abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 4 december 2023 @ 13:31:19 #51
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_211514904
M’n buuv heeft een Stafford en dat is echt een lieve schat. En ken meer lieve Staffords hier in de buurt, ik woon verder niet in een achterbuurt, dat zal schelen :D
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_211514936
quote:
0s.gif Op zondag 3 december 2023 22:20 schreef No-P het volgende:
Wie helpt deze Bully xl met gedragsproblemen aan een nieuw adresje.
Deze zien we over een paar maanden hier wel terug....

https://verhuisdieren.nl/(...)bully-xl-roosendaal/
Arme arme dieren.

Ik zou het echt fijn vinden als we het hele die kutrassen zijn fout zouden loslaten en algemeen in zouden gaan zien dat het gewoon dierenmishandeling is.

Energieke wezens die niet voldoende beweging krijgen, geen doel krijgen, die niet als hond behandeld worden en die vanuit frustratie, onzekerheid en andere ellende fout gaan

Dat de dood vaak de beste oplossing is is innig triest. Zo'n kutleven dat het dier dood beter af is.

Maar vooral, dit stopt niet zolang we de mensen achter die honden niet aanpakken.
Bij incidenten zou het standaard moeten zijn een verbod op het houden van honden te krijgen. Uitzondering voor medische redenen.
Bij afstand van een probleem hond zouden er ook gevolgen voor de eigenaar moeten zijn. Afhankelijk van het probleem gedrag verplichte cursussen voor een nieuwe hond of een verbod (bij agressie).

In al die jaren dat ik ervaring heb met asiel dieren en gedragstherapie is er niets veranderd. Zie je dezelfde mensen met probleem honden. Goh he, deze kan ook weer niet alleen zijn, jankt de boel bij elkaar. Of deze is weer geneigd om te bijten.
De rassen variėren, de constante factor is de eigenaar.
De eigenaar die perse een "stoere' hond wil, want bescherming ofzo. Of nu eenmaal van poolhonden houdt (die de buurt bij elkaar gillen) en ga zo maar door.

Die honden vertonen geen probleem gedrag omdat ze het zo leuk vinden. Het is stress, angst, frustratie. Het is mishandeling.
  maandag 4 december 2023 @ 13:45:13 #53
80382 manny
30 is best veel
pi_211515000
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2023 13:35 schreef Cause-mayhem2 het volgende:

[..]
Arme arme dieren.

Ik zou het echt fijn vinden als we het hele die kutrassen zijn fout zouden loslaten en algemeen in zouden gaan zien dat het gewoon dierenmishandeling is.

Energieke wezens die niet voldoende beweging krijgen, geen doel krijgen, die niet als hond behandeld worden en die vanuit frustratie, onzekerheid en andere ellende fout gaan

Dat de dood vaak de beste oplossing is is innig triest. Zo'n kutleven dat het dier dood beter af is.

Maar vooral, dit stopt niet zolang we de mensen achter die honden niet aanpakken.
Bij incidenten zou het standaard moeten zijn een verbod op het houden van honden te krijgen. Uitzondering voor medische redenen.
Bij afstand van een probleem hond zouden er ook gevolgen voor de eigenaar moeten zijn. Afhankelijk van het probleem gedrag verplichte cursussen voor een nieuwe hond of een verbod (bij agressie).

In al die jaren dat ik ervaring heb met asiel dieren en gedragstherapie is er niets veranderd. Zie je dezelfde mensen met probleem honden. Goh he, deze kan ook weer niet alleen zijn, jankt de boel bij elkaar. Of deze is weer geneigd om te bijten.
De rassen variėren, de constante factor is de eigenaar.
De eigenaar die perse een "stoere' hond wil, want bescherming ofzo. Of nu eenmaal van poolhonden houdt (die de buurt bij elkaar gillen) en ga zo maar door.

Die honden vertonen geen probleem gedrag omdat ze het zo leuk vinden. Het is stress, angst, frustratie. Het is mishandeling.
Jouw verhaal kan je copy paste inzetten voor mensen die bij de kinderbescherming of jeugdzorg werken. Uiteraard is het de ouder of de eigenaar die heel, heel vaak, de achterliggende oorzaak is. Maar dat neemt niet weg dat je in het geval van de hond: de hond zelf ook moet aanpakken en in het geval van het kind, het kind zelf ook. Begrijp me goed: ik pleit niet voor een spuitje voor probleemkinderen. Maar voor honden: prima (tijdelijke) oplossing en in ieder geval niet via het asiel naar een ander tokkie-gezin om daar problemen te veroorzaken.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_211515012
quote:
1s.gif Op maandag 4 december 2023 13:31 schreef MissButterflyy het volgende:
M’n buuv heeft een Stafford en dat is echt een lieve schat. En ken meer lieve Staffords hier in de buurt, ik woon verder niet in een achterbuurt, dat zal schelen :D
Bij mij in het dorp (piepklein net dorp met dito mensen, net dan, niet piepklein) woont ook een stel met kinderen en een stafford en dat beest is poeslief.
Zelfs labradors zijn valser dan die :D

Echter kom ik ook vrijwel dagelijks bij familie die in een minder goede buurt wonen (en dan druk ik mij voorzichtig uit O-) ).

En daar zie ik helaas heel veel mensen die aan de stereotypen voldoen zeg maar.
Helaas.
pi_211515062
quote:
19s.gif Op maandag 4 december 2023 13:45 schreef manny het volgende:

[..]
Jouw verhaal kan je copy paste inzetten voor mensen die bij de kinderbescherming of jeugdzorg werken. Uiteraard is het de ouder of de eigenaar die heel, heel vaak, de achterliggende oorzaak is. Maar dat neemt niet weg dat je in het geval van de hond: de hond zelf ook moet aanpakken en in het geval van het kind, het kind zelf ook. Begrijp me goed: ik pleit niet voor een spuitje voor probleemkinderen. Maar voor honden: prima (tijdelijke) oplossing en in ieder geval niet via het asiel naar een ander tokkie-gezin om daar problemen te veroorzaken.
Ik ben niet tegen een spuitje voor probleem honden.
Alhoewel het echt geen pretje is heb ik dat zelfs bepaald voor meerdere honden. Als niet herplaatsbaar gemarkeerd.

Ik ben persoonlijk verantwoordelijk voor de beslissing te doden geweest...

Waar ik vooral op doel is dat ik in die jaren meerdere keren dieren van dezelfde eigenaren tegen ben gekomen. Ook bij de dieren die niet herplaatsbaar meer waren. Bij veel probleem gedrag zie je dat terug.

Wil je een vermindering van probleem gedrag dan zal je de eigenaren aan moeten pakken.
Daar begint en eindigt het probleem.
pi_211515077
Alles valt of staat met de opvoeding, en het consequent zijn.
De gedragsproblemen door een medische oorzaak daargelaten.
  maandag 4 december 2023 @ 14:26:09 #57
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211515327
quote:
1s.gif Op maandag 4 december 2023 13:55 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
Alles valt of staat met de opvoeding, en het consequent zijn.
De gedragsproblemen door een medische oorzaak daargelaten.
En genetische weeffoutjes.
  maandag 4 december 2023 @ 14:39:17 #58
80382 manny
30 is best veel
pi_211515470
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2023 13:53 schreef Cause-mayhem2 het volgende:

[..]

Wil je een vermindering van probleem gedrag dan zal je de eigenaren aan moeten pakken.
Daar begint en eindigt het probleem.
Uiteraard eens, maar praktisch wel heel lastig uitvoerbaar. Hoe zou dit kunnen werken? Ik zie dat je schrijft over een verplichte cursus of een hondenhoud-verbod (dat dan gehandhaafd moet worden door de politie?)

bestaat dat al / gebeurt dit ?
  maandag 4 december 2023 @ 14:51:25 #59
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_211515567
quote:
19s.gif Op maandag 4 december 2023 14:39 schreef manny het volgende:

[..]
Uiteraard eens, maar praktisch wel heel lastig uitvoerbaar. Hoe zou dit kunnen werken? Ik zie dat je schrijft over een verplichte cursus of een hondenhoud-verbod (dat dan gehandhaafd moet worden door de politie?)

Nee, dat bestaat niet. Maar dat zou wel al een goed begin zijn, plus de honden/puppiehandel aanpakken.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_211515754
quote:
Dat schaar ik onder medisch :P
  maandag 4 december 2023 @ 15:18:01 #61
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211515781
quote:
19s.gif Op maandag 4 december 2023 14:39 schreef manny het volgende:

[..]

Heel zelden wordt een verbod opgelegd door een rechter, maar dit moet ten eerste inderdaad gehandhaafd worden en tja, hoeveel is dat waard als een rechter het weer intrekt:

https://www.ad.nl/groning(...)s-huisdier~aa4cd6fe/

quote:
Hij bond de snuit van zijn Husky dicht met ducttape en maakte de poten van het dier vast met tiewraps. Vervolgens sloeg hij de hond tegen de muur van zijn schuur, waarna hij het vermoedelijk nog levende beest begroef.

...
De man liet weten dat hij graag een Duitse herder wil. Dat is dus nu weer mogelijk, tenzij hij opnieuw de fout in gaat.
Ik bedoel, een Duitse herder, echt een beginnershond, what could possibly go wrong? 8)7
  Spellchecker maandag 4 december 2023 @ 16:35:50 #62
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_211516526
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2023 15:18 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Heel zelden wordt een verbod opgelegd door een rechter, maar dit moet ten eerste inderdaad gehandhaafd worden en tja, hoeveel is dat waard als een rechter het weer intrekt:

https://www.ad.nl/groning(...)s-huisdier~aa4cd6fe/
[..]
Ik bedoel, een Duitse herder, echt een beginnershond, what could possibly go wrong? 8)7
Zou zijn kanarie nog leven?
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 8 december 2023 @ 18:44:54 #63
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_211557147
Weet niet of dit alleen voor Nederland is, maar in de stad waar mijn vriendin vandaan komt in Braziliė: kindje van één doodgebeten door de pitbull van het gezin. Vader mag waarschijnlijk terecht gaan staan voor iets met medeplichtigheid aan de dood of iets dergelijks (geen idee hoe dat netjes te vertalen).
https://g1.globo.com/sp/v(...)raguatatuba-sp.ghtml
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Spellchecker vrijdag 8 december 2023 @ 18:46:49 #64
197773 crew  maily
pi_211557158
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2023 18:44 schreef heywoodu het volgende:
Weet niet of dit alleen voor Nederland is, maar in de stad waar mijn vriendin vandaan komt in Braziliė: kindje van één doodgebeten door de pitbull van het gezin. Vader mag waarschijnlijk terecht gaan staan voor iets met medeplichtigheid aan de dood of iets dergelijks (geen idee hoe dat netjes te vertalen).
https://g1.globo.com/sp/v(...)raguatatuba-sp.ghtml
De betere straffen.
Alhoewel hij al ontzettend gestraft is door de dood van zijn kindje :'(
  dinsdag 12 december 2023 @ 20:25:09 #65
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_211598707
Over betere straffen gesproken:

https://www.nu.nl/binnenl(...)n-in-nieuwegein.html

Zeer terecht dat ze hier niet zonder meer weg mee komt en eerlijk gezegd vind ik het ook wel mooi dat ze in hoger beroep een hogere straf heeft gekregen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  dinsdag 12 december 2023 @ 21:07:24 #66
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211599266
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2023 20:25 schreef livelink het volgende:

Zeer terecht dat ze hier niet zonder meer weg mee komt en eerlijk gezegd vind ik het ook wel mooi dat ze in hoger beroep een hogere straf heeft gekregen.
Hallo, dat is het betere handhaven _O_
  Spellchecker dinsdag 12 december 2023 @ 21:14:02 #67
197773 crew  maily
pi_211599347
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2023 20:25 schreef livelink het volgende:

:Y ^O^
pi_211599362
quote:
1s.gif Op maandag 4 december 2023 13:46 schreef Gajes_Octavianus het volgende:

[..]
Bij mij in het dorp (piepklein net dorp met dito mensen, net dan, niet piepklein) woont ook een stel met kinderen en een stafford en dat beest is poeslief.
Zelfs labradors zijn valser dan die :D

Echter kom ik ook vrijwel dagelijks bij familie die in een minder goede buurt wonen (en dan druk ik mij voorzichtig uit O-) ).

En daar zie ik helaas heel veel mensen die aan de stereotypen voldoen zeg maar.
Helaas.
Ik zag hier laatst ook een mama met twee kindjes en een grote stafford in het bos lopen. Was echt een mooi gezicht, die kinderen beetje met een stok gooien en spelen.

Maar inderdaad, die buurt maakt echt een wereld van verschil.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_211613536
Stafford bijt baasje (56) dood nadat hij een epilepsie-aanval krijgt: “Gunther wist dat hij gevaar liep, maar kon geen afscheid nemen van zijn hond”

Een 56-jarige man uit Kortrijk is gestorven na een aanval van zijn eigen hond. Het dier reageerde bijzonder agressief toen zijn baasje een epileptische aanval kreeg. Gunther D’Hondt werd in zijn woning zo zwaar toegetakeld dat hij ter plaatse overleed. “We hadden hem gewaarschuwd, maar die hond was zijn dagelijkse gezel”, zegt een kennis. “Hij kon hem niet missen, zelfs niet na wat er eerder al was gebeurd.”

https://www.hln.be/kortri(...)-zijn-hond~a64b9d4d/,

:{
pi_211613557
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2023 07:25 schreef Sunshine1982 het volgende:
Stafford bijt baasje (56) dood nadat hij een epilepsie-aanval krijgt: “Gunther wist dat hij gevaar liep, maar kon geen afscheid nemen van zijn hond”

Een 56-jarige man uit Kortrijk is gestorven na een aanval van zijn eigen hond. Het dier reageerde bijzonder agressief toen zijn baasje een epileptische aanval kreeg. Gunther D’Hondt werd in zijn woning zo zwaar toegetakeld dat hij ter plaatse overleed. “We hadden hem gewaarschuwd, maar die hond was zijn dagelijkse gezel”, zegt een kennis. “Hij kon hem niet missen, zelfs niet na wat er eerder al was gebeurd.”

Oh wow. Als mijn Teckel zo agressief zou zijn dan had ze een spuitje gehad hoor.
  Spellchecker donderdag 14 december 2023 @ 07:43:33 #71
197773 crew  maily
pi_211613594
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2023 07:25 schreef Sunshine1982 het volgende:

Gunter D'Hondt :{

Nou moet de hond afscheid nemen van het baasje.

Er is vast nog een gouden mandje voor hem :r
  zaterdag 16 december 2023 @ 23:35:46 #72
80382 manny
30 is best veel
pi_211642927
  Spellchecker zaterdag 16 december 2023 @ 23:42:08 #73
197773 crew  maily
pi_211642984
quote:
Kolere :r

Thuiszorg weigeren totdat die beesten weg zijn/achter slot en grendel zitten.
  zondag 17 december 2023 @ 00:18:52 #74
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_211643266
Sowieso mensen die zichzelf niet kunnen verzorgen en thuiszorg nodig hebben maar wel 7 honden hebben (er van uit gaande dat de problemen niet plotseling zijn ontstaan met al 7 honden)
  zondag 17 december 2023 @ 06:07:53 #75
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_211644093
quote:
1s.gif Op zondag 17 december 2023 00:18 schreef Momo het volgende:
Sowieso mensen die zichzelf niet kunnen verzorgen en thuiszorg nodig hebben maar wel 7 honden hebben (er van uit gaande dat de problemen niet plotseling zijn ontstaan met al 7 honden)
Wat heeft dat met elkaar te maken?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')