Er waren maar weinig mensen die hem als een schot in de roos zagen.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 13:47 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik ben het weleens met je oneens over voetbalzaken maar wat betreft Steijn had je dat meteen goed gezien, wat een misser zeg.

Als je zo ruime ervaring hebt met wanbeleid ontwikkel je er wel een zesde zintuig voor. Dat maakte de verafgoding van die Mislintat ook zo vreemd imo.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 13:47 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik ben het weleens met je oneens over voetbalzaken maar wat betreft Steijn had je dat meteen goed gezien, wat een misser zeg.

Maar wie heeft Mislintat verafgod dan? Je blijft dat wel zeggen maar heb het hier amper gelezen.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 13:59 schreef Caland het volgende:
[..]
Als je zo ruime ervaring hebt met wanbeleid ontwikkel je er wel een zesde zintuig voor. Dat maakte de verafgoding van die Mislintat ook zo vreemd imo.

De algemene tendens was toch wel dat het een soort superscout was die de ene na de andere parel naar binnen haalde. En wat was het geweldig dat hij een keer aangaf niet staand op de foto te willen maar ertussen. Wat een PERSOONLIJKHEIDquote:Op dinsdag 10 oktober 2023 14:00 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Maar wie heeft Mislintat verafgod dan? Je blijft dat wel zeggen maar heb het hier amper gelezen.

Wie Arco?quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 13:49 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Er waren maar weinig mensen die hem als een schot in de roos zagen.
Alleen die gast van Pak Schaal Podcast, die bleef hem tot vorige week nog verdedigen

freaky40 is geen accurate weerspiegeling van het sentiment van de Ajacieden he.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 14:04 schreef Caland het volgende:
[..]
De algemene tendens was toch wel dat het een soort superscout was die de ene na de andere parel naar binnen haalde. En wat was het geweldig dat hij een keer aangaf niet staand op de foto te willen maar ertussen. Wat een PERSOONLIJKHEID![]()
Ik ga geen topics doorspitten, maar de Let Sven Cook meme is achteraf een bijzonder leuke.

Volgens mij was dat vooral een twittermeme, al weet ik dat dat ook lang niet altijd een juiste afspiegeling is.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 14:10 schreef Scorpie het volgende:
[..]
freaky40 is geen accurate weerspiegeling van het sentiment van de Ajacieden he.

Er waren de eerste maanden inderdaad veel users enorme fan van Mislintat, en eind augustus/begin september toen de selectie compleet was en je eigenlijk wel kon inschatten dat dit helemaal mis zou gaan vonden veel mensen het ook nog voorbarig. Alhoewel ik dat wel snap, het stukje Rotterdams cynisme hebben ze daar nog niet zo.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 14:04 schreef Caland het volgende:
[..]
De algemene tendens was toch wel dat het een soort superscout was die de ene na de andere parel naar binnen haalde. En wat was het geweldig dat hij een keer aangaf niet staand op de foto te willen maar ertussen. Wat een PERSOONLIJKHEID![]()
Ik ga geen topics doorspitten, maar de Let Sven Cook meme is achteraf een bijzonder leuke.

Heb hier vooral gelezen dat mensen benieuwd waren naar de aankopen. Maar jij zal het Ajax topic beter volgen dan de meeste dus je zal het wel goed hebben.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 14:04 schreef Caland het volgende:
[..]

Waarom een verdediger vaak zo goed/slecht is als zijn trainerquote:Op dinsdag 10 oktober 2023 14:26 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Er waren de eerste maanden inderdaad veel users enorme fan van Mislintat, en eind augustus/begin september toen de selectie compleet was en je eigenlijk wel kon inschatten dat dit helemaal mis zou gaan vonden veel mensen het ook nog voorbarig. Alhoewel ik dat wel snap, het stukje Rotterdams cynisme hebben ze daar nog niet zo.
Overigens had ik niet verwacht dat het zó’n ramp zou zijn. Steijn is tactisch nog een stukje slechter dan ik dacht eigenlijk, en een Sutalo die totaal stilvalt verwacht je ook weer niet.

Vooral kritiek op vreemde aankopen was uit den boze. Hoe durfde je te beweren dat Akpom er waarschijnlijk geen klote van kan, wacht nou maar af, de championship is gewoon veel beter dan de eredivisie!1quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 14:32 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Heb hier vooral gelezen dat mensen benieuwd waren naar de aankopen. Maar jij zal het Ajax topic beter volgen dan de meeste dus je zal het wel goed hebben.

Ik denk dat Sven vooral niet goed heeft gesnapt wat voor club Ajax is en de eredivisie heeft onderschat. Zo'n Gaaei, Mannsverk en Mikautadze zullen echt wel ondergewaardeerd geweest zijn en enige potentie hebben (het waren ook verreweg de meest waardevolle spelers bij hun clubs volgens Transfermarkt) maar dat betekent niet dat ze goed genoeg zijn om direct ingepast te worden in Ajax 1. Dat kan niet met spelers uit de Noorse en Deense subtop en de Franse tweede divisie. Zulke spelers moet je halen als ze jonger zijn en in laten stromen bij de jeugd of pas als ze al een tussenstap gemaakt hebben. Zo'n Gaaei had bijvoorbeeld bij Heerenveen moeten spelen en zou daar eerst hebben moeten wennen.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 14:04 schreef Caland het volgende:
[..]

schrijf nou niet elke voetballer af in deze kneuzenkermisquote:Op dinsdag 10 oktober 2023 14:38 schreef Caland het volgende:
[..]
Vooral kritiek op vreemde aankopen was uit den boze. Hoe durfde je te beweren dat Akpom er waarschijnlijk geen klote van kan, wacht nou maar af, de championship is gewoon veel beter dan de eredivisie!1
Van den Boomen die alleen rendeert in reactieve teams gaat echt wel slagen. Wat weet jij er nou van. Dat soort werk.

Je moet ook even nadenken of iemand deze verdediging aan de praat gaat krijgen, de enige verdediger met kwaliteit aardt totaal niet, Hato is nog maar 17, Sosa rent volgens mij ook maar een beetje blind naar voren en de rest ontloopt het niveau van FC Volendam nauwelijks. Qua taal/communicatie is het allemaal problematisch en eigenlijk heb je ook geen fatsoenlijke 6 als slot op de deur.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 14:36 schreef Tarado het volgende:
[..]
Waarom een verdediger vaak zo goed/slecht is als zijn trainer
https://www.vi.nl/pro/ana(...)-is-als-zijn-trainer
Kan het verder niet lezen maar alleen daarom al een andere trainer.

Ik heb Akpom van meet af aan een debiele en bizarre aankoop gevonden:quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 14:38 schreef Caland het volgende:
Vooral kritiek op vreemde aankopen was uit den boze. Hoe durfde je te beweren dat Akpom er waarschijnlijk geen klote van kan, wacht nou maar af, de championship is gewoon veel beter dan de eredivis
quote:Op woensdag 23 augustus 2023 18:08 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Die hele Akpom had niet gehaald moeten worden. Dit is moneyball-rommel. Laat dat (deze specifieke moneyball-implementatie) lekker bij kutclubs als Midjesland en Brentford. Als je diezelfde principes bij Ajax gaat toepassen begrijp je er niets van.

Je kan in principe ook best dat soort spelers halen, maar die moet je dan in een gespreid bedje terecht laten komen en niet in bulk aankopen. Ook ben ik van mening dat als je spelers haalt voor laten we zeggen meer dan een miljoen of 10-15 ze direct bij de toppers van de eredivisie moeten horen. Ook dat zie ik niet zo bij de meeste van die aankopen, al zijn ze ook echt niet zo slecht als ze er nu uitzien natuurlijk.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 14:40 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ik denk dat Sven vooral niet goed heeft gesnapt wat voor club Ajax is en de eredivisie heeft onderschat. Zo'n Gaaei, Mannsverk en Mikautadze zullen echt wel ondergewaardeerd geweest zijn en enige potentie hebben (het waren ook verreweg de meest waardevolle spelers bij hun clubs volgens Transfermarkt) maar dat betekent niet dat ze goed genoeg zijn om direct ingepast te worden in Ajax 1. Dat kan niet met spelers uit de Noorse en Deense subtop en de Franse tweede divisie. Zulke spelers moet je halen als ze jonger zijn en in laten stromen bij de jeugd of pas als ze al een tussenstap gemaakt hebben. Zo'n Gaaei had bijvoorbeeld bij Heerenveen moeten spelen en zou daar eerst hebben moeten wennen.
Ajax kan zulke spelers niet kopen met een uitegestippeld plan om ze via leenconstructies eventueel klaat te stomen en kijken of het wat kan worden, dat zijn Manchester City strategieen, maar nu die spelers er toch zijn kun je misschien beter kijken of je ze aan Cercle Brugge of Young Boys kunt verhuren, ze suboptimaal verkopen zou nu ook zonde zijn .

Volgens mij waren jij en @GGMM een roepende in de woestijn.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 14:43 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ik heb Akpom van meet af aan een debiele en bizarre aankoop gevonden:
[..]

Klopt, maar aan het feit dat er geen gespreid bedje was valt te zien dat er al langer heel veel structureel niet goed zit in de hele organisatie, dat dateert al van ver voor Mislintat. Door de ze zeer matige jeugdopleiding staat er geen geraamte, vanuit de scouting komt ook weinig en er is verder geen constistente bestuurlijke lijn te ontdekken.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 14:46 schreef Caland het volgende:
[..]
Je kan in principe ook best dat soort spelers halen, maar die moet je dan in een gespreid bedje terecht laten komen en niet in bulk aankopen. Ook ben ik van mening dat als je spelers haalt voor laten we zeggen meer dan een miljoen of 10-15 ze direct bij de toppers van de eredivisie moeten horen. Ook dat zie ik niet zo bij de meeste van die aankopen, al zijn ze ook echt niet zo slecht als ze er nu uitzien natuurlijk.

Ik sta er toch wat anders in, een beetje hetzelfde als met "supertalenten" uit de opleiding, laat het eerst maar eens zien. Dat je bij de meeste aankopen niet kon zeggen dat is bij voorbaat een voltreffer wel eens.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 14:38 schreef Caland het volgende:
[..]
Vooral kritiek op vreemde aankopen was uit den boze. Hoe durfde je te beweren dat Akpom er waarschijnlijk geen klote van kan, wacht nou maar af, de championship is gewoon veel beter dan de eredivisie!1
Van den Boomen die alleen rendeert in reactieve teams gaat echt wel slagen. Wat weet jij er nou van. Dat soort werk.

Ik vind het ook maar bizar dat iemand in zo'n tunnelvisie is beland om vervolgens vrijuit 110 miljoen aan dit soort spelers uit te geven, om vervolgens Maurice Steijn voor de groep te gooien die de voertaal Nederlands wil maken. Ik weet dat ik dit al vaker heb gezegd, maar het blijft mij verbazen hoe dit heeft kunnen gebeuren.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 14:46 schreef Caland het volgende:
[..]
Je kan in principe ook best dat soort spelers halen, maar die moet je dan in een gespreid bedje terecht laten komen en niet in bulk aankopen. Ook ben ik van mening dat als je spelers haalt voor laten we zeggen meer dan een miljoen of 10-15 ze direct bij de toppers van de eredivisie moeten horen. Ook dat zie ik niet zo bij de meeste van die aankopen, al zijn ze ook echt niet zo slecht als ze er nu uitzien natuurlijk.

Ik weet niet of de jeugdopleiding zo matig is maar de doorstroming gaat alweer een stuk sneller dan 5 jaar geleden, spelers als Gravenberch en Timber gaan wel heel jong weg.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 14:51 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Klopt, maar aan het feit dat er geen gespreid bedje was valt te zien dat er al langer heel veel structureel niet goed zit in de hele organisatie, dat dateert al van ver voor Mislintat. Door de ze zeer matige jeugdopleiding staat er geen geraamte, vanuit de scouting komt ook weinig en er is verder geen constistente bestuurlijke lijn te ontdekken.

Ach een ding is zeker Akpom kan echt wel stukken beter dan wat hij tot nu toe heeft laten zien en dat kun je eigenlijk over alle aankopen zeggen.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 14:38 schreef Caland het volgende:
[..]

Naast het feit dat het met het halen van een bonkige championshipspits naar een club waar ze Haller voetballend wat te matig vonden waarmee Sven liet zien nog nooit van Ajax te hebben gehoord heeft Akpom zijn hele carriere in allerlei kermiscompetities gefaald. Dat is eigenlijk een spits voor het niveau RKC (al is dat misschien al te hooggegrepen).quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 15:06 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Ach een ding is zeker Akpom kan echt wel stukken beter dan wat hij tot nu toe heeft laten zien en dat kun je eigenlijk over alle aankopen zeggen.
Behalve Branco wat die bij Ajax doet is een raadsel al is het wel fijn dat de corners een keer aankomen.

Ik zie hem wel als TD eerlijk gezegd.quote:

Die Akpom is juist helemaal niet beter dan hij laat zien. Zijn doelpuntentotaal vorig seizoen is een bizarre uitschieter geweest. Als je zijn doelpuntencompilaties vergelijkt met spitsen die wel iets meer kunnen (Santi, Pavlidis maar ook Brobbey) dan zie je dat zijn goals louter kopballetjes en intikkertjes zijn en het zelden is dat hij een halve kans tot goal promoveert. Hij is ook niet overdreven sterk, snel, technisch of behendig ofzo. In een goed draaiend elftal tikt hij er nog wel 10 of 15 in maar als het niet loopt creëert zo iemand ook echt helemaal niks.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 15:06 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Ach een ding is zeker Akpom kan echt wel stukken beter dan wat hij tot nu toe heeft laten zien en dat kun je eigenlijk over alle aankopen zeggen.
Behalve Branco wat die bij Ajax doet is een raadsel al is het wel fijn dat de corners een keer aankomen.

Volgens die logica waren Huntelaar en Inzaghi ook niks bijvoorbeeld. Ik zeg niet dat hij een topper is maar hij kan ook echt wel beter.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 15:27 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Die Akpom is juist helemaal niet beter dan hij laat zien. Zijn doelpuntentotaal vorig seizoen is een bizarre uitschieter geweest. Als je zijn doelpuntencompilaties vergelijkt met spitsen die wel iets meer kunnen (Santi, Pavlidis maar ook Brobbey) dan zie je dat zijn goals louter kopballetjes en intikkertjes zijn en het zelden is dat hij een halve kans tot goal promoveert. Hij is ook niet overdreven sterk, snel, technisch of behendig ofzo. In een goed draaiend elftal tikt hij er nog wel 10 of 15 in maar als het niet loopt creëert zo iemand ook echt helemaal niks.

Werd Huntelaar eind 20 gehaald terwijl hij daarvoor in alle flutcompetities gefaald had?quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 15:43 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Volgens die logica waren Huntelaar en Inzaghi ook niks bijvoorbeeld. Ik zeg niet dat hij een topper is maar hij kan ook echt wel beter.

Je moet topspitsen van 10 tot 20 jaar geleden ook niet meer vergelijken met het type speler wat nu presteert. De luie nr10 is wellicht één van de meest sierlijke spelers om te zien maar in het hedendaagse voetbal in een moderne speelstijl niet meer nuttig. Dat geldt ook voor balletjes afwachters.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 15:43 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Volgens die logica waren Huntelaar en Inzaghi ook niks bijvoorbeeld. Ik zeg niet dat hij een topper is maar hij kan ook echt wel beter.

Huntelaar en Inzaghi scoorden doelpunten. Die waren extreem doelgericht, konden uitstekend positie kiezen en waren fenomenaal in de afronding. Inzaghi had overigens een behoorlijke functionele techniek.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 15:43 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]

Hij wordt ingespeeld waardoor de 3e man vrij komt, die had hij meteen aan moeten spelen, maar hij laat de bal lopen en/of neemt die niet goed aan.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 16:40 schreef Saekerhett het volgende:
Ik zat nog eens die aansluitingstreffer te kijken, maar als je die onsamenhangendheid en het gebrek aan inzicht vooraf bekijkt, dan is dat echt schrijnend om te zien…
Het enige dat onze Georgische vriend hier hoeft te doen is een tikkie breed:
[ afbeelding ]
In plaats daarvan gaat hij met de kop naar beneden lopen pingelen en is de bal kwijt. En heeft totaal geen flauw idee wat er in de vijf seconden daarna gebeurt als de bal al in het netje ligt.
En dat speelt dan bij Ajax.

Dit had Ihattaren inderdaad beter opgelost.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 16:40 schreef Saekerhett het volgende:
Ik zat nog eens die aansluitingstreffer te kijken, maar als je die onsamenhangendheid en het gebrek aan inzicht vooraf bekijkt, dan is dat echt schrijnend om te zien…
[ afbeelding ]
In plaats daarvan gaat hij met de kop naar beneden lopen pingelen en is de bal kwijt. En heeft totaal geen flauw idee wat er in de vijf seconden daarna gebeurt als de bal al in het netje ligt.

Dit dus. Zo triest.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 17:15 schreef marcb1974 het volgende:
En dan is voetbal ineens maar een spelletje
Vrouw van 't Schip overleden

Waarschijnlijk scholletjequote:Op dinsdag 10 oktober 2023 13:07 schreef Tarado het volgende:
[..]
Met Louis heb je wel meteen het probleem dat hij het zelf het beste kan en nu hij dus niet beschikbaar is de kandidaat uit zijn beperkte kring van loyalisten moet komen.
Ik meen dat hij de afgelopen 30 jaar zo'n beetje met dezelfde mensen heeft gewerkt.

En Arvaladze was lyrisch over deze speler.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 16:40 schreef Saekerhett het volgende:
[ afbeelding ]

Volgens mij zit jij teveel op x. Ik heb vooral veel zitten jankenquote:Op dinsdag 10 oktober 2023 14:04 schreef Caland het volgende:
[..]

Ik geloof ook wel dat Mislintat geen 11 Messi's heeft gehaald hoor maar zolang deze trainer er zit die geen enkele speler er goed uit laat zien ben ik nog niet overtuigd van wat ze wel of niet kunnen.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 17:31 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
En Arvaladze was lyrisch over deze speler.

Denk niet dat die daar zin in heeft, hij heeft ook wel het besef inmiddels dat hij daar niet geschikt voor is.quote:

Op Frank de Boer na weet ik dan helemaal niksquote:Op dinsdag 10 oktober 2023 17:36 schreef Tarado het volgende:
[..]
Denk niet dat die daar zin in heeft, hij heeft ook wel het besef inmiddels dat hij daar niet geschikt voor is.

Kwaliteitsplaatje hoor.quote:

Heb het je al vrij snel gezegd na die twee waardeloze gelijkspelen.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 17:34 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik geloof ook wel dat Mislintat geen 11 Messi's heeft gehaald hoor maar zolang deze trainer er zit die geen enkele speler er goed uit laat zien ben ik nog niet overtuigd van wat ze wel of niet kunnen.

Je ziet daar ook een beetje de kaalslag die is veroorzaakt door de knvb die een verkorte cursus aanbood aan oud topspelers. Die missen toch bagage.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 13:29 schreef Tarado het volgende:
[..]
Een buitenlandse coach onder Louis gaat niet gebeuren, dat is ook meteen het probleem, er zijn maar 2 Nederlanders die het echt kunnen en dat zijn Ten Hag en Slot, beiden onhaalbaar.

Ze willen ook te snel in de top werken, al werken de clubs die ze aannemen daar ook aan mee.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 18:04 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Je ziet daar ook een beetje de kaalslag die is veroorzaakt door de knvb die een verkorte cursus aanbood aan oud topspelers. Die missen toch bagage.

ajax heeft echt een groot probleemquote:Op dinsdag 10 oktober 2023 18:09 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ze willen ook te snel in de top werken, al werken de clubs die ze aannemen daar ook aan mee.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |