Amerikanen gaan niet meedoen in Gaza. Hooguit dat die Hezbollah aanpakken als die wat proberen.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 20:17 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het Israëlische leger heeft de plekken wel relatief goed in kaart waar Palestijnse terroristen zich schuilhouden. De Gazastrook is natuurlijk ook niet enorm groot. Die zou men (eventueel met hulp van Amerikaanse troepen) moeten kunnen uitkammen.
Er lagen op veel plaatsen in die kibboets nog steeds veel lijken, dat was te ruiken zeiden ze. Hele huizen waren opgeblazen, ik kan me voorstellen dat ze niet overal makkelijk bij kunnen.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 20:05 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Die "onthoofde babies" zijn perfecte munitie voor Israël waarmee ze iedere criticaster de wind uit de zeilen kunnen nemen en zichzelf stevig mee op de moral high ground kunnen positioneren. Zelfs als ze Gaza compleet van de kaart zouden vegen dan zou daar iets voor te zeggen zijn met het bovenstaande beeld in het achterhoofd.
Is het dan niet verdacht dat die babylijkjes na vier dagen opeens uit de kast komen vallen? Zo uitgestrekt is dat gebied nou toch ook weer niet?
Dat zal wel meevallen.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 20:19 schreef theunderdog het volgende:
Grondoffensief gaat maar een ding betekenen: veel huilende Israelische moeders en vaders. Omdat hun zonen dapper Gaza binnen gingen, maar werden afgeslacht als een dier.
Dan zullen de mensen die er wonen er wel naar uitkijken.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 20:19 schreef theunderdog het volgende:
Grondoffensief gaat maar een ding betekenen: veel huilende Israelische moeders en vaders. Omdat hun zonen dapper Gaza binnen gingen, maar werden afgeslacht als een dier.
Gruwelijk met veel doden.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 20:13 schreef Breekfast het volgende:
Hoe zou zo'n grondoffensief er uit zien trouwens?
Dat hebben we eerder gehoord...quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 20:20 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dat denk ik niet. Idf maakt geen schijn van kans.
Helaas was het MD11 programma al dood en begraven voordat er ook maar nagedacht kon worden over een militaire/tanker variant.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 20:13 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
De DC10 had natuurlijk met een MD11 opgevolgd moeten worden. (Vind ik als liefhebber dan..)
Er zijn toch ook een aantal Amerikaanse staatsburgers gegijzeld. Men zal wellicht niet echt met het leger mee gaan doen, maar het zou mij niet verbazen als ze dit wel doen via enkele speciale eenheden.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 20:19 schreef Ulx het volgende:
[..]
Amerikanen gaan niet meedoen in Gaza. Hooguit dat die Hezbollah aanpakken als die wat proberen.
quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 20:18 schreef MilkTea het volgende:
Is er ergens een ELI5 van waarom dit eigenlijk gaande is allemaal?
Mwah, die zullen wel redelijk op stadsguerrilla's getraind zijn.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 20:20 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Israël heeft die niet nodig.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 20:21 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Er zijn toch ook een aantal Amerikaanse staatsburgers gegijzeld. Men zal wellicht niet echt met het leger mee gaan doen, maar het zou mij niet verbazen als ze dit wel doen via enkele speciale eenheden.
Een special forces raid kan. Net als andere steun, maar meedoen Gaza uit te kammen? Dat denk ik niet.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 20:21 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Er zijn toch ook een aantal Amerikaanse staatsburgers gegijzeld. Men zal wellicht niet echt met het leger mee gaan doen, maar het zou mij niet verbazen als ze dit wel doen via enkele speciale eenheden.
Helaas idd. Mooie kist en op aardig wat punten zijn tijd ver vooruit.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 20:21 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Helaas was het MD11 programma al dood en begraven voordat er ook maar nagedacht kon worden over een militaire/tanker variant.
Geen schijn van kans weet ik niet maar urban warfare is normaal zeer dodelijk voor beide partijen idd. Het is echt van deur naar deur vechten.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 20:20 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Er staat een nagebouwd stuk Gaza-stad in de Negev. Om te trainen.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 20:22 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Mwah, die zullen wel redelijk op stadsguerrilla's getraind zijn.
Landje pik, god etc. Een verhaal zo oud als de mensheid.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 20:18 schreef MilkTea het volgende:
Volgens mij dwalen we een beetje af.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 20:23 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Helaas idd. Mooie kist en op aardig wat punten zijn tijd ver vooruit.
Groot nadeel voor Israel is dat Hamas alle weggetjes, tunnels en sluiproutes kent. Aanvallende partij is altijd in 't nadeel wat dat betreft.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 20:24 schreef Ulx het volgende:
[..]
Er staat een nagebouwd stuk Gaza-stad in de Negev. Om te trainen.
Daarom heeft Israël ook bepaalde 'vantage points' platgegooid zodat ze niet RPG-en vanuit de hoogte.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 20:24 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Geen schijn van kans weet ik niet maar urban warfare is normaal zeer dodelijk voor beide partijen idd. Het is echt van deur naar deur vechten.
Ik ben ook wel benieuwd hoe dat gaat verlopen. Mensen laten het heel simpel lijken maar dat is niet zo.
quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 20:18 schreef MilkTea het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |