abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210783768
quote:
0s.gif Op donderdag 28 september 2023 23:50 schreef Windhapper het volgende:
Als ik het allemaal zo lees had deze jongen misschien wel baat gehad bij een psychiatrisch onderzoekje na zijn veroordeling tot dierenmishandeling of die keer dat de politie hem naakt uit z'n tuin moest trekken.

Ik weet niet hoe dat juridisch zit. TBS kan pas bij een straf van 4 jaar geloof ik, maar iemand die dieren pijn doet, niet 'slechts' verwaarloost maar moedwillig een konijn door de tuin schopt en dan zelf tegen de politie aan geeft zich zelf weleens te verliezen aan alcohol mag toch best eens verplicht geëvalueerd worden?
Ja daar verbaas ik mij dus over, dat zo iemand dan gewoon weer van de radar verdwijnt en steeds gekker kan worden in zijn eentje. Maar vermoed dat er heel veel van dit soort psychisch gestoorde mensen rondlopen en die dus ook om wat voor reden ook niet de juiste hulp krijgen, omdat ze niet worden gezien, of omdat de hulpverlening misschien niet optimaal is, ik weet het niet.
pi_210783773
quote:
0s.gif Op donderdag 28 september 2023 23:50 schreef Momo het volgende:

[..]
NOS
Gevalletje basketcase. Hoort bij de ggz thuis aan de behandelende kant van de tafel. Voor de duidelijkheid.

Maar hey, we weten allemaal wat daar gaande is qua alles.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  vrijdag 29 september 2023 @ 00:00:03 #203
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_210783779
quote:
0s.gif Op donderdag 28 september 2023 23:57 schreef Sledgehammer. het volgende:

[..]
Ja daar verbaas ik mij dus over, dat zo iemand dan gewoon weer van de radar verdwijnt en steeds gekker kan worden in zijn eentje. Maar vermoed dat er heel veel van dit soort psychisch gestoorde mensen rondlopen en die dus ook om wat voor reden ook niet de juiste hulp krijgen, omdat ze niet worden gezien, of omdat de hulpverlening misschien niet optimaal is, ik weet het niet.
Kan me niet voorstellen dat het goedkoper is om die lui maar aan te laten modderen in de maatschappij en ze te laten ontsporen dan ze intensief te begeleiden. Wenselijk vind ik het iig zeker niet.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_210783784
quote:

[..]
Combinatie van bezuinigingen op GGZ en het feit dat het ontzettend lastig is om iemand gedwongen op te nemen. En zelfs als dat lukt is een gedwongen opname altijd tijdelijk.

Types als deze dader, die de maatschappij alleen maar schaden zouden eigenlijk onder de grond moeten liggen.
pi_210783791
quote:
0s.gif Op donderdag 28 september 2023 23:55 schreef Hathor het volgende:

[..]
Zo vreemd is het niet dat niemand ingreep, hij leefde namelijk nogal een afgesloten leven. Geen vrienden, geen vriendin, waarschijnlijk familie die niet of nauwelijks naar hem omkijkt. Behalve dat hij al eerder in aanraking met justitie is geweest, vloog hij dus behoorlijk onder de radar.
Ja, snap ik. Maar met wat hij heeft gedaan vind ik het jammer dat er niet voldoende naar is omgekeken. Dus dierenmishandeling, alcoholverslaving, naakt in tuin rondlopen en schreeuwen etc.

Maargoed ik ken de systemen niet of hoe het werkt. In mijn ideale wereld zou zo iemand dan gewoon verplicht hulp moeten krijgen.
pi_210783792
quote:

[..]
Mooi voorbeeld dit van het resultaat van alle afhoudende procedures in NL. Er moet eerst wat gebeuren voordat iemand de verantwoordelijkheid krijgt. En dan nog moet iemand zo snel mogelijk weer uit dat systeem. Want kost geld.

Gaaf land.

In een echt gaaf land wordt iemand opgenomen bij dit soort zieke zaken zodat ze geen schade kunnen berokkenen aan de maatschappij.
Maar nu zijn er weer 2 families verscheurd.
1947-2016
  vrijdag 29 september 2023 @ 00:06:48 #207
38496 Perrin
pi_210783819
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2023 00:02 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Mooi voorbeeld dit van het resultaat van alle afhoudende procedures in NL. Er moet eerst wat gebeuren voordat iemand de verantwoordelijkheid krijgt. En dan nog moet iemand zo snel mogelijk weer uit dat systeem. Want kost geld.

Gaaf land.

In een echt gaaf land wordt iemand opgenomen bij dit soort zieke zaken zodat ze geen schade kunnen berokkenen aan de maatschappij.
Maar nu zijn er weer 2 families verscheurd.
Plus alle kosten die dat soort lui veroorzaken met hun disfunctioneren in de maatschappij.

Als je optelt hoeveel Fouad de maatschappij heeft gekost met zijn nutteloze opleidingstracject, stufi en uitkeringen, kosten van politie en justitie en weet ik wat.

Bakken met geld kost het niet begeleiden van ggz-types als hij.

[ Bericht 0% gewijzigd door Perrin op 29-09-2023 01:07:41 ]
  vrijdag 29 september 2023 @ 00:09:51 #208
489162 Pvt.Webster
101st Airborne Division
pi_210783834
Heeft iemand de 4Chan post van hem waarin hij die brief van het OM plaatst? Ben wel benieuwd hoe daar toen op is gereageerd. De andere draadjes kreeg hij er al van langs. Niet dat hem het wat deed verder…

Althans, ik meen dat die OM-brief in handen van NOS (en GeenStijl) is, omdat Fouad het zelf op 4Chan heeft gegooid, toch?
"He was there to do his duty, and he did it — he never let a buddy down in combat, in France, Holland, or Germany — but he never volunteered for anything and he spurned promotion."
pi_210783857
Hier zaten wel 3 steekjes los en je verwacht dat iemand arts wil worden om mensen beter te maken, maar dat is hier duidelijk niet het geval. Het is dus zowel goed als terecht dat het OM waarschuwingen heeft afgegeven. Waarschijnlijk hadden ze ook niet gedacht dat dit het gevolg zou zijn. Het gebeuren herbevestigt dat ze terecht hebben gewaarschuwd, maar roept ook de vraag op of dit misschien beter had kunnen worden opgelost. Misschien moet iemand die voor mishandeling wordt vervolgd automatisch eerst onder een loep worden gelegd voordat hij een opleiding als deze vervolgd. Zo iemand wil je niet in je leger, politie, brandweer of ziekenhuis.
pi_210783877
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2023 00:06 schreef Perrin het volgende:

[..]
Plus alle kosten die dat soort lui veroorzaken met hun dysfunctioneren in de maatschappij.

Als je optelt hoeveel Fouad de maatschappij heeft gekost met zijn nutteloze opleidingstracject, stufi en uitkeringen, kosten van politie en justitie en weet ik wat.

Jep. Helemaal correct.

Maar die kosten zijn niet vatbaar in de excelletjes van de beleidsbepalers. Want het is niet zeker wat de uitkomsten zijn. Er is een risico'tje maar in een excel is dat verwaarloosbaar.

Verwaarloosbaar risico. Zeg dat die 2 gezinnen.
1947-2016
pi_210783884
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2023 00:15 schreef Jojoke het volgende:
Hier zaten wel 3 steekjes los en je verwacht dat iemand arts wil worden om mensen beter te maken, maar dat is hier duidelijk niet het geval. Het is dus zowel goed als terecht dat het OM waarschuwingen heeft afgegeven. Waarschijnlijk hadden ze ook niet gedacht dat dit het gevolg zou zijn. Het gebeuren herbevestigt dat ze terecht hebben gewaarschuwd, maar roept ook de vraag op of dit misschien beter had kunnen worden opgelost. Misschien moet iemand die voor mishandeling wordt vervolgd automatisch eerst onder een loep worden gelegd voordat hij een opleiding als deze vervolgd. Zo iemand wil je niet in je leger, politie, brandweer of ziekenhuis.
Zit nog wat bij die gast. Compleet narcisme.
Slechte combi.
1947-2016
pi_210783887
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2023 00:09 schreef Pvt.Webster het volgende:
Heeft iemand de 4Chan post van hem waarin hij die brief van het OM plaatst? Ben wel benieuwd hoe daar toen op is gereageerd. De andere draadjes kreeg hij er al van langs. Niet dat hem het wat deed verder…

Althans, ik meen dat die OM-brief in handen van NOS (en GeenStijl) is, omdat Fouad het zelf op 4Chan heeft gegooid, toch?
https://www.geenstijl.nl/(...)ns-death-to-normies/

In de update.
Jullie vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  vrijdag 29 september 2023 @ 00:27:24 #213
396386 sturmpie
for night & nature
pi_210783914
quote:
2s.gif Op donderdag 28 september 2023 23:29 schreef Jippie het volgende:

[..]
Dat zie je goed, maar denk eigenlijk dat er al een steekje los zat bij die student
vanzelfsprekend
dat geldt mogelijk voor iedereen die veroordeeld is
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
  vrijdag 29 september 2023 @ 00:40:27 #214
489162 Pvt.Webster
101st Airborne Division
pi_210783953
quote:
Dat is de brief idd. De post heb ik inmiddels gevonden. De reacties zijn ook daar wel duidelijk. Eentje waarschuwt ook dat hij al op het randje is en “een slechte ervaring met een vrouw verwijderd van seriemoordenaar”

https://archive.4plebs.org/pol/thread/428095587

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"He was there to do his duty, and he did it — he never let a buddy down in combat, in France, Holland, or Germany — but he never volunteered for anything and he spurned promotion."
pi_210783963
Ik wijs niet zo snel met het vingertje naar de overheid, maar in dit geval laat de wetgever de burger in de steek. Deze man had al niet meer vrij rond mogen lopen of had onder behandeling en controle moeten staan.

Laatst was die docu over de Beul van Twente nog op tv. Helaas is er 20 jaar later niet veel veranderd qua wetgeving voor dit soort gevallen.
Herhaaldelijk ernstige dierenmishandeling/misbruik in combinatie met psychotisch gedrag en sociaal isolement zou wettelijk gezien gewoon tot een verplicht psychologisch onderzoek moeten kunnen leiden inclusief (tijdelijke) opname.
  vrijdag 29 september 2023 @ 00:44:55 #216
38496 Perrin
pi_210783972
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2023 00:40 schreef Pvt.Webster het volgende:

[..]
Dat is de brief idd. De post heb ik inmiddels gevonden. De reacties zijn ook daar wel duidelijk. Eentje waarschuwt ook dat hij al op het randje is en “een slechte ervaring met een vrouw verwijderd van seriemoordenaar”

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op 4chan kreeg hij een betere diagnose en advies dan in de zorg in het echte leven :{
pi_210783981
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2023 00:40 schreef Pvt.Webster het volgende:

[..]

SPOILER
Oh wow :X (ik weet het niet met dat 'get into contact with like minded people' hoor :D beter van niet in dit geval)
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  vrijdag 29 september 2023 @ 00:51:00 #218
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_210783989
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2023 00:47 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Oh wow :X (ik weet het niet met dat 'get into contact with like minded people' hoor :D beter van niet in dit geval)
Like minded qua (niet nader gespecificeerde) hobby.
The love you take is equal to the love you make.
pi_210783991
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2023 00:20 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Zit nog wat bij die gast. Compleet narcisme.
Slechte combi.
Eerder psychopaat dan narcist. Narcisten zijn een soort verwende kinderen die alles doen om te krijgen waar ze volgens henzelf recht op hebben. Psychopaten gaan tot over hun grenzen heen om macht te hebben over iemand anders en genieten van het leed dat ze aanrichten.
  Moderator vrijdag 29 september 2023 @ 00:56:40 #220
8781 crew  Frutsel
pi_210784001
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2023 00:02 schreef Sledgehammer. het volgende:

Maargoed ik ken de systemen niet of hoe het werkt. In mijn ideale wereld zou zo iemand dan gewoon verplicht hulp moeten krijgen.
In de mijne moet zo iemand al bij het eerste vergrijp verplicht zware hulp hebben.

Deze gast had al nooit meer vrij rond mogen lopen en liever nog: nooit meer lopen maar weg d'r mee met dit soort achterlijk geldverslindende tuig
  vrijdag 29 september 2023 @ 01:03:53 #221
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_210784013
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2023 00:06 schreef Perrin het volgende:

[..]
Plus alle kosten die dat soort lui veroorzaken met hun dysfunctioneren in de maatschappij.

Helaas is de norm voor GGZ wat opgeschoven onder 12 jaar VVD.
It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.
  vrijdag 29 september 2023 @ 06:57:09 #222
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_210784384
https://ibb.co/NZRYD5c

‘Sex is extremely overrated, jerking off is ten times better’

https://archive.4plebs.org/_/search/username/Motoranon/page/2/

Vanaf pagina 2 is vrijwel alles, en zeker met een Nederlands vlaggetje, van die creep
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
  vrijdag 29 september 2023 @ 07:06:01 #223
137360 mrPanerai
Bekende Belg!
pi_210784414
quote:
2s.gif Op donderdag 28 september 2023 22:59 schreef Jippie het volgende:
Om heeft toekenning diploma basisarts voorkomen:

[ afbeelding ]
Toch vind ik het ook opmerkelijk dat hij, de selectiproef haalde en de opleiding tot basisarts met vrucht heeft kunnen doorlopen. Dat niemand tijdens de coschappen merkte dat er iets scheelde met die gast.
  vrijdag 29 september 2023 @ 07:15:36 #224
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_210784447
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2023 07:06 schreef mrPanerai het volgende:

[..]
Toch vind ik het ook opmerkelijk dat hij, de selectiproef haalde en de opleiding tot basisarts met vrucht heeft kunnen doorlopen. Dat niemand tijdens de coschappen merkte dat er iets scheelde met die gast.
Hij zegt zelf op 4chan van wel, namelijk dat die zo erg z’n best deed maar door z’n Asperger niet begrepen werd en overal voor creep uitgemaakt. Had ook geen vrienden en had voornamelijk seks met zijn vuist.
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
  Manager PR/Moderator vrijdag 29 september 2023 @ 07:21:24 #225
269689 crew  Viv
pi_210784460
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2023 07:06 schreef mrPanerai het volgende:

[..]
Dat is niet gezegd. :) Misschien gaf hij wel een creepy vibe af, maar dat is niet voldoende om iemand uit de opleiding te zetten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')