Groetjes terug.quote:Op zondag 1 oktober 2023 09:14 schreef kwiwi het volgende:
Ik ben ook weer overgestapt op downloaden, ga geen 10 abonnementen afsluiten. Of je moet steeds meewisselen.. eerst is het op Netflix, dan ineens op Disney+. Ja de groeten.
Volgens mij klopt dat niet hoor, alleen maar weinig winst, vooral in 2012. Da's ook niet zo gek, want de eerste grote producties kwamen 2013 uit. Daarmee zijn ze zo gegroeid.quote:Op zondag 1 oktober 2023 10:35 schreef speknek het volgende:
[..]
Netflix maakte grote verliezen in 2010-2015.
Dan lijkt 'first world problems' mij een beetje een irrelevant argument hier (als het ooit al een zinnig argument is).quote:Op zondag 1 oktober 2023 10:37 schreef speknek het volgende:
[..]
Als daar het aantal abonnementen voor terugloopt terwijl de CEO een beetje loopt te mekkeren wel inderdaad, maar het vervolgens stelen is natuurlijk ook third world problem.
We zijn ook gewoon verwend natuurlijk. Vergeleken met de hoogtijdagen van piraterij, toen we afhankelijk waren van peperdure dvds en wat er op TV kwam, allebei veel later dan het in de VS uitkwam, hebben we het nu toch wel extreem goed. Voor een tientje per maand heb je natuurlijk zat.quote:Op zondag 1 oktober 2023 10:33 schreef speknek het volgende:
Ik heb gewoon alle grote streamingdiensten maar ik ben rijk (en voor sommigen, zoals HBO, wil ik de 4 euro per maand niet kwijtraken ookal kijk ik er weinig naar), kan me voorstellen dat het voor studenten en armere mensen inderdaad erg duur wordt alles te kunnen zien. Maar ik ben het ook wel eens met Tim Kuik hier, alleen Netflix heeft al meer content dan je in een mensenleven kan zien, dus dat je dan ook nog content van andere diensten wil downloaden is pure first world problems, temeer omdat elke dienst maandelijks opzegbaar is, dus met een beetje slim switchen betaal je echt belachelijk weinig voor eindeloos goede content. Je ziet het alleen niet op releasedag, maar een of twee maanden later. Ik vind het argument voor downloaden echt lang niet zo sterk meer als vroeger, toen de content of niet beschikbaar, of extreem duur was. Het is nu eigenlijk gewoon parasitair gedrag, als we eerlijk zijn. Maar goed, het geeft ook te denken dat zelfs met maandelijks opzegbare termijnen, het niet zo comfortabel is als downloaden.
In plaats daarvan heb ik mn TV abonnement opgezegd.quote:Op zondag 1 oktober 2023 10:57 schreef Nober het volgende:
Ohja, ik moet mijn NLZiet abo nog opzeggen voordat de zomeraanbiedingsprijs overgaat in een normale maandprijs abo.
Bedankt TS!
Dit zou perfect zijn ja. Alles op 1 grote hoop. Hoge prijs voor nieuwe releases en oude films/series kan je praktisch gratis kijkenquote:Op zondag 1 oktober 2023 10:50 schreef schommelstoel het volgende:
Er zou een dienst moeten zijn waar je los series kan bestellen van meerdere diensten.
Stel je hebt interesse in 5 series
Maar staan alle 5 op een andere streamingdienst.
Dat je ze los kan bestellen van elke streamingdienst en zo je eigen pakket kan samenstellen.
Er zijn gewoon te veel streamingsdiensten die ook nog eens de prijzen blijven omhoog gooien.
Op zich is dat natuurlijk zo. Maar heb inmiddels internet zonder TV-abonnement, alleen nog een abonnementje voor de Formule 1 en voor de rest ook Netflix eruit gegooid.quote:Op zondag 1 oktober 2023 09:46 schreef Postbus100 het volgende:
Kunnen streamen is geen grondrecht ofzo, he? Daar geen toegang meer toe hebben omdat je de prijzen te hoog vindt, geeft je geen recht om het dan maar te downloaden.
Foei toch!quote:Op zondag 1 oktober 2023 11:05 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Op zich is dat natuurlijk zo. Maar heb inmiddels internet zonder TV-abonnement, alleen nog een abonnementje voor de Formule 1 en voor de rest ook Netflix eruit gegooid.
Meestal maakt concurrentie de situatie beter voor de klant maar in dit geval heb letterlijk een versplinterd aanbod en oude series die je alsnog wil zien, zijn vaak van een platform verdwenen.
"SpotNet Classic" doet het nog prima, je haalt zo een (oude) film of serie binnen. En staat het daar niet, dan is er nog de goede oude piratenbaai.
Dus vind het wel prima zo.
Wat ik nog wel eens doe is voor 1 maandje een streamingdienst afnemen in de winter (dus direct opzeggen na het afsluiten zodat het niet langer doorloopt) en dan in die maand kijken wat ik wil zien.
Wil je alles, dan is er Disney, Netflix, NLZiet, Videoland, HBO Max, Youtube Premium, Amazon Prime Video, Viaplay, etc. En dan nog mis je series of films en is veel aanbod dubbel.
Ben nu de serie Chuck aan het kijken, zou sowieso niet weten waar die te vinden is op een streaming dienst.
Zelfs al zou het Brein lukken om het downloaden van films en series geheel onmogelijk te maken, dan nog ga ik niet terug naar streamingdiensten of TV.
Ik weet niet precies meer hoe het heette maar een braziliaanse vriendin had een app waarin alle bekende streamingdiensten zaten voor slechts 100 euro per jaar. Legaal blijkbaar. Wel een enorm goede deal. Alles werd ook in 1 bibliotheek gegooid; netflix, disney+, Amazon Prime, etc. Dus je hoefde ook niet te wisselen.quote:Op zondag 1 oktober 2023 11:24 schreef Chandler het volgende:
[..]
Foei toch!
Haha maar herkenbaar, wij hebben prime & netflix en videoland via kennissen en de rest, die komt via usenet/spotnet/torrents en zelfs de darkweb binnen! Ik baal van de versplintering en wil met plezier betalen maar dan wel voor een redelijke prijs en een aanbod waar ik iets mee kan. Ik kan nu net niets met al deze aanbieders, vind maar een enkele serie/film per platform interessant en om daar nou 10 euro p/m voor neer te leggen, nee dan download ik wel.
Als ik een serie kon kopen voor een redelijke prijs had ik het ook gedaan! (maar dat kan dan ook weer niet, tenzij op disk)
Nou als je er achter bent, let us know!quote:Op zondag 1 oktober 2023 11:37 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ik weet niet precies meer hoe het heette maar een braziliaanse vriendin had een app waarin alle bekende streamingdiensten zaten voor slechts 100 euro per jaar. Legaal blijkbaar. Wel een enorm goede deal. Alles werd ook in 1 bibliotheek gegooid; netflix, disney+, Amazon Prime, etc. Dus je hoefde ook niet te wisselen.
Prime Video. 3 euro per maand.quote:Op zondag 1 oktober 2023 11:05 schreef TheFreshPrince het volgende:
Ben nu de serie Chuck aan het kijken, zou sowieso niet weten waar die te vinden is op een streaming dienst.
Kennelijk niet heel bekend in Brazilië, mijn vriendin heeft nog nooit van iets dergelijks gehoord en haar familie kennelijk ook nietquote:Op zondag 1 oktober 2023 11:37 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ik weet niet precies meer hoe het heette maar een braziliaanse vriendin had een app waarin alle bekende streamingdiensten zaten voor slechts 100 euro per jaar. Legaal blijkbaar. Wel een enorm goede deal. Alles werd ook in 1 bibliotheek gegooid; netflix, disney+, Amazon Prime, etc. Dus je hoefde ook niet te wisselen.
Ben ook benieuwd. Wellicht was het 1 van dezequote:Op zondag 1 oktober 2023 12:46 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Kennelijk niet heel bekend in Brazilië, mijn vriendin heeft nog nooit van iets dergelijks gehoord en haar familie kennelijk ook niet
Maar ze gaat uit interesse nog eens wat rondvragen of iemand toevallig wel de naam weet
Die zijn nog nooit gegeven in Nederland. Wel voor uploaden.quote:Op zondag 1 oktober 2023 09:34 schreef NeeOfTochJA het volgende:
Worden er nog weleens boetes uitgedeeld voor illegaal downloaden?
Niet Videoland hebben en dan dagelijks Kees en Co bekijkenquote:Op zondag 1 oktober 2023 12:56 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
Hier alleen Amazon Prime (en voor die 3 euro hou ik die sowieso wel) en Disney+.
Netflix er vorig jaar uitgeknikkerd want te duur (4k abo).
Tijdje HBO Max gehad, maar die opgezegd en daarvoor in de plaats Disney+ genomen, vooral vanwege Star Wars.
Als je iets als Prowlarr gebruikt, dan maakt het gelukkig niet uit als er een keer eentje omvalt, die kan bij heel veel van dat soort sites door de releases zoeken.quote:Op zondag 1 oktober 2023 09:19 schreef Jordy-B het volgende:
Wel jammer dat Rarbg gestopt is, die hadden het (afgezien van het financiele plaatje) fantastisch voor elkaar.
Dit met als vierde punt dat ik dan ook niet financieel bijdraag aan hun woke agenda en bagger originals.quote:Op zondag 1 oktober 2023 14:59 schreef Fleischmeister het volgende:
De streamingdiensten zijn nu zover gedegenereerd dat piraterij daadwerkelijk een betere ervaring biedt:
• Alles op 1 plek, met 1 fatsoenlijke app naar keuze om alles af te spelen (sommige streaming apps zijn echt ruk)
• Geen ads, of irritante trailers voor andere content
• Content blijft beschikbaar tot ik het zelf verwijder i.p.v. een of andere hotemetoot die vindt dat ik het niet meer mag kijken
Kees en Co was voor mij de reden om eens een abo te nemen op Videolandquote:Op zondag 1 oktober 2023 14:20 schreef roos94 het volgende:
[..]
Niet Videoland hebben en dan dagelijks Kees en Co bekijken
Bij die mensen die al die series (en eventueel ook nog de nodige films en boeken) zo goed kennen, vraag ik me nog weleens af hóe dan. Vaak betreft het hogeropgeleiden met een goedgevuld leven, waarbij naast o.a. studie/werk, het huishouden, het onderhouden van een sociaal leven, en de zo belangrijke nachtrust eigenlijk niet zo veel tijd over blijft om dat allemaal te kijken.quote:Op zondag 1 oktober 2023 16:17 schreef Viezig het volgende:
Ik download én stream niet meer. Ze kunnen de pot op. Ik vind het gewoon totaal niet meer interessant.
Ik kijk af en toe wat op YouTube en voor de rest lees ik boeken en speel ik games.
Eh nee, toen Netflix kwam betaalden mensen er 'graag' voor. Nu wil iedere zender ook verdienen aan streamen en is het content niet meer bij 1 streamingdienst maar verdeeld over een stuk of 8; streamingdiensten. En ja 8 keer een abonnement afsluiten is net wat anders dan 1 abonnement. Dus prijs en huidige dienstregeling zijn wel degelijk prima redenen om 'verder te kijken ' op een andere manier. Het is aan de industrie om iets te doen aan de versplintering. Of goedkopere abonnementen.quote:Op zondag 1 oktober 2023 10:06 schreef Confetti het volgende:
Hondsbrutaal dat mensen de 'dienstverlening' en 'prijs' als excuus gebruiken. Geef gewoon eerlijk toe dat je liever alles voor 10 euro per maand wilt. En ja, voor zulke bedragen kunnen grote producties niet gemaakt worden.
Ik doe het ook. Simpelweg omdat het kan zonder gevolgen. Daar hoef ik geen bullshit-excuus voor te bedenken.
NLZIET is ideaal vind ik. Voor een paar euro meer krijg je ook BBC enzo. Verder heb ik ook een discovery+ account voor 4 euro. Verder niets. Fijn ook geen reclame. Vast een niet zo’n populaire mening, maar ik vind Netflix eigenlijk niet zoveel aan. Misdaad gedoe doet Discovery veel beter.quote:Op zondag 1 oktober 2023 10:58 schreef timmmmm het volgende:
[..]
In plaats daarvan heb ik mn TV abonnement opgezegd.
Ik had eerst een NPO+ abonnement en keek daarnaast programma's terug met de gratis apps van RTL en SBS, maar met name bij RTL leek het alsof 'ie bewust gesaboteerd werd om mensen naar het betaalde Videoland te jagen. Halve tijd werkte 'ie niet. En die van SBS was sowieso moeilijk bruikbaar.quote:Op zondag 1 oktober 2023 16:42 schreef Mylene het volgende:
[..]
NLZIET is ideaal vind ik. Voor een paar euro meer krijg je ook BBC enzo.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |