quote:
In Rotterdam zijn donderdag twee schietpartijen geweest waardoor twee mensen gewond zijn geraakt. Het ene schietincident was bij een woning aan het Heiman Dullaertplein in West, het andere in een leslokaal van het Erasmus Medisch Centrum een eind verderop. In de omgeving rond het Erasmus Medisch Centrum is sprake van grote paniek, stellen studenten tegen deze site.
https://www.ad.nl/binnenl(...)rum-binnen~aa50bf8e/De belangrijkste gebeurtenissen in het kort:
- De eerste schietpartij was in een woning aan het Heiman Dullaertplein. Daarbij vielen twee gewonden. In de woning is daarna brand gesticht. Volgens de politie was het een grote brand. De schutter ging daarna naar een bijgebouw van het Erasmus MC aan de Rochussenstraat, een eindje verderop. In een leslokaal daar werd een docent neergeschoten. Het is niet bekend waar de doden zijn gevallen.
- Tijdens de tocht van het bijgebouw naar het hoofdgebouw van het Erasmus MC, binnendoor of buitenom, of op de vluchtroute daarna, zijn volgens de politie misschien nog meer slachtoffers gevallen.
- De politie gaat er niet van uit dat er een tweede schutter betrokken was. Een 32-jarige Rotterdammer is aangehouden als enige verdachte. Hij werd overmeesterd bij het helikopterplatform aan de zuidkant van het ziekenhuis. In de buurt van de man is een vuurwapen gevonden.
- De situatie rond het Erasmus MC is na urenlange hectiek weer onder controle. De politie gaat het Erasmus MC in Rotterdam rond 18.20 uur nogmaals controleren, om te kijken of binnen meer slachtoffers van de schietpartij liggen en of er nog mensen zijn die zich daar verschanst hebben.
- Het Erasmus MC is gewoon in bedrijf wat betreft de patiënten die daar liggen. Operaties die bezig waren, zijn voor zover bekend gewoon doorgegaan.
- De ingang van het Erasmus MC is nog steeds afgesloten. Studenten zijn na de schietpartij huilend en in paniek naar buiten gerend.
- Meerdere arrestatieteams vielen na het incident het Erasmus MC binnen. Op het dak van het gebouw stonden ook zwaargewapende agenten. Inmiddels is de rust wedergekeerd.
- De gemeente Rotterdam houdt om 18.45 uur een persconferentie. De bijeenkomst is in het stadhuis van Rotterdam.
[ Bericht 31% gewijzigd door Jippie op 28-09-2023 18:37:16 ]
Op
maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef
Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*