Zo'n 90 jaar geleden kon je hetzelfde concluderen voor de gehele aarde. En dat terwijl de mensheid zo lang bestaat. Vanuit de geschiedenis bekeken is de vrede en welvaart waar wij in zitten een zeer korte periode en eerder de uitzondering op de regel. Misschien is het naïef maar de mens lijkt mij van nature niet destructief van aard.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 16:43 schreef Confetti het volgende:
[..]
Misschien zijn niet alle culturen gemaakt voor de beschaving. Dat valt niet uit te sluiten. Er is geen Arabisch land met een enigszins ontwikkelde bevolking en cultuur.
Wat een onzin, zeg dan niets.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 14:14 schreef MatthijsDJ het volgende:
De Russische martelingen vallen bijna in het niets als je deze beelden ziet...
Als Egypte niet had besloten Israël aan te vallen, was het ook de Sinaï nooit kwijtgeraakt. Hetzelfde geldt voor de Golan en Syrië. Het zijn telkens de Islamtische landen die Israël aanvallen en vervolgens terrein verloren. 'Play stupid games, get stupid prizes'. Gelukkig voor deze landen is Israël dan zo nobel deze gewonnen gebieden terug te geven.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 16:45 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Buiten dat alles, het was al onderdeel van zo ongeveer de eerste Egyptische rijken, duizenden jaren terug. Dus Israël had daar sowieso weinig te zoeken. Maar inderdaad, heel nobel om een stuk land waar je niks te zoeken hebt terug te geven.
Waarom verdedig je met hand en tand de Turkse aanvallen op de PKK en praat je hier de Hamas aanvallen goed?quote:
Wie heeft dat gedaan dan namens die partij?quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 16:41 schreef Montagui het volgende:
Die openlijke steun voor de terroristen van Hamas door Bij1 druist in tegen onze Grondwet. Dit is niet meer 'een mening'. Dat lijkt me ruim voldoende om deze partij nu te verbieden.
Dit gaat ook vele malen verder dan de complotretoriek van FvD, en die willen ze daarom al verbieden.
Maar als je het gelijk van de Palestijnen van vandaag moet halen uit de terreur van een ander, dan ben je het er dus mee eens dat dit terreur is. Duidelijk.quote:
Geen idee ik vind het lastig. Denk dat ik niet de enige ben.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 16:40 schreef Bensel het volgende:
[..]
Wat zou jouw reactie zijn op een invasie specifiek gericht op burgerdoden en doelen? Jezelf laten afslachten? Denk je dat dat iets oplevert?
Wat israel dient te doen nu, om verder kwaad te voorkomen is orde op zaken stellen in israel, en dan gaza gaan bezetten, hamas ontbinden. Ja dat gaat vele doden opleveren, maar de huidige situatie is nog veel gevaarlijker. Het is wel duidelijk dat hamas en de palestijnen an sich niet streven naar vrede.
De lijsttrekker, Edson Olf.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 16:51 schreef aloa het volgende:
[..]
Wie heeft dat gedaan dan namens die partij?
waarschijnlijk fog of war. Denk dat veel mensen zichzelf gebarricardeerd hebben en het israelisch leger zal hun plannen, vorderingen etc niet aan de grote klok gaan hangen. En wellicht is Hamas er nu achter dat filmpjes van pure terrorisme hun imago niet heel goed doet op het momentquote:Op zaterdag 7 oktober 2023 16:51 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Weinig nieuws trouwens verder. Alle filmpjes die je ziet zijn al een paar uur oud.
Is het ergste voorbij of heerst er gewoon een soort fog of war?
het is wel vaker gebeurd zo'n periode en dat eindigde tot nu toe altijd in het uiteenvallen van dat rijk/land met een oorlog . Ik zou niet weten waarom het nu anders zou zijn.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 16:49 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Vanuit de geschiedenis bekeken is de vrede en welvaart waar wij in zitten een zeer korte periode en eerder de uitzondering op de regel.
Volgens mij leven we in de vredigste tijd ooit.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 16:49 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Zo'n 90 jaar geleden kon je hetzelfde concluderen voor de gehele aarde. En dat terwijl de mensheid zo lang bestaat. Vanuit de geschiedenis bekeken is de vrede en welvaart waar wij in zitten een zeer korte periode en eerder de uitzondering op de regel. Misschien is het naïef maar de mens lijkt mij van nature niet destructief van aard.
Zeg a. Niet voor niets bijna en b. Ik vind deze echt wel (iets) verder gaan. Dit is echt pure haat die je hier ziet.quote:
klopt en daarna vielen de grote stabiele rijken/landen uiteen wat geregeld begon met interne kwesties.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 16:55 schreef tong80 het volgende:
[..]
Volgens mij leven we in de vredigste tijd ooit.
Genoeg kansen gehad voor hun renaissance, ze kunnen het niet, het lukt ze niet.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 16:42 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Neuh. Europa had een extreem bloedige 20e eeuw tussen landen die nu vreedzaam handel leven. Zo lang geleden is dat nog niet. Lessen geleerd dat je met geweld niks oplost en voor welvaart stabiliteit nodig is. Maar goed, voor dat inzicht gingen wel gruwelijkheden aan vooraf. Dit kan hier ook, alleen jammer dat de lessen van de 20e eeuw in Europa niet breder worden opgepakt
wat heeft islam met jeruzalem, blijf lekker bij mekka zoals de koran zegt in 27:91quote:
Klopt wel, alleen anders dan hij denkt. Nederland heeft eerder die terroristen van Hamas gefinancierd.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 16:53 schreef Cheeseburgert het volgende:
[..]
De lijsttrekker, Edson Olf.
Volgens die proleet is het trouwens ook de schuld van Nederland
https://www.telegraaf.nl/(...)eeft-hier-schuld-aan
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |