abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 15 november 2023 @ 11:26:09 #126
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_211302193
quote:
14s.gif Op woensdag 15 november 2023 10:36 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Precies. De strategie van de VS om de NATO-wortel voor de neus van Oekraïne te hangen was geniaal. Als het was gelukt zonder inmenging van Rusland, dan was de NATO (en EU, als gehorigenstaat van de VS) substantieel sterker geworden t.o.v. Rusland, en in het geval dat Rusland wél een wanhoopspoging zou wagen, dan krijg je wat je nu inderdaad ziet: een Rusland dat uitgeput wordt, een booming wapenindustrie, voor de voorzienbare tijd een nog kleinere kans op de vorming van een Euraziatisch blok, daarmee een blijvende afhankelijkheid van de EU van de VS, met daarin liggend een verminderde afhankelijkheid van Russisch gas (Duitsland was al openlijk gewaarschuwd door de VS), wat de EU in toekomst makkelijker zal laten doen meebewegen met de aanhoudende aanval van de VS op Rusland, en met als kers op de taart nog steeds de kans dat (het overgebleven deel van) Oekraïne uiteindelijk alsnog bij de NATO/EU komt.
Plus dat in een aantal andere landen (Zweden) nu ook de regeringen aansluiting bij EU en NATO kunnen doordrukken, waar eerst geen meerderheid voor te vinden was, dat de meeste NATO-landen nu wel de bestedings-norm gaan volgen, en dat de Duitse erin geslaagd is om de bestellingen voor de Amerikaanse vliegtuigjes door het parlement heen te krijgen. EU blij, NATO blij, Amerikaanse defensie-industrie (= Amerikaanse regering) blij,
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_211302375
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2023 11:25 schreef RM-rf het volgende:

[..]
Je weet dat Nordstream-1 inderdaad volledig vernietigd is.. wat idd exact in ruslands al vanaf juni 2022 weigering past daar verder gas aan duitsland door te leveren, wat ze claimden veroorzaakt werd door 'technische problemen'

Nordstream-2 is opvallend genoeg kennelijk veel minder beschadigd en al in oktober 2022 bood rusland aan via Nordstream-2 levering van gas aan duitsland te kunnen hervatten, mits duitsland dan een nieuw levercontract afsloot en een verguning verstrrekte aan NS-2 wat ze in februari na uitbraak van de oorlog juist gestopt hadden en weigerden te doen...

https://www.spiegel.de/wi(...)1a-9592-9e2828a31cbf
[..]
Veel duidelijker kun je niet duidelijk maken wat het motief van rusland was...

NS-1 was allang afgeschreven en hooguit een leververplichting vor rusland en dus was het voor hen gunstig als Nordstream-1 verdween en vervangen zou worden door Nordstream-2..

en laat "heel toevallig" dat exact het gevolg zijn van de aanslag eind september (exact 4 dagen voordat het eigenaarschap van Gazprom Deutschland GmbH over zou gaan in handen van de duitse staat die dat aangekondgt had te nationaliseren)
Bedankt voor de aanvulling, ik herinnerde me dat er na de explosie nog een Russisch aanbod m.b.t. het alsnog in gebruik nemen van Nord Stream 2 was gedaan maar ik kon het in de gauwigheid niet terugvinden.

quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2023 09:16 schreef ludovico het volgende:

^bovenstaande is gewoon een conspiracy theory, kan er niks anders van maken.
Oekraïne blaast waarschijnlijk met steun van de USA, op militair niveau die pijpleidingen op met bommen, één overleeft die aanslag, maar jij maakt er wat van dat het wel een bewuste actie zou wezen. Anyhow, je kunt dat op zijn minst niet bewijzen maar het is ook niet erg plausibel.
Ik doelde dus op bovenstaande. Van een samenzweringstheorie lijkt me geen sprake aangezien Poetin nota bene zelf expliciet heeft aangeboden het onbeschadigde deel van Nord Stream 2 alsnog in gebruik te nemen.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 15-11-2023 11:44:54 ]
pi_211302520
quote:
1s.gif Op woensdag 15 november 2023 11:43 schreef J.B. het volgende:

[..]
Bedankt voor de aanvulling, ik herinnerde me dat er na de explosie nog een Russisch aanbod m.b.t. het alsnog in gebruik nemen van Nord Stream 2 was gedaan maar ik kon het in de gauwigheid niet terugvinden.
[..]
Ik doelde dus op bovenstaande. Van een samenzweringstheorie lijkt me geen sprake aangezien Poetin nota bene zelf expliciet heeft aangeboden het onbeschadigde deel van Nord Stream 2 alsnog in gebruik te nemen.
En past juist weer perfect in hoe Russische propaganda werkt.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_211302550
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2023 11:16 schreef RM-rf het volgende:

[..]
Waar heb je het over?
je toont hiermee vooral aan dat je zelf niet doorhebt waarom sancties afgekondigt worden en wat ze doen en lijkt vervolgens je eigen onbegrip ervan te vertalen met "die sancties werken niet"
Als jij stelt dat Rusland betalingen kan doen naar het buitenland, en van het buitenland naar Rusland, maar niet via buitenland naar buitenland, dan is dat een ineffectief instrument cq dan werkt het niet, dat is gewoon een feitelijke constatering.

Of bedoel je wat anders? Misschien handig om dat dan kloppend te verwoorden zodat ik weet waar je het over hebt?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_211302571
quote:
1s.gif Op woensdag 15 november 2023 11:20 schreef Wantie het volgende:

[..]
Tja, jij kijkt met een westerse blik naar het motief van Rusland.
Die fout werd ook in 2022 gemaakt.

En Rusland beeft leveringsverplichtingen, die ze met allerlei excuses niet nakwamen.
Met Nordstream uit de weg hebben ze geen excuses meer nodig.
En lange termijn denken: op langere termijn gaat Europa van het Russische gas af.
Die excuses waren logisch, als de betalingen niet kunnen worden uitgegeven vanwege sancties is het logisch dat er op sanctie niveau wordt teruggeslagen.

Het is eigenlijk echt te absurd voor woorden dat je denkt dat Rusland baat heeft bij het opblazen van die NS2. Je bent nog met geen enkel steekhoudend argument gekomen behalve "korte termijn hogere prijzen." wat in economische zin, als je een kleeeein beetje toekomst meeweegt, 100% automutilatie betekend.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_211302599
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2023 11:25 schreef RM-rf het volgende:
Je weet dat Nordstream-1 inderdaad volledig vernietigd is.. wat idd exact in ruslands al vanaf juni 2022 weigering past daar verder gas aan duitsland door te leveren, wat ze claimden veroorzaakt werd door 'technische problemen'

Nordstream-2 is opvallend genoeg kennelijk veel minder beschadigd en al in oktober 2022 bood rusland aan via Nordstream-2 levering van gas aan duitsland te kunnen hervatten, mits duitsland dan een nieuw levercontract afsloot en een verguning verstrrekte aan NS-2 wat ze in februari na uitbraak van de oorlog juist gestopt hadden en weigerden te doen...
Ze misten ventilatoren die ergens in Canada slingerden waar op het hoogste diplomatieke niveau werd gesproken, anyhow, die schade op lange termijn bestaat daar niet, bij het opblazen wél. Groot verschil.

Opvallend genoeg? Ehh, 3/4 stuk, waarom denk je dat dit bewust zou zijn?

Natuurlijk wilt Rusland zijn gasbaten veilig stellen?
pi_211302610
quote:
1s.gif Op woensdag 15 november 2023 11:43 schreef J.B. het volgende:
Waarom zou bovenstaande moeten betekenen dat 1 pijplijn van NS2 bewust niet vernietigd is?
En dan ook nog door Rusland.

Dat zijn 2 complotten die je aanhaalt. Waarbij het motief nog eens mist ook.
pi_211302616
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2023 12:05 schreef ludovico het volgende:

[..]
Die excuses waren logisch, als de betalingen niet kunnen worden uitgegeven vanwege sancties is het logisch dat er op sanctie niveau wordt teruggeslagen.

Het is eigenlijk echt te absurd voor woorden dat je denkt dat Rusland baat heeft bij het opblazen van die NS2. Je bent nog met geen enkel steekhoudend argument gekomen behalve "korte termijn hogere prijzen." wat in economische zin, als je een kleeeein beetje toekomst meeweegt, 100% automutilatie betekend.
Nee, die excuses waren niet logisch.
Rusland traineerde de levering van gas al sinds 2021, lang voordat de invasie begon en er sancties werden opgelegd.

Over NS2 hebben anderen al uitleg gegeven.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_211302648
quote:
1s.gif Op woensdag 15 november 2023 12:10 schreef Wantie het volgende:
Nee, die excuses waren niet logisch.
Rusland traineerde de levering van gas al sinds 2021, lang voordat de invasie begon en er sancties werden opgelegd.
Alles binnen contractuele verplichtingen. Dat er vervolgens middels sancties het één en ander in werking wordt gesteld is uiteraard hartstikke logisch.

quote:
1s.gif Op woensdag 15 november 2023 12:10 schreef Wantie het volgende:
Over NS2 hebben anderen al uitleg gegeven.
Die dus volstrekt onlogisch is. Raar geloof.
  Forum Admin woensdag 15 november 2023 @ 12:19:35 #135
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_211302743
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2023 12:12 schreef ludovico het volgende:

[..]
Alles binnen contractuele verplichtingen. Dat er vervolgens middels sancties het één en ander in werking wordt gesteld is uiteraard hartstikke logisch.
[..]
Die dus volstrekt onlogisch is. Raar geloof.
Jij vindt het ongeloofwaardig. Dat is heel wat anders
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_211302750
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2023 12:10 schreef ludovico het volgende:

[..]
Waarom zou bovenstaande moeten betekenen dat 1 pijplijn van NS2 bewust niet vernietigd is?
En dan ook nog door Rusland.

Dat zijn 2 complotten die je aanhaalt. Waarbij het motief nog eens mist ook.
Omdat zo Europa politiek in z'n hemd gezet kon worden natuurlijk. Het zou een flater van jewelste zijn wanneer Europa in een koude winter gedwongen zou worden om alsnog NS2 in gebruik te moeten nemen.
pi_211302755
quote:
1s.gif Op woensdag 15 november 2023 12:19 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Jij vindt het ongeloofwaardig. Dat is heel wat anders
Het is hersengymnastiek van Orwelliaans niveau.
pi_211302770
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2023 12:20 schreef J.B. het volgende:

[..]
Omdat zo Europa politiek in z'n hemd gezet kon worden natuurlijk. Het zou een flater van jewelste zijn wanneer Europa in een koude winter gedwongen zou worden om alsnog NS2 in gebruik te moeten nemen.
Nogal wat auto-mutilatie voor dat kleine beetje "vernedering."
Vrij prijzig.
  Forum Admin woensdag 15 november 2023 @ 12:28:20 #139
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_211302821
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2023 12:20 schreef ludovico het volgende:

[..]
Het is hersengymnastiek van Orwelliaans niveau.
Grappig dat je juist deze woordkeuze gebruikt want dat hallucinante gelul hierboven is werken naar de gewenste "usa bad" uitkomst.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_211302900
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2023 12:28 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Grappig dat je juist deze woordkeuze gebruikt want dat hallucinante gelul hierboven is werken naar de gewenste "usa bad" uitkomst.
Wie dicht je dat toe?

Oh i.v.m. dat proxy oorlog gebeuren? Ja ik denk niet dat de USA even ethisch is altijd, toch ben ik blij dat ze militaire overmacht hebben, het gevaar van niet westers denkende instanties is veel groter.
pi_211303072
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2023 12:22 schreef ludovico het volgende:

[..]
Nogal wat auto-mutilatie voor dat kleine beetje "vernedering."
Vrij prijzig.
Het was toch al een verzonken kost, dus dat maakte niet zoveel uit. Als de gok goed had uitgepakt had het Rusland gezien de gasprijzen een vermogen opgeleverd en als kerst op de taart een mooie politieke winst.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 15-11-2023 12:57:45 ]
pi_211303115
quote:
1s.gif Op woensdag 15 november 2023 12:53 schreef J.B. het volgende:

[..]
Het was toch al een verzonken kost, dus dat maakte niet zoveel uit. Als de gok goed had uitgepakt had het Rusland gezien de gasprijzen een vermogen opgeleverd.
Naar mijn idee onderschat je de volatiliteit van vriendschappen / economische verbintenissen met "regimes" op geopolitiek / diplomatiek niveau.

Over een paar jaar zul je de significante veranderingen al kunnen zien als Poetin / Lavrov het leven laten.
pi_211303117
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2023 12:28 schreef Straatcommando. het volgende:
"usa bad"
Russia bad, VS bad, China baddest, Europa bestest.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_211303148
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2023 12:57 schreef ludovico het volgende:

[..]
Naar mijn idee onderschat je de volatiliteit van vriendschappen / economische verbintenissen met "regimes" op geopolitiek / diplomatiek niveau.

Over een paar jaar zul je de significante veranderingen al kunnen zien als Poetin / Lavrov het leven laten.
Dat zal best, maar waarom is hetgeen wat na Poetin/Lavrov komt voor Poetin nu relevant? Hypothetische vraagstukken voor na zijn overlijden zullen hem een rotzorg zijn, reden te meer om te verordonneren die pijpleidingen op te laten blazen.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 15-11-2023 13:03:53 ]
pi_211303240
quote:
1s.gif Op woensdag 15 november 2023 12:59 schreef J.B. het volgende:

[..]
Dat zal best, maar waarom is hetgeen wat na Poetin/Lavrov komt voor Poetin nu relevant? Hypothetische vraagstukken voor na zijn overlijden zullen hem een rotzorg zijn, reden te meer om te verordonneren die pijpleidingen op te laten blazen.
Dat zou cynisch zijn, na Poetin de zondvloed.

Als zoiets zou uitkomen bij zijn eigen volk zal dat ook niet gunstig op hem afsteken.
pi_211303288
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2023 13:04 schreef ludovico het volgende:

[..]
Dat zou cynisch zijn, na Poetin de zondvloed.

Als zoiets zou uitkomen bij zijn eigen volk zal dat ook niet gunstig op hem afsteken.
Cynisme is Poetin anders bepaald niet vreemd. Hij is anderhalf jaar geleden een oorlog begonnen waarbij inmiddels al meer dan 100.000 Russen het leven hebben gelaten, nog eens minimaal 100.000 (zwaar)gewond zijn geraakt en die waarschijnlijk in de honderden miljarden kost. De pijpleidingen zijn in vergelijking daarmee wisselgeld. Op lange termijn hoeft hij ook niet de lasten te dragen voor die oorlog, waarom zou dat dan voor Nord Stream 1 & 2 anders zijn?

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 15-11-2023 13:09:33 ]
pi_211303389
quote:
1s.gif Op woensdag 15 november 2023 13:08 schreef J.B. het volgende:

[..]
Cynisme is Poetin anders bepaald niet vreemd. Hij is anderhalf jaar geleden een oorlog begonnen waarbij inmiddels al meer dan 100.000 Russen het leven hebben gelaten, nog eens minimaal 100.000 (zwaar)gewond zijn geraakt en die waarschijnlijk in de honderden miljarden kost. De pijpleidingen zijn in vergelijking daarmee wisselgeld. Op lange termijn hoeft hij ook niet de lasten te dragen voor die oorlog, waarom zou dat dan voor Nord Stream 1 & 2 anders zijn?
Denk dat de politieke consequenties van die oorlog, gek genoeg, positiever liggen dan die NS2.
pi_211303875
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2023 12:08 schreef ludovico het volgende:
Ze misten ventilatoren die ergens in Canada slingerden waar op het hoogste diplomatieke niveau werd gesproken, anyhow, die schade op lange termijn bestaat daar niet, bij het opblazen wél. Groot verschil.
gaan we hier nu een herhaling doen van dezelfde discussie die we al voerden op 16 januari 2023 .... en waar ik je de vorige keer al alle hoeken van het forum liet zien omdat je geen enkele feitenkennis bleek te hebben?
RM-rf in NWS / Nord Stream 1 en 2 gesaboteerd #10 argumenten en oneliners

Turbines, geen 'ventilatoren ... en ,
de betreffende turbines (een vervangingsgenerator) waren op voorspraak door duitsland al 18 juli aangekomen uit Canada, maar toen door de russische overheid geweigerd aan te nemen, waarbij ze zogenaamd bureaucratische papierwerk als reden aangaven, wat overduidelijk een slap excuusje was..

Maar dat heb ik jou al heel exact en onderbouwd uitgelegd toen, dat ga ik ook niet eindeloos blijven herhalen, om aan te geven dat je fout zit

tenzij je natuurlijk klakkeloos _alle_ russische overheidsverhalen als je Hoogtse Waarheid aanneemt en enkel daarnaar luistert zonder zelf na te denken..

en vooral negeren als je duidelijk feiten verteld krijgt die buiten het narratief vallen dat je dolgraag wil geloven...
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_211303887
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2023 14:01 schreef RM-rf het volgende:
Turbines, geen 'ventilatoren ... en
Nou nu heb je me.
_O-
pi_211303901
quote:
de betreffende turbines (een vervangingsgenerator) waren op voorspraak door duitsland al 18 juli aangekomen uit Canada, maar toen door de russische overheid geweigerd aan te nemen, waarbij ze zogenaamd bureaucratische papierwerk als reden aangaven, wat overduidelijk een slap excuusje was..

Maar dat heb ik jou al heel exact en onderbouwd uitgelegd toen, dat ga ik ook niet eindeloos blijven herhalen, om aan te geven dat je fout zit
Nou wat zit ik fout zeg, och och, wat ben jij ook een autoriteit om uitleg te geven aan iedereen over hoe zij de wereld moeten zien. _O_

quote:
tenzij je natuurlijk klakkeloos _alle_ russische overheidsverhalen als je Hoogtse Waarheid aanneemt en enkel daarnaar luistert zonder zelf na te denken..
Neuh, maar jouw woord is niet zo sterk, ik wil daarentegen best toegeven dat het woord van Rusland ook zwak staat.

quote:
en vooral negeren als je duidelijk feiten verteld krijgt die buiten het narratief vallen dat je dolgraag wil geloven...
Welke onderbouwing van je feiten?

Jij stelt "Rusland houdt onrechtelijk tegen" prima stelling, maar ik denk niet dat het juridisch een sterk verhaal is wat afdwingbare rechten tegen Rusland zal opleveren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')