Doe niet alsof ik dom ben.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 22:03 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
Je hebt schijnbaar echt geen flauw idee.
2009 Buffer zone by Egypt
In December 2009, Egypt started with help from the US, the building of an Egypt–Gaza barrier along the Gaza border, consisting of a steel wall.
2013–15 Egyptian demolition of homes and smuggling tunnels
En daar zit nog een gigantische gracht met wachttorens langs.
Dan help je wel gelijk mee aan die genoemde totale vernietiging van Israël, als je in hun achtertuin met kernwapens gaat spelen. Lekker bezig.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 21:58 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat zou onwenselijk zijn ja, maar vergeet niet dat veel van deze 'onschuldige' mensen staan te juichen in de straten voor terrorisme en bloedvergieten. We hebben hier dus te maken hebben met een volk waar elke vorm van een moreel kompas lijkt te ontbreken.
Israël heeft de afgelopen decennia op allerlei manieren geprobeerd om het conflict tevergeefs op te lossen, het blijkt zinloos omdat veel van deze mensen geen oplossing willen, behalve de totale vernietiging van Israël. Mocht het dus toch zover dat men geen andere uitweg ziet dan zulke wapens te gebruiken, heb ik er geen medelijden mee. En dat zal voor velen gelden.
Weinig aan toe te voegenquote:Op zaterdag 7 oktober 2023 22:02 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Al deze feestvierders met hun zieke geesten moet je in elk Westers land gewoon opsporen, oppakken en uit je land tyfen. Komt niet overeen met Westerse democratische waarden. Dan heb je hier niets te zoeken.
Wel de lusten, maar niet de lasten. Zoals zo vaak.
Dit komt nooit meer goed. Hier zijn gewoon twee visies die zo ver uit elkaar liggen dat tijdelijk deëscalatie het hoogst haalbare is.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 22:07 schreef Momo het volgende:
Veel mensen die vandaag geliefden, ouders, familie, vrienden etc. zijn verloren, die vijandigheid zal komende tijd niet gaan liggen....
Nogmaals? Waar heb jij het over? Zijn er vandaag Israëli al verkrachtend en moordend door Gaza getrokken of wat?quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 22:08 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Haha, en meneer steekt zijn kop in het zand
Ondanks mijn beide partijen verhaal en linkse neiging op het politieke spectrum, is dit natuurlijk wel opmerkelijk. Het zegt zeker wat over de staat van verhoudingen en Jodenhaat is zeker een punt dat Moslims in Nederland goed aan dienen te pakken. Ik vind dit absoluut problematisch, ten eerste omdat men de oorlog hierheen haalt, ten tweede omdat haat aanleren aan je kinderen enorm dom en verwerpelijk is (zeker als je hier woont), en als je zo'n vlag op zo'n dag gaat lopen hijsen in een land ver van de problemen vandaan, moet je ook respect kunnen opbrengen voor mensen die dan met een Israëlische vlag gaan wapperen. Maar je stipt hier zeker een probleem aan dat als debat maar niet van de grond komt op grote schaal.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 21:45 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Ow ja, de tolerantie komt natuurlijk maar van 1 kant. Bij de Marokkanen zullen we dan maar niet over de Westelijke Sahara beginnen.
Lijkt me een uitstekende oplossing.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 22:06 schreef Slayage het volgende:
Netanyahu heeft een oplossing bedacht [ twitter ]
Begrijpelijk, maar dan nog.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 17:21 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Niks raars. Hoe dichterbij des te erger.
Vliegtuig neergestort? Ok, kan gebeuren. Oh, is het vliegtuig vertrokken vanaf Schiphol? Dan zijn we in paniek.
Gelukkig maar. Als we bij elke dode moeten rouwen is het leven natuurlijk niet leuk.
Waarom zouden mensen in andere landen iets van dat in Rotterdam moeten zien?quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 17:21 schreef Homey het volgende:
[..]
Draai het eens om. Zien mensen in Sudan of Palestina iets van de gebeurtenissen in Rotterdam? Of boeit hen dat geen drol omdat het toch maar wat blanke Europeanen betreft? Is dat geen racisme?
Dat we Israël kennelijk op andere, westerse, standaarden beoordelen dan die Palestijnen.quote:
NOS zegt:quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 22:09 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Kan iemand mij uitleggen waarom hamas dit doet?
Ze gaan het nooit winnen en 10.000den palestijnen gaan sterven.
Wat is het doel van deze aanval.
https://nos.nl/collectie/(...)ment-wat-is-het-doelquote:Deskundigen zeggen dat Hamas wil laten zien hoe sterk het is. Daarnaast wijzen ze op de timing van de aanval. Die komt op het moment dat Israël op het punt lijkt te staan diplomatieke betrekkingen met Saudi-Arabië aan te knopen. De aanval zou daarom niet alleen bedoeld zijn om de militaire zwaktes van Israël bloot te leggen, maar ook een boodschap zijn aan Arabische landen om geen toenadering tot Israël te zoeken.
Je probeert nu iets dat (deels) religieus geïnspireerd is rationeel te verklaren. Dat is heel gevaarlijkquote:Op zaterdag 7 oktober 2023 22:09 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Nee hoor. Want iedereen in dit topic keurt die barbaarse daden oom ten zeerste af.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 22:10 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat we Israël kennelijk op andere, westerse, standaarden beoordelen dan die Palestijnen.
Vreemd toch?
Oog om oog..
Waarom?quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 22:10 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Je probeert nu iets dat (deels) religieus geïnspireerd is rationeel te verklaren. Dat is heel gevaarlijk
Niet dat ik het goedkeur hoor maar de kinderen van vandaag zijn de terroristen van morgen. En de vrouwen de moeders van de terroristen van morgen.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 22:00 schreef mcmlxiv het volgende:
Gruwelijk wat hier gebeurd, vernietigen van hamas en hezbollah is dan ook een uitstekend idee, vooral ook voor de Palestijnen zelf.
Maar burgers, inclusief kinderen die geen gewelddadigheden uitvoeren, die geen lid zijn van deze clubjes, die part noch deel hebben in wat er nu gebeurt dood wensen zoals vele van onze dom-rechtse vrienden doen? Dat is net zo extremistisch, net zo stompzinnig als al die islamitische terroristen. Dat is juist de manier om deze cyclus in stand te houden.
Maar ja, dom populistische bullshit doet het wel vaker goed bij dom-rechts. Gisteren joden, zigeuners, homos, vandaag palestijnen, lgtbq, woke, BLM, wie zal morgen de vijand zijn?
ik had begrepen dat Israel ze 10 minuten de tijd gaf om te evacueren.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 22:10 schreef Frutsel het volgende:
[ twitter ]
Hopelijk zijn ze op tijd vertrokken
Omdat we dan pijnlijke dingen over Moslims in Nederland moeten zeggen en dan zijn mensen bang geassocieerd te worden met Wilders. In dit topic zie je echter al hoe broodnodig het is, laat staan op straatquote:Op zaterdag 7 oktober 2023 22:09 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ondanks mijn beide partijen verhaal en linkse neiging op het politieke spectrum, is dit natuurlijk wel opmerkelijk. Het zegt zeker wat over de staat van verhoudingen en Jodenhaat is zeker een punt dat Moslims in Nederland goed aan dienen te pakken. Ik vind dit absoluut problematisch, ten eerste omdat men de oorlog hierheen haalt, ten tweede omdat haat aanleren aan je kinderen enorm dom en verwerpelijk is (zeker als je hier woont), en als je zo'n vlag op zo'n dag gaat lopen hijsen in een land ver van de problemen vandaan, moet je ook respect kunnen opbrengen voor mensen die dan met een Israëlische vlag gaan wapperen. Maar je stipt hier zeker een probleem aan dat als debat maar niet van de grond komt op grote schaal.
quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 22:09 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Niet vandaag, maar gister schijnen er wel Joden door Palestijns gebied getrokken te zijn die exact hetzelfde gedaan hebben.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 22:09 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nogmaals? Waar heb jij het over? Zijn er vandaag Israëli al verkrachtend en moordend door Gaza getrokken of wat?
Bron?quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 22:11 schreef bianconeri het volgende:
[..]
[..]
Niet vandaag, maar gister schijnen er wel Joden door Palestijns gebied getrokken te zijn die exact hetzelfde gedaan hebben.
En daarmee heb je ook 1 van de redenen te pakken waarom Hamas zoiets doet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |