Wow, thanks voor de reactie! Ga ik zeker wat mee doen.quote:Op woensdag 22 mei 2024 21:36 schreef E.T. het volgende:
route is best ambitieus voor 2,5 week. En inderdaad is die tijd van het jaar echt niet fijn qua temperatuur. Vlak voor Springbreak heeft mijn absolute voorkeur.
Miami Beach is leuk voor een dag inderdaad, 's avonds eten op Espanola Way en over Ocean Drive slenteren.. Volgende dag zou ik Brickell pakken; Little Havana, Wynwood, Miami Thriller Boat vanaf Bayside.. (die laatste is echt een aanrader)
Volgende dag de oostkant van Everglades bezoeken en overnachten in Key Largo. Als je daarna doorrijdt naar Key West neem je tijd. Wij doen het liefst drie dagen over deze trip. Dan lekker een dag of twee Key West; zeker de zonsondergang vanaf Mallory Square beleven en daarna slenteren over Duval Street en ergens een restaurantje pakken.
Daarna westkant Everglades (Shark Valley) en naar boven naar Cedar Key. Doorrijden kan, maar vind ik zonde. Genoeg te zien onderweg en een of twee overnachtingen kan prima. Zonde om Florida alleen maar vanuit je auto te zien.
Oversteken naar St. Augustine; daar kun je ook makkelijk 2 of drie dagen volmaken. Vergeet niet van te voren al Devil's Den te reserveren. Zonder reservering kom je niet in de buurt. Springs kun je wel een dag volmaken.
Dan naar beneden; Daytona wil je toch eens zien, Space Center, Cocoa Beach, Blowing Rocks, West Palm Beach, Fort Lauderdale.. Genoeg stops te verzinnen.
Zoals gezegd, het kan. Maar zeker met zo'n kleintje zou ik toch wel vaker de auto uit willen.
Staat toch in de tekst? 100% aandacht van beide ouders. En daarnaast inderdaad wandelen, rondkijken etc. Contacten met locals had hij overigens ook. Zeker een baby laat heel duidelijk weten of hij het naar zijn zin heeft of niet. Maar goed, ik maak zo’n reis niet voor mijn kind, maar voor mijzelf. Kind heeft mazzel dat hij mee mag. Maar voor we kinderen hadden begreep ik ouders die dat deden ook niet.quote:Op donderdag 23 mei 2024 15:21 schreef matthijst het volgende:
10-11 maanden en "heeft zich echt goed vermaakt" in 1 zin![]()
![]()
Kind kan schijten, brabbelen en kruipen. Net als elke random baby. Maar "heeft zich goed vermaakt" is wel een aparte uitspraak.
Wat is vermaken voor een 10 maand oude baby?
Boekje lezen, tv kijken, mooie wandeling gemaakt. Stukje gezwommen in de oceaan?
Achtbaantje meegepakt. Gepraat met andere babies, lekker onder de locals?
Als je telefoon eSim aankan is dat de goedkoopste optie. Mijn telefoon kan dat niet, dus ik had in maart voor ongeveer 36 euro op Schiphol een simkaart gekocht met 12 gig data en een geldigheid van een maand. Dat was een simkaart van de Britse provider 3 overigens.quote:Op woensdag 5 juni 2024 07:13 schreef manny het volgende:
Hallo,
iemand een tip als het gaat om een SIM kaart med data, iets slims (lees goedkoop) om daar data op je telefoon te hebben.
Ik google wat en kom wel wat tegen uiteraard..maar iemand een goede aanrader?
Wel vrijwel altijd met een (lange) overstap?quote:Op woensdag 5 juni 2024 09:55 schreef dimmak het volgende:
Is vliegen met Aer Lingus nog een beetje aan te raden? Die bieden best goedkope vluchten aan in vergelijking met de concurrenten.
Alleen een keer gehad naar Ierland, was toen prima. Voordeel van Aer Lingus is wel dat je in Ierland al door de US Customs kan, scheelt weer tijd als je daar geland bent.quote:Op woensdag 5 juni 2024 09:55 schreef dimmak het volgende:
Is vliegen met Aer Lingus nog een beetje aan te raden? Die bieden best goedkope vluchten aan in vergelijking met de concurrenten.
Prima, standaard, no nonsense no extras vlucht. Inderdaad, in Ierland al door de US customs, dus je hoeft in Amerika niet meer in de rij. Vond ik prettig.quote:Op woensdag 5 juni 2024 09:55 schreef dimmak het volgende:
Valt dus wel mee met de vluchten waar ik naar kijk. Max. 2u.quote:Op woensdag 5 juni 2024 10:16 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Wel vrijwel altijd met een (lange) overstap?
Dank. Ik vrees dat ik dankzij mijn brakke oude iPhone met een fysieke SIM aan de slag moet, maar dat ga ik zeker regelen.quote:
We hadden voor mijn dochter een eSim van Airolo, dat was niet duur en werkte prima!quote:Op woensdag 5 juni 2024 07:13 schreef manny het volgende:
Hallo,
iemand een tip als het gaat om een SIM kaart med data, iets slims (lees goedkoop) om daar data op je telefoon te hebben.
Ik google wat en kom wel wat tegen uiteraard..maar iemand een goede aanrader?
Yes. Probeerde de sim info eerst daar te checken, maar die site lag er uit idd.quote:Op donderdag 6 juni 2024 22:05 schreef LTVDK het volgende:
Volgens mij ligt het alles-amerika forum er uit, krijg al een paar dagen geen verbindinghttps://forum.allesamerika.nl/
Kies gewoon Airalo of Holafly, werkt prima.quote:Op donderdag 6 juni 2024 22:23 schreef manny het volgende:
[..]
Yes. Probeerde de sim info eerst daar te checken, maar die site lag er uit idd.
Yes. Dat zal ik doen.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 09:14 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Kies gewoon Airalo of Holafly, werkt prima.
Hij doet het weerquote:Op donderdag 6 juni 2024 22:05 schreef LTVDK het volgende:
Volgens mij ligt het alles-amerika forum er uit, krijg al een paar dagen geen verbindinghttps://forum.allesamerika.nl/
have funquote:Op woensdag 3 juli 2024 11:04 schreef manny het volgende:
Ben er. Indianapolis. Paspoort / douane JFK viel me erg mee. Daarna binnenlandse vlucht zonder issues. Auto opgepikt en hotel ingedoken.
Lets start de rondrit…
Hebben jullie niet langer de tijd? Vond persoonlijk SF wel leuk voor een dag of 3, maar je kunt er vast nog wel een paar dagen bij plakken in de omgeving. Misschien is SF + Yosemite + Sequoia een optie als rondje?quote:Op woensdag 3 juli 2024 11:09 schreef AlwaysHappy het volgende:
Volgend jaar weer die kant op! Sowieso San Francisco. Willen iets van 9-10 dagen gaan.
Hebben een vrij aanhankelijke kat die alleen thuis zit (pensions vindt hij niks). Komt wel elke dag iemand langs om aandacht te geven, maar gevoelsmatig voelt het toch niet helemaal goed om dan langer dan 10 dagen te gaan. Dus de echt langere rondreizen (naast dat we er al een paar gedaan hebben voordat we hem hadden) komen over een paar jaar wel weer.quote:Op woensdag 3 juli 2024 11:12 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Hebben jullie niet langer de tijd? Vond persoonlijk SF wel leuk voor een dag of 3, maar je kunt er vast nog wel een paar dagen bij plakken in de omgeving. Misschien is SF + Yosemite + Sequoia een optie als rondje?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |