris geen macht hebben om Europese wetgeving te handhaven?
Maar hij handhaaft juist wel. Die brief is de eerste stap in het handhaven. Dat laat uiteraard onverlet dat X daar van alles mee kan doen ... en dan zal/kan blijken welke middelen hij zal en dus ook kan inzetten en als X ervoor kiest via de rechter het te spelen hoeveel juridische waarde dat heeft. Lijkt me niet veel anders voor andere nieuwe wetgeving.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 22:08 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Omdat de wetgeving helemaal niet zo duidelijk is. Hij kan van alles roepen, maar het is totaal onduidelijk wat de wet nou eigenlijk precies wil op dit gebied. Handhaven doet hij dus niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |