En VLAC is bijna niet te krijgenquote:Op maandag 2 oktober 2023 22:45 schreef Confetti het volgende:
[..]
Muziek is ontelbare keren goedkoper te produceren dan films en series.
Geen idee, maar dit is de wetgeving momenteel. En aangezien jij qua snelheidswetgeving nogal strikt in de leer bent verbaasde het me om te lezen dat 'met downloaden niets mis is', dus ging ik er vanuit dat dat kwam doordat je niet op de hoogte was van de huidige wetgeving.quote:Op maandag 2 oktober 2023 21:40 schreef karr-1 het volgende:
En is er ooit een persoon aangeklaagd hiervoor? Dus geen commercieel iets, maar een privé persoon?
Videotheek.quote:Op zondag 1 oktober 2023 10:50 schreef schommelstoel het volgende:
Er zou een dienst moeten zijn waar je los series kan bestellen van meerdere diensten.
Stel je hebt interesse in 5 series
Maar staan alle 5 op een andere streamingdienst.
Dat je ze los kan bestellen van elke streamingdienst en zo je eigen pakket kan samenstellen.
Er zijn gewoon te veel streamingsdiensten die ook nog eens de prijzen blijven omhoog gooien.
Ik neem ook wel eens een biefstukje mee bij de zelfscan, gewoon onderop leggen. Ze scannen toch maar de bovenste drie producten. Vooral op zaterdag, die onderbetaalde zaterdaghulpjes gaan echt niet je hele tas omver gooien.quote:Op zondag 1 oktober 2023 10:13 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Prima, en dan mag je op de blaren zitten, maar ik heb een hekel aan mensen die hun gedrag goedpraten 'omdat hullie het allemaal zo duur maken'.
Zelfde als mensen die dingen jatten uit de supermarkt omdat de supermarkt het zo duur heeft gemaakt (of de zelfscan misbruiken omdat een supermarkt diefstal wel heel makkelijk maakt 'en er zo om vraagt'). Dat je het doet, betekent nog niet dat het ook oké is.
Ik snap nooit waarom zelfscan diefstal zo in de hand werkt. Daar wordt je toch gecontroleerd? Bij de normale kassa heb ik nog nooit controle gehad.quote:Op zondag 1 oktober 2023 10:13 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Prima, en dan mag je op de blaren zitten, maar ik heb een hekel aan mensen die hun gedrag goedpraten 'omdat hullie het allemaal zo duur maken'.
Zelfde als mensen die dingen jatten uit de supermarkt omdat de supermarkt het zo duur heeft gemaakt (of de zelfscan misbruiken omdat een supermarkt diefstal wel heel makkelijk maakt 'en er zo om vraagt'). Dat je het doet, betekent nog niet dat het ook oké is.
In de meeste gevallen word je bij een zelfscan niet gecontroleerd alleen.quote:Op dinsdag 3 oktober 2023 12:06 schreef borbit het volgende:
[..]
Ik snap nooit waarom zelfscan diefstal zo in de hand werkt. Daar wordt je toch gecontroleerd? Bij de normale kassa heb ik nog nooit controle gehad.
Steekproefsgewijs.quote:Op dinsdag 3 oktober 2023 12:06 schreef borbit het volgende:
[..]
Ik snap nooit waarom zelfscan diefstal zo in de hand werkt. Daar wordt je toch gecontroleerd? Bij de normale kassa heb ik nog nooit controle gehad.
Je zou denken dat als je een sales team aanstuurt (hoezo is dat anders kapitalisme dan Ahold?) je dat biefstukje wel kan betalen maar blijkbaar voel je de noodzaak om te stelen. Triest.quote:Op dinsdag 3 oktober 2023 08:47 schreef C.L.Werner het volgende:
[..]
Ik neem ook wel eens een biefstukje mee bij de zelfscan, gewoon onderop leggen. Ze scannen toch maar de bovenste drie producten. Vooral op zaterdag, die onderbetaalde zaterdaghulpjes gaan echt niet je hele tas omver gooien.
Heerlijk dat kapitalisme. Dan moeten ze maar niet bezuinigen op personeel.
Penny wise, pound foolish.
Dit voorbeeld haal ik ook aan bij mijn sales team, kunnen ze wel waarderen.
Hoeveel videotheken zullen er nog zijn in NL ? Het zou me verbazen als het er meer dan 10 zijn.quote:
Eind vorig jaar nog 11quote:Op dinsdag 3 oktober 2023 12:45 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Hoeveel videotheken zullen er nog zijn in NL ? Het zou me verbazen als het er meer dan 10 zijn.
Ik zei net dat het bijna hetzelfde is als een zenderpakket, maar er mist nog wel iets cruciaals namelijk een eenvoudig overkoepeling. Waarom is er nog niet een site die gewoon een streaming pakket aanbiedt waar netflix,prime,hbo,disney,videoland,etc gewoon onder één abonement hangt via 1 portal.quote:Op zondag 1 oktober 2023 10:33 schreef speknek het volgende:
Ik heb gewoon alle grote streamingdiensten maar ik ben rijk (en voor sommigen, zoals HBO, wil ik de 4 euro per maand niet kwijtraken ookal kijk ik er weinig naar), kan me voorstellen dat het voor studenten en armere mensen inderdaad erg duur wordt alles te kunnen zien. Maar ik ben het ook wel eens met Tim Kuik hier, alleen Netflix heeft al meer content dan je in een mensenleven kan zien, dus dat je dan ook nog content van andere diensten wil downloaden is pure first world problems, temeer omdat elke dienst maandelijks opzegbaar is, dus met een beetje slim switchen betaal je echt belachelijk weinig voor eindeloos goede content. Je ziet het alleen niet op releasedag, maar een of twee maanden later. Ik vind het argument voor downloaden echt lang niet zo sterk meer als vroeger, toen de content of niet beschikbaar, of extreem duur was. Het is nu eigenlijk gewoon parasitair gedrag, als we eerlijk zijn. Maar goed, het geeft ook te denken dat zelfs met maandelijks opzegbare termijnen, het niet zo comfortabel is als downloaden.
Ik ben gestopt met series en films kijken.quote:Op zondag 1 oktober 2023 09:14 schreef kwiwi het volgende:
Ik ben ook weer overgestapt op downloaden, ga geen 10 abonnementen afsluiten. Of je moet steeds meewisselen.. eerst is het op Netflix, dan ineens op Disney+. Ja de groeten.
Ja idd. Kan op den duur toch ook nooit winstgevend zijn om zoveel streamingdiensten naast elkaar te hebben?quote:Op dinsdag 3 oktober 2023 12:55 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ik zei net dat het bijna hetzelfde is als een zenderpakket, maar er mist nog wel iets cruciaals namelijk een eenvoudig overkoepeling. Waarom is er nog niet een site die gewoon een streaming pakket aanbiedt waar netflix,prime,hbo,disney,videoland,etc gewoon onder één abonement hangt via 1 portal.
Waarbij ze ook gewoon zeggen we zien dat je star trek discovery op netflix keek, wellicht vind je star trek strange new worlds op paramount ook leuk.
Ja zo is netflix ook begonnen, die waren eerst een dvd dienst en zijn toen digitaal gegaan. Maar iedereen moest daarna zo nodig z'n eigen netflix variant beginnen met niet overlappende "exclusieve" content. Als videotheek had zoiets gewoon je einde betekend, "sorry, film x hebben wij niet, en die mogen we ook niet hebben ivm rechten, daarvoor moet je bij onze concurrent zijn drie straten verderop!"quote:
Ik ken het al ja, zoiets heb ik ook gedaan... liedjes gedownload voor mijn vader. Maar moet men goed oppassen voor illegaal downloaden wat het betreft de provider het internet bij je kan afgooien, zowel krijg je eerst waarschuwingen hiervoor.quote:Op maandag 2 oktober 2023 09:03 schreef Toine51 het volgende:
Veel gedownload vroeger, torrents, spotnet, kazaa...
Begonnen met het het bazen-downloadprogramma Napster, altijd gedacht dat zoiets nooit meer terug zou komen toen ze offline gingen..
Maar dacht dat het nu wel minder zou zijn. Kwaliteit en ondertiteling vond ik vaak tegenvallen, weet nu niet hoe het nu is. Denk 10 jaar geleden voor het laatst iets gedownload, want daarna de pc weggedaan.
Nergens heb ik gezegd dat ik het niet kan betalen.quote:Op dinsdag 3 oktober 2023 12:08 schreef Gunner het volgende:
[..]
Je zou denken dat als je een sales team aanstuurt (hoezo is dat anders kapitalisme dan Ahold?) je dat biefstukje wel kan betalen maar blijkbaar voel je de noodzaak om te stelen. Triest.
Dus dan is stelen gerechtvaardigd?quote:Op woensdag 4 oktober 2023 07:38 schreef C.L.Werner het volgende:
[..]
Nergens heb ik gezegd dat ik het niet kan betalen.
De prijzen zijn schofterig
Ze willen dat ik zelf maar ga scannen
Personeel de laan uitgooien om nog meer winst te maken
Nou, dan zullen ze het voelen ook
Ja, ik vind het gerechtvaardigd. De supermarkten stelen ook van mij, ik moet immers eten. Prijzen omhoog, service omlaag, kosten omlaag. Prima, dan doe ik het op deze manier.quote:Op woensdag 4 oktober 2023 08:40 schreef Gunner het volgende:
[..]
Dus dan is stelen gerechtvaardigd?
Ergens hoop ik dat je me zit te trollen.
Supermarkten stelen niet van jou.quote:Op woensdag 4 oktober 2023 10:41 schreef C.L.Werner het volgende:
[..]
Ja, ik vind het gerechtvaardigd. De supermarkten stelen ook van mij, ik moet immers eten. Prijzen omhoog, service omlaag, kosten omlaag. Prima, dan doe ik het op deze manier.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |