Tientallen Palestijnse militanten trokken zaterdagmorgen de streng beveiligde grens met Isra雔 over, waarna op tal van plaatsen in Isra雔 grondgevechten uitbraken. Het Isra雔ische leger voerde op zijn beurt vergeldingsacties uit op Gaza. Hamas-strijders zijn actief en vuren hun wapens af terwijl ze door de straten van Isra雔 trekken.
Er wordt geschat dat minstens 300 Isra雔i雛s zijn omgekomen en meer dan 1590 burgers gewond zijn geraakt. In de Gazastrook werden zeker 313 Palestijnen gedood en raakten 1990 mensen gewond na tegenaanvallen van het Isra雔ische leger. Zowel Hamas als de Isra雔ische premier Benjamin Netanyahu spreekt van een oorlog. Hamas noemt de aanval Operatie al-Aqsa-storm.
Het Isra雔ische leger meldt dat tijdens de aanvallen ook "meerdere terroristen" zijn ge飊filtreerd. Bewoners van de omgeving rond de Gazastrook zijn uit voorzorg opgeroepen thuis te blijven. Mohammad Deif, een leider van de Palestijnse groep Hamas, die de Gazastrook controleert, meldt dat de groepering achter de "verrassingsaanval" zit. Hij zegt dat er zaterdag wel 5.000 raketten zijn afgevuurd. "Dit is de dag van de grote strijd om de laatste bezetting op aarde te be雐ndigen."
Update 13.00 uur: De Hezbollah heeft afgelopen nacht vanuit Libanon beschietingen uitgevoerd op Isra雔. In een verklaring vanochtend zei Hezbollah dat het drie Isra雔ische posities in het Shebaa Farms-gebied, dat zij als bezet Libanees grondgebied beschouwt, heeft aangevallen met artilleriegranaten en geleide raketten. “Op weg naar de bevrijding van wat er overblijft van ons bezette Libanese land en in solidariteit met het zegevierende Palestijnse verzet”, schrijft de groep. Isra雔 heeft daarop vandaag het zuiden van Libanon onder vuur genomen.
Het Isra雔ische leger zegt honderden leden van de militante islamistische Hamas te hebben gedood, vannacht is het ze gelukt om op verschillende locaties zo'n 50 gijzelaars te bevrijden.
In Egypte heeft een politieagent twee Isra雔ische toeristen en een Egyptenaar doodgeschoten. De agent is gearresteerd.
Al Jazeera meldt dat Abu Obeida, woordvoerder van de Al-Qassam Brigade, heeft de bevolking opnieuw opgeroepen om "zich aan te sluiten bij de strijd". In de ochtend staken talloze strijders uit de Gazastrook opnieuw de grens met Isra雔 over. Verwacht wordt dat in verschillende steden de gevechten opnieuw zullen oplaaien.
SPOILER: Update 1.00 uur
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Update 17 uur 7 oktober
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Update 13.40 uur
Isra雔 voert geen oorlog. Om een oorlog te voeren heb je twee legers nodig. Palestijnen hebben geen leger. Israel voert decennialang terreuraanvallen uit op onschuldige Palestijnse burgers zou de correcte formulering moeten zijn.
[..] Isra雔 voert geen oorlog. Om een oorlog te voeren heb je twee legers nodig. Palestijnen hebben geen leger. Israel voert decennialang terreuraanvallen uit op onschuldige Palestijnse burgers zou de correcte formulering moeten zijn.
Hou toch op man
stupidity has become as common as common sense was before
Deze jongeren waren vermist en zijn afkomstig van het dance festival waar gisteren allemaal mensen op de vlucht sloegen. Inmiddels zijn ze opgevangen door soldaten van het Isra雔ische leger.
twitter
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
[..] Isra雔 voert geen oorlog. Om een oorlog te voeren heb je twee legers nodig. Palestijnen hebben geen leger. Israel voert decennialang terreuraanvallen uit op onschuldige Palestijnse burgers zou de correcte formulering moeten zijn.
Waarom verbaast het me niet dat een Poetin-aanbidder als jij achter Hamas staat?
dat was hte enige juiste antwoord op je post. Een ander antwoord zou verspulling zijn van de energie. Hoewel geen antwoord wellicht nog beter zou zijn.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
Als ze onschuldig zijn bevrijden ze de ontvoerde mensen en leveren ze dat stelletje hamas tuig gewoon uit. Er zitten bijna twee miljoen onschuldige burgers daar. Die moeten dat handjevol extremisten met gemak aankunnen.
Als ze dat zouden willen.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
quote:
oor穕og (de; m; meervoud: oorlogen) 1 strijd tussen twee of meer volken (tegenstelling: vrede (2)): oorlog voeren; in oorlog zijn met; heilige oorlog omwille van het geloof gevoerd; de Koude Oorlog benaming voor de voortdurende toestand van vijandigheid tussen de Verenigde Staten en de toenmalige Sovjet-Unie en hun beider bondgenoten van ca. 1945-1990; totale oorlog waarbij niet alleen de strijdkrachten, maar ook alle burgers betrokken zijn
[..] Als ze onschuldig zijn bevrijden ze de ontvoerde mensen en leveren ze dat stelletje hamas tuig gewoon uit. Er zitten bijna twee miljoen onschuldige burgers daar. Die moeten dat handjevol extremisten met gemak aankunnen.
[..] Als ze onschuldig zijn bevrijden ze de ontvoerde mensen en leveren ze dat stelletje hamas tuig gewoon uit. Er zitten bijna twee miljoen onschuldige burgers daar. Die moeten dat handjevol extremisten met gemak aankunnen.
Als ze dat zouden willen.
Heb je wel eens beelden van Gaza gezien? Hele menigtes "onschuldige burgers" die de terroristen toejuichen. Zelfs kinderen doen hier aan mee, bijvoorbeeld dat filmpje van een ontvoerde Israelische peuter die met stokken wordt geslagen door Palestijnse kinderen
Zware gevechten gemeld Negev-kibboets Uit de Kibboets Magen in de Negev-woestijn komen berichten van zware gevechten tussen Hamas-strijders en het Isra雔ische leger. De plaats met rond de 500 inwoners ligt enkele kilometers van de grens met de Gazastrook.
Volgens Times of Isra雔 is er in het gebied veel geweervuur te horen. Ook zet het leger tanks in die tegenstanders onder vuur nemen.
Uit het verder oostelijk gelegen Ofakim komen ook berichten van Palestijnse aanvalsgroepen. Bewoners worden daar opgeroepen zich te verschansen op de plek waar ze zijn.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
Zware gevechten gemeld Negev-kibboets Uit de Kibboets Magen in de Negev-woestijn komen berichten van zware gevechten tussen Hamas-strijders en het Isra雔ische leger. De plaats met rond de 500 inwoners ligt enkele kilometers van de grens met de Gazastrook.
Volgens Times of Isra雔 is er in het gebied veel geweervuur te horen. Ook zet het leger tanks in die tegenstanders onder vuur nemen.
Uit het verder oostelijk gelegen Ofakim komen ook berichten van Palestijnse aanvalsgroepen. Bewoners worden daar opgeroepen zich te verschansen op de plek waar ze zijn.
[..] [..] Heb je wel eens beelden van Gaza gezien? Hele menigtes "onschuldige burgers" die de terroristen toejuichen. Zelfs kinderen doen hier aan mee, bijvoorbeeld dat filmpje van een ontvoerde Israelische peuter die met stokken wordt geslagen door Palestijnse kinderen
Dat hele volk is schuldig
Jouw opvatting, dat het vele volk hieraan schuldig is, inclusief kinderen, is een van de essenti雔e stappen om over te gaan naar genocide. Het is een ronduit verderfelijke opvatting. Jij moet je echt schamen.
Gelukkig dat er mensen zijn in Isra雔 die wel kunnen nadenken.
De Isra雔isch lobbyen al jaren in Washington om Iran aan te pakken. Het grappige is dat het juist Washington is dat Iran in de regio sterker heeft gemaakt, door Irak en Syri te veroordelen tot Iraanse onderdanigheid.
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem. -Rabia Al-Basri
[..] [..] Heb je wel eens beelden van Gaza gezien? Hele menigtes "onschuldige burgers" die de terroristen toejuichen. Zelfs kinderen doen hier aan mee, bijvoorbeeld dat filmpje van een ontvoerde Israelische peuter die met stokken wordt geslagen door Palestijnse kinderen
Dat hele volk is schuldig
Als ze het zouden willen schreef ik daarom ook.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem. -Rabia Al-Basri
Op zondag 8 oktober 2023 12:34 schreef Slayage het volgende: De Isra雔isch lobbyen al jaren in Washington om Iran aan te pakken. Het grappige is dat het juist Washington is dat Iran in de regio sterker heeft gemaakt, door Irak en Syri te veroordelen tot Iraanse onderdanigheid.