9 oktober 2023- De bevolking van de Gazastrook gaat bloedige weken tegemoet. Na de aanval door het radicaal-islamitische Hamas kondigde het Israëlische leger (IDF) de grootste mobilisatie in zijn geschiedenis aan: het heeft 300.000 reservisten opgeroepen, meer dan ooit tevoren, zei de hoofdwoordvoerder van het leger, Daniel Hagari, rond het middaguur: “ Wij gaan in het offensief."
Israël heeft opdracht gegeven tot een volledige sluiting van de Gazastrook na de verwoestende grote aanval van het islamitische Hamas. Minister van Defensie Joav Galant zei: "Er zal geen elektriciteit, geen voedsel en geen brandstof zijn." Alles zal gesloten zijn.
Israël was zaterdag al gestopt met het leveren van elektriciteit aan de Gazastrook via zijn staatsenergieleverancier. Minister van Energie Israel Katz zei dat hij een bevel had ondertekend waarin hij de Israel Electric Company opdroeg 'te stoppen met het leveren van elektriciteit aan de Gazastrook'.
Nadat Hamas in 2007 aan de macht kwam in de Gazastrook, legde Israël een blokkade op aan de smalle kuststrook. Volgens het Midden-Oostenkwartet, waartoe de VS, Rusland, de Europese Unie en de Verenigde Naties behoren, hebben de inwoners daar onder normale omstandigheden slechts 5 tot 15 uur per dag elektriciteit. Het Palestijnse grondgebied heeft tot nu toe tot 120 megawatt elektriciteit geïmporteerd van de Israëlische staatsenergieleverancier.
De Gazastrook heeft een oppervlakte van ongeveer 365 vierkante kilometer. Er wonen bijna twee miljoen mensen in de regio. In de loop van de aanval op Israël vanuit de Gazastrook afgelopen zaterdag heeft de terroristische organisatie Hamas zo'n 170 Israëli's ontvoerd, maar blijkbaar ook staatsburgers van andere landen. Israël voert sinds zaterdag massale vergeldingsaanvallen uit tegen de Gazastrook. Er wordt ook een grondoffensief verwacht. Aan beide zijden zijn inmiddels honderden doden en duizenden gewonden gevallen.
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem. -Rabia Al-Basri
[..] Het lijkt mij dat als ze flink bommen gaan gooien dat er ook veel slachtoffers komen (van alle kanten). Maar geen idee hoe hun daar verder in staan, heb het idee dat ze het liefst overal een vinger in de pap hebben iig. [..] Ja, dat is het enige wat me wel duidelijk is [..] In theorie kon de USA op 6 plekken tegelijk grootschalige oorlog voeren toch? Dan zou je zeggen dat UE en dit peanuts zou moeten zijn....
Afghanistan is ze ook goed afgegaan
"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
[..] Hoe leuk hoe je alles ervoor negeert. Hoe leuk dat je alle beperkingen negeert. Mensen vertonen dit gedrag niet voor niets.
Ze nu toegang tot eten, drinken en elektriciteit weghalen stookt het vuur nog meer op.
ik negeer niets. toen de britten israel en palestina verdeelde, verklaarde de palestijnen israel de oorlog en zworen ze allemaal de zee in te drijven. was dat ook omdat ze zo onderdrukt waren?
Enige wat het tussen Gaza en Israel zou kunnen oplossen op lange duur is dat Israel nu Gazastrook in neemt. De bevolking verspreid over Israel, ja ze zullen langere tijd last krijgen van aanslagen en terroristen maar die zijn dan meer binnenlands en beter aan te pakken. Kinderen naar scholen toe en krijgen betere opleidingen, meer kansen in het leven.
Dan zou in theorie over X aantal jaren de Gaza/Israel conflict weg kunnen zijn.
Maar weet ik niet of andere moslim landen dat gaan pikken.
[..] Dit is dus die witte superioriteitsdenken wat de witte man met zich meedraagt bij alles wat hij doet. Daarom borrel, "Europe is a garden everywhere else a jungle"
Nou ja ik ben in veel landen geweest en wanneer je Europa vervangt door het westen klopt dat ook wel voor 90% van de tijd.
Anderzijds erg onhandige uitspraak.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages. "Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
Ik zal je de filmpjes van Wagner waarin mensen met grote hamers bewerkt worden trouwens besparen.
Ik heb volgens mij ook wel alles zo'n beetje langs zien komen in de UKR-RUS oorlog aan gruwelijkheden. Ben wel benieuwd waar Ludovico aan denkt. Moet toch wel een knappe prestatie zijn van die Palestijnen om Rusland te overtreffen.
[..] Witte Marokkanen heb ik niet vaak gezien, maar tijdens mijn vakantie in Marmaris had ik genoeg Turken gezien die ook zo Europees konden zijn, niet alleen Grieks/ Bulgaars, maar ook een dame met groene ogen en blond haar.
İk word ook wel eens gezien als Hollander of zelfs een Pool. Was een keer bij een Koerdische buurtsuper, toen ik zei dat ik Turk was, moest ie lachen en zei dat ik eruit zag als een Hollander
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem. -Rabia Al-Basri
[..] Dit is dus die witte superioriteitsdenken wat de witte man met zich meedraagt bij alles wat hij doet. Daarom borrel, "Europe is a garden everywhere else a jungle"
Helemaal koekoek, waar heb jij je laten hersenspoelen?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
Kunnen ze niet gewoon een tactische kernbom op Gaza mikken? Beetje uitkienen dat de schokgolf niet de grens over gaat. Iedereen in Gaza mag wel dood als ik de tendens een beetje volg hier en elders.
Op maandag 9 oktober 2023 15:46 schreef Sledgehammer. het volgende: Toch triest om 2 miljoen mensen uit te sluiten van elektriciteit en dat er geen eten en brandstof etc meer heengaat.
Laten we het land aanvallen wat ons voorziet van elektriciteit, water, brandstof en voedsel ..
Oh jee, ze geven het ons niet meer, wat een slechteriken zijn het toch
WTF? Hamas weet dondersgoed dat deze reactie zou volgen. En dan gaan ze natuurlijk hun bevolking weer vertellen dat Israël het weer heeft gedaan.
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.