Cyprus?quote:Op woensdag 11 oktober 2023 18:26 schreef bitterbal het volgende:
WASHINGTON - De VS heeft special forces in paraatheid gebracht voor een mogelijke reddingsmissie van gijzelaars, inclusief Amerikanen, in Hamas-territorium. De elitetroepen staan klaar om in te grijpen in een niet nader genoemd Europees land ’niet ver van Israël’.
https://www.telegraaf.nl/(...)oor-reddingsoperatie
Israël. En zorgen dat het ziekenhuis in ieder geval stroom blijft behouden.quote:
Dat zal wel gewoon Duitsland zijn, niet ver van Israel is maar relatief als je het vliegtuig gebruikt.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 18:26 schreef bitterbal het volgende:
WASHINGTON - De VS heeft special forces in paraatheid gebracht voor een mogelijke reddingsmissie van gijzelaars, inclusief Amerikanen, in Hamas-territorium. De elitetroepen staan klaar om in te grijpen in een niet nader genoemd Europees land ’niet ver van Israël’.
Maar die gaan dat dus echt niet doen. Die willen de Gazastrook zo ver mogelijk verzwakt hebben voor als ze er over een paar dagen binnentrekken.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 18:27 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Israël. En zorgen dat het ziekenhuis in ieder geval stroom blijft behouden.
En als anderen willen helpen, dat dit dan niet wordt tegengehouden door ze.. Dit ligt nu wel aardig in de handen van Israël.
Wens ze veel succes met de reddingsmissie, hopelijk gaat het ze lukkenquote:Op woensdag 11 oktober 2023 18:26 schreef bitterbal het volgende:
Veel grote steden willen "onlusten" veroorzaakt door lafhartige minderheden voorkomen.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 17:52 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ik dacht dat alle grote steden de Israëlische vlag zouden hijsen.
Alle twittervideo’s van dit account lijken te zijn geblokkeerd?quote:
Cyprus heeft Brits grondgebied met daarop een basis en is niet ver van Israel.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 18:28 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Dat zal wel gewoon Duitsland zijn, niet ver van Israel is maar relatief als je het vliegtuig gebruikt.
Nee, denk eerder Cyprus of Turkije.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 18:28 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Dat zal wel gewoon Duitsland zijn, niet ver van Israel is maar relatief als je het vliegtuig gebruikt.
Dacht ik ook meteen aan. Zit vol Britse militairen.quote:
Zo lang ze Hamas blijven faciliteren/steunen zal de situatie in de Gazastrook ook niet veranderen.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 18:13 schreef bitterbal het volgende:
[..]
ja maar ze zitten daar al jaren zo vast.
Goh.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 18:30 schreef marcb1974 het volgende:
Nu een Hoogleraar irreguliere oorlogsvoering over het komende offensief op de NOS.
Voorspelt toch wel heel veel bloed en doden.
Nee, dat waren jaren geleden al 150k, nu zal het nog wel veel meer zijn.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 18:17 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Het is de vraag hoe lang ze zoiets aankunnen inderdaad. Hoe lang dat iron dome kan blijven draaien, hoorde op de podcast van Boekestein en de Wijk dat Hezbollah minstens 40.000 raketten zou hebben.
De vorige keren toch ook niet?quote:Op woensdag 11 oktober 2023 18:28 schreef Vis1980 het volgende:
Ja nu gaan we actie op reactie op actie van reactie van de reactie op alle reacties op de acties van decennia krijgen. Laten we allemaal aan alle kanten heel erg boos zijn, zodat we ons allemaal rechtstreeks de derde wereldoorlog in schuimen. Niets geleerd van Afghanistan en Irak, maar vooral de mensen blijven negeren die pleiten voor een ietwat rustigere aanpak, net zoals toen. Ik weet nog wel hoe vaak sommige mensen ervoor waarschuwden en later heeft zowel links als rechts naar elkaar staan wijzen over wie er zo fout was in het blind volgen van een bondgenoot.
Nogmaals, ik zeg niet dat je het allemaal maar moet laten gaan, maar als we allemaal alleen maar acteren op woede, dan gaat dit snel een wereldwijde gebeurtenis worden. Ik weet niet hoe het met jullie zit, maar het laatste waar ik zin in heb is een oorlog, we verwerken net het trauma pas een beetje als land na de WOII, maar dat komt ook omdat die mensen nu allemaal doodgaan. Hun hele leven nachtmerries en angst, maar vooral verdriet.
Tja wat doe je dan wanneer dat ziekenhuis in de kelder een commandopost heeft van terroristen ?quote:Op woensdag 11 oktober 2023 18:27 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Israël. En zorgen dat het ziekenhuis in ieder geval stroom blijft behouden.
En als anderen willen helpen, dat dit dan niet wordt tegengehouden door ze.. Dit ligt nu wel aardig in de handen van Israël.
Veel opgemaakt misschien in Syrie.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 18:31 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Nee, dat waren jaren geleden al 150k, nu zal het nog wel veel meer zijn.
Zat niet makkelijk zijn denk ik. Maar ze kunnen wellicht wel een hoop tunnels en fabrieken vinden.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 18:32 schreef Bocaj het volgende:
Met de stofkam door Gaza gaan en alles wat Hamas is doden of afvoeren.
Wat bedoel je met 'de vorige keren ook niet'?quote:Op woensdag 11 oktober 2023 18:31 schreef Horzula het volgende:
[..]
De vorige keren toch ook niet?
Gaat Putin een twee fronten oorlog voeren, zoals Hitler (of zou dat niet van toepassing zijn?).
Maar hoe maak je onderscheid tussen een hamas strijder en een burger? Oh ja, niet, want ze doen zich voor als burger. Wat een rechtstreekse oorlogsmisdaad is. Maar dat mag, want tegen israel, nietwaar?quote:
Kan me nog herinneren dat ze Joe Biden vorig jaar een demo gaven van Iron Beam en aug/sep vorig jaar had de fabrikant een Youtube promo filmpje gemaakt. Dus waar blijft het? Dat spul hoort nu per direct in werking te zijnquote:Op woensdag 11 oktober 2023 18:21 schreef Bensel het volgende:
[..]
Ze hebben een systeem dat normaal gesproken pas in 2024 actief zou worden waar geen dure munitie meer voor nodig is, werkend met laser. Dat kan onder deze druk vast wel behoorlijk versneld worden
Dat lukt prima bij een proxy-oorlog hoor, al helemaal als de aannemelijke geruchten over de betrokkenheid van Iran kloppen.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 18:31 schreef Horzula het volgende:
[..]
De vorige keren toch ook niet?
Gaat Putin een twee fronten oorlog voeren, zoals Hitler (of zou dat niet van toepassing zijn?).
Als je 10 Palestijnen op een rij zet, hoe herken je dan eigenlijk de Hamasstrijder(s)?quote:Op woensdag 11 oktober 2023 18:32 schreef Bocaj het volgende:
Met de stofkam door Gaza gaan en alles wat Hamas is doden of afvoeren.
Dat klopt, de 150K noemden ze ook maar dat wisten ze niet zeker. Minstens 40K wel.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 18:31 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Degene met het horloge.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 18:34 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Als je 10 Palestijnen op een rij zet, hoe herken je dan eigenlijk de Hamasstrijder(s)?
Kleine (besneden) piemel.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 18:34 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Als je 10 Palestijnen op een rij zet, hoe herken je dan eigenlijk de Hamasstrijder(s)?
Sorry lieverd, ik ben toch echt niet de enige die de schuld bij Netanyahu legt. Politieke toekomst van Netanyahu ziet er niet zo rooskleurig uit als bekijkt hoeveel israelisch zijn bloed kunnen drinken voor het gebeuren van zaterdag.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 10:26 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Waar haal je het recht vandaan de schuld bij Netanyahu neer te leggen?
Want dat hebben ze allemaal? Er zijn medewerkers van het rode kruis aan het werk.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 18:32 schreef Vallon het volgende:
[..]
Tja wat doe je dan wanneer dat ziekenhuis in de kelder een commandopost heeft van terroristen ?
Hamas gebruikt hun welwillende burgers bewust als dekschild en dan zal je als aanvaller daar verder geen boodschap aan moeten gaan hebben.
quote:Op woensdag 11 oktober 2023 18:31 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Gewoon kijken waar in de ziekenhuizen mensen verstopt zijn, dat zijn de helden van Hamasquote:Op woensdag 11 oktober 2023 18:34 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Inlichtingendienst Israel zou info moeten kunnen geven. (Zal niet 100% kunnen.)quote:Op woensdag 11 oktober 2023 18:34 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik snap niet zo goed dat ze dit aankondigen. Het verrassingselement (indien mogelijk) is daarmee wel weg, lijkt me. Aangezien het special forces zijn, neem ik aan dat het geen grootschalige militaire actie zal zijn. Of is zo'n aankondiging om Hamas ertoe te bewegen om de gijzelaars zonder strijd en bloedvergieten over te dragen?quote:Op woensdag 11 oktober 2023 18:29 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Wens ze veel succes met de reddingsmissie, hopelijk gaat het ze lukken
Bla bla bla... uiteindelijk komt dit door Rusland die Ukraine wilt veroveren om al hun problemen op te lossen en nu dat niet lukt willen ze de internationale hulp aan dat land saboteren door elders in de wereld voor crisissen te zorgen. Staatsgrepen in Afrika, een grote MiddenOosten oorlog, miljoenen vluchtelingen richting Europa.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 18:28 schreef Vis1980 het volgende:
Ja nu gaan we actie op reactie op actie van reactie van de reactie op alle reacties op de acties van decennia krijgen. Laten we allemaal aan alle kanten heel erg boos zijn, zodat we ons allemaal rechtstreeks de derde wereldoorlog in schuimen. Niets geleerd van Afghanistan en Irak, maar vooral de mensen blijven negeren die pleiten voor een ietwat rustigere aanpak, net zoals toen. Ik weet nog wel hoe vaak sommige mensen ervoor waarschuwden en later heeft zowel links als rechts naar elkaar staan wijzen over wie er zo fout was in het blind volgen van een bondgenoot.
Nogmaals, ik zeg niet dat je het allemaal maar moet laten gaan, maar als we allemaal alleen maar acteren op woede, dan gaat dit snel een wereldwijde gebeurtenis worden. Ik weet niet hoe het met jullie zit, maar het laatste waar ik zin in heb is een oorlog, we verwerken net het trauma pas een beetje als land na de WOII, maar dat komt ook omdat die mensen nu allemaal doodgaan. Hun hele leven nachtmerries en angst, maar vooral verdriet.
quote:
zou actief worden volgens jaar. En nu hebben ze genoeg iron dome raketten nog om nog wel enkele weken vooruit te kunnen. Iron beam zal vast binnen die tijd operationeel kunnen worden, maar ja, israel wil natuurlijk niet nu direct op voorhand demotiveren tot niet meer aanvallen, anders wordt opruimen wat lastigerquote:Op woensdag 11 oktober 2023 18:33 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Kan me nog herinneren dat ze Joe Biden vorig jaar een demo gaven van Iron Beam en aug/sep vorig jaar had de fabrikant een Youtube promo filmpje gemaakt. Dus waar blijft het? Dat spul hoort nu per direct in werking te zijn
Ze hebben ook een basis in Turkije.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 18:28 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Dat is al aardig wat jaartjes gaande. Het valt nu meer op waarschijnlijk. Hindoe nationalisten be like vijand van mijn vijand is mijn vriend. Moslims zijn mijn vijand. Israel doodt moslims. Israel is mijn vriend.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 18:39 schreef hollandia02 het volgende:
[ twitter ]
Trouwens een enorm Indier leger op Twitter die pro Israel is.
India ook met 58% procent het land na Amerika geloof ik waar de meeste mensen volledig Israel steunen.
Ja natuurlijk. In Urk of all places.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 18:39 schreef nixxx het volgende:
Dit al gedeeld? “Mensen” die in Urk Israëlische vlaggen van de huizen trekken en verbranden?
https://www.nu.nl/303400/(...)ukt-en-bespuugd.html
Waren ook grote vrienden van Trump.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 18:43 schreef Slayage het volgende:
[..]
Dat is al aardig wat jaartjes gaande. Het valt nu meer op waarschijnlijk. Hindoe nationalisten be like vijand van mijn vijand is mijn vriend. Moslims zijn mijn vijand. Israel doodt moslims. Israel is mijn vriend.
wonen er in urk nou ook al moslims?quote:Op woensdag 11 oktober 2023 18:39 schreef nixxx het volgende:
Dit al gedeeld? “Mensen” die in Urk Israëlische vlaggen van de huizen trekken en verbranden?
https://www.nu.nl/303400/(...)ukt-en-bespuugd.html
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |