Behalve dan dat de bevolking dat allemaal wel heeft gedaan. Gefinancierd en gesteund. Waar denk je dat Hamas al die duizenden jongemannen vandaan heeft getoverd?quote:
Maakt dat uit? Voor de strijdende partijen zijn de kampen duidelijk. Voor ons misschien ook. Het gaat erom dat onze drang als buitenstaander om alles in hapklare brokken (kampen) voor de mediaconsumptie te proppen perverse trekken heeft, vooral als we de menselijke empathie ervoor het slachtoffer maken en de slachtoffers zelf hiervoor misbruiken.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 14:20 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Zouden veel Europeanen het ook verschrikkelijk hebben gevonden toen de geallieerden de Duitse steden bombardeerden? Want niet iedereen in Duitsland was een nazi, zaten ook een hoop onschuldigen en kinderen bij, of hadden ze die nazi's maar niet moeten faciliteren? De echte onschuldigen zijn de Israëlische burgers die op brute wijze zijn afgeslacht door terroristen die blijkbaar nog genoeg steun genieten in hun thuisland gezien niemand ze ook maar afvalt of er ooit moeite is gedaan om die terroristen te weren.
lijkt mij dat de mensen in gaza als eerste verantwoordelijk zijn voor wie ze als leiders hebbenquote:
Je bent echt volkomen verward, waar heb je het allemaal over? De Joden waren al in de diaspora voordat de Islam überhaupt bestond en de allereerste christenen waren juist Joden. En waar ga jij een 10x zo groot stuk dor land vandaan halen?quote:Op woensdag 11 oktober 2023 14:28 schreef Tekaschi het volgende:
raëliër. Het probleem zit dieper, vredesmachten of naast elkaar leven zal nooit een oplossing bieden, er moet één groep weg daar, en gezien Israel ooit van de Joden was totdat een jongere radicalere ideologie de wereld overtrok om landen te zetten, genocide te plegen en Christenen/Joden weg te jagen vind ik het wel zo netjes om Israël aan de Joden te geven en dan krijgen de Palestijnen gewoon een 10x zo groot stuk dor land waar achter 200 jaar nog niks is ontwikkeld, maar ja dan kunnen ze tenminste niet Israël de schuld geven (wat ze dan natuurlijk alsnog doen
Eens maar bedoel je niet de Romeinen die de Joden hebben verjaagd in 200 na Christus?quote:Op woensdag 11 oktober 2023 14:28 schreef Tekaschi het volgende:
Een internationale vredesmacht zou ook worden aangevallen en veel doden incasseren, en geen schot zal gelost worden door een Israëliër. Het probleem zit dieper, vredesmachten of naast elkaar leven zal nooit een oplossing bieden, er moet één groep weg daar, en gezien Israel ooit van de Joden was totdat een jongere radicalere ideologie de wereld overtrok om landen te bezetten, genocide te plegen en Christenen/Joden weg te jagen vind ik het wel zo netjes om Israël aan de Joden te geven en dan krijgen de Palestijnen gewoon een 10x zo groot stuk dor land waar achter 200 jaar nog niks is ontwikkeld, maar ja dan kunnen ze tenminste niet Israël de schuld geven (wat ze dan natuurlijk alsnog doen).
Nope. Dan split je Israel.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 14:25 schreef Buikbrein het volgende:
Een "brug" vormt tussen Gaza en Palestina (over Israelisch grondgebied), en het gebied leegmaakt
Dachten we in '24 een nuke vanuit Russische zijde... is het toch het midden oosten waar het straks start... nja zat er al decennia aan te komen ook...quote:Op woensdag 11 oktober 2023 14:29 schreef Ali_boo het volgende:
Dat zijn nog eens pittige uitspraken![]()
[ twitter ]
Dat is dus niet waar want dat doen ze wel.quote:
Ze hebben ervaring met tunnels graven..quote:
In dit geval vind ik dat de wereld moet ingrijpen, alle landen. Dus er valt altijd wat te regelen, genoeg culturen daar die mooi aansluiten op de cultuur van de Palestijnen en laten dat toevallig de landen zijn die zich al jaren druk maken om de Palestijnen dus ze kunnen het nu laten zien, neem ze maar op, geef ze een stuk land wat niet gebruikt wordt en het probleem is opgelost, mits die landen natuurlijk niet graag een stok achter de deur houden in de naam van de Palestijnen zodat ze altijd iets hebben om Israël mee af te vallen.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 14:30 schreef LXIV het volgende:
[..]
Je bent echt volkomen verward, waar heb je het allemaal over? De Joden waren al in de diaspora voordat de Islam überhaupt bestond en de allereerste christenen waren juist Joden. En waar ga jij een 10x zo groot stuk dor land vandaan halen?
Bijzonder mooi toch als al die groepen 'suicide by cop' gaan doen.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 14:29 schreef Ali_boo het volgende:
[ twitter ]
Prachtig! De vrouw geeft voorbeelden zoals ik ze doe. Netjes!quote:
Wie gaat dat doen? Want ‘de internationale gemeenschap’ heeft geen leger. En ik denk niet dat er een land is dat het kan, wil en ook nog geaccepteerd wordt door de rest…quote:Op woensdag 11 oktober 2023 14:25 schreef Buikbrein het volgende:
Waarom is er geen Internationale Vredesmacht, die daar onmiddelijk intervenieert?
Is het daar niet de hoogste tijd voor? Ik stel me zo voor dat men:
- Hamas tegenhoudt
- Netanyahu tegenhoudt
- een DMZ verklaart
- Een "brug" vormt tussen Gaza en Palestina (over Israelisch grondgebied), en het gebied leegmaakt
- Gaza wordt Internationaal gebied
- Starten van onderhandelingen, koppen bij elkaar.
Hoe is dit 75 jaar informatie over het conflict als het filmpje 1m19 duurt, er 20 sec een intro is en dan een vrouwtje krijst zonder ook maar één voorbeeld dat IDF soldaten kinderen afslachten in de Gaza wat haar verteld is door vrienden uit Gaza, dat is geen informatie dat is onbevestigde onzin propaganda. Dus ja ik mis nog wel wat informatie, jij blijkt heel wat anders te missen maar daar kan ik je helaas niet mee helpen.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 14:33 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Jij mist wel vaker wat informatie.
Beidde kunnen tegelijkertijd waar zijnquote:Op woensdag 11 oktober 2023 14:31 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
Dachten we in '24 een nuke vanuit Russische zijde... is het toch het midden oosten waar het straks start... nja zat er al decennia aan te komen ook...
Carriere maken...
Soort van. Dat de ene helft van de wereld de andere beveiligd is ook verre van ideaal.quote:
Dat klopt, ook zij spuwt onbevestigde berichten die ze "via via" heeft vernomen als waarheid en somt daar even wat onzin op als 75 jaar Israël-Palestina conflict. Blij dat je het zelf zietquote:Op woensdag 11 oktober 2023 14:34 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Prachtig! De vrouw geeft voorbeelden zoals ik ze doe. Netjes!²
Nou denk ik ook niet dat Israel veel anders kan dan ingrijpen, inderdaad zijn ze het aan de slachtoffers verschuldigd, maar de these was nou juist dat de steun en legitimiteit van Hamas aan het afkalven was, dus dat het proces inderdaad werkte, totdat Bibi aan de macht kwam.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 14:26 schreef HowardRoark het volgende:
Wat denk je dat Israël de afgelopen decennia heeft geprobeerd? Precies dit dus! En uit dezelfde hoek waar dit soort gestoorde voorstellen vandaan komen, kwamen er toen allerlei aantijgingen over een apartheidsstaat en openluchtgevangenis. Maar dat is nu INEENS de oplossing? Hou op hoor, dit is gewoon trollen.
quote:Op woensdag 11 oktober 2023 14:00 schreef theunderdog het volgende:
https://twitter.com/HaraldDoornbos/status/1712057959495209260
Interessant, rationeel draadje.
Nee ze zeggen eigenlijk dat ze niks gaan doen. De VS zei namelijk hetzelfdequote:Op woensdag 11 oktober 2023 14:29 schreef Ali_boo het volgende:
[ twitter ]
De VN?quote:Op woensdag 11 oktober 2023 14:36 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Wie gaat dat doen? Want ‘de internationale gemeenschap’ heeft geen leger. En ik denk niet dat er een land is dat het kan, wil en ook nog geaccepteerd wordt door de rest…
Zou wel ideaal zijn verder.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |