abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210863758
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 12:54 schreef Bezsen het volgende:

[..]
Ben jij ook zo blij meebetaald te hebben aan dit baken van veiligheid morti?
Ik sta volledig achter Israël. Hopelijk is dit het einde van Netanyahu en z'n corrupte zooitje en maakt Israël voorgoed een einde aan Hamas.

Een volksverhuizing van de Palestijnen naar Egypte, Libanon of Jordanië lijkt me een gepaste uitkomst. Dit heeft het conflict tussen Armenië en Azerbeidzjan om die enclave met de moeilijke naam ook opgelost.
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_210863762
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 12:44 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
https://www.bnnvara.nl/jo(...)-staat-van-oorlog-af

Genoeg die het een verdiende loon vinden hoor.
Verdiende loon? Ik kan die video’s niet openen dus wie vindt dit verdient loon? Suppressie zorgt niet voor begrip bij de onderdrukten. Dat lijkt me geen radicaal standpunt
  zaterdag 7 oktober 2023 @ 12:57:43 #93
503118 Bezsen
We Call Them Poor
pi_210863763
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 12:57 schreef Regilio_ het volgende:

[..]
Militaire doelen of infrastructuur aanvallen. Dat is al vaker gezegd.
Oh dus Israël moet burgerslachtoffers maken en Hamas mag met hun houtjetoutje gerichte aanvallen doen.
pi_210863766
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 12:50 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Hamas heeft de Palestijnen vandaag veroordeeld tot minstens een decennium van Israëlisch geweld. Ik kan mij weinig dingen inbeelden die laffer zijn dan vrouwen en kinderen ontvoeren om ze als levend schild gebruiken. Van die ontvoeringen zijn ondertussen al vele vele filmpjes dus twijfelen of er eentje tussen zit die nep is nogal cru gezegd kommaneuken geworden. Als je verzet wil plegen dan schiet je op het leger of nog beter op Netanyahu, maar wat we vandaag zien is een ongekende slachtpartij onder burgers. Kelen doorsnijden, executeren met geweren en naakt door de straten paraderen. De morele high ground die Palestijnen misschien hadden is in een klap weggevaagd. Waar er kritiek op het bestaan van het grenshek was, zal dat nu overslaan in kritiek dat hij nog niet dik genoeg is en er geen landmijnen voor liggen.
Precies. Als de gematigde Palestijnse inwoner Hamas al lang geleden hadden veroordeeld hadden ze de gematigde Israëlische inwoners mee gehad. Dat zal nu wel voorbij zijn.
pi_210863768
Er is maar een optie. Iran aanpakken
pi_210863769
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 12:57 schreef Bezsen het volgende:

[..]
Oh dus Israël moet burgerslachtoffers maken en Hamas mag met hun houtjetoutje gerichte aanvallen doen.
Het is allebei fout.
  zaterdag 7 oktober 2023 @ 12:58:34 #97
503118 Bezsen
We Call Them Poor
pi_210863774
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 12:58 schreef Regilio_ het volgende:

[..]
Het is allebei fout.
De ene heeft alleen een miljarden defensie apparaat.
  zaterdag 7 oktober 2023 @ 12:58:50 #98
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_210863778
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 12:56 schreef Bezsen het volgende:

[..]
Wat moeten de Palestijnen dan doen van jou? Zich vastketenen aan de snelweg?
Hamas wegjagen, politieke steun zoeken, de maatschappij opbouwen via onderwijs en business (tegenwoordig kan iedereen influencer en dropshipper worden), weggaan en een leven opbouwen in andere Arabische landen. Israël tonen dat ze niet de vijand zijn zodat het gedrag van de settlers geen draagvlak meer heeft in Israël.

Allesbehalve terreurdaden via Hamas. Hamas is hun graf.
  Moderator zaterdag 7 oktober 2023 @ 12:58:56 #99
236264 crew  capricia
pi_210863779
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 12:53 schreef Molo het volgende:

[..]
Sowieso is dat het wel met zo massaal veel mensen en raketten aanval inzetten en door de Iron Dome heen knallen
Dit gaat de Palestijnse zaak toch ook helemaal geen goeds doen? Al dat geweld en bloederige filmpjes op Israelische burgers.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_210863781
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 12:45 schreef nixxx het volgende:

[..]
Denk 100-1000 dode palestijnen voor elke dode Israëli. En een nog veel strengere blokkade en controle op alles wat de Gazastrook binnen komt.
Oriëntalistische visie. Of misschien zelfs wel puur vanuit Nederland.

Met onze calvinistische denkpatronen, passen wij ons gewoon aan aan het nieuwe bestuur. Als dat een bezetter is, maakt dat weinig uit. Maar Palestijnen zullen in verzet blijven komen. Hoe hard je er ook tegen optreed.

Israel heeft kortom twee keuze's:

1: Toch op een of andere manier opzoek naar vrede.

2: Genocide.
  zaterdag 7 oktober 2023 @ 12:59:20 #101
503118 Bezsen
We Call Them Poor
pi_210863785
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 12:58 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Hamas wegjagen, politieke steun zoeken, de maatschappij opbouwen via onderwijs en business (tegenwoordig kan iedereen influencer en dropshipper worden), weggaan en een leven opbouwen in andere Arabische landen.
Waarom niet de Joden weg als het er zo gevaarlijk is?
pi_210863789
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 12:52 schreef Toefjes het volgende:

[..]
De grenzen zijn nu open en ze stormen gewapend binnen. Denken dat ze dit goed uitkomt is wel bizar.

Maar hoe ze (2000? 5000? ) duizenden raketten en alle communicatie over vandaag hebben gemist is ook bizar. En dat kan best nog wel eens een binnenlandse crisis worden waar de premier niet echt goed uitkomt.
Als ik zeg het komt goed uit, dan bedoel ik voor de Israëlische regering. Niet de bevolking van Ashkelon uiteraard.

Netanyahu is bezig met zijn ultranationalistische ageda. Zelfs pro-Israëliërs begonnen zorgen te uiten over zijn manier van doen, hoe extreem hij is geworden.

Deze oorlog geeft hem net geen vrijbrief om te doen wat hij maar wil. Als dat niet goed uitkomt voor hem, dan zou ik niet weten wat wel.

Wat betreft het laatste deel van je post, dat is dus juist wat het verdacht maakt. Israël wordt geroemd om hun defensie en intelligence.

Denk dus niet per se dat dit zijn einde betekent, eerder meer reden om zijn koers te varen.

De grootste verliezers hier zijn de Palestijnen, want enige hoop op verzoening in wat voor vorm dan ook is terug naar nul, zo niet in de min.
pi_210863790
quote:
15s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 12:50 schreef Drxx het volgende:
Serieuze vraag:

Dit volk kan met heel veel moeite sigaretten en vuurpijlen het land binnensmokkelen, maar nu kunnen ze ineens zonder problemen met zwaar geschut de grens van Israël oversteken. En Israël schijnt ook nog eens verrast te zijn dat dit een dag na 50-jarige herdenking aan Yom Kippur gebeurt.

Gelooft men dit?

Er waren hele sterke signalen dat de VS een oogje toekneep in de aanloop naar 9/11, en het zou mij niets verbazen als dit een soortgelijk situatie is.

Ik twijfel er niet aan dat Hamas hierachter zit. Maar ik twijfel er wel aan dat Israël verrast is. Dit geeft ze een hele goede reden om Palestina te bulldozen.
Mossad zat ook achter 9/11. Netanyahu fantaseerde sws al jaren openlijk over een te gebruiken aanslag op de VS. Net als dat ie fantaseert over een Iraanse bevolking die - net als westerlingen - moreel gedegradeerd wordt door het kijken naar Amerikaanse pulp gecreëerd door zijn broeders in Hollywood.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  zaterdag 7 oktober 2023 @ 13:00:11 #104
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_210863793
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 12:57 schreef Mortaxx het volgende:
Dit heeft het conflict tussen Armenië en Azerbeidzjan om die enclave met de moeilijke naam ook opgelost.
Ja, ik wilde idd zeggen dat het precedent zeer recent is gezet.

Wat overigens niet helemaal slecht is. Dat is de eerste volksverhuizing waar niet ~30% het leven laat, maar een ordentelijke excercitie waar iedereen gewoon in de bus moet stappen, en verscheept wordt naar elders.
  zaterdag 7 oktober 2023 @ 13:00:22 #105
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_210863795
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 12:41 schreef Bensel het volgende:

maar als je het gaat vergelijken is israel de rust zelve, voorkomt zo veel mogelijk slachtoffers, nadat ze keer op keer aangevallen zijn en slachtoffer zijn geworden van terreur. Historisch gezien heeft israel enkel een fout gemaakt door het gewonnen gebied ten tijde van de 1e 3 oorlogen (sinai etc) terug te geven, en gaza te laten bestaan. 11 van de 13 vredesbesprekingen zijn afgekapt door de palestijnen. Ik kan erg weinig rspect meer opbrengen voor de palestijnen, want ze zijn niet uit op vrede. Ze zijn uit op de totaalvernietiging van het joodse volk.
Een andere grote fout die ze maakten was dat ze in de 2006 Libanon oorlog niet doorpakten en de Palestijnen in Libanon uitroeiden. Maar ze moesten stoppen onder internationale druk en het leiderschap kon wegvluchten naar Dubai en daardoor is het blijven dooretteren.
  zaterdag 7 oktober 2023 @ 13:00:26 #106
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_210863796
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 12:57 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Verdiende loon? Ik kan die video’s niet openen dus wie vindt dit verdient loon? Suppressie zorgt niet voor begrip bij de onderdrukten. Dat lijkt me geen radicaal standpunt
Beelden van afgeschoten bejaarden bij bushokjes o.a.

.....
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_210863800
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 12:53 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Ook doorgaans heel capabele en goed uigeruste veiligheidsdiensten verneuken het wel eens, zie ook de hele clusterfuck van de Amerikaanse inlichtingendiensten rond 9/11.
Daar refereerde ik ook al naar. ;) Weliswaar een andere invalshoek.
  zaterdag 7 oktober 2023 @ 13:00:50 #108
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_210863801
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 13:00 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Mossad zat ook achter 9/11. Netanyahu fantaseerde sws al jaren openlijk over een te gebruiken aanslag op de VS.
:') :') :')
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 7 oktober 2023 @ 13:01:07 #109
503118 Bezsen
We Call Them Poor
pi_210863805
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 13:00 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
Een andere grote fout die ze maakten was dat ze in de 2006 Libanon oorlog niet doorpakten en de Palestijnen in Libanon uitroeiden. Maar ze moesten stoppen onder internationale druk en het leiderschap kon wegvluchten naar Dubai en daardoor is het blijven dooretteren.
Praten over uitroeien en dan denken dat je aan de goede kant staat _O-
pi_210863806
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 12:41 schreef Werkperd het volgende:
Je kunt de Palestijnen in sommige gevallen niet kwalijk nemen. De jarenlange systematische uitmoordcampagne, bombardementen, repressie etc. heeft voor diepe trauma's gezorgd. De opgebouwde frustratie die nu via een uitlaatklep eruit knalt is deels begrijpelijk.
Maar de PKK komt gewoon uit het niets nietwaar? Jij bent een karikatuur.
  zaterdag 7 oktober 2023 @ 13:02:00 #111
396550 Richestorags
pi_210863810
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 12:59 schreef Bezsen het volgende:

[..]
Waarom niet de Joden weg als het er zo gevaarlijk is?
De Joden hebben geen land anders dan Israël. De Palestijnen hebben tientallen landen waar ze naartoe kunnen gaan als ze weigeren zich aan te passen.
pi_210863811
quote:
5s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 12:52 schreef ExTec het volgende:

[..]
Is daar sprake van?

Ik weet het niet, nog geen beelden gezien van zwaar geschut aan hamas zijde?
Ik zag trucks met machinegeweren die door Israel rijden en a la ISIS om zich heen schieten.

Dat krijgen ze wel de grens over, maar een appeltaart is haast onmogelijk. :+
pi_210863812
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 12:45 schreef Bensel het volgende:

[..]
Sorry, maar alles wat er gebeurt is met de palestijnen zit een verhaal aan vooraf waar ze zelf schuldig zijn. Elke bom die op gaza is gevallen is vooraf gegaan door 100 raketten op israel, en jij hebt het gore lef om nu de palestijnen, die nu met laf terreur op onschuldige burgers losgaat, te verdedigen? Palestijnen mogen zich verzetten tegen israel, maar verzet doe je politiek of evt met geweld op militaire/politieke doelen. Nooit op onschuldige burgers.
Wat een wereldvreemd geneuzel. In een conflict zal compassie verdwijnen.

En dat moet ook. Want met jouw puppy-empathie win je nooit een oorlog.
pi_210863814
quote:

[..]
Ik sta volledig achter Israël. Hopelijk is dit het einde van Netanyahu en z'n corrupte zooitje en maakt Israël voorgoed een einde aan Hamas.

Een volksverhuizing van de Palestijnen naar Egypte, Libanon of Jordanië lijkt me een gepaste uitkomst. Dit heeft het conflict tussen Armenië en Azerbeidzjan om die enclave met de moeilijke naam ook opgelost.
Nederlanders maken zich druk om het opvangen van een paar honderd vluchtelingen en jij stelt dat Egypte, Libanon en Jordanië even 5 miljoen Palestijnen moeten opvangen

Sorry wat?
  zaterdag 7 oktober 2023 @ 13:02:16 #115
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_210863815
quote:

[..]

Mensen dwingen hun geboortegrond te verlaten? Lijkt me weinig realistisch.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 7 oktober 2023 @ 13:02:41 #116
503118 Bezsen
We Call Them Poor
pi_210863816
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 13:02 schreef Richestorags het volgende:

[..]
De Joden hebben geen land anders dan Israël. De Palestijnen hebben tientallen landen waar ze naartoe kunnen gaan als ze weigeren zich aan te passen.
Oh vreemd. Hoe deden die Joden het dan voor het moderne Israel
  zaterdag 7 oktober 2023 @ 13:02:46 #117
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_210863817
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 12:58 schreef capricia het volgende:

[..]
Dit gaat de Palestijnse zaak toch ook helemaal geen goeds doen? Al dat geweld en bloederige filmpjes op Israelische burgers.
Ja heel lekker slim strategisch aangepakt is dit niet nee

Vanuit die gedachte zou je ook nog kunnen bedenken dat een partij hier expres heeft zitten poken om dit conflict te laten exploderen, omdat het die partij (dus niet Hamaz zelf) goed uit komt

De tijd zal het ons leren
Het klinkt voor mij of als hele domme actie die door heel emotioneel gedrag in gang is gezet, of opzet door kwade bedoelingen van elders
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_210863821
Nou, we gaan het zien, maar zal wel snel afgelopen zijn.

Enige wat wel de boe helemaal kan laten escaleren is als Hezbollah zich er in mengt.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  zaterdag 7 oktober 2023 @ 13:03:50 #119
396550 Richestorags
pi_210863823
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 13:02 schreef Drxx het volgende:

[..]
Ik zag trucks met machinegeweren die door Israel rijden en a la ISIS om zich heen schieten.

Dat krijgen ze wel de grens over, maar een appeltaart is haast onmogelijk. :+
Hitler heeft ook Sudeten-Duitsland kunnen inlijven terwijl hij officieel geen leger mocht hebben. Laksheid gebeurt...
  zaterdag 7 oktober 2023 @ 13:04:01 #120
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_210863825
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 13:00 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
wat
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')