abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210863451
Israël is zaterdagochtend vroeg getroffen door "tientallen raketten" die vanuit de Gazastrook zijn afgevuurd op onder meer Tel Aviv. Daarbij is volgens Israël een vrouw om het leven gekomen.

Het Israëlische leger meldt dat tijdens de aanvallen ook "meerdere terroristen" zijn geïnfiltreerd. Bewoners van de omgeving rond de Gazastrook zijn uit voorzorg opgeroepen thuis te blijven.

Mohammad Deif, een leider van de Palestijnse groep Hamas, die de Gazastrook controleert, meldt dat de groepering achter de "verrassingsaanval" zit. Hij zegt dat er wel 5.000 raketten zijn afgevuurd. "Dit is de dag van de grote strijd om de laatste bezetting op aarde te beëindigen."

Het Israëlische leger zegt dat het klaarstaat voor een oorlog en de minister van Defensie heeft het oproepen van reservisten goedgekeurd.

Update 10.46 uur: Volgens een Israëlische militaire woordvoerder hebben de Palestijnen 2.500 raketten op Israël afgevuurd. Er wordt gevochten in de Israëlische stad Erez aan de grens met de Gazastrook en bij de nabijgelegen militaire basis Zikim. Duizenden Israëlische legerreservisten zouden worden geactiveerd. “Natuurlijk zijn er slachtoffers”, aldus de woordvoerder.

Op sociale media circuleren onbevestigde foto's en video's waarop te zien is dat Israëli's zijn ontvoerd en vermoord door Palestijnse militanten. Een woordvoerder van het Israëlische leger weigerde commentaar te geven op berichten over de ontvoeringen.

Na de massale aanvallen op Israël vanuit de Palestijnse Gazastrook heeft het Israëlische leger zaterdag de staat van oorlog uitgeroepen. Israël heeft in reactie op het geweld operatie "Iron Swords" gelanceerd. De eerste vergeldingsaanval op Hamasdoelen is inmiddels uitgevoerd. Onder meer vanuit de Nederlandseregering wordt het geweld door Hamas veroordeeld en wordt het recht op zelfverdediging door Israël uitgesproken. Demissionair premier Rutte: "Israël heeft het volle recht om zich hiertegen te verdedigen.".

De Israëlische premier Benjamin Netanyahu sprak zaterdag :“Burgers van Israël, we zijn in oorlog en we zullen winnen”, zei Netanyahu in een videoboodschap vanuit het militaire hoofdkwartier in Tel Aviv.

Liveblog Nu.nl https://www.nu.nl/buitenl(...)anval-op-israel.html

Live stream Gazastrook:

twitter

twitter

twitter

twitter

twitter

twitter

twitter

twitter

POLL

[ Bericht 0% gewijzigd door superniger op 07-10-2023 12:34:27 ]
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  zaterdag 7 oktober 2023 @ 12:28:42 #2
497166 GewoonUitNL
In De Naam van Allah
pi_210863460
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 11:38 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Alsof het jou wat boeit of het wel of niet waar is.
Als je meer weet over wat mij wel of niet boeit hoor ik daar graag meer over.

In de tussentijd zal ik mijn eer verdedigen door te verduidelijken wat mijn standpunt is.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
In de islam moeten wij rechtvaardig zijn, of dit nou in het voordeel is van een moslim of een niet moslim. Zoals de volgende woorden van de profeet صلى الله عليه وسلم verduidelijken:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dus op basis daarvan zeg ik ook gerust dat ik geen voorstander ben van heel veel zaken die Hamas doet en ze doen zeker onrechtvaardige dingen welke veroordeelt mogen worden. Daarom zie je me ook nergens in dit topic of ergens anders hen prijzen. Maar dat zij fouten maken betekent niet dat we niet het onrecht van de aanstichters van dit conflict mogen belichten.

SPOILER
En Allah weet het het beste
pi_210863464
#superniger2020
pi_210863468
Tijd om Hamas compleet weg te bombarderen.
#superniger2020
  zaterdag 7 oktober 2023 @ 12:29:36 #5
503118 Bezsen
We Call Them Poor
pi_210863469
Nou die miljarden veiligheidssteun voor israel zijn wel goed besteed he!
pi_210863490
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 12:28 schreef GewoonUitNL het volgende:

[..]
Als je meer weet over wat mij wel of niet boeit hoor ik daar graag meer over.

In de tussentijd zal ik mijn eer verdedigen door te verduidelijken wat mijn standpunt is.
SPOILER
In de islam moeten wij rechtvaardig zijn, of dit nou in het voordeel is van een moslim of een niet moslim. Zoals de volgende woorden van de profeet صلى الله عليه وسلم verduidelijken:
SPOILER
Dus op basis daarvan zeg ik ook gerust dat ik geen voorstander ben van heel veel zaken die Hamas doet en ze doen zeker onrechtvaardige dingen welke veroordeelt mogen worden. Daarom zie je me ook nergens in dit topic of ergens anders hen prijzen. Maar dat zij fouten maken betekent niet dat we niet het onrecht van de aanstichters van dit conflict mogen belichten.

SPOILER
niemand boeit jouw standpunt
  zaterdag 7 oktober 2023 @ 12:31:40 #7
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_210863493
Ik moet toch wel zeggen: Team Israël. Hoewel het gewoon heel kut is daar.
pi_210863500
Bizar dat er nog steeds mensen pro Palastina zijn.
#superniger2020
pi_210863519
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 12:32 schreef superniger het volgende:
Pro Israël is ook lastig. De vuiligheid komt van 2 kanten.
  zaterdag 7 oktober 2023 @ 12:36:10 #10
13684 Deadre
Schijt aan jou
pi_210863520
quote:
Moeten ze anders aan de kant staan van een fascistische zionistische ideologie die erop uit is iedereen uit te roeien? Dat zelfs naast mensen ook graven, dieren, bomen, watervoorziening, land etc moeten ontgelden? Yep volledig begrijpelijk dat men aan de kant staan van d4 Palestijnen
Schijt aan iedereen
pi_210863525
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 12:35 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
net als in oekraine zeker
  zaterdag 7 oktober 2023 @ 12:36:48 #12
503118 Bezsen
We Call Them Poor
pi_210863529
quote:

[..]
De 172 vermoorde Palestijnen in 2023 worden snel vergeten na het delen van schokkende beelden van IDF militairen, blijkt maar weer eens.
  zaterdag 7 oktober 2023 @ 12:36:57 #13
396550 Richestorags
pi_210863531
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 12:36 schreef Deadre het volgende:

[..]
Moeten ze anders aan de kant staan van een fascistische zionistische ideologie die erop uit is iedereen uit te roeien? Dat zelfs naast mensen ook graven, dieren, bomen, watervoorziening, land etc moeten ontgelden? Yep volledig begrijpelijk dat men aan de kant staan van d4 Palestijnen
...
pi_210863534
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 12:31 schreef Richestorags het volgende:
Ik moet toch wel zeggen: Team Israël. Hoewel het gewoon heel kut is daar.
Geloof maar dat de reactie hierop ook echt gestoord gaat worden.
pi_210863538
Wie nu nog het opneemt voor de palestijnen is echt ziek. Het tijdstip, de manier waarop, het valt gewoon niet te rechtvaardigen meer. Zij zijn degenen die nu aanvallen, burgers ontvoeren, burgerdoelen aanvallen en ongeleide raketten richten op burgerdoelen.

Dit is geen verzet. Verzet doe je of poltiek, of evt met geweld tegen militaire doelen en personen, dit is puur terreur, niets minder dan dat.

Ze hebben israel hiermee een vrijbrief gegeven om keihard in te grijpen. Zelfs de media en politici die normaal de palestijnen verdedigen hebben door hoe laf en fout dit gedrag is.
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
  zaterdag 7 oktober 2023 @ 12:38:26 #16
503118 Bezsen
We Call Them Poor
pi_210863545
Ook mooi.
Israel die altijd pocht dat vrouwen bij de IDF zitten. Gebruikt het als marketing campagne door knappe vrouwen in te zetten op de socials.

Israel nadat er een paar doodgaan: how could this have happened to us.

Wat een land.
pi_210863555
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 12:38 schreef Bezsen het volgende:
Ook mooi.
Israel die altijd pocht dat vrouwen bij de IDF zitten. Gebruikt het als marketing campagne door knappe vrouwen in te zetten op de socials.

Israel nadat er een paar doodgaan: how could this have happened to us.

Wat een land.
Wat een vergelijking zeg, man man man :').
pi_210863566
Waarom is NPO1 niet live?
#superniger2020
pi_210863568
quote:
Dat is afhankelijk van de OP
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_210863573
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 12:37 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]
Dat denk ik ook ja.
Dit gaat wel iets verder dan 20 raketjes en wat stenengooiers.

Dit is een grootschalige goed voorbereide (waar was de Mossad?) terreur aanslag.

Daar gaat de vrije zaterdag van de NWS mods.
  zaterdag 7 oktober 2023 @ 12:40:50 #21
503118 Bezsen
We Call Them Poor
pi_210863582
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 12:40 schreef Gajes_Octavianus het volgende:

[..]
Dat denk ik ook ja.
Dit gaat wel iets verder dan 20 raketjes en wat stenengooiers.

Dit is een grootschalige goed voorbereide (waar was de Mossad?) terreur aanslag.

Daar gaat de vrije zaterdag van de NWS mods.
Je zou bijna zeggen dat de Mossad het wel wist he, anno 2023
pi_210863585
quote:

[..]
maar als je het gaat vergelijken is israel de rust zelve, voorkomt zo veel mogelijk slachtoffers, nadat ze keer op keer aangevallen zijn en slachtoffer zijn geworden van terreur. Historisch gezien heeft israel enkel een fout gemaakt door het gewonnen gebied ten tijde van de 1e 3 oorlogen (sinai etc) terug te geven, en gaza te laten bestaan. 11 van de 13 vredesbesprekingen zijn afgekapt door de palestijnen. Ik kan erg weinig rspect meer opbrengen voor de palestijnen, want ze zijn niet uit op vrede. Ze zijn uit op de totaalvernietiging van het joodse volk.
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
  zaterdag 7 oktober 2023 @ 12:41:10 #23
503118 Bezsen
We Call Them Poor
pi_210863588
quote:
13s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 12:39 schreef Regilio_ het volgende:

[..]
Wat een vergelijking zeg, man man man :').
  zaterdag 7 oktober 2023 @ 12:41:21 #24
396550 Richestorags
pi_210863590
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 12:37 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]
Het zal nodig zijn.
pi_210863594
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 12:36 schreef Jahr00n het volgende:

[..]
net als in oekraine zeker
Dat is een totaal andere situatie.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_210863596
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 12:37 schreef Bensel het volgende:
Wie nu nog het opneemt voor de palestijnen is echt ziek. Het tijdstip, de manier waarop, het valt gewoon niet te rechtvaardigen meer. Zij zijn degenen die nu aanvallen, burgers ontvoeren, burgerdoelen aanvallen en ongeleide raketten richten op burgerdoelen.

Dit is geen verzet. Verzet doe je of poltiek, of evt met geweld tegen militaire doelen en personen, dit is puur terreur, niets minder dan dat.

Ze hebben israel hiermee een vrijbrief gegeven om keihard in te grijpen. Zelfs de media en politici die normaal de palestijnen verdedigen hebben door hoe laf en fout dit gedrag is.
Ik betwijfel of je westerse mensen gaat vinden die het opneemt voor deze aanval.

Je verwart waarschijnlijk kritiek op het Israëlische beleid met steun aan terroristen
pi_210863597
Je kunt de Palestijnen in sommige gevallen niet kwalijk nemen. De jarenlange systematische uitmoordcampagne, bombardementen, repressie etc. heeft voor diepe trauma's gezorgd. De opgebouwde frustratie die nu via een uitlaatklep eruit knalt is deels begrijpelijk.
pi_210863599
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 12:41 schreef Bensel het volgende:

[..]
maar als je het gaat vergelijken is israel de rust zelve, voorkomt zo veel mogelijk slachtoffers, nadat ze keer op keer aangevallen zijn en slachtoffer zijn geworden van terreur. Historisch gezien heeft israel enkel een fout gemaakt door het gewonnen gebied ten tijde van de 1e 3 oorlogen (sinai etc) terug te geven, en gaza te laten bestaan. 11 van de 13 vredesbesprekingen zijn afgekapt door de palestijnen. Ik kan erg weinig rspect meer opbrengen voor de palestijnen, want ze zijn niet uit op vrede. Ze zijn uit op de totaalvernietiging van het joodse volk.
Geloof je zelf echt wat je hier neerzet?
Protège moi de mes désirs.
  zaterdag 7 oktober 2023 @ 12:41:57 #29
503118 Bezsen
We Call Them Poor
pi_210863600
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 12:41 schreef Bensel het volgende:

[..]
Respect voor moordende kolonisten :+
pi_210863603
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 12:40 schreef superniger het volgende:
Waarom is NPO1 niet live?
Sabbat.

Alleen Al Jazeera heeft een livestream van de klassieke tv zenders, zelfs CNN niet continu.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')