abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210913604
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 11:50 schreef Bensel het volgende:

[..]
een betere oplossing zou zijn:
Isreal geeft een statement uit:Vanaf nu geven we jullie weer voedsel energie en water. Echter, elke raket of aanval zal beantwoord worden met minstens 2 veel effectievere raketten van ons. In eerste instantie gericht op terroristen, maar indien we niet genoeg targets hebben ook random..Jullie keus. Stop met aanvallen en raketten en er zal vrede zijn. val ons aan, en de gevolgen zijn voor jullie.

Dat is de enige taal die hamas verstaat, en dankzij een dergelijke statement kunnen ze niet meer slachtoffer spelen, het is duidelijk wat er gebeurt
Een random aanval is een oorlogsmisdaad.

Los daarvan weet jij ook wel dat zowel Hamas als de Palestijnen dit niet voldoende vinden. Er zullen nog veel meer afspraken gemaakt moeten worden. Over de bezetting en de gebieden bijvoorbeeld. Dan is het natuurlijk de vraag hoe je Hamas ontmantelt want dat zal een eis zijn van Israel.
pi_210913606
quote:
15s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 11:50 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
En ook nog eens buitenproportioneel. Alsof je een atoombom gebruikt als je last hebt van muggen.

:{²
Muggen onthoofden geen babies; deze mensen wel.

Hamas komt niet uit de lucht vallen, maar komt voort uit deze mensen.

Ik vrees dat het de komende tijd even slikken wordt.
Intolerant voor intolerantie
pi_210913611
Zou fijn zijn als we in dit topic een beetje bij de nieuwswaarde blijven. Ik moet af en toe echt scrollen tussen de Israël vs Hamas bagger.
pi_210913614
quote:
7s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 11:51 schreef HSG het volgende:

[..]
Toen werd er vol geroepen dat SA het recht had om zichzelf te verdedigen, het een echte oorlog is, dat het noodzakelijk is blabla. 300.000 doden verder en dat 10x meer dan 60 jaar conflict in Israel.

Leuk dat soort hokjesdenken.
Wie heeft dat geroepen?

Volgens mij was een ieder het over eens dat het tegenhouding van voedingstransport richting Yemen door SA, immoreel was en is.
  woensdag 11 oktober 2023 @ 11:53:38 #30
498210 KoningWouter
Zoek de flow, vind de frictie
pi_210913616
quote:
9s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 11:51 schreef Momo het volgende:

[..]
Ik ben echt zo moe dat alleen punt uitwijzen hoe vervelend dit kan zijn voor de gewone Palestijnen die nu ook omkomen (ook kinderen) meteen wordt gelezen als pro-Hamas zijn.
Nou ja de gewone Palestijnen zouden ook in opstand kunnen komen tegen Hamas bijvoorbeeld. Maar ze keuren het nu stilzwijgend goed. Wat veel moslims dus doen.

Afschuwelijk voor de palestijnse bevolking maar als Rutte hier besluit Duitsland te gaan aanvallen hebben we hier binnen notime een demonstratie. Die moet ik daar nog maar eens zien.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 11 oktober 2023 @ 11:53:44 #31
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_210913617
quote:
1s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 11:52 schreef Cuendillar het volgende:

[..]

Nee, ze kwamen uit de lucht vliegen.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_210913618
Je kan het ook zo stellen. Wellicht heeft Hamas ook niet de luxe om altijd rekening te houden met het oorlogsrecht. Aangezien ze tegen een staat vechten die tot de tanden bewapend is door het westen. Naast dat Israël heeft ook met meerdere VN resoluties hun reet afgeveegd. Dus dat ze zich aan het oorlogsrecht is nogal een rekbaar begrip is. En eigenlijk een zinloos argument.
pi_210913619
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 11:51 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]
Jeetje wat een onnozele post.
Laten we maar stoppen met misstanden te melden en het hele oorlogsrecht afschaffen.
Het mag gerust blijven bestaan. Op papier.
pi_210913621
quote:
2s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 11:51 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

Als je een paar minuutjes terugspoeld zie je dat de gebouwen aan het water geraakt worden. Maar wat is dat? Lijkt wel iets van te voren te ontploffen. Of zijn dat de 'knockers'? Het veroorzaakt vooral veel rook.
Vroeg ik me ook af. Schieten ze raketten vanaf zee/land nu de Gaza-strook in? Je hoort eerst een knal (het vuren?) voor dat 'vacuüm zuigende geluid' en de inslag zelf.
“Surrounded by losers, misfits and boozers”
pi_210913623
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 11:48 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
Waarschijnlijk oude beelden van een omgekomen kind tijdens een islamitische aanslag, waardoor vooralsnog de meeste moslimkindjes omkomen in die regionen, maar daar hoor je nooit iemand over.
Dat valt niet uit te sluiten. Zie: https://en.wikipedia.org/wiki/Pallywood
This is the key philosophical stance you’ve taken, and it’s internally consistent.
pi_210913624
quote:
9s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 11:51 schreef Momo het volgende:

[..]
Ik ben echt zo moe dat alleen punt uitwijzen hoe vervelend dit kan zijn voor de gewone Palestijnen die nu ook omkomen (ook kinderen) meteen wordt gelezen als pro-Hamas zijn.
Het is zo gepolariseerd tegenwoordig. Er is alleen zwart of wit, geen enkele grijstint, en er wordt ook weinig moeite gedaan om elkaar echt te horen en te begrijpen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator / Redactie Sport woensdag 11 oktober 2023 @ 11:54:40 #37
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_210913626
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 11:53 schreef Gitw het volgende:
Je kan het ook zo stellen. Wellicht heeft Hamas ook niet de luxe om altijd rekening te houden met het oorlogsrecht. Aangezien ze tegen een staat vechten die tot de tanden bewapend is door het westen. Naast dat Israël heeft ook met meerdere VN resoluties hun reet afgeveegd. Dus dat ze zich aan het oorlogsrecht is nogal een rekbaar begrip is. En eigenlijk een zinloos argument.
Leg even uit waarom Hamas überhaupt Israël zou mogen aanvallen.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_210913627
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 11:51 schreef Bensel het volgende:

[..]
het is niet eens tegen oorlogsrecht, aangezien Gaza autonoom is. Israel heeft geen enkele verplichting tot iets leveren
Dit meen je? Er is daar een volledige blokkade. Gaza kan onmogelijk autonoom opereren.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  woensdag 11 oktober 2023 @ 11:54:55 #39
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_210913629
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 11:54 schreef KinKiJan het volgende:

[..]
Vroeg ik me ook af. Schieten ze raketten vanaf zee/land nu de Gaza-strook in? Je hoort eerst een knal (het vuren?) voor dat 'vacuüm zuigende geluid' en de inslag zelf.
Ja maar de explosie vind ook plaats ongeveer 20 meter boven het gebouw en strooit dan iets uit (zo lijkt het iig).
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_210913630
quote:
7s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 11:51 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Ik weet niet of dat een overtreding is, maar dat het afkeurenswaardig is is een feit.
Waarom is het afkeurenswaardig?

Let op: dat het verschrikkelijk is voor de mensen in Gaza is duidelijk. Maar wanneer je het afkeuringswaardig vindt, stel je ook dat Israel een andere keuze had. Vertel.
pi_210913633
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 11:11 schreef Gia het volgende:

[..]
Mijlenver? Die lui wonen ook hier, en/of sympatisanten ervan. Wat denk jij dat er gebeurt als Israel volledig los gaat op de Gazastrook? Kan je nu al verzekeren dat dit gaat leiden tot aanslagen in het hele westen.

Goed voor de PVV, zo vlak voor de verkiezingen.
Dat klopt en daar maak ik mij ook grote zorgen over en ik schreef al doelbewust "voor het grootste deel". Het gaat mij nu eigenlijk ook vooral om de reacties op het eigenlijke conflict, niet over de (eventuele) uitwassen daarvan, om maar meteen even in PVV-termen te spreken.
Tails tell tales
pi_210913638
quote:
1s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 11:52 schreef Cuendillar het volgende:

[..]

Nou.....

jawel.
pi_210913642
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 11:53 schreef Gitw het volgende:
Het zijn godverdomme humanitaire regels wat we met z'n alle hebben afgesproken hoe we daar mee omgaan. Als we partijen een excuus geven om daar hun reet mee af te vegen is gewoon debiel. Hou op.
pi_210913645
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 11:52 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Een random aanval is een oorlogsmisdaad.

Los daarvan weet jij ook wel dat zowel Hamas als de Palestijnen dit niet voldoende vinden. Er zullen nog veel meer afspraken gemaakt moeten worden. Over de bezetting en de gebieden bijvoorbeeld. Dan is het natuurlijk de vraag hoe je Hamas ontmantelt want dat zal een eis zijn van Israel.
hamas heeft weinig te willen over bezetting en de andere gebieden vanuit gaza. Dat recht hebben ze verspeeld. En ja, israel zal in dit geval ook moeten inbinden, maar goed, Hamas daadwerkelijk vernietigen is niet heel realistisch alleen militair, dat begrijpen zij ook wel.

mocht hamas rustig blijven en er is een bepaalde threshold behaald, kunnen er verdere onderhandelingen plaatsvinden voor oplossingen. Maar eerst moet de angel eruit
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
pi_210913648
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 11:55 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Maar wanneer je het afkeuringswaardig vindt, stel je ook dat Israel een andere keuze had. Vertel.
Gek idee, maar het Rode Kruis toelaten om burgerslachtoffers te helpen.
pi_210913649
quote:
7s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 11:54 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Het is zo gepolariseerd tegenwoordig. Er is alleen zwart of wit, geen enkele grijstint, en er wordt ook weinig moeite gedaan om elkaar echt te horen en te begrijpen.
En als dat hier al voor geen ene meter lukt, hoe moet dat daar... Ik word er oprecht erg moedeloos van.
Tails tell tales
pi_210913655
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 11:56 schreef Forbry het volgende:

[..]
En als dat hier al voor geen ene meter lukt, hoe moet dat daar... Ik word er oprecht erg moedeloos van.
Dat inderdaad. Ik wilde dat er nog aan toevoegen, maar besloot het maar niet te doen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_210913660
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 11:56 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]
Het zijn godverdomme humanitaire regels wat we met z'n alle hebben afgesproken hoe we daar mee omgaan. Als we partijen een excuus geven om daar hun reet mee af te vegen is gewoon debiel. Hou op.
Zeg dat dan tegen Israël. We doen allemaal alsof het zo'n beschaafd land is. Maar het is niets anders dan een fascistische dictatuur waarvan de rechtstaat de afgelopen jaren steeds verder werd uitgehold door Netanyahu en consorten.
pi_210913663
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 11:56 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Nou.....

jawel.
Letterlijk :X
Tails tell tales
pi_210913668
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 11:54 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Leg even uit waarom Hamas überhaupt Israël zou mogen aanvallen.
Waarom niet?

Ze vechten voor de bevrijding van Palestina, en willen dan daar een soort islamitische staat van maken. Israel zit in de weg.

En Israel vecht weer voor hun lijfbehoud. Ze mogen dus elkaar aanvallen. De beste wint.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')