quote:Op maandag 2 oktober 2023 09:36 schreef Nielsch het volgende:
Welke wedstrijden doen er nog toe deze week?
Pool A
Frankrijk - Itali, vrijdag 6 oktober om 21.00 uur
Bij winst of gelijkspel is Frankrijk sowieso door. Itali moet winnen om door te gaan. Als Frankrijk verliest gaat het alsnog door als zij 2 bonuspunten halen en Itali 0.
Pool B
Ierland - Schotland, zaterdag 7 oktober om 21.00 uur
Bij winst of gelijkspel is Ierland sowieso door. Als Schotland wint hangt er van alles van bonuspunten en doelsaldo af;
https://www.reddit.com/r/rugbyunion/comments/16xk649/group_b/
Pool D
Japan - Argentini, zondag 8 oktober om 13.00 uur
De winnaar van deze wedstrijd gaat door. Bij gelijkspel zonder bonuspunten of een try bonuspunt voor beide landen gaat Argentini door op doelsaldo. Bij gelijkspel met enkel een bonuspunt voor Japan gaat Japan door.
Pool C
Fiji - Portugal, zondag 8 oktober om 21.00 uur
Fiji moet 1 punt halen om door te gaan. Dit kan door 4 tries te drukken, te verliezen met 7 punten of minder, gelijk te spelen of te winnen. Lukt dat allemaal om een of andere reden toch niet dan gaat Australi toch nog door.
quote:The centre found out about his child's death just hours before playing against Georgia
Fiji centre Josua Tuisova will miss his son’s funeral to stay in France at the World Cup after learning of the seven-year-old’s tragic death just hours before playing Georgia.
The 29-year-old played 79 minutes (before receiving a yellow card) in the narrow 17-12 victory over the Lelos despite being told his child had passed after a long illness, as first reported by Fiji Village.
Ahead of this week’s final Pool C fixture against Portugal, Tuisova will remain with the squad who are set for a quarter-final clash with Steve Borthwick’s England. The Fijian website reports Tuisova has told his father he will not be able to attend the funeral today (3 October).
Simon Raiwalui’s Flying Fijians have been one of the stars of the tournament after coming so close to beating Wales before knocking off Australia for the first time in 60 years. They are on the cusp of sealing a place in the knockouts, Fiji only need one point from their clash with Portugal to advance to face England – who are already confirmed as Pool D winners.
It would be an intriguing rematch of the final World Cup warm-up match when Fiji beat England for the first time in their history, securing a 30-22 win at a rain-soaked Twickenham.
Echt fucking bizar dat ie niet naar Fiji is gegaan. Ik snap daar echt he-le-maal niets van. Maar goed ik ken de situatie niet en zal verder niet oordelen. Hij had de wedstrijd tegen Portugal mijns inziens prima kunnen missen.quote:Op dinsdag 3 oktober 2023 11:05 schreef franklop het volgende:
Dan nog triest nieuws; zoontje (7) van Josua Tuisova (Fiji) overleed op de dag van de wedstrijd tegen Geogi. Hij is in Frankrijk gebleven en heeft de begrafenis van zijn zoontje, die vandaag was, gemist.
[..]
Was blijkbaar langdurig ziek. Ze zullen er ongetwijfeld iets van afspraken over hebben gemaakt onderling en wie zijn wij om daarover te oordelen dan. Maar als een vader, had ik er alles aan gedaan er te zijn.quote:Op dinsdag 3 oktober 2023 13:34 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Echt fucking bizar dat ie niet naar Fiji is gegaan. Ik snap daar echt he-le-maal niets van. Maar goed ik ken de situatie niet en zal verder niet oordelen. Hij had de wedstrijd tegen Portugal mijns inziens prima kunnen missen.
Ik vind het dan eerder bizar dat hij naar het WK is gegaan, maar het blijft moeilijk (be)oordelen.quote:Op dinsdag 3 oktober 2023 13:34 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Echt fucking bizar dat ie niet naar Fiji is gegaan. Ik snap daar echt he-le-maal niets van. Maar goed ik ken de situatie niet en zal verder niet oordelen. Hij had de wedstrijd tegen Portugal mijns inziens prima kunnen missen.
Mag hopen dat World Rugby die kosten dekt (als ie was gaan vliegen). Doen ze ook voor spelers die geblesseerd raken en vervangen worden.quote:Op dinsdag 3 oktober 2023 13:44 schreef franklop het volgende:
[..]
Was blijkbaar langdurig ziek. Ze zullen er ongetwijfeld iets van afspraken over hebben gemaakt onderling en wie zijn wij om daarover te oordelen dan. Maar als een vader, had ik er alles aan gedaan er te zijn.
Even gekeken voor de praktische kant; een retour kost al minstens 3.500 euro (via vliegtickets.nl). Als hij op zondag had vertrokken, dan had hij er nipt vanochtend vroeg geweest. Weet niet wat het visum-technisch inhoudt als hij uit en dan weer terugkeert.
Alsof een 7 jarig kind daar over kan oordelen of de impact ervan inzien. Hij had gewoon bij zijn kind moeten blijven wat een slechte vaderquote:Op dinsdag 3 oktober 2023 13:44 schreef franklop het volgende:
[..]
Was blijkbaar langdurig ziek. Ze zullen er ongetwijfeld iets van afspraken over hebben gemaakt onderling en wie zijn wij om daarover te oordelen dan. Maar als een vader, had ik er alles aan gedaan er te zijn.
Even gekeken voor de praktische kant; een retour kost al minstens 3.500 euro (via vliegtickets.nl). Als hij op zondag had vertrokken, dan had hij er nipt vanochtend vroeg geweest. Weet niet wat het visum-technisch inhoudt als hij uit en dan weer terugkeert.
Het kind was langdurig ziek. Wie weet was het een geval "kan morgen overlijden, kan ook nog 3 jaar duren"quote:Op dinsdag 3 oktober 2023 19:01 schreef TornadoDK het volgende:
[..]
Alsof een 7 jarig kind daar over kan oordelen of de impact ervan inzien. Hij had gewoon bij zijn kind moeten blijven wat een slechte vader
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En de winnaar is...
@franklop
De zilveren medaille gaat naar
@amsoor
Bedankt voor het meespelen!
Zo dat zijn veel punten op n WKquote:10) Welke Nieuw Zeelandse speler scoorde het meeste aantal punten op n WK?
Grant Fox (1987)
Ik vind het debieler dat je je alleen niet zo mag noemen maar wel mee mag doen als je dat verandert. Niet dat ik ze weg wil hebben maar ik vind de redenering zo krom.quote:Op donderdag 5 oktober 2023 09:58 schreef Nielsch het volgende:
Als Zuid Afrika (de regering, niet het rugbyteam) voor 14 oktober niet voldoet aan nieuwe regelgeving van WADA (World Anti Doping Agency), dan verliezen alle nationale teams van het land het recht om uit te komen namens Zuid Afrika.
Dat zou dan betekenen dat de Springboks de kwartfinale moeten spelen in neutrale shirts zonder Zuid Afrikaanse uitingen zoals de kleuren, de vlag en het logo (afbeelding van de protea). Ook mag het nationale volkslied dan niet worden gespeeld en moet er uitgekomen worden onder een neutrale(re) naam, zoiets als "rugbyspelers uit Zuid Afrika".
Clownshow weer van de Zuid Afrikaanse regering![]()
https://www.news24.com/sp(...)g-authority-20231004
ja, beetje zoals Rusland op de Olympische Spelen tijdens de afgelopen paar edities. Vond ik ook al krom hoor.quote:Op donderdag 5 oktober 2023 10:40 schreef Zorro het volgende:
[..]
Ik vind het debieler dat je je alleen niet zo mag noemen maar wel mee mag doen als je dat verandert. Niet dat ik ze weg wil hebben maar ik vind de redenering zo krom.
Scrum is al ingezakt voordat die begonnen is, dan ben je kwetsbaar.quote:Op donderdag 5 oktober 2023 21:31 schreef franklop het volgende:
Uruguay kan de scrums niet houden
Dit kan nog hard gaan
Wie nietquote:Op zaterdag 7 oktober 2023 18:56 schreef Faraday01 het volgende:
Ik ben nogal pro Samoa deze wedstrijd
Vanaf daar een minuut nodig hebbenquote:
Ik heb hem niet gemist tijdens zijn schorsing.quote:
Niet op basis van de 2e helftquote:Op zaterdag 7 oktober 2023 19:49 schreef DevilsWhore het volgende:
Samoa had het verdiend om te winnen.
Daar vond ik Engeland niet per se beter.quote:
quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 21:50 schreef Nielsch het volgende:
Gaat goed. Ierland heeft het bonuspunt binnen. Nu moet Schotland in de tweede helft alleen nog even 7 geconverteerde tries drukken en Zuid Afrika ligt eruit. Jammer Bokken!
Ik zou het er bijna mee eens zijn, ware het niet dat ik de Fransozen graag door die bokjes in de pan gehakt zie worden. (Door de Schotten ook maar dat zie ik minder snel gebeuren)quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 21:50 schreef Nielsch het volgende:
Gaat goed. Ierland heeft het bonuspunt binnen. Nu moet Schotland in de tweede helft alleen nog even 7 geconverteerde tries drukken en Zuid Afrika ligt eruit. Jammer Bokken!
Ach ja, ze hadden die gozer die iemand over een reclamebord frommelde ook geel mogen geven.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 22:10 schreef Zorro het volgende:
Flopstraf.
Beetje als bij voetbal. Als er geknokt wordt, zorg dan dan je er met zijn allen op af vliegt, dan weet je dat beide kanten een gele kaart krijgen en daarmee klaar.
Nou houden ze het hier dan gelukkig bij de aanstichter alleen, dat is nog iets beter.
Ja, eensquote:Op zaterdag 7 oktober 2023 22:12 schreef Managarm het volgende:
[..]
Ach ja, ze hadden die gozer die iemand over een reclamebord frommelde ook geel mogen geven.
Daarentegen kunnen alle kwartfinales wel spectaculair wordenquote:Op zaterdag 7 oktober 2023 22:57 schreef Nielsch het volgende:
Dus
QF1 Wales - Argentini / Japan
QF2 Ierland - Nieuw Zeeland
QF3 Engeland - Fiji
QF4 Frankrijk - Zuid Afrika
Worden dit de minst spannende halve finales ooit?
Zie geen van de landen uit QF1 en QF3 een bedreiging vormen voor de landen uit QF2 en QF4 op dit moment.
Kwarfinales volgend weekend zaterdag en zondag 17:00 en 21:00quote:Op zondag 8 oktober 2023 09:56 schreef Faraday01 het volgende:
Wanneer wordt Ierland-NZ gespeeld want daar wil je voor thuis blijven
Oh ik ga die juist in de pub kijken.quote:Op zondag 8 oktober 2023 09:56 schreef Faraday01 het volgende:
Wanneer wordt Ierland-NZ gespeeld want daar wil je voor thuis blijven
dat is ook een ideequote:Op zondag 8 oktober 2023 11:15 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Oh ik ga die juist in de pub kijken.
Vrouwlief al laten weten dat ik volgende week zaterdag vanaf een uurtje of half 5 tot laat weg ben.
Wel weer wat anders inderdaadquote:
Leukste pot dit weekend denk ik.quote:
Zeker de meest spannende!quote:Op zondag 8 oktober 2023 13:49 schreef DevilsWhore het volgende:
[..]
Leukste pot dit weekend denk ik.
Naja voor Samoa nog directe plaatsing voor volgend WK natuurlijkquote:Op zondag 8 oktober 2023 13:56 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Zeker de meest spannende!
Al was Engeland - Samoa ook wel tof, maar daar stond niks op het spel.
Ik blijf erbij, Samoa had moeten winnen, al was het maar voor de eer.quote:Op zondag 8 oktober 2023 13:56 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Zeker de meest spannende!
Al was Engeland - Samoa ook wel tof, maar daar stond niks op het spel.
Originele audio aanzetten, dat scheelt heel veel frustratie.quote:Op zondag 8 oktober 2023 14:07 schreef Nielsch het volgende:
Heb nu al 10 keer gehoord dat Leitch 'in de herfst van zn carriere zit'. Vorige wedstrijd werd dit ook continu gemeld.
Ik gun het Japan iets meer.quote:Op zondag 8 oktober 2023 14:20 schreef Nielsch het volgende:
Zo nice dit!!!
Ik gun het beide teams eigenlijk zo om door te gaan!
Mooie pot idd.quote:Op zondag 8 oktober 2023 13:49 schreef DevilsWhore het volgende:
[..]
Leukste pot dit weekend denk ik.
Zat ik ook aan te denken ja.quote:Op zondag 8 oktober 2023 14:34 schreef franklop het volgende:
Qua verloop beetje gelijk aan 2015 Japan Zaf
*poulequote:Op zondag 8 oktober 2023 21:01 schreef Nielsch het volgende:
Laatste poolwedstrijd here we go, go Fiji!
Oh ik zie het.quote:
Portugal al met al verrassend goed dit toernooi?quote:Op zondag 8 oktober 2023 22:36 schreef Nielsch het volgende:
Pffff hehe! Fiji strikes back again. Portugal lijkt nu redelijk kapot gebeukt.
Absoluut! Respect voor die mannen!quote:Op zondag 8 oktober 2023 22:39 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Portugal al met al verrassend goed dit toernooi?
Weet je het zeker?quote:Op zondag 8 oktober 2023 22:47 schreef Nielsch het volgende:
Fiji sleept het eruit! Dit was echt de leukste dag van de poolfase. Tot volgende week!
Slecht geregeld.quote:Op maandag 9 oktober 2023 09:14 schreef franklop het volgende:
Ik ga zaterdag waarschijnlijk missen, erg onhandig.
Halve finale zaterdag de 21e ookquote:
Je die halve finale sta ik op een technofestival tijdens ADE. Maar kwartfinales lijken me toch een stuk spannender dan de halve finales.quote:Op maandag 9 oktober 2023 09:52 schreef franklop het volgende:
[..]
Halve finale zaterdag de 21e ook
Ernstig vervelend als je net 2 directe familieleden hebt die een 'mijlpaalleeftijd' in oktober bereiken
quote:"He breached protocol, nothing major but it kept him out of selection," said head coach Ian Foster.
When asked about the specifics of Telea's omission, Foster added: "It says volumes about what we stand for and speaks volumes for the team.
"It happens, it is what it is. It was pretty clear cut and I do not want to talk about it any more."
Start ook gelijk tegen Zuid-Afrikaquote:Op maandag 9 oktober 2023 11:35 schreef Nielsch het volgende:
Dupont is back! Vanaf vandaag mag hij weer meetrainen van de artsen.
Ik las het net ja. Ben erg benieuwd hoe dat zal gaan.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 11:55 schreef franklop het volgende:
[..]
Start ook gelijk tegen Zuid-Afrika
Ik vrees dat Ierland weer eens pech gaat hebbenquote:Op vrijdag 13 oktober 2023 12:07 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ik las het net ja. Ben erg benieuwd hoe dat zal gaan.
Zin in dit weekend man, niet normaal. Hoop wel dat Frankrijk en/of Ierland doorgaan anders ben ik er wel klaar mee (niet helemaal, maar toch).
Ook wel bizar hoor. Dan win je de zwaarste poule van allemaal en mag je als beloning tegen misschien wel de zwaarst mogelijke tegenstander in de kwartfinale.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 12:46 schreef franklop het volgende:
[..]
Ik vrees dat Ierland weer eens pech gaat hebben
De wedstrijd is nog niet gespeeld. Nieuw Zeeland deed het erg goed tegen Itali maar Itali was dit WK ook wel heel erg slecht.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 14:07 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Ook wel bizar hoor. Dan win je de zwaarste poule van allemaal en mag je als beloning tegen misschien wel de zwaarst mogelijke tegenstander in de kwartfinale.
Tegen die tijd is mijn kater wel weg en kunnen we weer.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 12:05 schreef Faraday01 het volgende:
Over 5 uurtjes begint het feest weer
Ik kwam er gisterenavond achter dat ik vanavond weg moet en niet kan kijkenquote:Op zaterdag 14 oktober 2023 12:59 schreef franklop het volgende:
Kwam er gisterenavond achter dat het 4x noord vs zuid is dit weekend. Waarbij Noord ook nog eens allemaal #1 was in de poule.
In potentie ga je DE wedstrijd van het WK missenquote:Op zaterdag 14 oktober 2023 14:24 schreef Zorro het volgende:
[..]
Ik kwam er gisterenavond achter dat ik vanavond weg moet en niet kan kijken
Dat is hopelijk die van 21.00? Want voor die tijd ben ik ook nog even op padquote:Op zaterdag 14 oktober 2023 15:33 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
In potentie ga je DE wedstrijd van het WK missen
Ierland - Nieuw Zeelandquote:Op zaterdag 14 oktober 2023 15:40 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dat is hopelijk die van 21.00? Want voor die tijd ben ik ook nog even op pad
Edit: IRL - RSA is die van vanavond ja, gelukkig.
Dat WK is nu ook een weekje bezigquote:Op zaterdag 14 oktober 2023 16:25 schreef Nielsch het volgende:
Huh er zitten allemaal Indirs in de pub, cricket te kijken.
Vertel mij watquote:Op zaterdag 14 oktober 2023 15:33 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
In potentie ga je DE wedstrijd van het WK missen
Hoezo. Tackelen doe je met je handen, niet met je milt of lever.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 18:52 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Dat kan toch niet goed voor je organen zijn
Vooral Ieren en achterin Argentijnen volgens mij. Daar werd net heel hard gejuicht. En Nederlanders.quote:
Gelukkig geen 4x noord in de halve finalequote:Op zaterdag 14 oktober 2023 12:59 schreef franklop het volgende:
Kwam er gisterenavond achter dat het 4x noord vs zuid is dit weekend. Waarbij Noord ook nog eens allemaal #1 was in de poule.
Utrecht? Ik ga zo, hopelijk is er nog plekquote:Op zaterdag 14 oktober 2023 19:03 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Vooral Ieren en achterin Argentijnen volgens mij. Daar werd net heel hard gejuicht. En Nederlanders.
Morgen zit t vol met Zuid Afrikanen.
8 jaar geleden was het 4x Zuid toch? Dat kan nog welquote:Op zaterdag 14 oktober 2023 19:15 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Gelukkig geen 4x noord in de halve finale
Welke?quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 19:16 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Utrecht? Ik ga zo, hopelijk is er nog plek
Naast de oude tent van Henk is Mick ook een bekende tent voor FOK!kersquote:
Dat moet wel groen kleuren nuquote:Op zaterdag 14 oktober 2023 20:54 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Zit in Little Dublin aan de Mariaplaats.
De 8 van Anthony Foley.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 20:58 schreef WAvanBuren het volgende:
Ieren in een maffe formatie tijdens de Haka.
Als de pass van de speler was aangekomen dan had er een scoringskans kunnen zijn.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 21:49 schreef Gimmick het volgende:
Ik snap ook niks van die kaarten. Waarom was dit geel?
En hij deed geen echte poging de bal over te nemenquote:Op zaterdag 14 oktober 2023 21:51 schreef Managarm het volgende:
[..]
Als de pass van de speler was aangekomen dan had er een scoringskans kunnen zijn.
Dat lijkt mij juist de reden om je hand er tussen te stekenquote:Op zaterdag 14 oktober 2023 21:51 schreef Managarm het volgende:
[..]
Als de pass van de speler was aangekomen dan had er een scoringskans kunnen zijn.
Het was ook een knock-on (bal vooruit spelen) en dat is een overtreding. Een overtreding waarmee een scoringskans wordt weggenomen dus. Maar inderdaad, als hij de bal had gevangen, was er niets aan de hand geweest.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 21:55 schreef Gimmick het volgende:
[..]
Dat lijkt mij juist de reden om je hand er tussen te steken![]()
Het mag dus alleen als je de bal daadwerkelijk vangt?
Ieren doen dit niet handig inderdaadquote:Op zaterdag 14 oktober 2023 22:33 schreef H.Vviv het volgende:
Dit zijn wel erg makkelijke gewonnen minuten voor Nieuw Zeeland.
Uiteindelijk wel een terechte winnaar vandaagquote:Op zaterdag 14 oktober 2023 22:51 schreef Nielsch het volgende:
Echt kut dit. Wel mooie pot maar keihard balen.
Bedompt?quote:
2 toch wel verrassingen.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 22:50 schreef WAvanBuren het volgende:
Wat een wedstrijd.
Wat een wedstrijden vandaag.
Laten we het hopen.quote:
Je mag de bal niet naar voren spelen. Als je dat per ongeluk doet terwijl je zelf aan het aanvallen bent krijg je enkel een scrum tegen. De straffen worden veel hoger als je het als verdedigende partij expres doet en/of het aanvallende team een scoringskans ontneemt.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 21:55 schreef Gimmick het volgende:
[..]
Dat lijkt mij juist de reden om je hand er tussen te steken![]()
Het mag dus alleen als je de bal daadwerkelijk vangt?
Ja, dat weet Wales nu ookquote:Op zondag 15 oktober 2023 08:58 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Je mag de bal niet naar voren spelen. Als je dat per ongeluk doet terwijl je zelf aan het aanvallen bent krijg je enkel een scrum tegen. De straffen worden veel hoger als je het als verdedigende partij expres doet en/of het aanvallende team een scoringskans ontneemt.
Een interceptie is wel helemaal legaal trouwens. Maar dan moet je hem wel echt vangen.
Ik ook. Vooral omdat zo'n toernooi dan echt blijft leven in het land zelf.quote:Op zondag 15 oktober 2023 08:54 schreef Nielsch het volgende:
Ik gun het Frankrijk wel om te winnen eigenlijk! Maar zal ongetwijfeld in de minderheid zijn.
De Fransen straks nog winnen en deze kwartfinales zijn de perfect shitshowquote:
Gisteren was prachtig met twee mooie winnaars.quote:Op zondag 15 oktober 2023 17:27 schreef Zorro het volgende:
[..]
De Fransen straks nog winnen en deze kwartfinales zijn de perfect shitshow
Al mag ik Nieuw Zeeland ook wel, maar ik had voorkeur voor Ierland.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |