abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210796058
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 september 2023 15:34 schreef Perrin het volgende:

[..]
Ja omdat ze hun best doen hun land democratisch in te richten. In tegenstelling tot alle nare dictatortjes die de regio daar teisteren.
Laat dat de FSB dan maar niet weten _O- _O- _O-
pi_210796060
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 september 2023 17:05 schreef polderturk het volgende:

[..]
Ik had een keer een Armenir serieus met (verzonnen) historische argumenten horen uitleggen dat de Krim Armeens is.
Prima, maar dan hoef je niet elk twitter bericht voor je propaganda agenda hier te plaatsen
pi_210796547
Davit manukyan, in de jaren '90.

Hij was een generaal in de oorlog van 2020.

Hij is opgepakt en wordt naar een Azerbeidzjaanse gevangenis gebracht.

pi_210803233
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 september 2023 12:10 schreef polderturk het volgende:

[..]
Daar gaat het niet om.

Na de Russische bezetting in 1830 van de Kaukasus pakten Russen land af van de Azerbeidzjanen en gaven het aan de Armenirs.

De Russen beloofden hetzelfde te doen in het Ottomaanse Rijk.

De Armenirs wilden dat Ottomaans bestuur vervangen zou worden door Russisch bestuur zodat de Russen Koerden en Turken zouden onteigenen van hun landbouwgrond en aan de Armenirs zouden geven.

Lees het onderstaande artikel. De Armenirs willen Russisch bestuur in Oost-Turkije. Het was een smerig Russisch spel, waarbij de Armenirs bevoordeeld werden ten opzichte van anderen.

En de Hamidian zijn een wraakactie voor het uitroeien van Turkse en Koerdische dorpen door Armenirs. Zie weer dit artikel.

[ twitter ]
En dat is een goede reden om in 100 jaar 2 miljoen Armenen af te maken. Leuk om te zien hoe jij de Turkse misdaden goed kan praten.
Yo tengo, t tienes, l/Ella tiene
pi_210803640
quote:
7s.gif Op zondag 1 oktober 2023 10:13 schreef HSG het volgende:

[..]
En dat is een goede reden om in 100 jaar 2 miljoen Armenen af te maken. Leuk om te zien hoe jij de Turkse misdaden goed kan praten.
Jij praat de genocide op Turken en Koerden goed. Want jij hebt het nooit over het uitroeien van duizenden Turkse en Koerdische dorpen door Armenirs.

Ik veroordeel zowel de genocide op de Armenirs als de genocide op Turken en Koerden door Armenirs.

Omdat jij alleen over de genocide op Armenirs praat vind je de genocide op Turken en Koerden oke.

Jij hebt er geen problemen mee dat Armenirs bewapend en aangemoedigd door Russen honderden duizenden vrouwen en kinderen hebben afgeslacht.
pi_210804256
quote:
0s.gif Op zondag 1 oktober 2023 11:27 schreef polderturk het volgende:

[..]
Jij praat de genocide op Turken en Koerden goed. Want jij hebt het nooit over het uitroeien van duizenden Turkse en Koerdische dorpen door Armenirs.
Waar staat dat?
quote:
Ik veroordeel zowel de genocide op de Armenirs als de genocide op Turken en Koerden door Armenirs.
Nee jij veroordeelt wat Armenen doen. Jij hebt het inderdaad ook wat de Turken gedaan hebben maar dan zoek gelijk de reden waarom en wordt er helemaal niks veroordeelt. Maar het duidelijk duidelijk dat jij met twee maten meet. Als ik de Turken veroordeel betekend dat gelijk dat ik de acties van de Armenen goedkeur en andersom zou dat niet zijn.

Hetzelfde als er wordt een vrouw verkracht en dat mensen roepen "Ze liep in een jurk" en als diezelfde vrouw haar verkrachter slaat dat mensen roepen "ze moet de gevangenis in want zoiets doe je niet".
quote:
Omdat jij alleen over de genocide op Armenirs praat vind je de genocide op Turken en Koerden oke.
Nogmaals waar staat dat?
quote:
Jij hebt er geen problemen mee dat Armenirs bewapend en aangemoedigd door Russen honderden duizenden vrouwen en kinderen hebben afgeslacht.
Waar staat dat dat ik dat oke vind?

[ Bericht 2% gewijzigd door HSG op 01-10-2023 12:59:03 ]
Yo tengo, t tienes, l/Ella tiene
pi_210806868
Niet iedereen is hem gesmeerd uit NK

The integration process is starting for Karabakh Armenians that decided to stay in the region as individuals are currently registering for the Azerbaijani passport.

The location of the registration office is in Khankendi city, former capital of the ex-separatist republic.

PS: From now on, nomen loci of the Azerbaijani legislative will be used for towns and villages in Karabakh region.

https://twitter.com/Caucasuswar/status/1708495391887376809

The UN monitoring mission has started in the Karabakh region, Azerbaijan. The first visit took place at the Lachin checkpoint where Karabakh Armenians are currently passing through towards Armenia.

https://twitter.com/Caucasuswar/status/1708491014309048586
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_210808611
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  zondag 1 oktober 2023 @ 21:18:20 #59
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_210808735
quote:
7s.gif Op zondag 1 oktober 2023 12:42 schreef HSG het volgende:

[..]
Waar staat dat?
[..]
Nee jij veroordeelt wat Armenen doen. Jij hebt het inderdaad ook wat de Turken gedaan hebben maar dan zoek gelijk de reden waarom en wordt er helemaal niks veroordeelt. Maar het duidelijk duidelijk dat jij met twee maten meet. Als ik de Turken veroordeel betekend dat gelijk dat ik de acties van de Armenen goedkeur en andersom zou dat niet zijn.

Hetzelfde als er wordt een vrouw verkracht en dat mensen roepen "Ze liep in een jurk" en als diezelfde vrouw haar verkrachter slaat dat mensen roepen "ze moet de gevangenis in want zoiets doe je niet".
[..]
Nogmaals waar staat dat?
[..]
Waar staat dat dat ik dat oke vind?
Het is ook een mooie afleiding voor de huidige zuivering die er plaatsvindt.
pi_210809300
twitter
-Rabia Al-Basri
  zondag 1 oktober 2023 @ 23:16:11 #61
396550 Richestorags
pi_210809795
Compleet etnisch gezuiverd dus die hoofdstad :r
pi_210810818
quote:
0s.gif Op zondag 1 oktober 2023 22:07 schreef Slayage het volgende:
[ twitter ]
Hier de hele reportage.
Incelfrikandel
pi_210811030
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 september 2023 16:32 schreef polderturk het volgende:
Het valt me op dat er steeds meer westerlingen zijn op twitter die de kant van Azerbeidzjan kiezen. Vooral mensen die Oekrane steunen. Ik denk dat ze Armeni vooral als vazal van Rusland zien. En berichten van Nagorno-Karabakh leiderschap waarbij ze de bezetting van de Krim en Donbas steunen heeft hen ook boos gemaakt.

[ twitter ]

[ twitter ]
Voor mij niet. Ik heb me de afgelopen week verdiept in de situatie vanaf 1985 en de oorlog van 1992-1994.
In met name vanaf april 1993 is van Armeense kant veel te veel en totaal onnodig voor 100% Azerbeidzjaans gebeid bezet, en bevolkingen verdreven.

De Krim en de Donbas vind ik nog steeds geen Oekraense gebieden.
  maandag 2 oktober 2023 @ 10:47:06 #64
396550 Richestorags
pi_210811820
quote:
0s.gif Op maandag 2 oktober 2023 08:54 schreef Idisrom het volgende:

[..]
Voor mij niet. Ik heb me de afgelopen week verdiept in de situatie vanaf 1985 en de oorlog van 1992-1994.
In met name vanaf april 1993 is van Armeense kant veel te veel en totaal onnodig voor 100% Azerbeidzjaans gebeid bezet, en bevolkingen verdreven.

De Krim en de Donbas vind ik nog steeds geen Oekraense gebieden.
Dat was toen. In het nu zijn er meer dan 100.000 Armenen etnisch gezuiverd. Het is te hopen dat Azerbeidzjan ze toestaat om terug te keren en dat er goede levensomstandigheden voor hen zijn verzekerd.
pi_210814731
quote:
0s.gif Op zondag 1 oktober 2023 21:18 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Het is ook een mooie afleiding voor de huidige zuivering die er plaatsvindt.
Er vinden geen zuiveringen plaats.
pi_210814745
quote:
0s.gif Op zondag 1 oktober 2023 23:16 schreef Richestorags het volgende:
Compleet etnisch gezuiverd dus die hoofdstad :r
Nee, natuurlijk niet. Armenirs hebben gewoon eieren voor hun geld gekozen.
pi_210814753
quote:
0s.gif Op maandag 2 oktober 2023 10:47 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Dat was toen. In het nu zijn er meer dan 100.000 Armenen etnisch gezuiverd. Het is te hopen dat Azerbeidzjan ze toestaat om terug te keren en dat er goede levensomstandigheden voor hen zijn verzekerd.
LOL

Dat laatste zou je nooit zeggen, als je er echt van overtuigd was dat dit een zuivering is geweest.
pi_210815837
Interessent artikel.
De weg naar Karabakh werd volgens Thomas Theiner helemaal niet geblokkeerd. Azerbeidzjan had een checkpoint opgezet om alle vrachtwagens te kontrolleren op wapens en mensensmokkel. Hier gingen de Karabakh Armenirs niet mee akkoord en ze stonden niet toe dat vrachtwagens naar en vanuit Karabakh door dat checkpoint zouden gaan. Het leiderschap van de Karabakh Armenirs zouden dus doelbewust hun eigen bevolking verhongerd hebben.

---------

"
"Azerbaijan announced that from now on all traffic on the Lachin Road between Armenia and Karabakh would be examined for weapons and people smuggling. The Karabakh Armenians, however, reject any control of traffic on this road and therefore no truck from the Armenian side has approached the checkpoint since June 15. Now the Armenians claim that Azerbaijan is blocking the Lachin Strait, which is a lie; because the end of freight traffic on the Lachin Road was initiated by the Karabakh Armenians in order to force Azerbaijan not to carry out the planned traffic control."

"
" The victims of this absurd theater are the civilians in Karabakh, who are now running out of food, medicine and fuel; not because Azerbaijan is blocking the Lachin Strait, but because the Karabakh Armenian leadership wants to use the suffering to claim that Azerbaijan is starving the Karabakh Armenians and therefore Karabakh can never be part of Azerbaijan. A proposal from the EU and the USA to open the road from Agdam to Stepanakert and supply food to Karabakh from Azerbaijan was rejected by the Karabakh Armenians.
"

twitter

[ Bericht 14% gewijzigd door polderturk op 02-10-2023 18:58:26 ]
pi_210815884
Dit is zo dom he.

Aanvallen door deze groep kan een aanleiding zijn voor Azerbeidzjan om Armeni aan te vallen.

"Neem maatregelen tegen deze groep of we lossen het zelf op" kunnen ze zeggen.

Of Azerbeidzjan gaat milities zwaar bewapenen die op hun beurt Armeni aanvallen.

twitter
pi_210816534
:|W
twitter

twitter
-Rabia Al-Basri
  dinsdag 3 oktober 2023 @ 00:13:03 #72
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_210818888
in de jaren 90: meer dan een miljoen Azeri's verdreven en 30k gestorven, 3k in de 2020 oorlog

https://www.jpost.com/international/article-760887
'Azerbaijan not forcing anyone to leave:' Azeri envoy talks Nagorno-Karabakh
In an exclusive interview with the Jerusalem Post, Azerbaijan’s ambassador to Israel, Mukhtar Mammadov, discusses how Baku views its current situation.
pi_210819395
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 september 2023 15:00 schreef Perrin het volgende:

[..]
Nogal ja. Het enige waardoor 'het westen' nog overwegend pro-Armeens is, is omdat ze vaak de underdog zijn en een enigszins democratisch land hebben.

Maar verder hebben ze gruwelijke dingen gedaan in de jaren '90 en zijn het overwegend nare Poetin-kontkussers.
Als je pro-Armeens bent moet je blij zijn dat dit conflict nu eindelijk eens 'opgelost' is. Ik heb ik 2014 Azerbeidzjan bezocht en drie jaar later Armeni, en toen kwam ik al tot de conclusie dat dit geen tien jaar meer kon duren. Armeni is op Jerevan na een verpauperde en vervallen oude bende, dat land kan economisch (en militair) gewoon niet tegen Azerbeidzjan op.

Het hoogst haalbare leek me een soort van autonome regio binnen Azerbeidzjan maar dat wilden ze niet, dan is dit het gevolg. Ten dele ook wel begrijpelijk aangezien Alijev een smerig dictatoriaal regime bestiert, maar Armeni had zich moeten realiseren dat ze bij een direct conflict volkomen kansloos zouden zijn.

Ik hoop voor de Armenen in ieder geval dat de grenzen met Turkije en Azerbeidzjan weer open kunnen als gevolg van deze gebeurtenissen en dat het land zich wat kan gaan ontwikkelen, want de huidige situatie is voor de Armeense bevolking naar mijn mening uitzichtloos.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 03-10-2023 05:52:01 ]
pi_210819542
quote:
0s.gif Op zondag 1 oktober 2023 11:27 schreef polderturk het volgende:

[..]

quote:
Ja de joden uitroeien was niet goed hoor, maar de Nazi's hadden ook goede redenen hoor. Waarom heb je het nooit daarover?

Zo klinken de Turken op fok voor mij. Al ben jij een stapje verder dan de meesten door de genocide berhaupt te erkennen.
pi_210820969
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2023 06:49 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
[..]

Zo klinken de Turken op fok voor mij. Al ben jij een stapje verder dan de meesten door de genocide berhaupt te erkennen.
De Joden waren niet bezig met het uitvoeren van een genocide op de Duitsers.

De Joden waren niet dorp na dorp aan het uitroeien in Duitsland.

De Joden hebben niet in een enkele provincie 1023 Duitse dorpen met de grond gelijk gemaakt.

De Joden hebben niet 10 miljoen Duitse burgers vermoord.

Armenirs waren bezig met een totale genocide in het Oosten van Turkije totdat Turkije besloot de complete Armeense bevolking te deporteren naar Syri.

Stel je voor dat Nederland en Belgi met elkaar in oorlog gaan. De Belgen beloven Brabant aan Marokko. Hierop gaan Marokkanen alle dorpen en steden in Brabant aanvallen en de bevolking uitroeien. Alle Nederlandse dorpen en steden worden met de grond gelijk gemaakt. Hierop besluit de Nederlandse bevolking de volledige Marokkaanse bevolking naar Groningen te deporteren omdat ze daar ver van het front liggen.

Tijdens de deportatie vallen er veel doden door voedselgebrek en omdat woedende Brabanders de gedeporteerde Armenirs aanvallen.

Is dit een genocide?
Volgens mij wel. Het is wel 100% een etnische zuivering.

Armenirs hebben een genocide op Turken en Koerden uitgevoerd, en om de genocide te stoppen hebben Turken en Koerden een genocide op Armenirs uitgevoerd.

Maar we zijn flink offtopic bezig.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')