abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210820980

WK Rugby 2023
Van 8 september tot en met 28 oktober wordt in Frankrijk het WK Rugby 2023 georganiseerd. Twintig landen strijden in 48 wedstrijden om de felbegeerde Webb Ellis Cup. Huidig wereldkampioen Zuid Afrika zal zijn titel moeten verdedigen tegen grote kanshebbers als aartsrivaal Nieuw Zeeland, Six Nations Grand Slam winnaar Ierland en het thuisland Frankrijk dat in 2023 ook in bloedvorm lijkt te zijn. Daarnaast zijn er gevaarlijke outsiders zoals Engeland, Argentini en Australi.

Deelnemers
Naast de “vaste” deelnemers van de Six Nations (Engeland, Frankrijk, Ierland, Itali, Schotland en Wales) en de Rugby Championship (Argentini, Australi, Nieuw Zeeland en Zuid Afrika) hebben zich nog tien landen gekwalificeerd. Hoewel deze landen geen rele kans maken op de eindzege, kunnen zij in individuele wedstrijden zeker zorgen voor mooie stunts en opmerkelijke resultaten. Dat heeft de Aziatische deelnemer Japan in 2015 en 2019 bewezen door onder andere Zuid Afrika, Ierland en Schotland te verslaan waardoor het in 2019 in eigen land zelfs de kwartfinale haalde. Ook de Pacifische eilandnaties Fiji, Samoa en Tonga zorgen zo nu en dan voor een verrassing. Met hun harde spel maken zij het toplanden regelmatig moeilijk. Zo versloeg Tonga in 2011 verrassend Frankrijk en wist Fiji in 2007 door een overwinning op Wales de kwartfinale te halen ten koste van datzelfde Wales. Opvallend zijn ook de deelnemers vanuit (Zuid) Amerika; Uruguay en het debuterende Chili. Zij wisten in de Amerikaanse kwalificatiefase de “vaste” WK-landen Canada en de Verenigde Staten uit te schakelen. Pijnlijk met name voor de VS, dat in 2031 het WK Rugby mag organiseren. Vanuit Europa voegen Georgi, Portugal en Roemeni zich nog bij het gezelschap. Georgi is al jarenlang een topland in ontwikkeling en wordt steeds sterker, met een vriendschappelijke overwinning op Wales als voorlopig hoogtepunt. Hun aanwezigheid is dan ook niet verrassend. Die van Portugal wel; zij kwalificeerden zich pas na de diskwalificatie van Spanje, dat opnieuw de fout in ging met het opstellen van een niet-speelgerechtigde speler in een kwalificatiewedstrijd tegen Nederland. Om dezelfde reden deed Spanje ook al niet mee aan het WK 2019. Het deelnemersveld wordt afgerond met Namibi, dat wederom de Afrikaanse kwalificatieronde wist te winnen.

Hoe werkt het?
De 20 deelnemers zijn verdeeld over 4 pools van 5 landen. Elk team speelt in de poolronde een keer tegen elkaar. Een gewonnen wedstrijd levert 4 punten op, een gelijkspel 2 punten en verlies 0 punten. Een bonuspunt kan worden verzameld door zowel het winnende als verliezende team door in een wedstrijd 4 tries of meer te scoren (1 bonuspunt). Het verliezende team kan nog een bonuspunt verdienen door een wedstrijd met 7 punten of minder te verliezen.

Per pool zullen de twee teams met de meeste punten doorgaan naar de kwartfinales. Tevens plaatsen alle kwartfinalisten en de nummer 3 uit elke pool zich automatisch voor het WK Rugby 2027 in Australi. Vanaf de kwartfinale zal er gespeeld worden via een knock-out systeem. Mocht de stand dan na 80 minuten gelijk zijn, dan zal er 2 keer 10 minuten extra tijd bijkomen. Is de stand daarna nog steeds gelijk, dan zal er sudden-death worden gespeeld.

Pool en speelschema

Qualifier winner = Portugal

Voor een overzicht van alle wedstrijden, inclusief tijden en stadions, heeft de organisatie een mooie website gemaakt.

Voor een actueel overzicht van de stand in alle pools is er uiteraard ook een website.

De prijs
Voor de winnaar van de finale op 28 oktober in het Stade de France nabij Parijs wacht de Webb Ellis Cup.

1987 Nieuw Zeeland
1991 Australi
1995 Zuid Afrika
1999 Australi
2003 Engeland
2007 Zuid Afrika
2011 Nieuw Zeeland
2015 Nieuw Zeeland
2019 Zuid Afrika
2023

Uitzendingen
Ziggo Sport zendt in 2023 alle wedstrijden van het WK Rugby live uit. Een deel daarvan – in 2019 was dat de helft - zal te zien zijn op het gratis sportkanaal voor Ziggo abonnees. Het andere deel zal uitgezonden worden op de betaalkanalen van Ziggo Sport, bijvoorbeeld Select of Docu.

Als je geen klant bent van Ziggo – en je wil dat ook niet worden – dan kun je via de app van Ziggo Sport Totaal Go alle wedstrijden live kijken. Een abonnement kost 9,99 euro per maand, wat erop neerkomt dat je voor nog geen 20 euro alle wedstrijden live kunt kijken en via Chromecast of Apple TV naar je grote scherm kan streamen.
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_210820987
Nog even ter achtergrond;

quote:
1s.gif Op maandag 2 oktober 2023 09:36 schreef Nielsch het volgende:
Welke wedstrijden doen er nog toe deze week?

Pool A
Frankrijk - Itali, vrijdag 6 oktober om 21.00 uur

Bij winst of gelijkspel is Frankrijk sowieso door. Itali moet winnen om door te gaan. Als Frankrijk verliest gaat het alsnog door als zij 2 bonuspunten halen en Itali 0.

Pool B
Ierland - Schotland, zaterdag 7 oktober om 21.00 uur

Bij winst of gelijkspel is Ierland sowieso door. Als Schotland wint hangt er van alles van bonuspunten en doelsaldo af;

https://www.reddit.com/r/rugbyunion/comments/16xk649/group_b/

Pool D
Japan - Argentini, zondag 8 oktober om 13.00 uur

De winnaar van deze wedstrijd gaat door. Bij gelijkspel zonder bonuspunten of een try bonuspunt voor beide landen gaat Argentini door op doelsaldo. Bij gelijkspel met enkel een bonuspunt voor Japan gaat Japan door.

Pool C
Fiji - Portugal, zondag 8 oktober om 21.00 uur

Fiji moet 1 punt halen om door te gaan. Dit kan door 4 tries te drukken, te verliezen met 7 punten of minder, gelijk te spelen of te winnen. Lukt dat allemaal om een of andere reden toch niet dan gaat Australi toch nog door.
pi_210821021
Dan nog triest nieuws; zoontje (7) van Josua Tuisova (Fiji) overleed op de dag van de wedstrijd tegen Geogi. Hij is in Frankrijk gebleven en heeft de begrafenis van zijn zoontje, die vandaag was, gemist.

quote:
The centre found out about his child's death just hours before playing against Georgia

Fiji centre Josua Tuisova will miss his son’s funeral to stay in France at the World Cup after learning of the seven-year-old’s tragic death just hours before playing Georgia.

The 29-year-old played 79 minutes (before receiving a yellow card) in the narrow 17-12 victory over the Lelos despite being told his child had passed after a long illness, as first reported by Fiji Village.

Ahead of this week’s final Pool C fixture against Portugal, Tuisova will remain with the squad who are set for a quarter-final clash with Steve Borthwick’s England. The Fijian website reports Tuisova has told his father he will not be able to attend the funeral today (3 October).

Simon Raiwalui’s Flying Fijians have been one of the stars of the tournament after coming so close to beating Wales before knocking off Australia for the first time in 60 years. They are on the cusp of sealing a place in the knockouts, Fiji only need one point from their clash with Portugal to advance to face England – who are already confirmed as Pool D winners.

It would be an intriguing rematch of the final World Cup warm-up match when Fiji beat England for the first time in their history, securing a 30-22 win at a rain-soaked Twickenham.
pi_210822210
quote:
9s.gif Op dinsdag 3 oktober 2023 11:05 schreef franklop het volgende:
Dan nog triest nieuws; zoontje (7) van Josua Tuisova (Fiji) overleed op de dag van de wedstrijd tegen Geogi. Hij is in Frankrijk gebleven en heeft de begrafenis van zijn zoontje, die vandaag was, gemist.
[..]

Echt fucking bizar dat ie niet naar Fiji is gegaan. Ik snap daar echt he-le-maal niets van. Maar goed ik ken de situatie niet en zal verder niet oordelen. Hij had de wedstrijd tegen Portugal mijns inziens prima kunnen missen.
  Trouwste user 2022 dinsdag 3 oktober 2023 @ 13:36:58 #5
7889 tong80
Spleenheup
pi_210822236
Absurd idd. Mijn beste vriend overleed in 1986 na een verkeersongeluk. Mij werd aangeraden gewoon te gaan trainen. Om de zinnen te verzetten. Nooit meer zo'n spijt gehad. Ik liep als een zombie en was amper bij zinnen. Hoe kan z'n vader dit doen :?

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_210822274
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2023 13:34 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Echt fucking bizar dat ie niet naar Fiji is gegaan. Ik snap daar echt he-le-maal niets van. Maar goed ik ken de situatie niet en zal verder niet oordelen. Hij had de wedstrijd tegen Portugal mijns inziens prima kunnen missen.
Was blijkbaar langdurig ziek. Ze zullen er ongetwijfeld iets van afspraken over hebben gemaakt onderling en wie zijn wij om daarover te oordelen dan. Maar als een vader, had ik er alles aan gedaan er te zijn.

Even gekeken voor de praktische kant; een retour kost al minstens 3.500 euro (via vliegtickets.nl). Als hij op zondag had vertrokken, dan had hij er nipt vanochtend vroeg geweest. Weet niet wat het visum-technisch inhoudt als hij uit en dan weer terugkeert.
  dinsdag 3 oktober 2023 @ 13:47:57 #7
131800 Tarado
cap de fusca
pi_210822301
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2023 13:34 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Ik vind het dan eerder bizar dat hij naar het WK is gegaan, maar het blijft moeilijk (be)oordelen.
pi_210823766
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2023 13:44 schreef franklop het volgende:

[..]
Was blijkbaar langdurig ziek. Ze zullen er ongetwijfeld iets van afspraken over hebben gemaakt onderling en wie zijn wij om daarover te oordelen dan. Maar als een vader, had ik er alles aan gedaan er te zijn.

Even gekeken voor de praktische kant; een retour kost al minstens 3.500 euro (via vliegtickets.nl). Als hij op zondag had vertrokken, dan had hij er nipt vanochtend vroeg geweest. Weet niet wat het visum-technisch inhoudt als hij uit en dan weer terugkeert.
Mag hopen dat World Rugby die kosten dekt (als ie was gaan vliegen). Doen ze ook voor spelers die geblesseerd raken en vervangen worden.
pi_210824916
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2023 13:44 schreef franklop het volgende:

[..]

Alsof een 7 jarig kind daar over kan oordelen of de impact ervan inzien. Hij had gewoon bij zijn kind moeten blijven wat een slechte vader :r
No bitch to me
pi_210825205
Hij speelt overigens al jaren in Frankrijk, waarschijnlijk om zn hele familie te kunnen onderhouden en om de medische kosten van zn zoontje te kunnen betalen. Als je opgroeit in een derdewereld land dan heb je andere motieven en beweegredenen dan hier in het westen.
  FOK!fotograaf dinsdag 3 oktober 2023 @ 19:54:36 #11
842 Zorro
Z
pi_210825507
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 oktober 2023 19:01 schreef TornadoDK het volgende:

[..]
Alsof een 7 jarig kind daar over kan oordelen of de impact ervan inzien. Hij had gewoon bij zijn kind moeten blijven wat een slechte vader :r
Het kind was langdurig ziek. Wie weet was het een geval "kan morgen overlijden, kan ook nog 3 jaar duren"

Moet je dan al die tijd thuisblijven?
Naar de begrafenis is wat anders.
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kmmert sich dodrmm.
D piss hchstens e " Zet " en der Schnie
pi_210833333
Antwoorden van de quiz!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En de winnaar is...

@franklop

De zilveren medaille gaat naar

@amsoor

Bedankt voor het meespelen!
  FOK!fotograaf woensdag 4 oktober 2023 @ 23:49:55 #13
842 Zorro
Z
pi_210839261
quote:
10) Welke Nieuw Zeelandse speler scoorde het meeste aantal punten op n WK?

Grant Fox (1987)
Zo dat zijn veel punten op n WK _O_

:+
pi_210840883
Als Zuid Afrika (de regering, niet het rugbyteam) voor 14 oktober niet voldoet aan nieuwe regelgeving van WADA (World Anti Doping Agency), dan verliezen alle nationale teams van het land het recht om uit te komen namens Zuid Afrika.

Dat zou dan betekenen dat de Springboks de kwartfinale moeten spelen in neutrale shirts zonder Zuid Afrikaanse uitingen zoals de kleuren, de vlag en het logo (afbeelding van de protea). Ook mag het nationale volkslied dan niet worden gespeeld en moet er uitgekomen worden onder een neutrale(re) naam, zoiets als "rugbyspelers uit Zuid Afrika".

Clownshow weer van de Zuid Afrikaanse regering :+

https://www.news24.com/sp(...)g-authority-20231004
  FOK!fotograaf donderdag 5 oktober 2023 @ 10:40:54 #15
842 Zorro
Z
pi_210841300
quote:
6s.gif Op donderdag 5 oktober 2023 09:58 schreef Nielsch het volgende:
Als Zuid Afrika (de regering, niet het rugbyteam) voor 14 oktober niet voldoet aan nieuwe regelgeving van WADA (World Anti Doping Agency), dan verliezen alle nationale teams van het land het recht om uit te komen namens Zuid Afrika.

Dat zou dan betekenen dat de Springboks de kwartfinale moeten spelen in neutrale shirts zonder Zuid Afrikaanse uitingen zoals de kleuren, de vlag en het logo (afbeelding van de protea). Ook mag het nationale volkslied dan niet worden gespeeld en moet er uitgekomen worden onder een neutrale(re) naam, zoiets als "rugbyspelers uit Zuid Afrika".

Clownshow weer van de Zuid Afrikaanse regering :+

https://www.news24.com/sp(...)g-authority-20231004
Ik vind het debieler dat je je alleen niet zo mag noemen maar wel mee mag doen als je dat verandert. Niet dat ik ze weg wil hebben maar ik vind de redenering zo krom.
pi_210841322
quote:
6s.gif Op donderdag 5 oktober 2023 10:40 schreef Zorro het volgende:

[..]
Ik vind het debieler dat je je alleen niet zo mag noemen maar wel mee mag doen als je dat verandert. Niet dat ik ze weg wil hebben maar ik vind de redenering zo krom.
ja, beetje zoals Rusland op de Olympische Spelen tijdens de afgelopen paar edities. Vond ik ook al krom hoor.
pi_210848048
Nog 0-0 bij NZe - Uruguay en dat halverwege de eerste helft
pi_210848053
Dat was snel voorbij
pi_210848110
Uruguay kan de scrums niet houden

Dit kan nog hard gaan
pi_210848131
quote:
1s.gif Op donderdag 5 oktober 2023 21:31 schreef franklop het volgende:
Uruguay kan de scrums niet houden

Dit kan nog hard gaan
Scrum is al ingezakt voordat die begonnen is, dan ben je kwetsbaar.
pi_210848256
Jeetje, die was makkelijk van Roigard
pi_210848574
De all blacks hebben de laatste 2 wedstrijden wel opgeschakeld zeg _O_
pi_210848785
Wat een tempo!!
pi_210855828
Het is al gezellig in Lille
pi_210858011
Nog steeds! Wel irish pub opgezocht
pi_210860955
Itali ook tegen Frankrijk geen kans zie ik.
pi_210860956
quote:
10s.gif Op vrijdag 6 oktober 2023 21:25 schreef franklop het volgende:
Nog steeds! Wel irish pub opgezocht
Tir Na Nog?
pi_210866954
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 06:51 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Tir Na Nog?
Nee
pi_210866958
Zitten bijna op het veld nu
  Trouwste user 2022 zaterdag 7 oktober 2023 @ 17:07:56 #30
7889 tong80
Spleenheup
pi_210867004
Respect voor Georgi.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_210867615
Faletau ligt uit het toernooi met een gebroken arm.
[b]Op maandag 20 augustus 2012 10:56 schreef robdriessen het volgende:[/b]
Kom niet aan DW, want ze heeft een heel leger achter zich. Letterlijk. ;)
[b]Op maandag 8 mei 2017 22:33 schreef KaBuf het volgende:[/b]
Bek houden tegen DW h :(
pi_210867830
Wat een mooie try van Samoa. _O_

@franklop leuke wedstrijd heb je uitgekozen.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_210867867
Samoa! *O*
pi_210867874
De Engelsen zijn nog niet wakker.
pi_210867885
Dit zag ik niet aankomen
  Redactie Sport zaterdag 7 oktober 2023 @ 18:37:35 #36
451829 crew  H.Vviv
pi_210867974
Samoa heerlijke eerste helft _O_
pi_210867996
Lekker hoor Samoa!
pi_210868161
Ik ben nogal pro Samoa deze wedstrijd
  FOK!fotograaf zaterdag 7 oktober 2023 @ 18:57:11 #39
842 Zorro
Z
pi_210868164
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 18:56 schreef Faraday01 het volgende:
Ik ben nogal pro Samoa deze wedstrijd
Wie niet :P
pi_210868275
Engelsen weten niet goed hoe hier tegen te spelen lijkt het
pi_210868358
Engelsen raken een beetje gefrustreerd.
pi_210868396
Samoa heeft de bal 1 meter van de eigen trylijn _O_
pi_210868427
Duidelijk voorwaarts
pi_210868657
Farrell _O-
pi_210868692
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 19:27 schreef Faraday01 het volgende:
Farrell _O-
Vanaf daar een minuut nodig hebben :')
pi_210868838
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 19:27 schreef Faraday01 het volgende:
Farrell _O-
Ik heb hem niet gemist tijdens zijn schorsing.
pi_210869037
Zo close, jammer
pi_210869070
4 meter
pi_210869083
Jammer jammer. Dan moet Fiji er maar overheen.
pi_210869098
Die knock-on voor rust
pi_210869103
Samoa had het verdiend om te winnen.
pi_210869377
quote:
8s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 19:49 schreef DevilsWhore het volgende:
Samoa had het verdiend om te winnen.
Niet op basis van de 2e helft :+
pi_210869677
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 19:57 schreef franklop het volgende:

[..]
Niet op basis van de 2e helft :+
Daar vond ik Engeland niet per se beter.
  FOK!fotograaf zaterdag 7 oktober 2023 @ 20:39:34 #54
842 Zorro
Z
pi_210870130
Ik zit al klaar voor Ierland - Schotland.

Team Ierland *O*
pi_210870328
Ik hoop op t wonder van Saint Denis. Bye bye Springboks.
pi_210870524
Verdediging van Ierland staat als een bunker.
  FOK!fotograaf zaterdag 7 oktober 2023 @ 21:34:15 #57
842 Zorro
Z
pi_210870847
De aankomend wereldkampioen is goed bezig
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 7 oktober 2023 @ 21:48:51 #58
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_210871128
26-0 HT.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_210871164
Gaat goed. Ierland heeft het bonuspunt binnen. Nu moet Schotland in de tweede helft alleen nog even 7 geconverteerde tries drukken en Zuid Afrika ligt eruit. Jammer Bokken!

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 07-10-2023 21:51:27 ]
pi_210871202
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 21:50 schreef Nielsch het volgende:
Gaat goed. Ierland heeft het bonuspunt binnen. Nu moet Schotland in de tweede helft alleen nog even 7 geconverteerde tries drukken en Zuid Afrika ligt eruit. Jammer Bokken!
:D
  FOK!fotograaf zaterdag 7 oktober 2023 @ 21:58:07 #61
842 Zorro
Z
pi_210871343
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 21:50 schreef Nielsch het volgende:
Ik zou het er bijna mee eens zijn, ware het niet dat ik de Fransozen graag door die bokjes in de pan gehakt zie worden. (Door de Schotten ook maar dat zie ik minder snel gebeuren)
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 7 oktober 2023 @ 22:06:55 #62
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympir:
pi_210871517
Whehe, pislinke Schotten
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympir in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  FOK!fotograaf zaterdag 7 oktober 2023 @ 22:07:41 #63
842 Zorro
Z
pi_210871529
Vriendelijke jongens.
pi_210871542
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 22:06 schreef heywoodu het volgende:
Whehe, pislinke Schotten
Slechte reclame, hoeveel geel gaat er vallen.
  FOK!fotograaf zaterdag 7 oktober 2023 @ 22:10:29 #65
842 Zorro
Z
pi_210871589
Flopstraf.
Beetje als bij voetbal. Als er geknokt wordt, zorg dan dan je er met zijn allen op af vliegt, dan weet je dat beide kanten een gele kaart krijgen en daarmee klaar.
Nou houden ze het hier dan gelukkig bij de aanstichter alleen, dat is nog iets beter.
pi_210871623
quote:
6s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 22:10 schreef Zorro het volgende:
Flopstraf.
Beetje als bij voetbal. Als er geknokt wordt, zorg dan dan je er met zijn allen op af vliegt, dan weet je dat beide kanten een gele kaart krijgen en daarmee klaar.
Nou houden ze het hier dan gelukkig bij de aanstichter alleen, dat is nog iets beter.
Ach ja, ze hadden die gozer die iemand over een reclamebord frommelde ook geel mogen geven.
  FOK!fotograaf zaterdag 7 oktober 2023 @ 22:13:37 #67
842 Zorro
Z
pi_210871635
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 22:12 schreef Managarm het volgende:

[..]
Ach ja, ze hadden die gozer die iemand over een reclamebord frommelde ook geel mogen geven.
Ja, eens
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 7 oktober 2023 @ 22:34:13 #68
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_210871966
De eer is gered.
Zelfs een tweede try voor de Schotten.
pi_210872341
Oeh Schotland haalt het NET niet. Komen de Springboks echt goed mee weg.
pi_210872373
Ierland er weer uit, door Nieuw-Zeeland
pi_210872378
Dus

QF1 Wales - Argentini / Japan
QF2 Ierland - Nieuw Zeeland
QF3 Engeland - Fiji
QF4 Frankrijk - Zuid Afrika

Worden dit de minst spannende halve finales ooit?

Zie geen van de landen uit QF1 en QF3 een bedreiging vormen voor de landen uit QF2 en QF4 op dit moment.

[ Bericht 33% gewijzigd door #ANONIEM op 07-10-2023 23:01:23 ]
pi_210875475
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 22:57 schreef Nielsch het volgende:
Dus

QF1 Wales - Argentini / Japan
QF2 Ierland - Nieuw Zeeland
QF3 Engeland - Fiji
QF4 Frankrijk - Zuid Afrika

Worden dit de minst spannende halve finales ooit?

Zie geen van de landen uit QF1 en QF3 een bedreiging vormen voor de landen uit QF2 en QF4 op dit moment.
Daarentegen kunnen alle kwartfinales wel spectaculair worden
pi_210875502
Frankrijk
Nieuw-Zeeland
Itali
Zuid-Afrika
Ierland
Schotland
Wales
Fiji
Australi
Engeland
Japan
Argentini

Zijn zeker van het volgende wk
pi_210875535
Wanneer wordt Ierland-NZ gespeeld want daar wil je voor thuis blijven :Y
  FOK!fotograaf zondag 8 oktober 2023 @ 10:11:12 #75
842 Zorro
Z
pi_210875666
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2023 09:56 schreef Faraday01 het volgende:
Kwarfinales volgend weekend zaterdag en zondag 17:00 en 21:00
Ierland - Nieuw Zeeland is zaterdag 21:00
pi_210876281
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2023 09:56 schreef Faraday01 het volgende:
Oh ik ga die juist in de pub kijken.

Vrouwlief al laten weten dat ik volgende week zaterdag vanaf een uurtje of half 5 tot laat weg ben.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 08-10-2023 11:16:48 ]
pi_210876425
quote:
1s.gif Op zondag 8 oktober 2023 11:15 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Oh ik ga die juist in de pub kijken.

Vrouwlief al laten weten dat ik volgende week zaterdag vanaf een uurtje of half 5 tot laat weg ben.
dat is ook een idee B:)B
pi_210877223
Japan of Argentini, zeg het maar
pi_210877492
Ik zeg Argentini!

Eerste try na een minuut
pi_210877530
Lekker begin voor de Argies
pi_210877589
Tof uitshirt van Argentini trouwens.
pi_210877626
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2023 13:08 schreef Nielsch het volgende:
Tof uitshirt van Argentini trouwens.
Wel weer wat anders inderdaad
pi_210877659
Jeetje, dat was een fijne try zeg
pi_210877664
Wat een try!
pi_210877677
Japan echt wel beter deze fase en wat een try!
pi_210877943
Perfect opgepakt in de fase met een man meer voor de Argentijnen
pi_210877988
Wow wat een try weer!
pi_210878136
Wat een pot!
pi_210878178
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2023 13:45 schreef Nielsch het volgende:
Wat een pot!
Leukste pot dit weekend denk ik.
pi_210878272
quote:
14s.gif Op zondag 8 oktober 2023 13:49 schreef DevilsWhore het volgende:

[..]
Zeker de meest spannende!

Al was Engeland - Samoa ook wel tof, maar daar stond niks op het spel.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 08-10-2023 13:57:37 ]
pi_210878333
quote:
1s.gif Op zondag 8 oktober 2023 13:56 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Naja voor Samoa nog directe plaatsing voor volgend WK natuurlijk :+
pi_210878350
quote:
1s.gif Op zondag 8 oktober 2023 13:56 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Ik blijf erbij, Samoa had moeten winnen, al was het maar voor de eer.

Ik was wel blij dat Ford nog op de fly-half stond bij Engeland, ik hoop dat hij daar blijft staan. Ik vind hem een betere 10 dan Farrel.
pi_210878401
Heb nu al 10 keer gehoord dat Leitch 'in de herfst van zn carriere zit'. Vorige wedstrijd werd dit ook continu gemeld.
pi_210878438
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2023 14:07 schreef Nielsch het volgende:
Heb nu al 10 keer gehoord dat Leitch 'in de herfst van zn carriere zit'. Vorige wedstrijd werd dit ook continu gemeld.
Originele audio aanzetten, dat scheelt heel veel frustratie.
  zondag 8 oktober 2023 @ 14:19:35 #95
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_210878520
Prachtige kick _O_
pi_210878523
Zo nice dit!!!

Ik gun het beide teams eigenlijk zo om door te gaan!
  zondag 8 oktober 2023 @ 14:22:55 #97
262211 hhh38
pi_210878540
Was die laatste pass niet voorwaarts?

Wel een mooie try
pi_210878548
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2023 14:20 schreef Nielsch het volgende:
Zo nice dit!!!

Ik gun het beide teams eigenlijk zo om door te gaan!
Ik gun het Japan iets meer.
  Trouwste user 2022 zondag 8 oktober 2023 @ 14:27:16 #99
7889 tong80
Spleenheup
pi_210878590
quote:
14s.gif Op zondag 8 oktober 2023 13:49 schreef DevilsWhore het volgende:

[..]
Mooie pot idd.

zondag 8 oktober 2023 @ 14:29:24 #100
262211 hhh38
pi_210878621
Speel dan af :{
  zondag 8 oktober 2023 @ 14:29:25 #101
194695 franklop
Fran knock
pi_210878622
Die had eerder naar rechts moeten passen, man man man
  zondag 8 oktober 2023 @ 14:30:39 #102
194695 franklop
Fran knock
pi_210878642
Nu alsnog
  zondag 8 oktober 2023 @ 14:33:04 #103
262211 hhh38
pi_210878688
Wat een spanning!
pi_210878690
Conversie ook schitterend!
  zondag 8 oktober 2023 @ 14:34:02 #105
194695 franklop
Fran knock
pi_210878703
Qua verloop beetje gelijk aan 2015 Japan Zaf
  zondag 8 oktober 2023 @ 14:34:03 #106
262211 hhh38
pi_210878704
Argentini maakt die try's wel makkelijk, verdienen de overwinning
pi_210878710
Nu Argentini weer... wat een pot.
pi_210878717
quote:
10s.gif Op zondag 8 oktober 2023 14:34 schreef franklop het volgende:
Qua verloop beetje gelijk aan 2015 Japan Zaf
Zat ik ook aan te denken ja.
pi_210878837
Argentini gaat dit nu wel winnen, maar erg genoten van deze wedstrijd. Echt mooie tries gezien
  zondag 8 oktober 2023 @ 14:47:22 #110
262211 hhh38
pi_210878898
Alleen de 2e helft gezien, maar het was een mooie strijd ^O^
  Trouwste user 2022 zondag 8 oktober 2023 @ 14:48:18 #111
7889 tong80
Spleenheup
pi_210878915
Was genieten.

pi_210878925
Zaterdag 14 oktober

17.00
Wales - Argentini

21.00
Ierland - Nieuw Zeeland

Zondag 15 oktober

17.00
Engeland - Fiji*

21.00
Frankrijk - Zuid Afrika

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 08-10-2023 15:02:02 ]
pi_210885946
Laatste poolwedstrijd here we go, go Fiji!
  FOK!fotograaf zondag 8 oktober 2023 @ 21:11:22 #114
842 Zorro
Z
pi_210886148
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2023 21:01 schreef Nielsch het volgende:
Laatste poolwedstrijd here we go, go Fiji!
*poule
  zondag 8 oktober 2023 @ 21:16:11 #115
262211 hhh38
pi_210886231
quote:
6s.gif Op zondag 8 oktober 2023 21:11 schreef Zorro het volgende:

[..]
*poule
Nee, die groepen heten Pools
  FOK!fotograaf zondag 8 oktober 2023 @ 21:17:12 #116
842 Zorro
Z
pi_210886250
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2023 21:16 schreef hhh38 het volgende:

[..]
Nee, die groepen heten Pools
Oh ik zie het.

Stom rugbyers :(
  zondag 8 oktober 2023 @ 21:22:34 #117
194695 franklop
Fran knock
pi_210886342
Het oogt wat slordig
pi_210886444
Ja Fiji moet nog wel even aan de bak.
pi_210886705
Heel Australi begint ineens te hopen.
  FOK!fotograaf zondag 8 oktober 2023 @ 22:08:08 #120
842 Zorro
Z
pi_210887136
Dit gaat niet geheel naar wens.
pi_210887159
Fiji met deze stand nog steeds door in verband met losing bonus point... maar toch...
pi_210887185
Wat een chaos! Fiji strikes back!
  FOK!fotograaf zondag 8 oktober 2023 @ 22:11:44 #123
842 Zorro
Z
pi_210887194
Australie weer in rouw
pi_210887248
Wat is dit voor gekke wedstrijd?
pi_210887254
Oh nee....
pi_210887408
Ik was van plan om vroeg te gaan slapen maar dit is wel vermakelijk.
pi_210887415
Fiji zet alles op alles
pi_210887423
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2023 22:26 schreef Nielsch het volgende:
Fiji zet alles op alles
Die willen het niet op een puntje aan laten komen natuurlijk.
pi_210887431
Fiji met deze score nog steeds door maar Portugal mag dan ook geen puntje meer uitlopen.
pi_210887468
Fiji met een aantal erg late tackles
pi_210887559
Pffff hehe! Fiji strikes back again. Portugal lijkt nu redelijk kapot gebeukt.

[ Bericht 75% gewijzigd door #ANONIEM op 08-10-2023 22:37:38 ]
pi_210887572
En tis weer gelijk!
pi_210887591
quote:
1s.gif Op zondag 8 oktober 2023 22:36 schreef Nielsch het volgende:
Pffff hehe! Fiji strikes back again. Portugal lijkt nu redelijk kapot gebeukt.
Portugal al met al verrassend goed dit toernooi?
pi_210887599
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2023 22:39 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Portugal al met al verrassend goed dit toernooi?
Absoluut! Respect voor die mannen!
pi_210887667
Fiji sleept het eruit! Dit was echt de leukste dag van de poolfase. Tot volgende week!
  FOK!fotograaf zondag 8 oktober 2023 @ 22:50:22 #136
842 Zorro
Z
pi_210887696
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2023 22:47 schreef Nielsch het volgende:
Fiji sleept het eruit! Dit was echt de leukste dag van de poolfase. Tot volgende week!
Weet je het zeker?
De kwali ja, de wedstrijd niet zo

(Wat eruit slepen betreft bedoel ik)
  Redactie Sport / Supervogel zondag 8 oktober 2023 @ 22:52:46 #137
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_210887722
Prachtige wedstrijd.
pi_210887726
Leuk voor Portugal ook
pi_210887781
Wat een ontknoping!
pi_210888297
Wat een wedstrijd en wat ontzettend leuk voor de Portugezen _O_ .
pi_210889663
Ik hoop dat Fiji wel volgende week kan presteren tegen Engeland
pi_210889699
Ik ga zaterdag waarschijnlijk missen, erg onhandig.
pi_210889974
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2023 09:14 schreef franklop het volgende:
Ik ga zaterdag waarschijnlijk missen, erg onhandig.
Slecht geregeld.
pi_210890006
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2023 09:48 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Slecht geregeld.
Halve finale zaterdag de 21e ook

Ernstig vervelend als je net 2 directe familieleden hebt die een 'mijlpaalleeftijd' in oktober bereiken
pi_210890081
quote:
9s.gif Op maandag 9 oktober 2023 09:52 schreef franklop het volgende:

[..]
Halve finale zaterdag de 21e ook

Ernstig vervelend als je net 2 directe familieleden hebt die een 'mijlpaalleeftijd' in oktober bereiken
Je die halve finale sta ik op een technofestival tijdens ADE. Maar kwartfinales lijken me toch een stuk spannender dan de halve finales.
pi_210890905
Dupont is back! Vanaf vandaag mag hij weer meetrainen van de artsen.
  maandag 9 oktober 2023 @ 21:14:41 #147
262211 hhh38
pi_210897371
twitter

_O_
pi_210934482
twitter

quote:
"He breached protocol, nothing major but it kept him out of selection," said head coach Ian Foster.

When asked about the specifics of Telea's omission, Foster added: "It says volumes about what we stand for and speaks volumes for the team.

"It happens, it is what it is. It was pretty clear cut and I do not want to talk about it any more."
pi_210935897
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2023 11:35 schreef Nielsch het volgende:
Dupont is back! Vanaf vandaag mag hij weer meetrainen van de artsen.
Start ook gelijk tegen Zuid-Afrika
pi_210936067
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 11:55 schreef franklop het volgende:

[..]
Start ook gelijk tegen Zuid-Afrika
Ik las het net ja. Ben erg benieuwd hoe dat zal gaan.

Zin in dit weekend man, niet normaal. Hoop wel dat Frankrijk en/of Ierland doorgaan anders ben ik er wel klaar mee (niet helemaal, maar toch).
pi_210936504
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 12:07 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Ik las het net ja. Ben erg benieuwd hoe dat zal gaan.

Zin in dit weekend man, niet normaal. Hoop wel dat Frankrijk en/of Ierland doorgaan anders ben ik er wel klaar mee (niet helemaal, maar toch).
Ik vrees dat Ierland weer eens pech gaat hebben
pi_210937499
quote:
9s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 12:46 schreef franklop het volgende:

[..]
Ik vrees dat Ierland weer eens pech gaat hebben
Ook wel bizar hoor. Dan win je de zwaarste poule van allemaal en mag je als beloning tegen misschien wel de zwaarst mogelijke tegenstander in de kwartfinale.
pi_210938593
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 14:07 schreef Marcoss het volgende:

[..]
Ook wel bizar hoor. Dan win je de zwaarste poule van allemaal en mag je als beloning tegen misschien wel de zwaarst mogelijke tegenstander in de kwartfinale.
De wedstrijd is nog niet gespeeld. Nieuw Zeeland deed het erg goed tegen Itali maar Itali was dit WK ook wel heel erg slecht.
pi_210949090
Over 5 uurtjes begint het feest weer *O*
pi_210949139
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2023 12:05 schreef Faraday01 het volgende:
Over 5 uurtjes begint het feest weer *O*
Tegen die tijd is mijn kater wel weg en kunnen we weer.
pi_210949157
Nu al zin in de Guinness!
pi_210949184
POLL
pi_210949193
POLL
pi_210949499
Kwam er gisterenavond achter dat het 4x noord vs zuid is dit weekend. Waarbij Noord ook nog eens allemaal #1 was in de poule.
  FOK!fotograaf zaterdag 14 oktober 2023 @ 14:24:00 #160
842 Zorro
Z
pi_210950157
quote:
10s.gif Op zaterdag 14 oktober 2023 12:59 schreef franklop het volgende:
Kwam er gisterenavond achter dat het 4x noord vs zuid is dit weekend. Waarbij Noord ook nog eens allemaal #1 was in de poule.
Ik kwam er gisterenavond achter dat ik vanavond weg moet en niet kan kijken :'(
pi_210950692
quote:
6s.gif Op zaterdag 14 oktober 2023 14:24 schreef Zorro het volgende:

[..]
Ik kwam er gisterenavond achter dat ik vanavond weg moet en niet kan kijken :'(
In potentie ga je DE wedstrijd van het WK missen :o
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 14 oktober 2023 @ 15:40:21 #162
284411 crew  heywoodu
pi_210950737
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2023 15:33 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Dat is hopelijk die van 21.00? Want voor die tijd ben ik ook nog even op pad :@

Edit: IRL - RSA is die van vanavond ja, gelukkig.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympir in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
pi_210950763
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2023 15:40 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Dat is hopelijk die van 21.00? Want voor die tijd ben ik ook nog even op pad :@

Edit: IRL - RSA is die van vanavond ja, gelukkig.
Ierland - Nieuw Zeeland

Morgen Frankrijk - Zuid Afrika
pi_210951104
Huh er zitten allemaal Indirs in de pub, cricket te kijken.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 14 oktober 2023 @ 16:53:58 #165
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_210951346
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2023 16:25 schreef Nielsch het volgende:
Huh er zitten allemaal Indirs in de pub, cricket te kijken.
Dat WK is nu ook een weekje bezig :+
pi_210951347
Tijd voor rugby.

Beetje afleiding van die oorlogen.

Gewoon een potje ouderwetsch gekanaliseerde strijd.

Op een mooi avondje mensen.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_210951352
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2023 16:53 schreef borisz het volgende:

[..]
Dat WK is nu ook een weekje bezig :+
Haha ja weet ik. Wat een teringgroot stadion zeg.
pi_210951364
Owjee de live kinderkoren zijn terug. Gelukkig niet meer a-capella.
pi_210951380
Argentini heeft die 14-jarige weer opgesteld.
pi_210951388
Hup Poema’s!
pi_210951398
Zo maar even mijn stream opstarten *O*
pi_210951444
Boffelli die mist, dit is gespeeld ;(.
pi_210951487
Die rugnummers bij Wales _O- .
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 14 oktober 2023 @ 17:17:10 #174
284411 crew  heywoodu
pi_210951541
Jeetje, scheids eruit ;(
pi_210951544
Jeetje wat gebeurt hier allemaal :{ .
pi_210951788
Matten.

Pittig sfeertje opeens. Overal oorlog. :{
pi_210951794
Hier gaat toch geel voor Wales komen?
pi_210951800
Achterlijke overtreding.
pi_210951806
Geen geel :') .
pi_210951808
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2023 17:48 schreef WAvanBuren het volgende:
Achterlijke overtreding.
Penalty, geen geel. Wales mazzelt
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 14 oktober 2023 @ 17:50:42 #181
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_210951819
10-6. HT.
  zaterdag 14 oktober 2023 @ 18:13:40 #182
262211 hhh38
pi_210952029
Argentijnen op voorsprong!
pi_210952030
Argentini kickt zich naar een voorsprong
pi_210952040
Erg close dit. Zeer vermakelijk!
pi_210952042
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2023 17:11 schreef WAvanBuren het volgende:
Die rugnummers bij Wales _O- .
Slecht man.
  FOK!fotograaf zaterdag 14 oktober 2023 @ 18:18:17 #186
842 Zorro
Z
pi_210952064
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2023 15:33 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Vertel mij wat :{
pi_210952126
Slecht verdedigd dit joh.
pi_210952266
Goede beslissing.
  zaterdag 14 oktober 2023 @ 18:39:42 #189
262211 hhh38
pi_210952325
Die try van Argentini kan niet lang meer duren toch
pi_210952344
Wat een gevecht voor de try _O_
  zaterdag 14 oktober 2023 @ 18:41:22 #191
262211 hhh38
pi_210952346
_O_
pi_210952347
Dik verdiende try _O_ .
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 14 oktober 2023 @ 18:41:40 #193
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_210952348
En daar issie! 17-17. Conversie nog te gaan.
En raak 17-19 Argentini
pi_210952360
Het is niet heel goed maar wel spannend
pi_210952366
Spannend!!!
pi_210952383
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2023 18:43 schreef Nielsch het volgende:
Spannend!!!
Veel Welshman in de pub?
pi_210952408
Wat een tackle _O_ .
pi_210952413
Saved by the post :D
  FOK!fotograaf zaterdag 14 oktober 2023 @ 18:48:39 #199
842 Zorro
Z
pi_210952422
Deze wedstrijd is een heel stuk spannender dan ik vooraf had gedacht _O_
pi_210952436
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2023 18:47 schreef WAvanBuren het volgende:
Wat een tackle _O_ .
Precies goede moment _O_
pi_210952438
Die tackle joh. Wow.
pi_210952470
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2023 18:49 schreef Salina het volgende:
Die tackle joh. Wow.
Dat kan toch niet goed voor je organen zijn :D
pi_210952476
Jaaaa _O_ .
pi_210952477
Gespeeld.

quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2023 18:52 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Dat kan toch niet goed voor je organen zijn :D
Hoezo. Tackelen doe je met je handen, niet met je milt of lever. :P
pi_210952478
Over een uit na gigantische fout
  FOK!fotograaf zaterdag 14 oktober 2023 @ 18:54:14 #206
842 Zorro
Z
pi_210952484
Dit mag je een fout noemen
pi_210952491
quote:
6s.gif Op zaterdag 14 oktober 2023 18:54 schreef Zorro het volgende:
Dit mag je een fout noemen
Klein foutje maar :X .
pi_210952493
Goodbye Wales!
pi_210952514
Al met al een erg vermakelijke wedstrijd geweest
pi_210952542
Genoten hoor, leuke wedstrijd!
  zaterdag 14 oktober 2023 @ 18:58:57 #211
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_210952549
Wat een bazenpot. Ik had dit verre van verwacht.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_210952592
Lekker voorprogramma was dat!
pi_210952607
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2023 18:45 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Veel Welshman in de pub?
Vooral Ieren en achterin Argentijnen volgens mij. Daar werd net heel hard gejuicht. En Nederlanders.

Morgen zit t vol met Zuid Afrikanen.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 14-10-2023 19:05:24 ]
  zaterdag 14 oktober 2023 @ 19:15:46 #214
262211 hhh38
pi_210952721
quote:
10s.gif Op zaterdag 14 oktober 2023 12:59 schreef franklop het volgende:
Gelukkig geen 4x noord in de halve finale :)
  zaterdag 14 oktober 2023 @ 19:16:31 #215
262211 hhh38
pi_210952730
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 oktober 2023 19:03 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Vooral Ieren en achterin Argentijnen volgens mij. Daar werd net heel hard gejuicht. En Nederlanders.

Morgen zit t vol met Zuid Afrikanen.
Utrecht? Ik ga zo, hopelijk is er nog plek :P
pi_210952744
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2023 19:15 schreef hhh38 het volgende:

[..]
Gelukkig geen 4x noord in de halve finale :)
8 jaar geleden was het 4x Zuid toch? Dat kan nog wel :o
pi_210953393
Tijd voor de voorbeschouwing. Toch maar thuis gebleven omdat ik mijn quotum aan bier al gehaald heb dit wekend.
pi_210953537
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2023 19:16 schreef hhh38 het volgende:

[..]
Utrecht? Ik ga zo, hopelijk is er nog plek :P
Welke?
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 14 oktober 2023 @ 20:36:29 #219
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_210953632
Die haka vroeger :D

twitter

[ Bericht 84% gewijzigd door borisz op 14-10-2023 20:57:38 ]
pi_210953715
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2023 20:36 schreef borisz het volgende:
Die haka vroeger :D
Buck Shelford heeft dat veranderd. Legendarische All Black.
  zaterdag 14 oktober 2023 @ 20:42:43 #221
262211 hhh38
pi_210953718
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2023 20:29 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Welke?
Mick O'Connells
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 14 oktober 2023 @ 20:45:09 #222
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_210953761
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2023 20:42 schreef hhh38 het volgende:

[..]
Mick O'Connells
Naast de oude tent van Henk is Mick ook een bekende tent voor FOK!kers :+
pi_210953843
Veel plezier iedereen *O*
pi_210953851
Ik hoop op een titanenstrijd.
pi_210953881
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2023 20:42 schreef hhh38 het volgende:

[..]
Mick O'Connells
Zit in Little Dublin aan de Mariaplaats.
pi_210953891
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2023 20:54 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Zit in Little Dublin aan de Mariaplaats.
Dat moet wel groen kleuren nu :D
pi_210953963
Ieren in een maffe formatie tijdens de Haka :') .
pi_210953994
Prachtig hoe de Ierse fans de Haka altijd helemaal overstemmen!
pi_210954017
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2023 20:58 schreef WAvanBuren het volgende:
Ieren in een maffe formatie tijdens de Haka :') .
De 8 van Anthony Foley.

Deden ze in Chicago ook jaren geleden. Toen was ie net overleden. En won Ierland.
pi_210954030
Druk van de Prumjur Liek bij beide.
pi_210954230
All Blacks staan wel op punt hoor.
pi_210954342
Wat een try _O_
pi_210954344
Echt slecht supportwerk van Ierland bij de rucks...
  Redactie Sport zaterdag 14 oktober 2023 @ 21:20:23 #234
451829 crew  H.Vviv
pi_210954346
Nieuw Zeeland met een hele mooie try.
pi_210954365
_O_
pi_210954555
Geweldig!
pi_210954637
Makkelijke try.
pi_210954647
Wat een tempo in deze wedstrijd _O_
pi_210954714
:G :( .
pi_210954770
Wat een leuke pot.
pi_210954775
Mooie wedstrijd om te zien _O_
pi_210954798
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2023 21:40 schreef WAvanBuren het volgende:
:G :( .
Beetje knullige gele kaart
  zaterdag 14 oktober 2023 @ 21:49:54 #243
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_210954858
Ik snap ook niks van die kaarten. Waarom was dit geel?
I am a black hole shitting into the void
pi_210954881
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2023 21:49 schreef Gimmick het volgende:
Ik snap ook niks van die kaarten. Waarom was dit geel?
Als de pass van de speler was aangekomen dan had er een scoringskans kunnen zijn.
pi_210954925
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2023 21:51 schreef Managarm het volgende:

[..]
Als de pass van de speler was aangekomen dan had er een scoringskans kunnen zijn.
En hij deed geen echte poging de bal over te nemen
  zaterdag 14 oktober 2023 @ 21:55:54 #246
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_210954961
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2023 21:51 schreef Managarm het volgende:

[..]
Dat lijkt mij juist de reden om je hand er tussen te steken :@

Het mag dus alleen als je de bal daadwerkelijk vangt?
I am a black hole shitting into the void
pi_210955009
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2023 21:55 schreef Gimmick het volgende:

[..]

Het was ook een knock-on (bal vooruit spelen) en dat is een overtreding. Een overtreding waarmee een scoringskans wordt weggenomen dus. Maar inderdaad, als hij de bal had gevangen, was er niets aan de hand geweest.
pi_210955257
Deze try kwam best uit het niets.
pi_210955267
Vroem vroem en de try
pi_210955310
Wat worden we verwend vandaag jongons _O_ .
pi_210955376
Kolere wat een misser
pi_210955377
Jeetje, Sexton :{ .
pi_210955425
Normaal gesproken doet ie dat op n been.
pi_210955452
Daar komt wat massa in het veld :D
pi_210955468
-O- .
pi_210955487
*O*
pi_210955515
Dit lijkt toch zwaar te worden voor de all blacks
  Redactie Sport zaterdag 14 oktober 2023 @ 22:33:16 #258
451829 crew  H.Vviv
pi_210955534
Dit zijn wel erg makkelijke gewonnen minuten voor Nieuw Zeeland.
pi_210955544
Ook geen beste kick.
pi_210955563
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2023 22:33 schreef H.Vviv het volgende:
Dit zijn wel erg makkelijke gewonnen minuten voor Nieuw Zeeland.
Ieren doen dit niet handig inderdaad
pi_210955600
Fenomenaal verdedigt.
  Redactie Sport zaterdag 14 oktober 2023 @ 22:38:34 #262
451829 crew  H.Vviv
pi_210955606
Wel erg slordig van Ierland.
pi_210955618
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2023 22:38 schreef WAvanBuren het volgende:
Fenomenaal verdedigt.
Inderdaad!!
pi_210955744
Ierland :W .
  Redactie Sport zaterdag 14 oktober 2023 @ 22:50:10 #265
451829 crew  H.Vviv
pi_210955751
Wat een pracht kwartfinale _O_
pi_210955753
Wat een fantastische wedstrijd met NZ toch wel als terechte winnaar
pi_210955754
Hart in de keel joh
pi_210955760
Wat een wedstrijd _O_ .

Wat een wedstrijden vandaag _O_ .
pi_210955769
Leuke wedstrijd.
pi_210955771
Echt kut dit. Wel mooie pot maar keihard balen.
pi_210955776
Mooi potje
zie email 27 oktober
pi_210955799
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2023 22:51 schreef Nielsch het volgende:
Echt kut dit. Wel mooie pot maar keihard balen.
Uiteindelijk wel een terechte winnaar vandaag
pi_210955804
De sfeer is wat depomt hier.
pi_210955809
COME ON ENGLAND!!!!!!!
  zaterdag 14 oktober 2023 @ 22:54:40 #275
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_210955816
Topavond voor het rugby, twee prachtige QF’s gezien.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_210955825
Hup Fiji
pi_210955919
De vloek is weer niet doorbroken. Ierland 10x eruit in de kwartfinale.
pi_210956028
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2023 22:53 schreef Nielsch het volgende:
De sfeer is wat depomt hier.
Bedompt?

Mooie pot vandaag. Twee mooie potten gezien vandaag.

[ Bericht 18% gewijzigd door Salina op 15-10-2023 09:33:01 ]
  zaterdag 14 oktober 2023 @ 23:12:37 #279
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_210956080
2 heerlijke intense wedstrijden waren het vandaag. _O_
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! golfer
pi_210956163
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2023 22:54 schreef Nielsch het volgende:
COME ON ENGLAND!!!!!!!
Tenzij je Engels bent kan dit niet. :{
  zondag 15 oktober 2023 @ 00:10:21 #281
168739 Red_85
'echt wel'
pi_210956766
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2023 22:50 schreef WAvanBuren het volgende:
Wat een wedstrijd _O_ .

Wat een wedstrijden vandaag _O_ .
2 toch wel verrassingen.
Dacht Wales is uiteindelijk wel sterker en dit Nieuw Zeeland leek mij niet sterk genoeg. At all.

Top dat ik niet op sport wed :D

Hele toffe dag. Fantastische potten. Werkelijk genieten.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_210957010
Het wordt weer 4x zuid
  FOK!fotograaf zondag 15 oktober 2023 @ 08:48:06 #283
842 Zorro
Z
pi_210958125
quote:
10s.gif Op zondag 15 oktober 2023 00:41 schreef franklop het volgende:
Het wordt weer 4x zuid
Laten we het hopen.
Mijn voorkeur vooraf was Wales, Ierland, Fiji en Zuid-Afrika.
Gisteren won 2x de verkeerde (en heb ik een mooie wedstrijd gemist zo te zien), dan wil je niet dat vandaag Engeland en al helemaal niet de Fransozen dan ook nog eens gaan winnen. Dus zal dat wel gaan gebeuren.
pi_210958152
Ik gun het Frankrijk wel om te winnen eigenlijk! Maar zal ongetwijfeld in de minderheid zijn.
pi_210958174
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2023 21:55 schreef Gimmick het volgende:

[..]

Je mag de bal niet naar voren spelen. Als je dat per ongeluk doet terwijl je zelf aan het aanvallen bent krijg je enkel een scrum tegen. De straffen worden veel hoger als je het als verdedigende partij expres doet en/of het aanvallende team een scoringskans ontneemt.

Een interceptie is wel helemaal legaal trouwens. Maar dan moet je hem wel echt vangen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 15-10-2023 08:58:48 ]
  FOK!fotograaf zondag 15 oktober 2023 @ 09:04:57 #286
842 Zorro
Z
pi_210958221
quote:
1s.gif Op zondag 15 oktober 2023 08:58 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Je mag de bal niet naar voren spelen. Als je dat per ongeluk doet terwijl je zelf aan het aanvallen bent krijg je enkel een scrum tegen. De straffen worden veel hoger als je het als verdedigende partij expres doet en/of het aanvallende team een scoringskans ontneemt.

Een interceptie is wel helemaal legaal trouwens. Maar dan moet je hem wel echt vangen.
Ja, dat weet Wales nu ook :P
pi_210958856
POLL
pi_210958878
POLL
  zondag 15 oktober 2023 @ 10:57:38 #289
262211 hhh38
pi_210959066
quote:
0s.gif Op zondag 15 oktober 2023 08:54 schreef Nielsch het volgende:
Ik gun het Frankrijk wel om te winnen eigenlijk! Maar zal ongetwijfeld in de minderheid zijn.
Ik ook. Vooral omdat zo'n toernooi dan echt blijft leven in het land zelf.

Fiji zou heel leuk zijn.
pi_210960898
Hoop op weer een legendarische Springboks - All Blacks finale
  zondag 15 oktober 2023 @ 14:03:33 #291
503118 Bezsen
We Call Them Poor
pi_210961004
Hup Engeland en zuid afrika!
pi_210962385
Hup Fiji.

Hup France.

Klaar voor. *O*
pi_210962513
Fiji heeft het zwaar
pi_210962514
-O-
pi_210962557
Best knap om beide palen te raken
pi_210962617
Fiji lijkt kracht tekort te komen in de eerste en tweede rij.

En dan ook nog een man eraf
pi_210962620
Dit is gespeeld :{ .
  FOK!fotograaf zondag 15 oktober 2023 @ 17:27:57 #298
842 Zorro
Z
pi_210962626
quote:
0s.gif Op zondag 15 oktober 2023 17:26 schreef WAvanBuren het volgende:
Dit is gespeeld :{ .
De Fransen straks nog winnen en deze kwartfinales zijn de perfect shitshow -O-

Al mag ik Nieuw Zeeland ook wel, maar ik had voorkeur voor Ierland.
pi_210962635
Wat is Fiji in de lineout aan het prutsen :o
pi_210962644
quote:
6s.gif Op zondag 15 oktober 2023 17:27 schreef Zorro het volgende:

[..]
De Fransen straks nog winnen en deze kwartfinales zijn de perfect shitshow -O-

Al mag ik Nieuw Zeeland ook wel, maar ik had voorkeur voor Ierland.
Gisteren was prachtig met twee mooie winnaars. _O_
En gelukkig gaan de Fransen niet winnen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')