Podimo only toch?quote:Op zondag 12 november 2023 18:21 schreef Blues het volgende:
Podcast over het verdwenen Heineken losgeld:
Kocht Cor van Hout echt Alkmaarse prostitutiepanden met het verdwenen Heineken-losgeld? - https://nos.nl/r/456219
[..]
Ik zit nu in afl 3 van de podcast en Oltmans iddquote:Op dinsdag 14 november 2023 18:34 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
We hebben weer meer journalisten als Willem Oltmans nodig.
Een flink deel van zijn dagboeken gelezen, fascinerende lectuur, maar veel, heel heel erg veel.
Oh nog niet begonnen aan de trailer... maar ik zie het nu ook: is van dag en nacht media. Die hebben alles op podimo.quote:
quote:Journalistiek platform Follow the money wil dit geld terugvinden en maakte er een podcast over, die op Podimo te horen is.
Toch jammer maar ik ga geen abonnement afsluiten.quote:Op dinsdag 14 november 2023 20:23 schreef Blues het volgende:
[..]
Oh nog niet begonnen aan de trailer... maar ik zie het nu ook: is van dag en nacht media. Die hebben alles op podimo.
Ik ook niet.quote:Op dinsdag 14 november 2023 20:24 schreef TargaFlorio het volgende:
Toch jammer maar ik ga geen abonnement afsluiten.
Een dagtaak soms.quote:Op dinsdag 14 november 2023 20:25 schreef Blues het volgende:
[..]
Ik ook niet.
Genoeg te luisteren. Ik werd alweer hebberig toen ik net de NPO luister app installeerde op mijn foon.
Ik krijg het drukjes
Losse uurtjes.quote:
Op kantoor ook niet maar, als het wat betreft werk kan wel op dagen dat ik thuiswerk.quote:Op dinsdag 14 november 2023 20:28 schreef Blues het volgende:
[..]
Losse uurtjes.
Lekker ff uurtje op bed tussen de bedrijven door en na het eten ff.
Jammer dat het niet op het werk kan
https://podcastluisteren.nl/pod/Titanic-Podcastquote:Het moest het grootste en meest luxueuze passagiersschop ooit worden. Maar in de nacht van 14 op 15 april 1912 komt de RMS Titanic op haar eerste reis in aanvaring met een ijsberg en zinkt. Er zijn te weinig reddingssloepen aan boord en meer dan 1500 passagiers overleven die fatale nacht niet. In deze podcastserie bespreken historicus Jeroen Post en journalist Tom Veldhuijzen de meest bijzondere verhalen en passagiers van de Titanic. Raakte kapitein Smith in shock na de botsing? Waar was het sleuteltje van het kastje voor de verrekijkers? En welke nummers speelde de band tijdens het zinken?
Oh ja die zag ik staan op de NPO luister appquote:Op zondag 19 november 2023 15:01 schreef Terreros85 het volgende:
Ik luister nu 'Het Venlo-incident'. De podcast gaat over een schietpartij in Venlo op 9 november 1939. De daders Duitse soldaten. De slachtoffers 2 Britse geheime agente, 1 Nederlandse geheim agent en een Nederlandse chauffeur. Interessante podcast maar meer eentje voor tussendoor. 4 afleveringen van half uurtje.
In mijn herinnering was deze wel aardig maar ook niet meer dan dat.quote:Op zondag 19 november 2023 15:01 schreef Terreros85 het volgende:
Ik luister nu 'Het Venlo-incident'. De podcast gaat over een schietpartij in Venlo op 9 november 1939. De daders Duitse soldaten. De slachtoffers 2 Britse geheime agente, 1 Nederlandse geheim agent en een Nederlandse chauffeur. Interessante podcast maar meer eentje voor tussendoor. 4 afleveringen van half uurtje.
Ik heb 'm bijna helemaal geluisterd.quote:Op dinsdag 14 november 2023 16:52 schreef BE het volgende:
Vanaf vandaag een nieuwe serie 'de laatste dagen van', deze keer over George Michael.
Die over Freddy Mercury was erg goed dus ik ben heel benieuwd!
Oooh, ik ben bijna bij met een van mijn andere podcasts en dan staat deze bovenaan de 'te luisteren' lijst!quote:Op donderdag 23 november 2023 17:21 schreef Blues het volgende:
[..]
Ik heb 'm bijna helemaal geluisterd.
Hulde aan de makers: Wibo Dijksma, Anne Hurenkamp en Michiel Tjepkema
En op de een na laatste aflevering zijn ze bij Steve Gregory langs geweest die de saxofoon solo speel op Careless Whisper en hij liet het nu weer horen en ik schoot helemaal vol![]()
Dank voor de tip.
Overigens @:BE speel jij nog wel eens
SPOILER: sax verhaalOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.***
quote:De moord op de 16-jarige Maja Bradarić uit Nijmegen schokte de samenleving in 2003. Omdat Maja door haar beste vrienden werd vermoord en zij daar nooit een motief voor hebben kunnen geven. Verslaggeefster Annemieke Schakelaar van Omroep Gelderland volgde deze zaak vanaf het begin en hield al die tijd contact met de ouders van Maja. Twintig jaar later praat zij in deze korte podcastserie met rechercheurs van toen, met docenten van de middelbare school waar zowel Maja als de veroordeelde Nina op zat. En ze gaat terug naar de kamer van Maja die is bevroren in de tijd, naar het graf en de plek in Bemmel waar Maja’s lichaam werd gevonden. Als zij vertelt wat de vriendinnen van Maja haar nu vertellen, blijkt wel dat de impact van deze moord enorm is geweest.
quote:Wat als je een lijk moet identificeren aan de hand van 28 losse lichaamsdelen? Of in moet breken op de meest gevaarlijke plekken om bewijs tegen criminele bendes te verzamelen? Wat zeg je dan ’s avonds tegen je partner als die vraagt: “En? Hoe was je dag?!” In de True Crime Pro’s vertellen oud forensisch rechercheur John Pel en voormalig undercover-agent Marcel van de Ven hoe dat was. Zij waren los van elkaar betrokken bij spraakmakende zaken als de Hells Angels, MH17, de polder- en mocro maffia en de moord op Theo van Gogh. Wat gebeurde er nou écht achter de schermen? En wat deed (en doet) dit werk met Marcel en John als mens?
https://www.nporadio1.nl/podcasts/het-venlo-incidentquote:Op 9 november 1939, even na drieën, vindt in Venlo een gebeurtenis plaats die rechtstreeks uit een spionagethriller lijkt te komen. Een incident waarbij twee Britse en een Nederlandse spion in een val van de Gestapo worden gelokt en er een dode valt. Een incident dat vervolgens wordt ingezet voor spinning, framing en propaganda; en dat voor Nederland het verloop van de geschiedenis bepaalt. Wat gebeurde daar aan de grens?
quote:Op 16 oktober 2020 werd de Franse geschiedenisleraar Samuel Paty op klaarlichte dag vermoord door een jihadist. Hij werd op straat onthoofd nadat hij in zijn klaslokaal een cartoon met Mohammed had getoond in een les over de vrijheid van meningsuiting. Tonen of niet, daar worstelen docenten mee sindsdien. En de cartoonisten, durven die de grens nog op te zoeken?
quote:Op zaterdag 4 november 2023 14:06 schreef Blues het volgende:
Vanaf 8/11.
[ afbeelding ]
Hier hing een schilderij.
[..]
Dit is een goed gemaakte en interessante podcast, en (voor zover ik nu gehoord heb) een best schandalig verhaal.
Ik denk dat het heel belangrijk is, voor iedereen, zich te realiseren dat dit om 1 individueel geval gaat. Er is enorm veel joods bezit na de oorlog niet terug gegeven of eerst pas decennia later. Van huizen tot kunstwerken. De verschillende overheden hebben zich daar echt niet net gedragen. Ook buren en buurtgenoten hebben de huizen van weggevoerden joden leeggehaald en als men al terugkeerde dat maar al te vaak niet teruggegeven.quote:Op zaterdag 4 november 2023 14:06 schreef Blues het volgende:
Vanaf 8/11.
[ afbeelding ]
Hier hing een schilderij.
[..]
https://www.nporadio1.nl/podcasts/zwermelingenquote:Op een dag vindt Sander in het bos achter zijn huis in Venlo een pakketje. Erin zitten een dagboek, een Poolse bijbel en pasfoto's. Een vrouw met donker haar en donkerbruine ogen kijkt hem vanaf de foto's strak aan. Wie is de vrouw en wat is er met haar gebeurd? Samen met documentairemaakster Naomi Steijger gaat Sander op zoek naar haar. Ze vinden meer achtergelaten spullen en slaapplaatsen. Ze zijn van arbeidsmigranten, die hun werk en onderdak zijn kwijtgeraakt en aan de grens bij Venlo zijn gestrand.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |